Eerste testkilometers met de nieuwe Black Mamba 60 cc Motor.

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Eerste testkilometers met de nieuwe Black Mamba 60 cc Motor.

#1 Bericht door emilio » 18 mar 2010, 23:41

De laatste tijd zie je de meest mooie maar vooral ook goede tuningsconcepten voorbij komen. De grenzen worden ieder jaar weer mooi verlegd door o.a. de opkomst van de Big Bore oplossing. Toch heb ik gemeend in 2010 met een nieuwe 60 cc motor te gaan rijden. De Mamba is dus 26 cc lichter geworden :wink: . Marinus heeft dit project voor me onder handen genomen en afgelopen zondag heb ik de eerste proefkilometers met de nieuwe motor kunnen rijden. Eens kijken of ik de "Elite" in het spoor kan blijven :wink:.....



Gebruikersavatar
RicM
Berichten: 323
Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:04
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door RicM » 18 mar 2010, 23:57

Luchtschroefje nog een tikkie verder open zetten...

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#3 Bericht door Niekjuh » 19 mar 2010, 00:00

Loopt wel mooi!

Hoe heb je hem vertand johan?

Niek

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4862
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 700 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

#4 Bericht door Monsma » 19 mar 2010, 00:22

klinkt goed :wink: :!:

zit hier dan nog steeds een 21 mm del black edition achter?

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#5 Bericht door dijk » 19 mar 2010, 07:04

klinkt prima johan :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kreidler Arthur
Berichten: 1254
Lid geworden op: 12 aug 2006, 17:19
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door Kreidler Arthur » 19 mar 2010, 07:18

:lol: :lol: :lol: :lol:
Mooi Johan, vooral die tekst op het eind :lol: :lol: :lol:

Gr. Arthur

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

#7 Bericht door emilio » 19 mar 2010, 07:20

RicM schreef:Luchtschroefje nog een tikkie verder open zetten...
De sproeiermaat moet inderdaad een maatje kleiner. Er is bewust gekozen voor een te rijke afstelling voor de eerste kilometers. Hij zal dus nog wel wat feller worden :wink: ...

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#8 Bericht door rick rol » 19 mar 2010, 07:25

vanwaar die keuze om terug te gaan naar 60cc ?????

RR

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

#9 Bericht door emilio » 19 mar 2010, 07:32

@ Niek.
Hij is 13:36 vertand. Dit echter wel met een 3,5 primaire superlichte aandrijving van Eifelyeti. 14:33 normale verhouding komt hierbij het dichtste in de buurt. Het experimenteren met de juiste tandwielen komt het komende weekeinde. Ik kan zeker voor nog een tandje groter.....

@ Anne
Yeb 1 van de redenen om een extra blok te ontwikkelen was dat ik de carburateur graag achter de kappen wilde hebben. De Black Edition heeft al vaak bewezen een geschikte carburateur te zijn voor de hoge vermogens
:) ....

@ Arthur
Jaaaa.... ik ben erg benieuwd naar wat de WW's deze winter hebben uitgevogeld. Ik heb Willy op de eeuwige plaat vastgelegd tijdens de S&S dag waar hij me uitdaagde om maar eens over de Vanbrienenoordbrug te komen als ik durfde...... en ik durf nu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ....

@ Rick
Het bigbore rijden beviel en bevalt me uitstekend. Veel kracht van onderuit en de motor is erg vergevingsgezind bij een foutje van de bestuurder. Zoals reeds gezegd wilde ik graag achter de kappen gaan rijden en dat kon ik niet met het membraan op het blok en bovendien miste ik het toerenrijden. 12000 toeren is anders als met 14000 toeren rijden. Vandaar de keuze voor 2 blokken die ik kan afwisselen naar gelang mijn wensen. De snelle ritjes met de jongens zal ik met de 60 gaan rijden terwijl de echte kilometers (Ik rij er toch een 15000 tot 20000 per jaar...slik) met de big bore gaan...

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#10 Bericht door Kreidler freak » 19 mar 2010, 09:53

geweldig wat loopt hij mooi :clap
Ik vind persoonlijk meer toeren ook mooier als het niet opm slijtage aankomt tenminste maarja ieder voordeel heeft zn nadeel :roll:

Gr Joey

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door MichielJ » 19 mar 2010, 10:00

Ik denk dat slijtage even groot is met 60cc als met bigbore. Over slijtage wordt al niet meer gesproken met dit soort setups doordat dit toch regelmatig aangepakt wordt.

Hij loopt werkelijk prachtig Johan en pakt erg netjes op in iedere versnelling. Ik neem aan dat je ook met een 6-bak rijdt?

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#12 Bericht door dolle aad » 19 mar 2010, 10:13

Daar zit een verekt mooie Sound in :P

Zo in eerste instantie te zien , heeft Marinus aardig wat weggevijld in je cilinder .

Hard rijden is wel " leuk" , maar tunnings projekten zijn veel leuker .


dus Deze is zuigergetuurd ?? (begrijp ik , uit het vehaaltje )

mooi

the vizitor
Berichten: 384
Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
Locatie: steenbergen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#13 Bericht door the vizitor » 19 mar 2010, 11:00

wat een geluid :thumbsup

Gebruikersavatar
gerwinskreidler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:55
Locatie: Utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door gerwinskreidler » 19 mar 2010, 11:07

Dat klinkt goed Johan! 8)
Gaan we deze in de Eifel zien? :rs

Gr,
Gerwin

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#15 Bericht door Niekjuh » 19 mar 2010, 11:12

dolle aad schreef:Daar zit een verekt mooie Sound in :P

Zo in eerste instantie te zien , heeft Marinus aardig wat weggevijld in je cilinder .

Hard rijden is wel " leuk" , maar tunnings projekten zijn veel leuker .


dus Deze is zuigergetuurd ?? (begrijp ik , uit het vehaaltje )

mooi
Dat denk ik niet aad, denk dat johan gewoon het membraankit heeft die marinus ook heeft, icm met een dellorto, dat past achter de kappen.

Op zijn bigbore zat volgens mij een heel ander iets.


@johan, dus met een normale 5 bak direct zou de vertanding hetzelfde zijn als 14-33? Dat is best zwaar :P

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#16 Bericht door Kreidler freak » 19 mar 2010, 11:46

MichielJ schreef:Ik denk dat slijtage even groot is met 60cc als met bigbore. Over slijtage wordt al niet meer gesproken met dit soort setups doordat dit toch regelmatig aangepakt wordt.

Hij loopt werkelijk prachtig Johan en pakt erg netjes op in iedere versnelling. Ik neem aan dat je ook met een 6-bak rijdt?
dat Klopt maar lijkt mij als je (normaal) zonder om de zoveel km alles weer er af te pakken voor een controle.dat je met meer toeren meer slijtage hebt met meer koppel krijgt je krukas en koppeling het weer voor de kiezen :roll: (Denk ik dan tenminste)

Gr Joey

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#17 Bericht door Andre » 19 mar 2010, 11:47

Loopt al lekker zo.
Heb je een snel wissel systeem voor je blok :D ?

Ik ga begin april de 70cc de jager ophalen, ben erg benieuwd 8)

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#18 Bericht door nozems » 19 mar 2010, 14:07

Vriend hij klinkt echt lekker :clap :D

willykreidler
Berichten: 466
Lid geworden op: 06 dec 2007, 16:56
Locatie: denhaag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#19 Bericht door willykreidler » 19 mar 2010, 15:22

loop goed johan -is het wel ge nog :!: :clap #-o


:rs :internetbrommer

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

#20 Bericht door emilio » 19 mar 2010, 15:25

willykreidler schreef:loop goed johan is het wel ge nog :!: :clap #-o


:rs :internetbrommer
Hahahaha Willy...ik zat op jouw reactie te wachten mijn grote vriend! :D

Om eerlijk te zijn weet ik het niet of het wel voldoende is om je te pakken. ik zal er wel dicht tegenaan zitten das zeker! Kan verdraaid interessant worden de 5 de.....maak je borst maar nat :wink: ...

willykreidler
Berichten: 466
Lid geworden op: 06 dec 2007, 16:56
Locatie: denhaag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#21 Bericht door willykreidler » 19 mar 2010, 15:27

we gaan het zien :clap

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

#22 Bericht door emilio » 19 mar 2010, 15:42

@ Michiel
yeb...de de Jager 6 bak is deel van de setup. na wat eerdere probleempjes met de 1 versie van de bak te hebben gehad ben ik nu laaiend enthousiast. Marinus heeft hem zo sterk getuned dat ik bij een all gear bijna geen of geen verlies heb in alle versnelling. Zeer uitzonderlijk... :D iedere 1500 tot 1800 kilometer gaat het blok uit elkaar. Stukken rijden met zo'n setup wil je gewoon nieet riskeren...

@ Gerwin
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: This means YES!

@ Niek
Ik heb mijn 6 bak als referentiekader genomen ipv de standaard 5 bak er kan dus iets van een verschil zijn. Waarschijnlijk zal ik onder normale verhoudingen 14:31 aan moeten kunnen en wellicht iets zwaarder zelfs omdat ik met kuip zal rijden....

@ Aad
Het is inderdaad een membraangestuurde inlaat maar dan achter de kappen. De basis is gelegd en in de loop van dit seizoen zal Marinus e.e.a verder onder handen nemen.... Stapje voor stapje...

@ Joey
Met de 86 cc werd iedere 3000 kilometer een nieuwe zuiger erin gezet en de zaak grondig gecontroleerd. Als je gemiddeld 3000 toeren minder draait dan scheelt dat wel een slokje op de borrel....

@ Andre
Dan krijg jij ook een giga leuke set ter beschikking André. 2010 wordt het jaar van de verschillende setups. Volgens zit het bij allemaal goed in elkaar gestoken! Leuk om straks de verschillen in performance en houdbaarheid te zien!

@ pascal...swingmaat
Wij swingen weer...ik denk dat jij net zo benieuwd bent naar mijne als ik naar jouw RS :wink:

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#23 Bericht door veldmuis » 19 mar 2010, 16:07

Ik doe niet mee met mijn 60 Ceecee :whistle

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10339
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 344 keren

#24 Bericht door Andy » 19 mar 2010, 17:49

KLinkt goed Johan,,,, maar 5 april is het geen race ritje... of heb ik wat gemist :)

Andy,

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

#25 Bericht door emilio » 19 mar 2010, 18:55

Andy schreef:KLinkt goed Johan,,,, maar 5 april is het geen race ritje... of heb ik wat gemist :)

Andy,
Je hebt niets gemist Andy. Ik dacht dat er wel altijd een stukje snelweg van 5 kilometer op het einde in de rit opgenomen werd. Lijkt me niet verstandig het gas op een B weg open te trekken....dat is de goden verzoeken :wink:

Plaats reactie