Eerste testkilometers met de nieuwe Black Mamba 60 cc Motor.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Eerste testkilometers met de nieuwe Black Mamba 60 cc Motor.
De laatste tijd zie je de meest mooie maar vooral ook goede tuningsconcepten voorbij komen. De grenzen worden ieder jaar weer mooi verlegd door o.a. de opkomst van de Big Bore oplossing. Toch heb ik gemeend in 2010 met een nieuwe 60 cc motor te gaan rijden. De Mamba is dus 26 cc lichter geworden . Marinus heeft dit project voor me onder handen genomen en afgelopen zondag heb ik de eerste proefkilometers met de nieuwe motor kunnen rijden. Eens kijken of ik de "Elite" in het spoor kan blijven .....
- Kreidler Arthur
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 12 aug 2006, 17:19
- Locatie: Voorhout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
@ Niek.
Hij is 13:36 vertand. Dit echter wel met een 3,5 primaire superlichte aandrijving van Eifelyeti. 14:33 normale verhouding komt hierbij het dichtste in de buurt. Het experimenteren met de juiste tandwielen komt het komende weekeinde. Ik kan zeker voor nog een tandje groter.....
@ Anne
Yeb 1 van de redenen om een extra blok te ontwikkelen was dat ik de carburateur graag achter de kappen wilde hebben. De Black Edition heeft al vaak bewezen een geschikte carburateur te zijn voor de hoge vermogens
....
@ Arthur
Jaaaa.... ik ben erg benieuwd naar wat de WW's deze winter hebben uitgevogeld. Ik heb Willy op de eeuwige plaat vastgelegd tijdens de S&S dag waar hij me uitdaagde om maar eens over de Vanbrienenoordbrug te komen als ik durfde...... en ik durf nu ....
@ Rick
Het bigbore rijden beviel en bevalt me uitstekend. Veel kracht van onderuit en de motor is erg vergevingsgezind bij een foutje van de bestuurder. Zoals reeds gezegd wilde ik graag achter de kappen gaan rijden en dat kon ik niet met het membraan op het blok en bovendien miste ik het toerenrijden. 12000 toeren is anders als met 14000 toeren rijden. Vandaar de keuze voor 2 blokken die ik kan afwisselen naar gelang mijn wensen. De snelle ritjes met de jongens zal ik met de 60 gaan rijden terwijl de echte kilometers (Ik rij er toch een 15000 tot 20000 per jaar...slik) met de big bore gaan...
Hij is 13:36 vertand. Dit echter wel met een 3,5 primaire superlichte aandrijving van Eifelyeti. 14:33 normale verhouding komt hierbij het dichtste in de buurt. Het experimenteren met de juiste tandwielen komt het komende weekeinde. Ik kan zeker voor nog een tandje groter.....
@ Anne
Yeb 1 van de redenen om een extra blok te ontwikkelen was dat ik de carburateur graag achter de kappen wilde hebben. De Black Edition heeft al vaak bewezen een geschikte carburateur te zijn voor de hoge vermogens
....
@ Arthur
Jaaaa.... ik ben erg benieuwd naar wat de WW's deze winter hebben uitgevogeld. Ik heb Willy op de eeuwige plaat vastgelegd tijdens de S&S dag waar hij me uitdaagde om maar eens over de Vanbrienenoordbrug te komen als ik durfde...... en ik durf nu ....
@ Rick
Het bigbore rijden beviel en bevalt me uitstekend. Veel kracht van onderuit en de motor is erg vergevingsgezind bij een foutje van de bestuurder. Zoals reeds gezegd wilde ik graag achter de kappen gaan rijden en dat kon ik niet met het membraan op het blok en bovendien miste ik het toerenrijden. 12000 toeren is anders als met 14000 toeren rijden. Vandaar de keuze voor 2 blokken die ik kan afwisselen naar gelang mijn wensen. De snelle ritjes met de jongens zal ik met de 60 gaan rijden terwijl de echte kilometers (Ik rij er toch een 15000 tot 20000 per jaar...slik) met de big bore gaan...
- Kreidler freak
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
- Locatie: Expert doos nr9
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
- Locatie: steenbergen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- gerwinskreidler
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:55
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Dat denk ik niet aad, denk dat johan gewoon het membraankit heeft die marinus ook heeft, icm met een dellorto, dat past achter de kappen.dolle aad schreef:Daar zit een verekt mooie Sound in
Zo in eerste instantie te zien , heeft Marinus aardig wat weggevijld in je cilinder .
Hard rijden is wel " leuk" , maar tunnings projekten zijn veel leuker .
dus Deze is zuigergetuurd ?? (begrijp ik , uit het vehaaltje )
mooi
Op zijn bigbore zat volgens mij een heel ander iets.
@johan, dus met een normale 5 bak direct zou de vertanding hetzelfde zijn als 14-33? Dat is best zwaar
- Kreidler freak
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
- Locatie: Expert doos nr9
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
dat Klopt maar lijkt mij als je (normaal) zonder om de zoveel km alles weer er af te pakken voor een controle.dat je met meer toeren meer slijtage hebt met meer koppel krijgt je krukas en koppeling het weer voor de kiezen (Denk ik dan tenminste)MichielJ schreef:Ik denk dat slijtage even groot is met 60cc als met bigbore. Over slijtage wordt al niet meer gesproken met dit soort setups doordat dit toch regelmatig aangepakt wordt.
Hij loopt werkelijk prachtig Johan en pakt erg netjes op in iedere versnelling. Ik neem aan dat je ook met een 6-bak rijdt?
Gr Joey
-
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 06 dec 2007, 16:56
- Locatie: denhaag
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Hahahaha Willy...ik zat op jouw reactie te wachten mijn grote vriend!willykreidler schreef:loop goed johan is het wel ge nog
Om eerlijk te zijn weet ik het niet of het wel voldoende is om je te pakken. ik zal er wel dicht tegenaan zitten das zeker! Kan verdraaid interessant worden de 5 de.....maak je borst maar nat ...
-
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 06 dec 2007, 16:56
- Locatie: denhaag
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
@ Michiel
yeb...de de Jager 6 bak is deel van de setup. na wat eerdere probleempjes met de 1 versie van de bak te hebben gehad ben ik nu laaiend enthousiast. Marinus heeft hem zo sterk getuned dat ik bij een all gear bijna geen of geen verlies heb in alle versnelling. Zeer uitzonderlijk... iedere 1500 tot 1800 kilometer gaat het blok uit elkaar. Stukken rijden met zo'n setup wil je gewoon nieet riskeren...
@ Gerwin
This means YES!
@ Niek
Ik heb mijn 6 bak als referentiekader genomen ipv de standaard 5 bak er kan dus iets van een verschil zijn. Waarschijnlijk zal ik onder normale verhoudingen 14:31 aan moeten kunnen en wellicht iets zwaarder zelfs omdat ik met kuip zal rijden....
@ Aad
Het is inderdaad een membraangestuurde inlaat maar dan achter de kappen. De basis is gelegd en in de loop van dit seizoen zal Marinus e.e.a verder onder handen nemen.... Stapje voor stapje...
@ Joey
Met de 86 cc werd iedere 3000 kilometer een nieuwe zuiger erin gezet en de zaak grondig gecontroleerd. Als je gemiddeld 3000 toeren minder draait dan scheelt dat wel een slokje op de borrel....
@ Andre
Dan krijg jij ook een giga leuke set ter beschikking André. 2010 wordt het jaar van de verschillende setups. Volgens zit het bij allemaal goed in elkaar gestoken! Leuk om straks de verschillen in performance en houdbaarheid te zien!
@ pascal...swingmaat
Wij swingen weer...ik denk dat jij net zo benieuwd bent naar mijne als ik naar jouw RS
yeb...de de Jager 6 bak is deel van de setup. na wat eerdere probleempjes met de 1 versie van de bak te hebben gehad ben ik nu laaiend enthousiast. Marinus heeft hem zo sterk getuned dat ik bij een all gear bijna geen of geen verlies heb in alle versnelling. Zeer uitzonderlijk... iedere 1500 tot 1800 kilometer gaat het blok uit elkaar. Stukken rijden met zo'n setup wil je gewoon nieet riskeren...
@ Gerwin
This means YES!
@ Niek
Ik heb mijn 6 bak als referentiekader genomen ipv de standaard 5 bak er kan dus iets van een verschil zijn. Waarschijnlijk zal ik onder normale verhoudingen 14:31 aan moeten kunnen en wellicht iets zwaarder zelfs omdat ik met kuip zal rijden....
@ Aad
Het is inderdaad een membraangestuurde inlaat maar dan achter de kappen. De basis is gelegd en in de loop van dit seizoen zal Marinus e.e.a verder onder handen nemen.... Stapje voor stapje...
@ Joey
Met de 86 cc werd iedere 3000 kilometer een nieuwe zuiger erin gezet en de zaak grondig gecontroleerd. Als je gemiddeld 3000 toeren minder draait dan scheelt dat wel een slokje op de borrel....
@ Andre
Dan krijg jij ook een giga leuke set ter beschikking André. 2010 wordt het jaar van de verschillende setups. Volgens zit het bij allemaal goed in elkaar gestoken! Leuk om straks de verschillen in performance en houdbaarheid te zien!
@ pascal...swingmaat
Wij swingen weer...ik denk dat jij net zo benieuwd bent naar mijne als ik naar jouw RS
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Je hebt niets gemist Andy. Ik dacht dat er wel altijd een stukje snelweg van 5 kilometer op het einde in de rit opgenomen werd. Lijkt me niet verstandig het gas op een B weg open te trekken....dat is de goden verzoekenAndy schreef:KLinkt goed Johan,,,, maar 5 april is het geen race ritje... of heb ik wat gemist
Andy,