krukas
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 06 apr 2009, 21:55
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
krukas
goede avond
ik ben opzoek naar een alternatief voor mijn oude krukas
bij het zoeken kwam ik enkel twee soorten tegen.
een van top race en een van new competition
kan iemand iets over deze twee vertellen
wil dit gebruiken in mijn cross blok dus krijgt wel wat te verduren
ben benieuwd wat de meningen zijn
groeten jorrit
ik ben opzoek naar een alternatief voor mijn oude krukas
bij het zoeken kwam ik enkel twee soorten tegen.
een van top race en een van new competition
kan iemand iets over deze twee vertellen
wil dit gebruiken in mijn cross blok dus krijgt wel wat te verduren
ben benieuwd wat de meningen zijn
groeten jorrit
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: krukas
Nee ,die New Competition die ik ooit in handen gedrukt kreeg haalt het niet bij de Topracing ,laat staan bij de Rito.
Mag ik bij dit rijtje ook nog heel onbescheiden de Emot krukas toevoegen ?
Voor echt wedstrijdwerk een overweging waard.
Mag ik bij dit rijtje ook nog heel onbescheiden de Emot krukas toevoegen ?
Voor echt wedstrijdwerk een overweging waard.
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: krukas
de volle rito krukas raad ik je alvast af, dan trilt die zo erg dat je constant een lasapparaat bij de hand moet hebben.....
- kreidler844
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer:
Re: krukas
Emot krukas is een goede keus, anders is een Samarin drijfstang in een originele krukas ook een hele goeie optie.Rito drijfstang zilverkooi is ook een goeie (in een standaard krukas).
Wietse
Wietse
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: krukas
Tegenwoordig..? Zeg maar sinds kort.kleinepim schreef:de emot krukas is wellicht de beste keus
weet echter niet of mijn budjed dit toe laat
wat kost deze tegenwoordig ? snel
De eerste zijn klaar ,kosten 400 euro.
Ik hoop dit in de toekomst nog wat te drukken.
Maar het is nu eenmaal handwerk ,geen grote serieproductie.
Er zit al een gefreesde Samarin in ,12mm pistonpen.
14mm pen is op bestelling ook te regelen.
De balans hebben we wel goed getroffen geloof ik.
Onderin trilt hij een beetje ,maar hoe harder hij draait hoe mooier hij loopt.
En inderdaad is de standaard krukas met een nieuwe goede stang ook nog een optie.
Originele Kreidler krukassen zijn ook erg goed. Als ze niet versleten zijn.
- Bijlagen
-
- Picture 640.jpg (64.43 KiB) 12962 keer bekeken
- pluisje
- Berichten: 1918
- Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
- Locatie: Monster
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: krukas
zit er bij mij ook instrebbel schreef:of KvL de Lier
en bij 2 andere blokjes waarvan ik weet..
door KvL zelf laten maken in Italie,
is een paar keer heen en weer gegaan,
totdat de maten precies waren zoals hij wou.
niet duur,
voor 400 euro, heeft hij ze ook liggen,
maar reviseert hij gelijk je 5 bak erbij,
inclusief 5 nieuwe platen, voor dat geld....
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: krukas
Rito komt uit Braga ,Portugal.
Niks Italie.
Is overigens een al zeer lang bestaande producent van krukas en versnellingsbakdelen.
Topracing komt ook uit Portugal ,fabrikantnaam is Jasil.
Parmakit komt uit Italie ,maar de krukassen komen van Topracing.
Uit Italie komt Mazzucchelli die hebben ook al een paar maal reuze aardige Kreidler krukassen gemaakt in het verleden.
New Competition komt naar mijn inschatting uit China.
Ze kunnen in China en vooral Taiwan overigens ook mooi spul maken ,maar daar hoort dit niet bij.
Emot krukassen worden voor het grootste deel in Duitsland gemaakt. De drijfstang is Spaans.
Niks Italie.
Is overigens een al zeer lang bestaande producent van krukas en versnellingsbakdelen.
Topracing komt ook uit Portugal ,fabrikantnaam is Jasil.
Parmakit komt uit Italie ,maar de krukassen komen van Topracing.
Uit Italie komt Mazzucchelli die hebben ook al een paar maal reuze aardige Kreidler krukassen gemaakt in het verleden.
New Competition komt naar mijn inschatting uit China.
Ze kunnen in China en vooral Taiwan overigens ook mooi spul maken ,maar daar hoort dit niet bij.
Emot krukassen worden voor het grootste deel in Duitsland gemaakt. De drijfstang is Spaans.
- pluisje
- Berichten: 1918
- Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
- Locatie: Monster
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: krukas
ik heb het niet helemaal gevolgd (mijn interesse was gewoon een 100km/uur+ blok),
maar hij zei dat als deze fabrikant ze voor een redelijke prijs
kan leveren voor een scooter,
ze best ook goede krukasjes voor een redelijke prijs kunnen maken voor een Kreidler.
voor mij gaat er gewoon om dat die van KvL door KvL zijn ontwikkeld,
dus met de ogen van iemand die snelle Kreidlers in elkaar schroeft
en meer als 20 jaar ervaring.
en voor een redelijke prijs.
en gezien hij ook gelijk mijn 5 plaats koppeling ging verstevigen,
betekent dat hij volgens mij meer problemen zou verwachten met de
overige orginele Kreidler onderdelen, dan met zijn krukasje.
maar hij zei dat als deze fabrikant ze voor een redelijke prijs
kan leveren voor een scooter,
ze best ook goede krukasjes voor een redelijke prijs kunnen maken voor een Kreidler.
voor mij gaat er gewoon om dat die van KvL door KvL zijn ontwikkeld,
dus met de ogen van iemand die snelle Kreidlers in elkaar schroeft
en meer als 20 jaar ervaring.
en voor een redelijke prijs.
en gezien hij ook gelijk mijn 5 plaats koppeling ging verstevigen,
betekent dat hij volgens mij meer problemen zou verwachten met de
overige orginele Kreidler onderdelen, dan met zijn krukasje.
- Bijlagen
-
- 09072010020.jpg (28.54 KiB) 12922 keer bekeken
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19179
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 482 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: krukas
meschien moeten de rito krukassen nog op nieuw nagebalanseerd voor dat ze gemonteerd worden
dat doet dick baan ook altijd bij de topracing krukkassen
dat doet dick baan ook altijd bij de topracing krukkassen
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: krukas
Originele krukassen, Rito, Samarin, Emot, allemaal top krukassen.
Ook combinaties van deze krukassen en drijfstangen werken vaak prima.
Maar toch vind ik een Topracing ook niet slecht, zeker niet voor dat geld..........
Zoals misschien bekend probeer ik al jaren om er eentje kapot te krijgen met een 5,2pk setup, maar dat wil nog niet echt lukken Hij vertoont nog geen slijtage verschijnselen. En dat ondanks de ongezouten kritiek van onze Duitse vrienden op het zusterforum.
Even controleren met de meetklok zou ik wel altijd effe doen.
Ook combinaties van deze krukassen en drijfstangen werken vaak prima.
Maar toch vind ik een Topracing ook niet slecht, zeker niet voor dat geld..........
Zoals misschien bekend probeer ik al jaren om er eentje kapot te krijgen met een 5,2pk setup, maar dat wil nog niet echt lukken Hij vertoont nog geen slijtage verschijnselen. En dat ondanks de ongezouten kritiek van onze Duitse vrienden op het zusterforum.
Even controleren met de meetklok zou ik wel altijd effe doen.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:01
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: krukas
Ben ook op zoek naar een andere krukas, maar heb er telkens onbalans in zitten en weet nog niet goed hoe dat komt.
Eerst een topracing welke eigenlijk niet veel problemen gaf maar ik dacht dat een volle krukas van KT wel wat extra zou brengen. Deze slingerde echter zo erg dat ik bijna van mijn RMC afgerammeld werd.
Nu heb ik een originele kreidler krukas met Rito drijfstang en plaatjes welke netjes gericht was en goed functioneerde.
Na enige tijd nam het vermogen af en wilde ik het een en ander controleren. Nu zag ik gister dat mijn binnenrotor een halve milimeter heen en weer gaat als ik de kickstarter naar beneden duw. Ding is zo krom als wat. Heeft iemand dit eerder gehad en hier misschien een goede verklaring voor?
Is de volle Rito krukas nu de beste voor een snelle set-up, of is er wat beters?
Heb 60CC LVS KT met 24 TM vlakschijf en binnenrotor en 12Pk
gr marco
Eerst een topracing welke eigenlijk niet veel problemen gaf maar ik dacht dat een volle krukas van KT wel wat extra zou brengen. Deze slingerde echter zo erg dat ik bijna van mijn RMC afgerammeld werd.
Nu heb ik een originele kreidler krukas met Rito drijfstang en plaatjes welke netjes gericht was en goed functioneerde.
Na enige tijd nam het vermogen af en wilde ik het een en ander controleren. Nu zag ik gister dat mijn binnenrotor een halve milimeter heen en weer gaat als ik de kickstarter naar beneden duw. Ding is zo krom als wat. Heeft iemand dit eerder gehad en hier misschien een goede verklaring voor?
Is de volle Rito krukas nu de beste voor een snelle set-up, of is er wat beters?
Heb 60CC LVS KT met 24 TM vlakschijf en binnenrotor en 12Pk
gr marco
- royekolen
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
- Locatie: odijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: krukas
s3quattro schreef:Ben ook op zoek naar een andere krukas, maar heb er telkens onbalans in zitten en weet nog niet goed hoe dat komt.
Eerst een topracing welke eigenlijk niet veel problemen gaf maar ik dacht dat een volle krukas van KT wel wat extra zou brengen. Deze slingerde echter zo erg dat ik bijna van mijn RMC afgerammeld werd.
Nu heb ik een originele kreidler krukas met Rito drijfstang en plaatjes welke netjes gericht was en goed functioneerde.
Na enige tijd nam het vermogen af en wilde ik het een en ander controleren. Nu zag ik gister dat mijn binnenrotor een halve milimeter heen en weer gaat als ik de kickstarter naar beneden duw. Ding is zo krom als wat. Heeft iemand dit eerder gehad en hier misschien een goede verklaring voor?
Is de volle Rito krukas nu de beste voor een snelle set-up, of is er wat beters?
Heb 60CC LVS KT met 24 TM vlakschijf en binnenrotor en 12Pk
gr marco
kijk even goed of je axiale speling op de krukas nog goed is... de lagers moet je namelijk 'aan slaan' tegen de wang dit van wegen de grote radius van de kruktap naar de wang toe!
had ik namelijk ook op me racer... even uitvullen.. gaat gaat weer goed... de volle rito gaat best goed maar wel je beetje vermogen er op zetten... zet er dan AUB eerst een nieuwe drijstang in..... geloof me bespaard je een hoop tijd en geld
gr roy
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: krukas
Een ori Kreidler krukas is best hard ,gaat zomaar niet krom.
Misschien heb je er net een getroffen die niet meer zo strakke pasing heeft ?
Of inderdaad problemen met de lagers.
Dan moet je de speling kunnen voelen.
Misschien heb je er net een getroffen die niet meer zo strakke pasing heeft ?
Of inderdaad problemen met de lagers.
Dan moet je de speling kunnen voelen.
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: krukas
De balans factor van de volle rito krukas is niet goed hierdoor trillen deze. We hebben inmiddels bij diverse van deze de balans factor aangepast en het probleem is opgelost.
Groeten Alexander
Groeten Alexander
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:01
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: krukas
Speling heb ik absoluut niet, dat is het niet.snel schreef:Een ori Kreidler krukas is best hard ,gaat zomaar niet krom.
Misschien heb je er net een getroffen die niet meer zo strakke pasing heeft ?
Of inderdaad problemen met de lagers.
Dan moet je de speling kunnen voelen.
Het zal dan inderdaad wel een te slappe passing zijn waardoor hij verdraaid is, of de staat te veel power op
blokje gaat binnenkort weer open, moeten we maar eens zien wat er nu in gaat.
Kreeg van Claus al de tip om de pen van Emot te gebruiken (strakkere passing)
Wil ook proberen het blok wat stiller te krijgen, maar weet nog niet hoe.
Gr Marco
- KJ
- Berichten: 4833
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 624 keren
- Ontvangen waarderingen: 82 keren
Re: krukas
Caspar schreef:Originele krukassen, Rito, Samarin, Emot, allemaal top krukassen.
Ook combinaties van deze krukassen en drijfstangen werken vaak prima.
Maar toch vind ik een Topracing ook niet slecht, zeker niet voor dat geld..........
Zoals misschien bekend probeer ik al jaren om er eentje kapot te krijgen met een 5,2pk setup, maar dat wil nog niet echt lukken Hij vertoont nog geen slijtage verschijnselen. En dat ondanks de ongezouten kritiek van onze Duitse vrienden op het zusterforum.
Even controleren met de meetklok zou ik wel altijd effe doen.
De TopRacing is er in 2 uitvoeringen, met standaard kooi & met Zilverkooi lager.
Met standaard kooi na ±800Km bij mij aan gort in de RS. (Ik wilde het gewoon zelf eens testen)
Dit nav de ervaring van een klant die beslist de TopRacing krukas met Std kooi moest.
Resultaat bij hem; om en nabij de 800Km aan gort.
Komt nu bij mij een handgemaakt LazyRider Krukas in met slag 44mm & een Samarin drijfstang (en ook een ander cilindertje )
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: krukas
KJ schreef:Caspar schreef:Originele krukassen, Rito, Samarin, Emot, allemaal top krukassen.
Ook combinaties van deze krukassen en drijfstangen werken vaak prima.
Maar toch vind ik een Topracing ook niet slecht, zeker niet voor dat geld..........
Zoals misschien bekend probeer ik al jaren om er eentje kapot te krijgen met een 5,2pk setup, maar dat wil nog niet echt lukken Hij vertoont nog geen slijtage verschijnselen. En dat ondanks de ongezouten kritiek van onze Duitse vrienden op het zusterforum.
Even controleren met de meetklok zou ik wel altijd effe doen.
De TopRacing is er in 2 uitvoeringen, met standaard kooi & met Zilverkooi lager.
Met standaard kooi na ±800Km bij mij aan gort in de RS. (Ik wilde het gewoon zelf eens testen)
Dit nav de ervaring van een klant die beslist de TopRacing krukas met Std kooi moest.
Resultaat bij hem; om en nabij de 800Km aan gort.
Komt nu bij mij een handgemaakt LazyRider Krukas in met slag 44mm & een Samarin drijfstang (en ook een ander cilindertje )
De krukas die ik voor KJ heb gemaakt heeft een metrakit drijfstang geen samarin ,het voordeel van de metrakit is dat je een 12-13-14 pen kan gebruiken .
Johan