Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lacsap
Berichten: 1244
Lid geworden op: 03 dec 2008, 17:48
Locatie: Berkel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#26 Bericht door Lacsap » 10 nov 2010, 17:27

Om in de stijl van Wimoudewater te blijven....: i.p.v. "als mij" moet er geschreven worden >:dan ik!
Aangezien het hier een vergelijking betreft en geen voorwaarde!

Gegroet en Vandale zij met u![/quote]


Heet hier geen Vandale.nl :? Niet iedereen z'n favoriete boek.....

Gebruikersavatar
Maarten/sbargh
Berichten: 726
Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
Locatie: 's-heerenberg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#27 Bericht door Maarten/sbargh » 10 nov 2010, 17:42

???? Kan je het toelichten pascal? Ik snap je niet? Heb jij Prisma dan?

Groeten!

Modedit: We hebben het wel eens vaker gehad over taalfouten. We zitten hier nu eenmaal tussen techneuten en niet tussen neerlandici. Dus als iemand nog goed te begrijpen is, dan gaan we in de topics niet van het onderwerp af door iemands taalfouten te verbeteren. Anders ligt het bij personen die zo veel fouten maken of die zo onduidelijk of onsamenhangend schrijven, dat ze niet te volgen zijn.... Groeten Maarten

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#28 Bericht door TonK » 10 nov 2010, 17:50

Origineel, niet opvoeren ?????

De Kreidler (uiteraard 50cc) vervoerde mij in de jaren 1965 tot 1968 naar bijna elke motorwegrace in N.L. en omstreken.

Tot 600 km per dag was niet ongebruikelijk, plat achter de kuip en zoveel mogelijk één stand van het gas, open dus.

De openbare weg kon door het geringe verkeer gebruikt worden als een circuit, een gemiddelde snelheid ruim boven 100 km/h was geen probleem, wat een weelde.

Gebruikersavatar
Lacsap
Berichten: 1244
Lid geworden op: 03 dec 2008, 17:48
Locatie: Berkel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#29 Bericht door Lacsap » 10 nov 2010, 18:26

Als je je zaakjes maar voor elkaar hebt, daar gaat het om. Hoe hard je nou rijd maakt niet veel uit nee.

@ Maarten, dat het van mij allemaal niet hoeft dat verbeteren :wink: Maar we gaan een beetje offtopic.

Gr Pascal

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#30 Bericht door Chrismetzwarteletters » 10 nov 2010, 18:31

TonK schreef:Origineel, niet opvoeren ?????

De Kreidler (uiteraard 50cc) vervoerde mij in de jaren 1965 tot 1968 naar bijna elke motorwegrace in N.L. en omstreken.

Tot 600 km per dag was niet ongebruikelijk, plat achter de kuip en zoveel mogelijk één stand van het gas, open dus.

De openbare weg kon door het geringe verkeer gebruikt worden als een circuit, een gemiddelde snelheid ruim boven 100 km/h was geen probleem, wat een weelde.
Zo volgens mij lees ik een beetje nostalgie in dit verhaal. Of iemand die een beetje te veel 2 takt dampen geinhaleerd heeft. :mrgreen:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#31 Bericht door nozems » 10 nov 2010, 18:58

Nou dat klinkt het niet helemaal,het klinkt eerder als een fantastische tijd,maar gezien de snelheden zal er toch regelmatig een bigend opgerookt zijn?Een 50cceetje draait dan algauw 12000rpm of meer....Heb je die kreidler nog Ton?

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#32 Bericht door TonK » 10 nov 2010, 19:48

Het was een prachtige periode in mijn leven, ooit één uitgelopen bigend gehad onderweg naar een sprintwedstrijd op circuit Zandvoort.

Bijna altijd ging ik alleen, die keer samen met een kameraad, hij op een 500cc Triumph Speed Twin met open uitlaatpijpen. :twisted:

Als we samen reden gebeurde er altijd wel wat geks, toen dus het bigend eruit zo'n 20 km van huis.

Het kwam niet door slipstreamen achter die Triumph want daar kon je door het helse kabaal niet achter rijden.

Bij een boer een stuk koereep (touw) gekregen en zo terug gesleept naar huis, mijn oren doen nog steeds pijn.

Toen telefoneren naar een Kreidler groothandel in Zwolle voor een krukas, 'hebben we op voorraad, kom maar halen'.

Samen op de Triumph naar Zwolle, de nieuwe krukas gehaald voor 100 gulden.

Op de terugweg, vanzelfsprekend op topsnelheid, kregen we een klapband achter. :shock:

Met veel reilen en zeilen over de gehele weghelft kwamen we uiteindelijk tot stilstand, de zolen van de laarzen aanzienlijk dunner dan daarvoor.

Zo'n Triumph met lege band is zelfs met twee man niet te drukken en we moesten de berg nog over, dus een eind lopen naar een telefoon.

Een broer van de Triumph piloot kwam ons halen in zijn auto met aanhangwagen en zette mij thuis af.

Toen even de nieuwe krukas gemonteerd want die zaterdagavond moesten we weer "achter de meiden aan".

En zo is nog wel een boek te vullen met nostalgische herinneringen.

De Kreidler is in 1972 verkocht. :cry:

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#33 Bericht door Mario TT » 10 nov 2010, 20:34

Ik heb zelf ook van zulke lange einden gereden, er zijn zat mensen die dat nog weten hier op het forum denk ik. Een Kreidler is onverwoestbaar en oerdegelijk. Maar goed als je kijkt naar de techniek dan zit er bijna niets in wat kapot kan gaan, maar soms is dat ook het beste. Ik heb zelf een geforceerde koeling gehad met 6.8pk op de testbank dankzij LVS, twee keer het big end eruit gehad! Maar dat kwam denk ik ook door de kwaliteit van de drijfstangen. In totaal heb ik 25000pk afgelegd in 2-3jaar tijd en mijn persoonlijk record staat op 650km in een weekend (zat en zondag).
Ik ben ook begonnen met de kokusan ontstekingen, die kwamen toen net uit. Perfekte dingen waren dat, kunstofkoelrad die is de eerste keer in 4 stukken geeindigd, te strak aangedraaid. En ik ben ook de weinig geweest toen die spoelpoortjes had extra, iets wat heel moeilijk is bij een geforceerde koeling. Maar lange duurzaamheidsritten rijden met een Kreidler is eigenlijk zinloos want het meeste van de techniek is al uit de kinderschoenen, er valt weinig aan te verbeteren en vertoont altijd dezelfde problemen.

Gebruikersavatar
Maarten/sbargh
Berichten: 726
Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
Locatie: 's-heerenberg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#34 Bericht door Maarten/sbargh » 10 nov 2010, 22:33

@ Pascal: trek het je niet joh, je krijgt wel een koele versnapering van mij als ik je tegenkom op een Kreidlerdag. ( print dan wel even dit uit als bewijs:P)

Goed Gaan!

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#35 Bericht door dolle aad » 11 nov 2010, 09:17

:D

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#36 Bericht door nozems » 11 nov 2010, 16:05

Geweldig Ton,zoals het ook hoort te zijn, maar dan had je hem echt heel goed voorelkaar.....met een opgevoerde kreidler heb ik meestal rond de 10.000km m,n bigend weer naar de maan :lol: (maar ook ik ontzie hem dan niet,en mede geholpen door wat cceetjes meer ook dikwijls boven de 100 gereden)

Jammer dat je hem niet meer hebt,is er misschien kans hem te traceren via z,n frame nr?Maloud houdt een grote database bij :D

Gebruikersavatar
marijnflipse
Berichten: 196
Lid geworden op: 02 jun 2008, 18:10
Locatie: Bilthoven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#37 Bericht door marijnflipse » 11 nov 2010, 21:21

Ik kan met grote zekerheid zeggen dat de Kreidler betrouwbaar is. Ik ben afgelopen zomer naar zuid frankrijk gereden. 1250km heen, en 1250 terug. De laatste dag zelfs nog 430(!) km gereden. We reden eigenlijk contstant 60 km/h. Ik heb een breitwant die is getuned naar 4,2 pk. Het liep allemaal prachtig. Alleen de laatste dag een remkabeltje vervangen (die ik bij me had).

Voor de duidelijkheid: Ik ben zonder passagier naar Frankrijk gereden, maar op de foto heb ik wel een passagier. Zo heb ik dus wel door de bergen gereden in Frankrijk.
Bijlagen
1289506820NKreidler.jpeg
1289506820NKreidler.jpeg (62.47 KiB) 3992 keer bekeken

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#38 Bericht door bertRS » 11 nov 2010, 21:48

heb je die passagier daar gevonden in de bergen :) was wel mooi weer zo te zien.

Gebruikersavatar
marijnflipse
Berichten: 196
Lid geworden op: 02 jun 2008, 18:10
Locatie: Bilthoven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#39 Bericht door marijnflipse » 11 nov 2010, 22:01

Haha, nee;) Maar het was idd vaak rond de 35 graden. Dat was echt lekker toeren!

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1361
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#40 Bericht door bertRS » 11 nov 2010, 22:13

ja dat is het inderdaad met de korte broek aan. Rij zelf veel motor maar met 30+ wordt het wel minder. Heb dit voorjaar wel een zomerpak gekocht en dat bevalt wel goed, kan de wind lekker doorheen waaien :D
Op de brommer rij ik ook altijd in spijkerbroek maar als je van die lange ritten gaat maken zou ik toch wel voor wat veiliger kleding gaan.
Ook al ga je er met 60km/p er af dan is het asfalt net een kaasschaaf en dat wil je niet mee maken [-X

goed we gaan een beetje :offtopic dus maar weer over op de vere ritten die het komend jaar door een aantal personen zeker gereden zal gaan worden.

BBeths
Berichten: 737
Lid geworden op: 23 jun 2010, 18:21
Locatie: Santpoort-noord
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#41 Bericht door BBeths » 15 nov 2010, 23:37

Mijn vader gaat elk jaar met een aantal vrienden europa rondrijden met hun motoren ( hij heeft een gecustomisede yamaha xs1100 uit '78 ), maar die gaan dan ergens heen in europa, meestal zonnig :P , en dan met de motortrein terug. Of ze gaan met de motortrein heen en dan op de motoren terug.. Zo kan je bijvoorbeeld ook naar Zuid Frankrijk gaan en dan terugrijden!

Goed idee?

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9305
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 945 keren
Ontvangen waarderingen: 778 keren

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#42 Bericht door Eifelyeti » 16 nov 2010, 11:18

een paar touren....wel in duits...

http://www.kreidlertreff-giessen.de/mg_fl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kreidlertreff-giessen.de/mg_fb_reise.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

rs brandje
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 nov 2010, 23:50
Locatie: berkel-enschot
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Lang en verre duurzaamheidsrit(ten)

#43 Bericht door rs brandje » 20 nov 2010, 00:06

Ik maak met enkele vrienden 5 in getal elk jaar een rit van 4 dagen naar basel ( ongeveer 1350 km ) heen en terug .ik rij op een kreidler rs 60cc de andere op zundapps met 70 cc we rijden dan zo'n 300 a' 350 km per dag dit is goed te doen maar langer als 4 dagen is niet aan te bevelen want de laatse dag krijg je toch wat last van zadelpijn. de gemiddelde snelheid ligt op ongeveer 65 km per/uur (ook berg op )Je komt dan door de vogese dit is een zeer mooi bergachtig gebied hoogste punt 1250 m Ik heb met mijn kreidler nog geen noemenswaardige problemen gehad ( alleen een koppelingskabel kapot )We gaan meestal de eerste weken van juni donderdag tot zondag of vrijdag tot maandag
en ook voor 2011 hebben we er al zin in voor wie wil heb ik nog wel een filmpje
groetjes Rs brandje

Plaats reactie