motivatie topic mbt opvoeren.

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#151 Bericht door dolle aad » 28 nov 2010, 13:29

Mooi , dan kan ik ook meedoen :clap

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#152 Bericht door TonK » 28 nov 2010, 13:36

Enzo-tvdzijden schreef:Ik wil best getuned rijden. Maar mijn carters zijn heilig en blijven zoals Kreidler ze heeft ontworpen. :!: :!:
En de cilinder moet van Mahle zijn.

Enzo
Speciaal voor jou origineel en heilig ....... klik. :beer

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#153 Bericht door emilio » 28 nov 2010, 13:38

Ik ga nu sleutelen..lees straks wel wat de algemene gedachte is over het voorstel...

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#154 Bericht door Rommats » 28 nov 2010, 13:39

Denk wel als dit dan toch doorgaat Emilio in de klasse met Weltmeister zadel zit en ik met Francorchamp om het dan toch een
een beetje eerlijk te houden.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#155 Bericht door nozems » 28 nov 2010, 13:49

Ik vindt dat een zeer idee!dan kun je duidelijke klassen aanhouden,en door het verkregen overzicht wordt het ook leuker denk ik zelf!

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10818
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 190 keren
Ontvangen waarderingen: 573 keren

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#156 Bericht door Henk 3bakvoet » 28 nov 2010, 14:02

De snelste in wat?

Acceleratie 0 tot x km/hr?
Topsnelheid in km/hr?
Tijd om x km af te leggen?

Zo zijn er al 3 klasse's....

Nou geen zand in de ogen strooien, ik lees nooit seconden om op de honderd te komen, ook nooit hoelang er over een X afstand is gedaan.
We zijn goed in het strooien van vermoedelijke Pk`s, vlammende vermogensgrafieken, en digitale gps gegevens.

De snelste straat kreidler daar gaat het om, iedereen houdt iedereen altijd maar bij of lopen uit in de tourritjes als er even ge sport wordt.

Kom jongens jullie rijden zo vaak met elkaar, Wie is nou de snelste?

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#157 Bericht door RS3001 » 28 nov 2010, 14:16

Nou geen zand in de ogen strooien, ik lees nooit seconden om op de honderd te komen, ook nooit hoelang er over een X afstand is gedaan.
We zijn goed in het strooien van vermoedelijke Pk`s, vlammende vermogensgrafieken, en digitale gps gegevens.

De snelste straat kreidler daar gaat het om, iedereen houdt iedereen altijd maar bij of lopen uit in de tourritjes als er even ge sport wordt.

Kom jongens jullie rijden zo vaak met elkaar, Wie is nou de snelste?

Nu wordt het leuk........nu mogen de mannen met echte ballen opstaan :mrgreen:
Eeuwige roem wordt uw deel [-o<

Marco RS-S
Berichten: 597
Lid geworden op: 29 nov 2007, 22:13
Locatie: zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#158 Bericht door Marco RS-S » 28 nov 2010, 14:19

Wie is de snelste.......Marcel O. pakte alle snelle jongens (PvdG-Huip-Marinus-Wilco-Ruud rvs-125cc Zunnd.....)enz.enz.op de snelweg A15 met een slippende koppeling en een versleten zuigerveer en ik reed die dag niet mee.
Maar ik ben niet bang dat een Noord-Hollander mij ooit gaat inhalen. :wink: :mrgreen:

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#159 Bericht door dijk » 28 nov 2010, 14:29

nozems schreef:haha ik weet het niet Ron,misschien ben je wel stout geweest in een vorig leven..lol!maar dat zal nu toch echt over zijn,jij vliegt me straks gewoon voorbij als ik volgas op top rij, en daar heb ik vrede mee:)

Gaan we ook van jou project nog wat meer lezen,als het weer beter weer wordt?
in zijn 3 gaat ie je straks voor bij pascal :mrgreen:

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#160 Bericht door Rommats » 28 nov 2010, 14:32

Dan zal Marcel O wel de snelste zijn.
Zeker wel met een de Jager setje uit noord holland :clap

Marco RS-S
Berichten: 597
Lid geworden op: 29 nov 2007, 22:13
Locatie: zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#161 Bericht door Marco RS-S » 28 nov 2010, 14:35

Ocin/Luc creatie

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#162 Bericht door Rommats » 28 nov 2010, 14:38

Met een mallossie
of zoeits???

["]
nozems schreef:haha ik weet het niet Ron,misschien ben je wel stout geweest in een vorig leven..lol!maar dat zal nu toch echt over zijn,jij vliegt me straks gewoon voorbij als ik volgas op top rij, en daar heb ik vrede mee:)

Gaan we ook van jou project nog wat meer lezen,als het weer beter weer wordt?
Zal niet zoveel spannends te melden zijn verder Pascal de Jager heeft alles voor elkaar gemaakt,ik hoef alleen te zitten en gas te geven.

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4860
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 697 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#163 Bericht door Monsma » 28 nov 2010, 14:39

Rommats schreef:Met een mallossie
of zoeits???

["]
nozems schreef:haha ik weet het niet Ron,misschien ben je wel stout geweest in een vorig leven..lol!maar dat zal nu toch echt over zijn,jij vliegt me straks gewoon voorbij als ik volgas op top rij, en daar heb ik vrede mee:)

Gaan we ook van jou project nog wat meer lezen,als het weer beter weer wordt?
Zal niet zoveel spannends te melden zijn verder Pascal de Jager heeft alles voor elkaar gemaakt,ik hoef alleen te zitten en gas te geven.
ik (wij) ben (zijn)wel benieuwd naar de rij impressies?

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9754
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 827 keren
Ontvangen waarderingen: 417 keren
Contacteer:

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#164 Bericht door Maarten » 28 nov 2010, 14:39

emilio schreef:FF alle gekheid op eens stokje ik vind het wel een gemis dat je de specs. van je Kreidler niet kunt vermelden...
Ja inderdaad, is iets wat ik ook graag weer terug wil hebben, echter dat is een uitbreiding op het forum en dat moet dan geinstalleerd of gemaakt worden. En de technische mensen die aan de software van het Kreidlerforum sleutelen zijn helaas druk (en sowieso zijn er niet zo veel van die mensen).

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#165 Bericht door Rommats » 28 nov 2010, 14:45

Dat snap ik Anne,ik zal her wel berichte doen ervan

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4860
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 697 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#166 Bericht door Monsma » 28 nov 2010, 14:47

Rommats schreef:Dat snap ik Anne,ik zal her wel berichte doen ervan
top :clap :wink:

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9754
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 827 keren
Ontvangen waarderingen: 417 keren
Contacteer:

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#167 Bericht door Maarten » 28 nov 2010, 14:53

emilio schreef:Als we nu eens een werkgroep zouden opstarten met als opdracht om met een voorstel (of voorstellen) te komen hoe we in het vervolg het vermogen c.q. prestaties zouden moeten categoriseren (en gaan vaststellen)? Daar zouden we dan een poll van kunnen maken om met zijn allen over te stemmen zodat we in de toekomst over de indeling geen discussie meer krijgen. Er verdwijnt dan veel ruis van de kabel.... Ik heb zo onder anderen wel een paar ideetjes :idea: :idea: :idea: :idea:

Een werkgroep nog wel :-)

Een excelsheet of database aanmaken waarin je alle gegevens van een Kreidler (technische gegevens, aantal cilinders, cilinderinhoud, koeling, inlaatsysteem (zuigergestuurd, membraan, roterend), carburateur (of inspuiting ala Pluisje), luchtkoker of powerfilter, ontsteking, uitlaat,versnellingsbak, overbrenging enzovoorts), een opsomming van de prestaties (waar gemeten - welke testbank (in dat geval max. vermogen en koppel en bijbehorende toerentallen, snelweg, snelle rit), topsnelheid (hoe gemeten), datum en tijd er bij van de geconstateerde topprestatie, gegevens van de berijder (lengte en gewicht) en nog een vak met bijzonderheden en overige details.

En dan kun je op de diverse categorieen gaan selecteren.

Zoiets, is dat misschien iets?

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10818
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 190 keren
Ontvangen waarderingen: 573 keren

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#168 Bericht door Henk 3bakvoet » 28 nov 2010, 14:59

Marco RS-S schreef:Ocin/Luc creatie
Geen reclame, slippende koppelingen en een versleten zuigerveer.

Maar Marco je was er niet bij, en hebt het dus van horen zeggen, weer heel mistig allemaal.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#169 Bericht door dijk » 28 nov 2010, 15:25

Monsma schreef:
Rommats schreef:Dat snap ik Anne,ik zal her wel berichte doen ervan
top :clap :wink:
Volgens de tabel van Luc Foekema zal hij met 17,4 pk ongeveer 137km/h moeten halen onder de meest gunstige omstandigheden,ik heb er nu tandwielen onder waarmee hij bij zijn max toeren 130km/h zou lopen.
Ik ging met testen 95 in 3en 115 in 4 op de teller en zat daar zo,tellertje zal wel iets afwijken maar hij klopt aardig,
ik schat zo in dat hij de 130km/h wel ongeveer zal halen :wink:

WimOudewater
Berichten: 893
Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
Locatie: Oudewater
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#170 Bericht door WimOudewater » 28 nov 2010, 15:59

Is het niet zo dat opvoeren en tuning twee verschillende dingen zijn? Mij is altijd verteld door iemand (deze persoon werkt bij Donkervoort automobielen) dat je wel iets kunt tunen zonder het op te voeren, en dat je ook kunt opvoeren zonder het te tunen. :)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#171 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 nov 2010, 16:03

WimOudewater schreef:Is het niet zo dat opvoeren en tuning twee verschillende dingen zijn? Mij is altijd verteld door iemand (deze persoon werkt bij Donkervoort automobielen) dat je wel iets kunt tunen zonder het op te voeren, en dat je ook kunt opvoeren zonder het te tunen. :)
Is al heel veel over geschreven op het forum :!:

Enzo

WimOudewater
Berichten: 893
Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
Locatie: Oudewater
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#172 Bericht door WimOudewater » 28 nov 2010, 16:06

Ik vermeldde het alleen maar even, in dit topic worden de twee dingen echt vaak met elkaar verward heb ik het idee... :D

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#173 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 nov 2010, 16:09

WimOudewater schreef:Ik vermeldde het alleen maar even, in dit topic worden de twee dingen echt vaak met elkaar verward heb ik het idee... :D
Heb je goed.

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3055
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren
Contacteer:

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#174 Bericht door Theove » 28 nov 2010, 16:56

Maarten schreef:
emilio schreef:Als we nu eens een werkgroep zouden opstarten met als opdracht om met een voorstel (of voorstellen) te komen hoe we in het vervolg het vermogen c.q. prestaties zouden moeten categoriseren (en gaan vaststellen)? Daar zouden we dan een poll van kunnen maken om met zijn allen over te stemmen zodat we in de toekomst over de indeling geen discussie meer krijgen. Er verdwijnt dan veel ruis van de kabel.... Ik heb zo onder anderen wel een paar ideetjes :idea: :idea: :idea: :idea:

Een werkgroep nog wel :-)

Een excelsheet of database aanmaken waarin je alle gegevens van een Kreidler (technische gegevens, aantal cilinders, cilinderinhoud, koeling, inlaatsysteem (zuigergestuurd, membraan, roterend), carburateur (of inspuiting ala Pluisje), luchtkoker of powerfilter, ontsteking, uitlaat,versnellingsbak, overbrenging enzovoorts), een opsomming van de prestaties (waar gemeten - welke testbank (in dat geval max. vermogen en koppel en bijbehorende toerentallen, snelweg, snelle rit), topsnelheid (hoe gemeten), datum en tijd er bij van de geconstateerde topprestatie, gegevens van de berijder (lengte en gewicht) en nog een vak met bijzonderheden en overige details.

En dan kun je op de diverse categorieen gaan selecteren.

Zoiets, is dat misschien iets?

Poef dat wordt nogal een lijst met variabelen. Daar ga je nooit een objectieve vergelijking uithalen. Los van subjectiviteit zoals juiste tijdwaarneming, juiste omstandigheden zoals luchtdruk, luchtvochtigheid en temperatuur.

En de grootste subjectiviteit is gevoel...

Objectief meten is dat alle variabelen zo goed al gelijk zijn. Als je alleen al kijkt naar de setup dan heb je al snel honderden klasses te pakken.

De discussie van "wie is de .... " is al meerdere keren gevoerd. Na een ritje, na de S&S dag en bijvoorbeeld hier: viewtopic.php?f=6&t=29056&hilit=formule&start=291" onclick="window.open(this.href);return false;

Waar loopt het uiteindelijk op uit??

Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: motivatie topic mbt opvoeren.

#175 Bericht door koepelsekreidler » 28 nov 2010, 17:05

Theove schreef:
Maarten schreef:
emilio schreef:Als we nu eens een werkgroep zouden opstarten met als opdracht om met een voorstel (of voorstellen) te komen hoe we in het vervolg het vermogen c.q. prestaties zouden moeten categoriseren (en gaan vaststellen)? Daar zouden we dan een poll van kunnen maken om met zijn allen over te stemmen zodat we in de toekomst over de indeling geen discussie meer krijgen. Er verdwijnt dan veel ruis van de kabel.... Ik heb zo onder anderen wel een paar ideetjes :idea: :idea: :idea: :idea:

Een werkgroep nog wel :-)

Een excelsheet of database aanmaken waarin je alle gegevens van een Kreidler (technische gegevens, aantal cilinders, cilinderinhoud, koeling, inlaatsysteem (zuigergestuurd, membraan, roterend), carburateur (of inspuiting ala Pluisje), luchtkoker of powerfilter, ontsteking, uitlaat,versnellingsbak, overbrenging enzovoorts), een opsomming van de prestaties (waar gemeten - welke testbank (in dat geval max. vermogen en koppel en bijbehorende toerentallen, snelweg, snelle rit), topsnelheid (hoe gemeten), datum en tijd er bij van de geconstateerde topprestatie, gegevens van de berijder (lengte en gewicht) en nog een vak met bijzonderheden en overige details.

En dan kun je op de diverse categorieen gaan selecteren.

Zoiets, is dat misschien iets?

Poef dat wordt nogal een lijst met variabelen. Daar ga je nooit een objectieve vergelijking uithalen. Los van subjectiviteit zoals juiste tijdwaarneming, juiste omstandigheden zoals luchtdruk, luchtvochtigheid en temperatuur.

En de grootste subjectiviteit is gevoel...

Objectief meten is dat alle variabelen zo goed al gelijk zijn. Als je alleen al kijkt naar de setup dan heb je al snel honderden klasses te pakken.
wat maakt het uit als we in een topic maar de winter doorkomen
want als we variabel de snelst geklede en mooist zittende ook nog zouden mee nemen
heeft Marinus zijn prijs al binnen!!!! :D

en natuurlijk nemen we een stukkie rijden dijk ook op in de categorieën pk s gekoppeld aan stuurmanskunst

mart


mart

Plaats reactie