motivatie topic mbt opvoeren.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
motivatie topic mbt opvoeren.
Wellicht een interessant en verhelderend topic omtrent het opvoeren en de gegevensdeling hier op het forum
Het is alweer tijden 'stil' op het forum,terwijl er links en rechts genoeg gebeurd (in het geniep) m.b.t het opvoeren,heelaas is de andere kant dat als er al uit de school geklapt wordt de gegevensdeling erg beperkt blijft,het blijft vaak bij enkele foto,s een wazig filmpje met wat gehengel aan het gas en als klap op de vuurpijl wordt de hoogst gehaalde digitale snelheid tot in 3 cijfers achter de comma weergegeven
Dus wat is jou/jullie reden om zo weinig mogelijk tot niets te vertellen en te delen m.b.t het opvoeren?
Ik heb wel een motivatie om het niet snel te doen,daar staat m,n oude project nog vers in m,n geheugen gegrift
Ik kan het straks ook doen zoals het doorgaans met (bigbore) en aanverwante tuning gaat,gewoon als alles klaar is 2 of 3 foto,s de hoogst haalbare snelheid en klaar
Maar toch vindt ik het persoonlijk jammer,je leest bijna niet hoe iets tot stand is gekomen,en wat er allemaal gebeurd is om het goed lopend te krijgen,een antwoord als; ik heb het bij pietje laten doen volstaat niet...uitleg, details!
Het enige zeer interessante tuning topic is die van Pluisje, met zijn gasklep en injectie
Dus kom op,wat houdt jullie tegen?
Het is alweer tijden 'stil' op het forum,terwijl er links en rechts genoeg gebeurd (in het geniep) m.b.t het opvoeren,heelaas is de andere kant dat als er al uit de school geklapt wordt de gegevensdeling erg beperkt blijft,het blijft vaak bij enkele foto,s een wazig filmpje met wat gehengel aan het gas en als klap op de vuurpijl wordt de hoogst gehaalde digitale snelheid tot in 3 cijfers achter de comma weergegeven
Dus wat is jou/jullie reden om zo weinig mogelijk tot niets te vertellen en te delen m.b.t het opvoeren?
Ik heb wel een motivatie om het niet snel te doen,daar staat m,n oude project nog vers in m,n geheugen gegrift
Ik kan het straks ook doen zoals het doorgaans met (bigbore) en aanverwante tuning gaat,gewoon als alles klaar is 2 of 3 foto,s de hoogst haalbare snelheid en klaar
Maar toch vindt ik het persoonlijk jammer,je leest bijna niet hoe iets tot stand is gekomen,en wat er allemaal gebeurd is om het goed lopend te krijgen,een antwoord als; ik heb het bij pietje laten doen volstaat niet...uitleg, details!
Het enige zeer interessante tuning topic is die van Pluisje, met zijn gasklep en injectie
Dus kom op,wat houdt jullie tegen?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Opvoeren is een erg persoonlijke keuze.
Veel hangt af van de financiën.
Veel hangt af van de keuze in tuner.
Motivatie topic
Enzo
Veel hangt af van de financiën.
Veel hangt af van de keuze in tuner.
Motivatie topic
Enzo
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Motivatie topic,er gebeurt heel veel mbt opvoeren,maar je hoort er niks over,dus wat houdt mensen tegen om er niet over te beginnen,dus wat beweegt die mensen
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Sommigen zijn niet ze van het schrijven en delen van info aan anderen. Dat zal je altijd houden. En dat je je wat gaat aantrekken van reacties van anderen ligt bij jezelf.nozems schreef:Motivatie topic,er gebeurt heel veel mbt opvoeren,maar je hoort er niks over,dus wat houdt mensen tegen om er niet over te beginnen,dus wat beweegt die mensen
Voor sommigen is het plaatsen van een foto al een drempel.
Mijn bescheiden mening.
Enzo
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Veel forumleden vermelden wel de timingen, dus echt geheim of in het geniep is het niet. De membraansetjes inclusief cilinder kun je ook zelf kopen, kun je zien waarom het (niet) zo snel loopt.
Zelf ben ik niet zo'n opvoerder. Ga wel volgend jaar een oude 13 ribs cilinder proberen, en als het meezit ook een roterend en watergekoeld blok onder een Kreidler hangen. Maar dat ligt aan zoveel factoren dat ik niet met zekerheid kan zeggen of het volgend jaar of het jaar daarna wordt.
Zelf ben ik niet zo'n opvoerder. Ga wel volgend jaar een oude 13 ribs cilinder proberen, en als het meezit ook een roterend en watergekoeld blok onder een Kreidler hangen. Maar dat ligt aan zoveel factoren dat ik niet met zekerheid kan zeggen of het volgend jaar of het jaar daarna wordt.
- Jovink
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:31
- Locatie: schipluiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
hmm, is het nog leuk dan om wat neer te zetten.
ik bedoel dan: als je onder de 100 blijft, wat geld voor de meesten denk ik...
wat is daar nog bijzonder aan ?
ik van de week: gestraalde cilinder erop gezet, iets getuned, verlengde homoet, afgedraaide kop etc...
ff sproeiertjes kijken en een beetje rommelen, dan kom je er wel uit. ZONIET is het forum natuurlijk ideaal.
maar goed, zolang het allemaal een beetje lukt ga ik dat hier allemaal niet neerzetten.
wat enzo zegt, foto's plaatsen valt ook nog niethelemaal mee, verkleinen etc...
eer dat ik zo na ben ben k een uur verder
Jij bedoelt dat je dit soort topics vaker wilt zien?
ik bedoel dan: als je onder de 100 blijft, wat geld voor de meesten denk ik...
wat is daar nog bijzonder aan ?
ik van de week: gestraalde cilinder erop gezet, iets getuned, verlengde homoet, afgedraaide kop etc...
ff sproeiertjes kijken en een beetje rommelen, dan kom je er wel uit. ZONIET is het forum natuurlijk ideaal.
maar goed, zolang het allemaal een beetje lukt ga ik dat hier allemaal niet neerzetten.
wat enzo zegt, foto's plaatsen valt ook nog niethelemaal mee, verkleinen etc...
eer dat ik zo na ben ben k een uur verder
Jij bedoelt dat je dit soort topics vaker wilt zien?
- mopeddy
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 21:00
- Locatie: Thailand
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Ze noemden ons vroeger de vijf musketiers hier in de buurt, maar ik was bijna altijd de langzaamste van de vijf ,nu weet ik hoe het wel moet ! zonder hulp van anderen, je kan niet verwachten dat je alles in de schoot geworpen wordt
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Tjerry,dat bedoel ik, en ja ik zie liever vaker tuningsgerelateerde topic,s
En wat je zegt alles onder de 100 of er net op is niet interessant voor een hoop,maar voor mij niet minder bijzonder (persoonlijk gesproken)...maar ik weet bijna zeker dat er een veel wijder verband is mbt opvoeren en het doel ervan,voor mij geldt dan niet dat iets 12/13.000rpm moet draaien met een berg vermogen erin,het is veel meer dan dat,voor mij telt alles wat je modificeert aan je motor om aan jouw wensen te voldoen als tuning,dus van een berg vermogen tot 1peekaatje meer.....
Mijn nieuwe project zal ook niet veel harder gaan als 90km/h....voor de meesten ook verre van interessant,een reactie als koop een standaard super kan ik verwachten...maar ik weet wel beter,ik heb wat anders voor ogen.
Kijk en een tuningstopic is pas leerzaam als er je er veel details weet bij te vermelden,en dat ontbreekt er vaak ook aan....ik mis gewoon een beetje actie hier op het forum.
En wat je zegt alles onder de 100 of er net op is niet interessant voor een hoop,maar voor mij niet minder bijzonder (persoonlijk gesproken)...maar ik weet bijna zeker dat er een veel wijder verband is mbt opvoeren en het doel ervan,voor mij geldt dan niet dat iets 12/13.000rpm moet draaien met een berg vermogen erin,het is veel meer dan dat,voor mij telt alles wat je modificeert aan je motor om aan jouw wensen te voldoen als tuning,dus van een berg vermogen tot 1peekaatje meer.....
Mijn nieuwe project zal ook niet veel harder gaan als 90km/h....voor de meesten ook verre van interessant,een reactie als koop een standaard super kan ik verwachten...maar ik weet wel beter,ik heb wat anders voor ogen.
Kijk en een tuningstopic is pas leerzaam als er je er veel details weet bij te vermelden,en dat ontbreekt er vaak ook aan....ik mis gewoon een beetje actie hier op het forum.
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
tja ik heb er weinig mee probeer het origineel te benaderen zoals bij de kvv
de eitank wat extra poortjes in een 5.8 cilindertje
de formule een zwitser 5.8 sb verder niks oja een 20 mm ipv 18
de racer word een 13 ribs iets gekieteld en meer niet oja en roterend.
het blijft allemaal lekker heel en ze lopen bijna altijd.
daar in tegen de cupper helemaal uit handen gegeven
de tuner helemaal de vrije hand gegeven. maar zelfs dat kost nog veel geld.....
en verder doe ik er helemaal niks mee vind het vaak zonde om originele cilinders
te verknoeien wat extra aan pk en snelheid. en om er zelf aan te beginnen
kan ik het net zo goed gelijk weg gooien. goeie spullen is al een vereiste.
en er zijn genoeg die het vak goed verstaan dus waarom het wiel weer uitvinden.
en dan heb je het geheim van de smid nog eens.....
en verschil van ideeën en meningen.
Piet zegt dit Jan zegt dat volgens Klaas moet het zo enz enz
de eitank wat extra poortjes in een 5.8 cilindertje
de formule een zwitser 5.8 sb verder niks oja een 20 mm ipv 18
de racer word een 13 ribs iets gekieteld en meer niet oja en roterend.
het blijft allemaal lekker heel en ze lopen bijna altijd.
daar in tegen de cupper helemaal uit handen gegeven
de tuner helemaal de vrije hand gegeven. maar zelfs dat kost nog veel geld.....
en verder doe ik er helemaal niks mee vind het vaak zonde om originele cilinders
te verknoeien wat extra aan pk en snelheid. en om er zelf aan te beginnen
kan ik het net zo goed gelijk weg gooien. goeie spullen is al een vereiste.
en er zijn genoeg die het vak goed verstaan dus waarom het wiel weer uitvinden.
en dan heb je het geheim van de smid nog eens.....
en verschil van ideeën en meningen.
Piet zegt dit Jan zegt dat volgens Klaas moet het zo enz enz
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Pascal, het is misschien voor een hoop forumleden al moeilijk timingen op te geven. Ikzelf zou het ook niet kunnen maar die dag komt nog wel eens. Liever eerst de kat uit de boom kijken dan bijdehand doen en niet serieus genomen te worden.
Beetje calvinistisch.
Gr. Eric
Beetje calvinistisch.
Gr. Eric
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Uiteindelijk is de info altijd gefilterd. Zoals Henk zegt alleen de Hosanna's lees je.
Als het fout gaat (vastnaaier of andere technische tegenslag) vallen de meeste stil en spelen ze geen open kaart.
Van jou hoorde we dat ook niet.
Maar goed iedereen is daar vrij in wat je wel wil en wat je niet wil vertellen en laat het a.u.b. zo blijven .
Enzo
Als het fout gaat (vastnaaier of andere technische tegenslag) vallen de meeste stil en spelen ze geen open kaart.
Van jou hoorde we dat ook niet.
Maar goed iedereen is daar vrij in wat je wel wil en wat je niet wil vertellen en laat het a.u.b. zo blijven .
Enzo
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Naderhand wel,en heb en ben ontzettend open geweest mbt mijn project,ik denk dat er (bijna) geen tuningstopics zijn die zo uitgeschreven waren,ook de missers en gissers!ik was/ben niet bang om af te gaan...ik ben tenslotte geen puber meer die aan z,n ego moet sleutelen
Maar ik vindt het jammer,een forum is er juist toch om elkaar te helpen en niet om geheimschrijverij te plegen, onder het mom; vroeger werd mij ook niks gezegd,dus zoek het zelf maar uit .....ik bedoel dan kun je er wel mee stoppen,en dat is niet de bedoeling...en wees eerlijk rijden wij met onze straatkreidlertjes mee in de racerij met dik prijzengeld?Nee toch
Dus mensen wees niet bang en of gesloten,kom op met die mooie tuningstopics
Maar ik vindt het jammer,een forum is er juist toch om elkaar te helpen en niet om geheimschrijverij te plegen, onder het mom; vroeger werd mij ook niks gezegd,dus zoek het zelf maar uit .....ik bedoel dan kun je er wel mee stoppen,en dat is niet de bedoeling...en wees eerlijk rijden wij met onze straatkreidlertjes mee in de racerij met dik prijzengeld?Nee toch
Dus mensen wees niet bang en of gesloten,kom op met die mooie tuningstopics
- Rommats
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Van mij mag je alles weten,zou niet weten waarom je alles geheim moet houden.
In het verleden was er wel eens een zeikerd op het forum die altijd zout in de wonden strooide als iets wat snel was
in puin liep maar gelukkig lees ik hem nooit meer"zie je wel dat het niet kan alles wat je opvoer gaat kapot,helaas heb ik altijd gelijk"dat kan een reden zijn om het een en ander voor je eigen te houden.
een andere reden kan zijn onderlinge kompetitie,maar de meeste laten toch alles doen dus dat schiet ook niet erg op
geloof dat alleen Marinus erg geheimzinnig doet over zijn uitlaat poort,dat snap ik dan ook wel weer
In het verleden was er wel eens een zeikerd op het forum die altijd zout in de wonden strooide als iets wat snel was
in puin liep maar gelukkig lees ik hem nooit meer"zie je wel dat het niet kan alles wat je opvoer gaat kapot,helaas heb ik altijd gelijk"dat kan een reden zijn om het een en ander voor je eigen te houden.
een andere reden kan zijn onderlinge kompetitie,maar de meeste laten toch alles doen dus dat schiet ook niet erg op
geloof dat alleen Marinus erg geheimzinnig doet over zijn uitlaat poort,dat snap ik dan ook wel weer
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Dat klopt,dat weerhield mij er toen van om met die 75cceer te beginnen,en dat liep ook vaak een beetje uit de hand,en toch hoop ik dat men daarom niet meteen geschrokken is en ziet dat er evengoed belangstelling bij is.....een grote (kreidler)vriend van mij heeft niks op met opvoeren en heeft daar een zeer breed en uitgebreide mening en stelling over,en toch respecteren we elkaar,ondanks onze tegenstelling daarin, en zo zou het moeten en kan het volgens mij ook.
- Rommats
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
nozems schreef:.....een grote (kreidler)vriend van mij heeft niks op met opvoeren en heeft daar een zeer breed en uitgebreide mening en stelling over,en toch respecteren we elkaar,ondanks onze tegenstelling daarin, en zo zou het moeten en kan het volgens mij ook.
Als het een normale vent met gezond verstand betreft wel ,helaas mankeerd het daar nog wel eens aan.
Het lijkt altijd wel een kunst te zijn om elkaar in zijn waarde te laten.
Niet alleen hier maar dat zie je overal,
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Daar valt wat over te zeggen,en helaas is de waarheid wel dat we vanachter onze toetsenbord een stuk manser zijn als in het echt,je ziet er helaas ook nooit geen gezicht bij,dus is het soms moeilijk in te beelden wat dees of geen bedoeld...affin het mag geen drempel zijn vindt ik.
Hoop ook van jouw prachtige project nog veel (postiefs) te horen Ron.
Hoop ook van jouw prachtige project nog veel (postiefs) te horen Ron.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Ik heb een snelle cilinder met sinds kort een nieuwe cilinderwand. Nou was er iemand die de cilinder van dichtbij wilde bekijken, misschien zelfs kopiëren, maar ik weet niet meer wie... was een cuprace-iemand. Is ook een zeer geschikte cilinder voor een cupracer. Mag nagemaakt worden.
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Leuk onderwerp om een keer aan te kaarten Pascal. Zelf ben ik iemand die eigenlijk enkel geintereseerd is in tuning ( wat mij betrefd mogen alle standaart cilinders voorzien worden van extra gaten ).
Maar even zonder dollen, de reden dat er de laatste tijd minder wordt vrij gegeven over alle tunings projecten heeft denk ik te maken dat het tunings nivo op een steeds hoger komt en dat de meeste personen die tuning bezig zijn ( inclusief ikzelf ) simpelweg niet alles prijs willen geven. Dit omdat er toch een bepaalde maten van onderlinge strijd is, of in mijn geval wedstrijdverband. Ook moet je denk ik niet vergeten dat de meeste mensen het tuningswerk uitbesteden en dat het voor de tuner dus inkomsten zijn.
Maar even zonder dollen, de reden dat er de laatste tijd minder wordt vrij gegeven over alle tunings projecten heeft denk ik te maken dat het tunings nivo op een steeds hoger komt en dat de meeste personen die tuning bezig zijn ( inclusief ikzelf ) simpelweg niet alles prijs willen geven. Dit omdat er toch een bepaalde maten van onderlinge strijd is, of in mijn geval wedstrijdverband. Ook moet je denk ik niet vergeten dat de meeste mensen het tuningswerk uitbesteden en dat het voor de tuner dus inkomsten zijn.
-
- Berichten: 492
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 18:53
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Luc was volgens mij toch een van de eerste met zijn geforceerde membraan project,en die gaf wel openheid van zaken moet ik zeggen.
Alhoewel het hierover wel stil is op dit moment.
Alhoewel het hierover wel stil is op dit moment.
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Toch iemand die het zich nog herrinnert. Pascal was het zeker vergeten.Eric S schreef:Luc was volgens mij toch een van de eerste met zijn geforceerde membraan project,en die gaf wel openheid van zaken moet ik zeggen.
Alhoewel het hierover wel stil is op dit moment.
Ik dacht toch echt dat ik nog nergens zo'n uitgebreide uiteenzetting heb gezien en zoja dan lees ik die graag.
viewtopic.php?f=32&t=30836" onclick="window.open(this.href);return false;
Het project was met zijn 15+pk, vrijwel zonder tuning direct een succes en dat is het ook gebleven.
Er rijden diverse met zo'n setup rond ook mensen die hier niet op het forum komen.
Hetzelfde geldt voor de 20+ pk uitvoering.
Dat het nu stil is betekent dat het project voor mij is afgerond.
Verbeteringen !!!??, behoudens wat verdere tuning van de 15pk versie, is niet mogelijk.
Ook de 20+pk versie zal nog wel eens op de testbank komen.
Het is tot nu toe de meest eenvoudige manier om aan dergelijke vermogens te komen.
Ik vind overigens ook de projecten van de Jager, waar de door mij berekende uitlaten onder zitten,
erg duidelijk weergegeven d.m.v. de vele foto's incl poorttiming, waarmee velen niets kunnen.
viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false;. ... &start=250
http://kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=32&t=32870" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook de projecten van Creanotive hebben met de cilinders van Malossi weing geheimen in zich.
Alle Malossi cilinders zijn zo te koop.
Groeten,
Luc
Laatst gewijzigd door Luc op 24 nov 2010, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Dat was ik niet vergeten Luc,maar dat is inmiddels weer een tijdje terug (naar mijn idee dan)
Ook dat was(is) een mooi project,en natuurlijk van De Jager hebben we ook aardig wat moois gezien!....maargoed tuning houdt soms niet op als men ergens een set heeft (laten) maken, naderhand begint vaak de finetuning, andere carburateur,uitlaat aanpassen dat soort dingen..daar hoor je naderhand niks over.....en Ruud(RVS) had/heeft ook een heel mooi eigenbouw project laten zien!
Maar het is allemaal even geleden,en voor mij tellen meerdere vormen van tuning.
Ook dat was(is) een mooi project,en natuurlijk van De Jager hebben we ook aardig wat moois gezien!....maargoed tuning houdt soms niet op als men ergens een set heeft (laten) maken, naderhand begint vaak de finetuning, andere carburateur,uitlaat aanpassen dat soort dingen..daar hoor je naderhand niks over.....en Ruud(RVS) had/heeft ook een heel mooi eigenbouw project laten zien!
Maar het is allemaal even geleden,en voor mij tellen meerdere vormen van tuning.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
En Tijmen daar heb je een punt,maar doel hier vooral op de tuning van straatkreidlers.....en wij nemen geen deel aan race,s met dik prijzengeld,en foto,s en de timingen van een cilinder erbij geven nog lang niet alle geheimen echt weer...de tuner van mijn oude project Pieter Schmidt had geen enkel probleem met openheid van zaken,volgens mij de meesten wel..tenzij je natuurlijk in de racerij zit...tja.
En daarbij elke tuner heeft z,n eigen benadering tot wat het tunen aangaat, als leek (ik dus) is dat best verwarrend soms,maar ook daarom is het juist handig en leerzaam als er veel openheid over gegeven wordt op het forum.
En daarbij elke tuner heeft z,n eigen benadering tot wat het tunen aangaat, als leek (ik dus) is dat best verwarrend soms,maar ook daarom is het juist handig en leerzaam als er veel openheid over gegeven wordt op het forum.
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Pascal ik heb nog even wat links erbij geplaats, dan kun je het nog even nalezen.
De Minarelli 70cc 15pk set is na het ontwerp niet meer gewijzigd omdat ik de overtuiging heb dat het niet verbeterd kan worden.
Klinkt voor velen misschien arrogant, maar ik heb tot heden ook van derden geen verbetering gehoord of gelezen.
De enige verandering na de start was de toepassing van een goedkope Keihin waarbij de prestatie ongewijzigd bleven.
Met de uitlaat kun je nog varieren in toerentallen. Ik heb de uitlaat inmiddels gespot bij een gerenomeerde tuner, die ze nu in de verkoop heeft, ra ra hoe kan dat.
Het feit dat de meeste projecten zo langdradig worden komt omdat ze vooraf niet goed berekend zijn.
Dat krijg je een eindeloze reeks van aanpassingen die ook weer deels wel en niet de juiste zijn.
Vaak is zo'n project door een inmiddels zover verkeerde cilinder niet meer te redden, voorbeelden te over hiervan.
Ook jouw rustige 75cc project was daar een voorbeeld van, een totaal verkeerde combinatie van cilindertuning en uitlaat.
Alle verschijnselen hierbij onderstreepten dit.
Gr. Luc
De Minarelli 70cc 15pk set is na het ontwerp niet meer gewijzigd omdat ik de overtuiging heb dat het niet verbeterd kan worden.
Klinkt voor velen misschien arrogant, maar ik heb tot heden ook van derden geen verbetering gehoord of gelezen.
De enige verandering na de start was de toepassing van een goedkope Keihin waarbij de prestatie ongewijzigd bleven.
Met de uitlaat kun je nog varieren in toerentallen. Ik heb de uitlaat inmiddels gespot bij een gerenomeerde tuner, die ze nu in de verkoop heeft, ra ra hoe kan dat.
Het feit dat de meeste projecten zo langdradig worden komt omdat ze vooraf niet goed berekend zijn.
Dat krijg je een eindeloze reeks van aanpassingen die ook weer deels wel en niet de juiste zijn.
Vaak is zo'n project door een inmiddels zover verkeerde cilinder niet meer te redden, voorbeelden te over hiervan.
Ook jouw rustige 75cc project was daar een voorbeeld van, een totaal verkeerde combinatie van cilindertuning en uitlaat.
Alle verschijnselen hierbij onderstreepten dit.
Gr. Luc
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: motivatie topic mbt opvoeren.
Ik zag dat een link van de Jager niet werkte dus bij deze
viewtopic.php?t=28242&postdays=0&postor ... &start=250" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees hierbij vooral wat vooraf berekend was in de praktijk bewezen werd.
Gr.Luc
viewtopic.php?t=28242&postdays=0&postor ... &start=250" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees hierbij vooral wat vooraf berekend was in de praktijk bewezen werd.
Gr.Luc