Kreidler Florett RS 50 opvoeren.

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
tannegy
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:55
Locatie: Radewijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler Florett RS 50 opvoeren.

#26 Bericht door tannegy » 09 feb 2011, 18:50

oke want je zei net iets met 4 bak xd dus ik dacht van huh was dat da :P maar het is een uit 1969

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

Re: Kreidler Florett RS 50 opvoeren.

#27 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 feb 2011, 18:52

tannegy schreef:oke want je zei net iets met 4 bak xd dus ik dacht van huh was dat da :P maar het is een uit 1969
Goed lezen, we hadden het over verschil in krukas met de RS.

En trouwens na 1958 heten bijna alle Kreidler modellen Florett. Dus ook de SL. :wink:

Enzo

tannegy
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:55
Locatie: Radewijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler Florett RS 50 opvoeren.

#28 Bericht door tannegy » 09 feb 2011, 22:00

het is een super breitwand uit 1969

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

Re: Kreidler Florett RS 50 opvoeren.

#29 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 feb 2011, 22:10

tannegy schreef:het is een super breitwand uit 1969
Die zijn pas in 1972 gekomen zoals je al had kunnen lezen :wink:

Helmantel
Berichten: 1018
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 61 keren

Re: Kreidler Florett RS 50 opvoeren.

#30 Bericht door Helmantel » 10 feb 2011, 09:16

Als ik het goed begrijp heb je een brommer(type SL) met een RS blokje met Superbreitwand eronder?

Zoals al gezegd werden de Superbreitwand cylinders pas in 1972 op de markt gebracht. Is de brommer zelf misschien van 1969?

Originele RS onderdelen (vooral vroegere) in goede staat zijn behoorlijk aan de prijs, dus bedenk wat je doet voor dat je er al te veel aan begint te veranderen, zoals bijvoorbeeld het bewerken van de cilinder. Een goede tuner kan je cilinder best verbeteren, maar wat er uit gefreesd wordt, kan er niet meer aan. Een imitatie, of beschadigde Mahle cilinder laten bewerken is dan een optie.

Alle herenbrommers/motorfietsen van Kreidler waren trouwens Floretts, van 1958 tot 1982.

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler Florett RS 50 opvoeren.

#31 Bericht door Chrismetzwarteletters » 10 feb 2011, 15:32

Een foto anno 2011 kan er toch wel vanaf? Dit lost een hoop onduidelijkheid op! ;)

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler Florett RS 50 opvoeren.

#32 Bericht door pax00l » 18 feb 2011, 23:13

Ja ja als je nou na ga dat 55km al het matje is,dan zou het zo maar 65 kunnen zijn, en wat is dat dan,en dan van 75wat is dat dan, naar 85 en wat is dat dan,dat wil zeggen dat hij 3x is bewerkt,3xeen andere poortentiming,waar van de standaard carp 9mm of 12mm is,nee we zetten er een 15 of 18 of 20 er op,en wat is dat dan,dat heet dan opvoeren ,het uit persen van je cilinder, dat hij standaard 100% betrouwbaar was terug brengen naar 35% wand de kans is groot dat het met dat opvoeren niet LANG :shock: heel blijf jammer van die machientjes,van de FIETS met HULPMOTOR. :roll:

GR LOUIS

SwiffMeister
Berichten: 548
Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Kreidler Florett RS 50 opvoeren.

#33 Bericht door SwiffMeister » 18 feb 2011, 23:30

pax00l schreef:Ja ja als je nou na ga dat 55km al het matje is,dan zou het zo maar 65 kunnen zijn, en wat is dat dan,en dan van 75wat is dat dan, naar 85 en wat is dat dan,dat wil zeggen dat hij 3x is bewerkt,3xeen andere poortentiming,waar van de standaard carp 9mm of 12mm is,nee we zetten er een 15 of 18 of 20 er op,en wat is dat dan,dat heet dan opvoeren ,het uit persen van je cilinder, dat hij standaard 100% betrouwbaar was terug brengen naar 35% wand de kans is groot dat het met dat opvoeren niet LANG :shock: heel blijf jammer van die machientjes,van de FIETS met HULPMOTOR. :roll:

GR LOUIS

Ik kan, met alle goede wil van de wereld, geen touw vastknopen aan je bericht :?

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Kreidler Florett RS 50 opvoeren.

#34 Bericht door nozems » 19 feb 2011, 09:51

Nou ik begrijp Louis wel, je weet gewoon met opvoeren dat de levensduur verkort wordt, een standaard RSje is haast onslijtbaar,maarja 80/85km/h en dan houdt het vaak echt op, moet je ook nog niet eens teveel last van tegenwind...dus dat moet sneller en sterker :wink:
hogere toerentallen (meer slijtage)..gebruik van andere (grotere) zuigers, onbalans, weer extra slijtage (vrijwel niemand balanceert z,n krukas op de gebruikte zuiger)...grotere poorten= minder draagvlak voor zuiger en zuigeveren, weer meer slijtage...om over de toegenomen massakrachten nog maar te zwijgen :mrgreen:

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler Florett RS 50 opvoeren.

#35 Bericht door pax00l » 20 feb 2011, 16:37

Kijk NOZEMS heeft het goed door,de man wil nog harder rijden dan 55 a65 dus word het 70a75 en dan 80a85 dus dan is hij a l3x op gevoerd ,dus word het 90a95 maar daar moet je wel wat voor doen,of is dit het einde zo wat.

GR LOUIS

Plaats reactie