Wat heeft een tuner voor gereedschap

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dennis_RMC
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 aug 2003, 22:13
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Wat heeft een tuner voor gereedschap

#1 Bericht door Dennis_RMC » 30 sep 2003, 18:03

ik zat vanmiddag naar m'n cilinder te kijken en was aan het denken hoe ik 'm sneller kon maken, maar nu zag ik dat ik met een vijl vast en zeker niet bij die spoelpoorten kon komen, dus vroeg ik me af: hoe doet een echte tuner dat? en wat voor gereedschap heeft ie ervoor? oh en wat ik me ook afvraag is: hoe maak je die boosterpoortjes? want je kan er zo bijna niet bij komen?
Laatst gewijzigd door Dennis_RMC op 01 okt 2003, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2 Bericht door Burning Tyre » 30 sep 2003, 18:07

Met een haakse frees wordt dat volgens mij gedaan.

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 7997
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#3 Bericht door Melvin » 30 sep 2003, 18:41

een dremel doet wonderen :wink: .

Gebruikersavatar
Dennis_RMC
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 aug 2003, 22:13
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door Dennis_RMC » 30 sep 2003, 18:53

mellie schreef:een dremel doet wonderen :wink: .
ja maar met een dremel kan je niet bij de spoelpoorten komen, tenminste ik niet, of heb je daar een speciaal verleng stukje voor nodig ofzo?

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door Burning Tyre » 30 sep 2003, 19:02

Spoelpoorten kan je voor zover ik weet beste met haakse frees doen. Zelf heb ik het niet maar. Ik denk dat dat veel nauwkeuriger werkt als zo'n dremel.

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#6 Bericht door Sander » 30 sep 2003, 19:19

je hebt zo'n buigstuk voor een dremel

Gebruikersavatar
Dennis_RMC
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 aug 2003, 22:13
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door Dennis_RMC » 30 sep 2003, 19:21

hmm ja na ff zoeken ben ik er nu dus achter gekomen dat er zo'n 90 graden draai stukje is voor op een dremel, maar das voor een dremel pro dus dan moet ik die maar gaan halen denk ik :roll: maar zijn er hier geen mensen die zelf ook wat tunen? het lijkt me leuk om een foto van hun werkplats te zien ofzo :D

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door Mario TT » 30 sep 2003, 19:21

boosterpoorten helpen hooguit een half pk-tje (zelf gezien op de testbank)

en inderdaad een haakse frees en een gradenboog zodat je precies kan tunen op graden.. gradenboog op de krukas.

Wouter
Berichten: 1166
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:28
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door Wouter » 30 sep 2003, 21:03

meestal worden de boosterpoorten gemaakt met een bolletjes-kop dacht ik

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 2803
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren
Contacteer:

#10 Bericht door LVS » 30 sep 2003, 22:26

Dennis_RMC schreef:hmm ja na ff zoeken ben ik er nu dus achter gekomen dat er zo'n 90 graden draai stukje is voor op een dremel, maar das voor een dremel pro dus dan moet ik die maar gaan halen denk ik :roll: maar zijn er hier geen mensen die zelf ook wat tunen? het lijkt me leuk om een foto van hun werkplats te zien ofzo :D
ben al 25 jaar met cilinders bezig. :P :P

en dat haakse 90 graden stuk is erg groot .. past bijna niet in een cilinder.

dus uitkijken wat je koopt.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door Steven » 30 sep 2003, 22:33

Dennis_RMC schreef:maar zijn er hier geen mensen die zelf ook wat tunen? het lijkt me leuk om een foto van hun werkplats te zien ofzo :D
hier een fototje van de werkplaats van LVS tuning in naalwijk: :wink:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 572
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door Gps » 30 sep 2003, 22:37

Maar wat gebruik je wel?

Buigzame as? Tandarts setje?

Sleutel vijlen?

Bewerk je ook de spoelpoorten?

Ik verwacht niet dat je al je ervaring na 25 jaar hier even neerzet, dus maten hoeft niet, maar welk gereedschap?

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#13 Bericht door Burning Tyre » 30 sep 2003, 23:14

Ik kan me herrineren dat lvs op de vorige vehikelbeurs een hele grote doos met freesjes heeft gekocht. Dus ik denk dat ie veel met freesaparatuur werkt. Sleutelvijltjes zijn wel nauwkeurig maar ik denk dat het teveel werkt vergt.

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 2803
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren
Contacteer:

#14 Bericht door LVS » 30 sep 2003, 23:16

heb vroeger buigzaame assen gehad [4 stuks versleten]
ook een tandarts setje voor de spoelpoorten.
haakse luchttol

en heb 2 cilinders gevijld toen ik 16 was [ maar dat duurde me veeeels te lang :mrgreen: :mrgreen:

maar gebruik al jaren rechte lucht stiftslijpers voor de meeste bewerkingen 20.000 toeren met hardmetalen fraisjes en een speciaal setje voor de spoelpoorten van kurval.

Gebruikersavatar
Dennis_RMC
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 aug 2003, 22:13
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door Dennis_RMC » 30 sep 2003, 23:23

hmm maar waar krijg je zo'n haakse luchttol dan? of zo'n tandarts setje? en wat kost dat ongeveer?

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 2803
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren
Contacteer:

#16 Bericht door LVS » 30 sep 2003, 23:30

haakse luchttol zal 400 euro zijn .
tandarts haakse set met as en motor 1200 euro

kurval set haaks kop 1700 euro

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 572
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door Gps » 30 sep 2003, 23:58

Mijn dank is groot. Afbeelding

Een vriend van mij heeft een oude electro motor opgehangen, en daar een buigzame as aan gehangen. Redelijk succes vol omdat de buigzame as een beetje heel blijft, omdat hij niet veel hoeft te buigen.

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4055
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Nijmegen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#18 Bericht door tombo » 01 okt 2003, 08:47

Bart heeft laatst een tandarts boor gekregen met een aantal kopjes. Hij gaat hem zo uitproberen! (Als het gaat uberhaupt gaat lukken, wist hij zelf nog niet, gewoon proberen!) :P

Gebruikersavatar
shalom
Berichten: 920
Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#19 Bericht door shalom » 01 okt 2003, 10:56

sjah als er nog iemand een wortelkanaalbehandeling wilt: ik doe dat gratis. kan ik lekker oefenen voordat ik me dure cilinder naar de piep help :D

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 7997
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#20 Bericht door Melvin » 01 okt 2003, 13:29

je kan ook een flexibele as op je dremel kopen. dan kan je er waarschijnlijk wel bij. en die dremel van mij maakt 33000 toeren dus daar kan het niet aan liggen. :D

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#21 Bericht door Arjen » 01 okt 2003, 15:37

Steven schreef:
Dennis_RMC schreef:maar zijn er hier geen mensen die zelf ook wat tunen? het lijkt me leuk om een foto van hun werkplats te zien ofzo :D
hier een fototje van de werkplaats van LVS tuning in naalwijk: :wink:

Afbeelding
Goh, mijn garage lijkt al op de werkplaats van een echte tuner....
qua rotzooi dan :oops:

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6813
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

#22 Bericht door Ries » 01 okt 2003, 17:10

dan moet pim wel een meester in tunen zijn.... :D

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#23 Bericht door -Johnny- » 01 okt 2003, 17:12

hoe meer middelen hoe meer vreugd toch?? :mrgreen: LVS heeft genoeg middelen om iets leuks te maken...dit gebeurd dan ook :shock:

maaruhm...miscchien een kleine tip: probeer je nagelvijltjes, tandartsboortjes enzo eerst op een oud cylinder! as je er nog een paar nodig hebt om te oefenen heb ik ze nog wel voor je tegen verzendkosten en oud-aluminium prijs ;)

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4055
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Nijmegen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#24 Bericht door tombo » 01 okt 2003, 19:53

Ries RMC schreef:dan moet pim wel een meester in tunen zijn.... :D
Ik baal er van dat ik die foto kwijt ben :mrgreen:

Bart
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2002, 10:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#25 Bericht door Bart » 05 okt 2003, 17:30

mellie schreef:je kan ook een flexibele as op je dremel kopen. dan kan je er waarschijnlijk wel bij. en die dremel van mij maakt 33000 toeren dus daar kan het niet aan liggen. :D
Lukt je niet. En met een haakse vrees is het nog maar de vraag of je je spoelpoorten goed kan bewerken. Haal jij de spoeradiussen van de gangen goed en de horizotale en verticale richting. En verder zijn er nog wat dingetjes om rekening mee te houden, bijvoorbeeld oppervlak en verhouding met uitlaatpoorten enz. Ik heb er al 1 cilinder mee verziekt, geloof me het is makkelijker om een extra voetpakking te monteren en cilinder af te laten draaien als je spelers het toerental niet meer aankunnen :).

Plaats reactie