SBW 4 poorts cilinder 50cc

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
adrieh
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
Locatie: Westkapelle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#201 Bericht door adrieh » 22 jan 2012, 19:42

Mach4 schreef:Nou het eindigt niet met een KCMN :o ,maar met een andere cilinder, KT ????:mrgreen:
De 50 cc KCMN cilinder is het niet geworden

Hallo Mach4.
Even een beetje achtergrond info.
Bij het frezen van de blinde poorten in mijn kcmn cilinder ging het mis met de nikasilwand, die brokkelde af. Dit risico was bij ons beiden bekend, maar was het proberen waard. Nu had Johan nog een nieuwe cilinder liggen waar nog geen nikasilwand in zat, dus we hebben gewoon geruild. Poortjes erin frezen, timing aanpassen ,
nieuwe wand sealen en klaar is kees/ in dit geval Johan.
Volgens mijn weten is de aangepaste cilinder nu een KT ipv een KCMN. Of deze cilinders nu wel of niet van elkaar verschillen is al genoeg discussie gevoerd, daar waag ik mij niet aan. Het gaat mij om het eind resultaat en dat ziet er goed uit en ben er hartstikke blij mee en ik denk dat ik straks alleen maar blijer wordt als dit setje de prestaties van mn zwitserse SB voorbij steekt. :D :D
Mvg Adrie .

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#202 Bericht door Mach4 » 22 jan 2012, 20:11

Dat zal wel goed komen,met een Duitse cilinder ben je denk ik al sneller,ik heb vandaag mijn KP cilinder opgehaald bij LVS,
die heeft nu een aangepaste inlaat en de kop en zuiger zijn ook aangepast,dat zal dus wel sneller gaan dan mijn Zwitserse 5,3pktje [-o< :mrgreen:
Van het afbrokkelen heeft mijn KCMN cilinder gelukkig geen last,het zal wel exemplarisch geweest zijn.
Laatst gewijzigd door Mach4 op 22 jan 2012, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bud
Berichten: 556
Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
Locatie: noord holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#203 Bericht door bud » 22 jan 2012, 20:12

Mijn drempel is de zuiger.De cilinder kan wel zo mooi lopen als het maar mogelijk is met een keiharde nicasil voering,op een dag moet de zuiger vervangen worden.probeer dan maar een opnieuw passende zuiger te krijgen met al die stoere gaatjes erin voor de valse poorten.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#204 Bericht door Mach4 » 22 jan 2012, 20:15

bud schreef:Mijn drempel is de zuiger.De cilinder kan wel zo mooi lopen als het maar mogelijk is met een keiharde nicasil voering,op een dag moet de zuiger vervangen worden.probeer dan maar een opnieuw passende zuiger te krijgen met al die stoere gaatjes erin voor de valse poorten.
Ik zie daar het probleem niet van :o ,je kan toch weer een nieuwe zuiger inmeten en daar weer poorten in maken :?:,als dat
een probleem zou zijn ,dan waren er veel cilinders in de oud ijzerbak verdwenen in de loop der jaren.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#205 Bericht door Mach4 » 31 jan 2012, 18:56

Zo ,toch maar een 60cctje gekocht,KvL getuned 4 poorts KT met een door LVS aangepaste RSP zuiger en met aangepaste o-ring kop
,23mm orgi Bing en een SP-60 uitlaat,loopt heel mooi,nu nog ff 20 graden worden dan kan ik hem ff uitproberen.
De door Pv/dG getunde KCMN word ook nog wat extra gekieteld door LVS,dat word een 6poorts met een Barikit zuiger en aangepaste cilinderkop,dat moet een aardig rappe 50cc gaan worden.

adrieh
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
Locatie: Westkapelle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#206 Bericht door adrieh » 31 jan 2012, 21:40

Hallo Mach 4

Voorlopig zit 20 graden er niet in , dus geduld, veel geduld hebben.
Lijkt me een mooi setje die 60cc KT, zoiets heb ik ook in gedachten voor mijn andere RS.
Eerst mn 50cc KT set maar eens klaar maken. En ook ik wacht op een graad of 20.

Mvg Adrie.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#207 Bericht door Mach4 » 01 feb 2012, 00:05

adrieh schreef:Hallo Mach 4

Voorlopig zit 20 graden er niet in , dus geduld, veel geduld hebben.
Lijkt me een mooi setje die 60cc KT, zoiets heb ik ook in gedachten voor mijn andere RS.
Eerst mn 50cc KT set maar eens klaar maken. En ook ik wacht op een graad of 20.

Mvg Adrie.
Goed idee :clap ,vroeger vond ik het niet erg,dan gingen we voor de lol met de Kreidlers door de vrieskou en
sneeuw rijden,gewapend met een lange onderbroek en oude kranten onder de jas en als handschoenen
2 plastic zakken ,ik moet er nu niet meer aan denken,ik krijg het al koud bij het idee :mrgreen:

Rinie H.
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 mei 2008, 15:40
Locatie: Yerseke
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#208 Bericht door Rinie H. » 18 feb 2012, 22:48

Op marktplaats bij die man in waskemeer leverd de maxwell al 12 pk.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#209 Bericht door Mach4 » 18 feb 2012, 23:36

Rinie H. schreef:Op marktplaats bij die man in waskemeer leverd de maxwell al 12 pk.
Die man uut Waskemeer houd wel van een beetje overdrijven,alles is of heel goed en heel mooi of in nieuwstaat,
ook al ziet het er zelfs op de foto niet uut,is een echte handelaar. :mrgreen:
De 9pk die KP opgeeft zit er niet in,dus 12 pk is wel erg wishfull thinking van de man uut Waskemeer,die van mij
is door LVS aangepast en zal nu met een beetje geluk zo,n 8 a 9pk leveren,ook een KCMN cilinder door LVS
laten tunen ,dat is een 6 poorter geworden,die zal met een beetje geluk zo,n 10 tot 12 pk leveren,en die poorten zijn heel
wat groter dan die van de Maxwell,ook ben je er nog niet met alleen de cilinder,de zuiger en kop zijn ook aangepast,
ook is een goede uitlaat en carburateur nodig om genoeg vermogen uit de cilinder te halen.
Laatst gewijzigd door Mach4 op 19 feb 2012, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#210 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 feb 2012, 09:54

Er zijn ook mensen die denken dat ze een 70cc cilinder hebben :lol:

Enzo

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#211 Bericht door MichielJ » 19 feb 2012, 11:20

Enzo-tvdzijden schreef:Er zijn ook mensen die denken dat ze een 70cc cilinder hebben :lol:

Enzo
Die heb ik toch Tjerry? :D

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
Locatie: ZOETERMEER
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#212 Bericht door Ger » 19 feb 2012, 11:25

Wat krijgen we nou, een Nozem met een bigbore :roll: Groeten :rs Ger

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#213 Bericht door MichielJ » 19 feb 2012, 11:42

Ger schreef:Wat krijgen we nou, een Nozem met een bigbore :roll: Groeten :rs Ger
Nee hoor Ger, geen vrees :lol: Ik rij gewoon rustig in de staart mee. Mijn RS loopt weer prachtig na de laatste ingreep. Komt helemaal goed :wink:

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#214 Bericht door kreidler844 » 19 feb 2012, 12:10

Mach4 schreef:
Rinie H. schreef:Op marktplaats bij die man in waskemeer leverd de maxwell al 12 pk.
Die man uut Waskemeer houd wel van een beetje overdrijven,alles is of heel goed en heel mooi of in nieuwstaat,
ook al ziet het er zelfs op de foto niet uut,is een echte handelaar. :mrgreen:
De 9pk die KP opgeeft zit er niet in,dus 12 pk is wel erg wishfull thinking van de man uut Waskemeer,die van mij
is door LVS aangepast en zal nu met een beetje geluk zo,n 8 a 9pk leveren,ook een KCMN cilinder door LVS
laten tunen ,dat is een 6 poorter geworden,die zal met een beetje geluk zo,n 10 tot 12 pk leveren,en die poorten zijn heel
wat groter dan die van de Maxwell,ook ben je er nog niet met alleen de cilinder,de zuiger en kop zijn ook aangepast,
ook is een goede uitlaat en carburateur nodig om genoeg vermogen uit de cilinder te halen.
Het verschil zit hem in krukas of achterwiel pk's.
De 12 pk Kreidler VV cilinder heeft dus 12 krukas pk's standaard, wat daar van over blijft op het achterwiel.....
een 6,25 heeft 6,25 aan de krukas, enzovoort....

Wietse

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#215 Bericht door Mach4 » 22 feb 2012, 18:43

Nou die 12 pk zit er ook aan de krukas echt niet in,net zoals er geen 9pk aan het achterwiel in zit,die van mij zit nu met
de nodige aanpassingen misschien net aan de 9pk aan het achterwiel,het is natuurlijk ook afhankelijk van de juiste afstelling,
maar standaard is de timing van de cilinder niet optimaal,de uitlaat en spoelpoorten kloppen aardig ,maar zijn niet extreem,
de inlaat is te hoog,zo standaard levert de cilinder misschien net iets meer dan een orginele Mahle,maar veel zal dat niet zijn.

adrieh
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
Locatie: Westkapelle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#216 Bericht door adrieh » 03 apr 2012, 21:15

Hallo Mach 4.

Ik lees net dat je al afscheid gaat nemen van je maxwell cilinder.
Kan je na 10 km al zeggen of hij wel of niet bevalt? Gezien de maagdelijkheid van deze set , denk ik niet dat hij al vol aan gelopen heeft.
Ik heb ook al een 60cc set in bestelling staan , maar die komt op mijn 2de RS. Ik wil de getunde 50cc inrijden en er op laten, zodat je eens kan wisselen van brommer, anders worden ze alle 2 het zelfde. Maar ja dat is mijn smaak en zo veel mensen zoveel smaken. :mrgreen:

Mvg Adrie.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#217 Bericht door Mach4 » 04 apr 2012, 01:36

Ik heb alleen maar een klein stukje gereden met die cilinder toen de 60cc die ik nu heb te koop kwam,
deze is getuned door Kvl en LvS heeft de zuiger nog wat aangpast,deze loopt erg goed dus is de 50cc
nu te koop,ik heb daarnaast nog een PvdG cilinder waar nog een paar extra poorten door LvS in zijn
gemaakt,die komt op mijn groene RS,dus ook nog een 50cc maar dan met nog meer vermogen dan
de Maxwell,en wie weet zelfs meer dan de 60cc.

gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#218 Bericht door gebben » 06 apr 2012, 22:48

sorry hoor,maar........................ en niet verkeerd bedoeld hoor [-X
LVS zit aan de cilinderset van KVL,je PVDG cilinder is ook door LVS ,,nagekeken,,...................
en je bent niet tevreden over deze cilinders :?:

veel verhaal,maar waarom ben je er niet tevreden mee :?:
en NIET verkeerd bedoelt hoor :!:

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#219 Bericht door Mach4 » 07 apr 2012, 01:39

De KvL cilinder is super,het enige wat LvS er aan heeft veranderd is de zuiger boosterpoortgaten iets vergroot.
De PvdG cilinder is door LvS voorzien van extra poorten,deze cilinder heb ik nog niet gebruikt en daar kan ik dus niets over zeggen,maar aan de reputatie van PvdG en LvS hoeven we niet te twijfelen dus zal dat een aardig rap cilindertje zijn.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#220 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 apr 2012, 11:13

Mach4 schreef:De KvL cilinder is super,het enige wat LvS er aan heeft veranderd is de zuiger boosterpoortgaten iets vergroot.
De PvdG cilinder is door LvS voorzien van extra poorten,deze cilinder heb ik nog niet gebruikt en daar kan ik dus niets over zeggen,maar aan de reputatie van PvdG en LvS hoeven we niet te twijfelen dus zal dat een aardig rap cilindertje zijn.
Dan kan je net zo goed een ongetunde cilinder naar LVS brengen :idea:

Lijkt mij een stuk handiger.

Enzo

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#221 Bericht door Mach4 » 07 apr 2012, 12:03

Enzo-tvdzijden schreef:
Mach4 schreef:De KvL cilinder is super,het enige wat LvS er aan heeft veranderd is de zuiger boosterpoortgaten iets vergroot.
De PvdG cilinder is door LvS voorzien van extra poorten,deze cilinder heb ik nog niet gebruikt en daar kan ik dus niets over zeggen,maar aan de reputatie van PvdG en LvS hoeven we niet te twijfelen dus zal dat een aardig rap cilindertje zijn.
Dan kan je net zo goed een ongetunde cilinder naar LVS brengen :idea:

Lijkt mij een stuk handiger.

Enzo
Dat kan ook,alleen wist ik toen ik die cilinder kocht niet wie Claus was en waar die zat,blijkbaar word daar
nogal geheimzinnig over gedaan,het heeft dus ff geduurd voordat ik wist waar ik LvS kon vinden(met dank aan Aad),
Piet wist ik wel te vinden en ben dus daar naar toe gegaan,en die heeft er een 4poorter van gemaakt,toen ik
er achter was waar LvS zat heb ik de cilinder meegenomen omdat Piet geen zuiger had voor de cilinder en Claus wel, dus het maar aan Claus gevraagd of hij er nog wat meer uit kon halen en er een bijpassende zuiger voor kon leveren.
toen zijn er extra poorten in de cilinder gemaakt,de cilinder is dus best of both worlds geworden. 8) :D
aan de kunde en kennis van beide heren twijfel ik niet ,dat ze beide zeer snelle cilinders kunnen maken hebben ze immers al lang bewezen. :clap \:D/

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#222 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 apr 2012, 12:17

Over Claus geheimzinnig doen???????

Hij was/is al jaren onze FORUM tuner.

Enzo

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#223 Bericht door Mach4 » 07 apr 2012, 12:56

Enzo-tvdzijden schreef:Over Claus geheimzinnig doen???????

Hij was/is al jaren onze FORUM tuner.

Enzo
Dat kan wel zo zijn,maar wat zijn adres is daar kom je niet zo maar achter als je hier pas op
het forum zit,het staat bv niet in de lijst van adressen van tuners. :o,

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#224 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 apr 2012, 13:26

Mach4 schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Over Claus geheimzinnig doen???????

Hij was/is al jaren onze FORUM tuner.

Enzo
Dat kan wel zo zijn,maar wat zijn adres is daar kom je niet zo maar achter als je hier pas op
het forum zit,het staat bv niet in de lijst van adressen van tuners. :o,
Of een pb naar LVS :idea:

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: SBW 4 poorts cilinder 50cc

#225 Bericht door Mach4 » 07 apr 2012, 13:39

Had ik kunnen doen,maar ben niet zo,n PBer :mrgreen: ,ik bel liever of ga er langs,maar maakt niet uit,
ik heb hem gevonden en ben er langs geweest,wat overigens een zeer leerzaam bezoek was. #-o :D :clap
Bij Piet ook :clap ,heel wat info gekregen van de Boss himself en de Boss racer mogen bewonderen 8) :D

Plaats reactie