Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
Hallo,
mijn volle Rito Krukas is nu kapot gelopen...
linke
en rechte kant....
....dat heb je niet aan een Flop-Racing Krukas naar eerst 7000km
mijn volle Rito Krukas is nu kapot gelopen...
linke
en rechte kant....
....dat heb je niet aan een Flop-Racing Krukas naar eerst 7000km
- bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
Lijkt wel of de keerring in de tap gelopen/gesleten is op de eerste foto dus niet gehard?
Hebben de lager ook over de astappen gedraaid?
Ik was ook opzoek en had deze krukas ook gezien (zie ander topic) maar heb inmiddels genoeg gelezen en koop mij niet z'n krukas.
Was je balance wel in orde? zou ook een probleem van deze krukas zijn.
Gr. Bert
Hebben de lager ook over de astappen gedraaid?
Ik was ook opzoek en had deze krukas ook gezien (zie ander topic) maar heb inmiddels genoeg gelezen en koop mij niet z'n krukas.
Was je balance wel in orde? zou ook een probleem van deze krukas zijn.
Gr. Bert
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 12:29
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
Vitonringen van Kreidlerparts.nl
deze... http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=1462" onclick="window.open(this.href);return false;
deze... http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=1462" onclick="window.open(this.href);return false;
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
Ziet er ook niet uit als een verbetering t.o.v. Kaco.Eifelyeti schreef:Vitonringen van Kreidlerparts.nl
deze... http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=1462" onclick="window.open(this.href);return false;
Enzo
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
Tjerry, ik denk dat het ook bij Kaco so is....Enzo-tvdzijden schreef:Ziet er ook niet uit als een verbetering t.o.v. Kaco.Eifelyeti schreef:Vitonringen van Kreidlerparts.nl
deze... http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=1462" onclick="window.open(this.href);return false;
Enzo
Testfahrer Olli heft Vitonringen op de Fl0pracing over 10000km en heft geen problemen ermee...
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 635 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
als binnenmaat 6,5 is ook wel een beetje aan de erg strakke kant....Eifelyeti schreef:Vitonringen van Kreidlerparts.nl
deze... http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=1462" onclick="window.open(this.href);return false;
Original mein beste freund ist das teil 00.76.53 in die maß 17x28x8 montiert geworden !!
Heut zu tage liefern die meisten die 17x28x7 als kleinster maß für die kurbelwelle.
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
De binnenmaat is wel 17, het is alleen de breedte 6.5mm en das macht niks....KJ schreef:als binnenmaat 6,5 is ook wel een beetje aan de erg strakke kant....Eifelyeti schreef:Vitonringen van Kreidlerparts.nl
deze... http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=1462" onclick="window.open(this.href);return false;
Original mein beste freund ist das teil 00.76.53 in die maß 17x28x8 montiert geworden !!
Heut zu tage liefern die meisten die 17x28x7 als kleinster maß für die kurbelwelle.
Tap is gewoon te zacht.
Wietse
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 635 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
We gaan het zelf testen....misschien is die Samarin drijfstang met zilverkooi van € 159.- momenteel dan wel de beste optie om in een stel originele wangen te monteren.
ik heb se montiert voor de volle Krukas.....
ik heb se montiert voor de volle Krukas.....
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 495 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
Dacht ik weer te snel Idd dank voor de correctie Wietse.De binnenmaat is wel 17, het is alleen de breedte 6.5mm en das macht niks....als binnenmaat 6,5 is ook wel een beetje aan de erg strakke kant....
Original mein beste freund ist das teil 00.76.53 in die maß 17x28x8 montiert geworden !!
Heut zu tage liefern die meisten die 17x28x7 als kleinster maß für die kurbelwelle.
Tap is gewoon te zacht.
Wietse
We gaan het zelf testen....misschien is die Samarin drijfstang met zilverkooi van € 159.- momenteel dan wel de beste optie om in een stel originele wangen te monteren.
het gaat er om dat er een goede vervanger is voor de originele wangen
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 12:29
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
Roman,
De ruwheid van je tap is ook belangrijk, op de foto lijkt deze aardig ruw.
En wat Wietze zegt: De tap kan te zacht zijn.
Het mooiste is dan om een originele Kreidler tap en een Rito tap te meten. (hardheid)
Zodat je het verschil weet. Als je dan toch bezig bent kun je gelijk die ruwheid even meten en vergelijken.
Rienk
De ruwheid van je tap is ook belangrijk, op de foto lijkt deze aardig ruw.
En wat Wietze zegt: De tap kan te zacht zijn.
Het mooiste is dan om een originele Kreidler tap en een Rito tap te meten. (hardheid)
Zodat je het verschil weet. Als je dan toch bezig bent kun je gelijk die ruwheid even meten en vergelijken.
Rienk
- erik de l
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
- Locatie: mvhl
- Gegeven waarderingen: 32 keren
- Ontvangen waarderingen: 22 keren
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
7000 race kilometers?? oder tour ?
Welk merk viton keringen?
Viton keringen zijn absoluut niet nodig op een Kreid!
Viton is voor hoge temperaturen >tot 180 graden en chemisch bestendig
Viton keringen kunnen soms ook harder zijn dan standaard keringen ( VW G60 lader met viton keringen van Nak Loopt de as ook in!)
Standaard keringen kunnen tot 100 graden aan
Teflon keringen is wel een optie ivm de lagere wrijvingsweerstand!
Grtz Erik
Welk merk viton keringen?
Viton keringen zijn absoluut niet nodig op een Kreid!
Viton is voor hoge temperaturen >tot 180 graden en chemisch bestendig
Viton keringen kunnen soms ook harder zijn dan standaard keringen ( VW G60 lader met viton keringen van Nak Loopt de as ook in!)
Standaard keringen kunnen tot 100 graden aan
Teflon keringen is wel een optie ivm de lagere wrijvingsweerstand!
Grtz Erik
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 12:29
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
Klopt inderdaad!erik de l schreef:7000 race kilometers?? oder tour ?
Welk merk viton keringen?
Viton keringen zijn absoluut niet nodig op een Kreid!
Viton is voor hoge temperaturen >tot 180 graden en chemisch bestendig
Viton keringen kunnen soms ook harder zijn dan standaard keringen ( VW G60 lader met viton keringen van Nak Loopt de as ook in!)
Standaard keringen kunnen tot 100 graden aan
Teflon keringen is wel een optie ivm de lagere wrijvingsweerstand!
Grtz Erik
Viton heeft een grotere Shore hardheid dan de 'standaard' keerringen die je in je Kreid gebruikt.
Om deze reden passen wij ze ook niet toe.
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 12:29
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
Polijsten? Wie heeft iets gezegd over polijsten?erik de l schreef:Rienk,
Een as zelf polijsten??
Hoe? en ..........?
grtz Erik
Ruwheid kun je meten met een ruwheidsmeter.
Ik weet alleen dat Kreidler in een ver verleden met een bepaalde ruwheid voor die tappen op de proppen zijn gekomen. (beschreven in tekeningen enz., die wij niet hebben ) En die is niet uit de lucht komen vallen Maar het 'lijkt' op de foto ruwer dan een originele tap, of dit daadwerkelijk zo is kan ik geen uitspraak over doen. Als de tap te ruw zou zijn kan een machinefabriek hem naar specificatie kunnen draaien of slijpen. Maar daarbij komt weer het probleem dat je er weer materiaal afneemt waardoor je diameter van je tap niet meer klopt. Of de ruwheid van de tap het probleem is kan zo niet gezegd worden. En daarbij komt dat Rito deze kennis (hoop ik) ook heeft. Dus daarom zeg ik; het LIJKT op de foto ruw.
Vriendelijk groet,
Rienk
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 12:29
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
Hoewel je met polijsten zeer weinig materiaal uit je tap 'trekt' kun je met polijsten geen concrete maat bereiken. (textielachtig gereedschap). Techniek die vergelijkbaar is is leppen. Leppen lijkt het meest op polijsten, je werkt daar met een (slijp)vloeistof. Zeer kleine ruwheden kunnen worden behaald.(hoogste oppervlaktekwaliteit van alle gangbare bewerkingsmethoden.) Alleen is dit erg duur en niet toepasbaar omdat het vrijwel onmogelijk is om een krukwang in de 'kooi' te spannen/plaatsen zoals dat gewenst is.erik de l schreef:Rienk,
polijsten.. Het was een algemene vraag..
Gewoon draaien dus en als de ruwheid dermate klein moet zijn is uitwendig slijpen de beste methode. Ook mag de tap niet te 'glad' zijn Dit kan weer problemen geven bij het vormen van een smeerfilm onder de afdichtingslip van je keerring
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
Wat is er hier nu eigenlijk kapot ?
Ik zie een tap met twee loopsporen van een keerring.
Is dat nu het grote probleem ?
Mooi is anders ,maar een ramp is het nog niet...
Ik denk dat het zaakje nog steeds netjes dicht hield.
En nu het toch open is neem je gewoon een enkellips keerring en die mik zo uit dat hij precies naast die groef loopt.
Kun je toch weer vrolijk verder rijden ?
Ze hadden de draaibank bij Rito volgens mij wel een beetje snel staan als ik zo dat "schroefdraad" in de as zie.
Ik zie een tap met twee loopsporen van een keerring.
Is dat nu het grote probleem ?
Mooi is anders ,maar een ramp is het nog niet...
Ik denk dat het zaakje nog steeds netjes dicht hield.
En nu het toch open is neem je gewoon een enkellips keerring en die mik zo uit dat hij precies naast die groef loopt.
Kun je toch weer vrolijk verder rijden ?
Ze hadden de draaibank bij Rito volgens mij wel een beetje snel staan als ik zo dat "schroefdraad" in de as zie.
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
aan de Andere Tap is weinig te zien en dat is kennelijk een enkellips keerring ,
als kzo naar die Foto kijk . Zo te zien is die kant , gewoon goed .
Dat is toch wel heel vreemd .
Waar Ligt het aan .
Bij dubbel-lips doe ik wat vet TUSSEN de lipjes, t`zit dus opgesloten en kan daardoor niet zo gauw weg .
Tscheelt weer n pietsie met wrijving en slijtage.
Vraag me overigens wél af , of het echt noodzakelijk is om dubbelwerkende keer-ringen te gebruiken .
(een keer-ring wordt er eerder uitgeblazen --dan ingezogen , in het carter ,,,da is mijn gedachte altans )
als kzo naar die Foto kijk . Zo te zien is die kant , gewoon goed .
Dat is toch wel heel vreemd .
Waar Ligt het aan .
Bij dubbel-lips doe ik wat vet TUSSEN de lipjes, t`zit dus opgesloten en kan daardoor niet zo gauw weg .
Tscheelt weer n pietsie met wrijving en slijtage.
Vraag me overigens wél af , of het echt noodzakelijk is om dubbelwerkende keer-ringen te gebruiken .
(een keer-ring wordt er eerder uitgeblazen --dan ingezogen , in het carter ,,,da is mijn gedachte altans )
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
dolle aad schreef:aan de Andere Tap is weinig te zien en dat is kennelijk een enkellips keerring ,
als kzo naar die Foto kijk . Zo te zien is die kant , gewoon goed .
Dat is toch wel heel vreemd .
Waar Ligt het aan .
)
ik denk dat het op de primaire kant door het bakolie de keering wat smeering gehad had....
de ontstekingskant is droog....
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: Rito volle Krukas kapot naar ca. 7000km...
nee, niet meer dicht en ook niet meer voor de Yeti te gebruiken....snel schreef:Wat is er hier nu eigenlijk kapot ?
Ik zie een tap met twee loopsporen van een keerring.
Is dat nu het grote probleem ?
Mooi is anders ,maar een ramp is het nog niet...
Ik denk dat het zaakje nog steeds netjes dicht hield.
de gatten zijn deeper als op het Foto te zien.....sorry voor de slechte
nu zoek ik een andere volle Krukas of volle Wangen
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren