Sinds een jaar berekenen wij (dat zijn ik en mijn broer) uitlaten voor 2 takten, gezien wij vooral actief zijn met automaat-brommers zoek ik iemand die eens een pijp van ons wil proberen op een schakelbrommer.
De resultaten op de automaten zijn érg goed, maar onzin in = onzin uit, hoe goed je programma ook is. Daarom komt er een stukje ervaring bij kijken en willen we wat meer feeling krijgen met schakelbrommers. Met automaten gaat`t dus al goed, getuige onderstaande (leuke) reactie van een crosser uit zwitserland:
Leuk stukje tekst natuurlijk, maar ik wil het liefst harde cijfers. Alhoewel dit een pijp is met als invoer alleen de opgemeten waarden, presteerd het tot nu toe bij iedereen boven verwachting. Aangezien ik zelf helaas niet meer beschik over een schakelbrommert en hier mensen zijn die serieus bezig zijn met het opvoeren zoek ik mensen die:Hallo Louwe.
We have News!
We have made and tested your Gila Pipe for 520 Deg.
And I must say, very good. He has a very smooth but powerful Powerband from 7000 to 13000 rpm.
With Our KTM Clutch the Clutch begins to engage at 5500, at 7000 comes the „Resonanz“ and then the Jet starts…..
Ofcourse, with Our KX Pipe the Acceleration is not less, but with the Louwe Pipe the Top Speed is higher.
Now we have a very good „Referenz“ to compair with other Pipe Products. I think we will NOT found an Pipe faster then Yours.
- Een vlotte schakelbrommer hebben
- Bereid zijn hun cilinder op te meten en de maten door te geven aan mij
- Zelf de uitlaat kunnen maken, ik geef alleen de maten
- Op de testbank gaan om eens te kijken wat de pijp doet, het liefst vergeleken met een andere goede (opmaat)pijp
Als de pijp goed is heb je een mooie verbetering voor niks, pakt het slechter uit dan heb je in elk geval een leuk middagje knip, buig en lasplezier gehad
Uiteraard spring ik voorzichtig om met de gegevens van de proefpersoon, aan de andere kant verwacht ik ook dat de uitlaatmaten niet worden doorgegeven aan derden.
Dus: Wie ziet bovenstaande zitten en wil een opmaatpijp? PB eventjes of meld het in`t topic. Als er meer zijn, gewoon aanmelden.. wat extra resultaten zijn altijd goed voor een objectief beeld!
edit: De credits voor het lassen van bovenstaande 2 pijpen gaan naar Ingmar (IS-Tuning).. wel zo netjes even te vermelden