[youtube]
https://youtu.be/aCXs-k3JrYk[/youtube]
Zo even een flinke topic schop in m'n eigen topic, ik heb nu eindelijk door hoe je filmpjes kunt plaatsen en vond deze nog leuk om te delen. Dit was een testrun van mijn 80cc van eind 2015, eerst wordt er rustig opgeschakeld naar de 5de versnelling en van daaruit worden meerdere runs gedaan, daarbij laten we de motor terug lopen naar een heel laag toerental alvorens het gas erop gaat, het vermogen?
dat is maar een getal, duidelijk is te merken/horen dat het vermogen heel erg lineair is en er zit geen 'piek' in. Verder is er niet veel te melden over de 80cc, afstellen was echt peanuts, maar natuurlijk heb ik ook wel wat dingen geprobeerd o.a andere uitlaten maar daar reageert hij nauwelijks op, dat komt waarschijnlijk omdat de uitlaatpoort erg laag zit en erg klein is, ook het kanaal is bewust klein gehouden. Het is nog steeds mijn fijne toerbuffel die zich ook goed heeft gehouden al, zeker weggezet tegen alle kilometers die ik ermee gereden heb, totaal gaat het richting de 33.000km, na 25.000 intensieve kilometers heb ik een preventieve revisie laten uitvoeren, wat eigenlijk niet nodig was, maar beter het zekere voor het onzekere, we hebben het wel over een opgevoerde motor. Later is er nog een lagertje stuk gegaan (zie het Triboron verhaal). Ook is de cilinder later voorzien van 2 extra spoelkanalen (het filmpje is met de 2extra kanalen al) zoals ik dat aanvankelijk wilde alsook voorzien van een opmaat binnenkop, het bracht geen schokkende vermogens verhoging maar wel een nog fijner vermogen van 'onderuit'.
Dat was het wel eigenlijk.