Als je geen licht nodig hebt (cupper dus) zorgen de lichtspoelen alleen maar voor meer weerstand.Andy schreef:Wat is de nut om de lichtspoelen te verwijderen ???
Andy,
Al vorderingen met de Kokusan gemaakt Andy of nu de Bosch gemonteerd?
Als je geen licht nodig hebt (cupper dus) zorgen de lichtspoelen alleen maar voor meer weerstand.Andy schreef:Wat is de nut om de lichtspoelen te verwijderen ???
Andy,
scheelt warmte, toeren en vermogenAndy schreef:Wat is de nut om de lichtspoelen te verwijderen ???
Andy,
Zo heb ik hem ook staan,maar zou voor het mooie nog iets vroeger moeten bij mij volgens m,n stroboscoop.Andy schreef:Grondplaat geheel terug gedraaid naar rechts loopt die alstukken beter, maar slechter dan met de iskra.
Cilinder wordt ook heel heet.
Later maar een motoplat ingebouwd, niet getest nog.
Andy,
Mach4 schreef:maar zou voor het mooie nog iets vroeger moeten bij mij volgens m,n stroboscoop.
Inderdaad die spoelen worden loeiheet,dat is niet zo goed voor zo,n draad.veldmuis schreef:Ik vind die Kokusan er nou idd niet bepaalt fris uit zien Andy. Ook die rode draad half geplet over die spoel heen zoals Gerritjan zegt ziet er niet lekker uit. Als dat een pulsdraad is zal die flink wat storing van de spoel ondervinden zo...
Edit: Ik zie nu ineens dat het geen draad is maar een rode Tywrap. Toch vind ik die rode draad raar lopen zo, beter achter je grondplaat langs zoals dat ook bij een MHKZ zit....
Normaal gesproken zal het niet uitmaken als de isolatie van die draad nog heel is.Andy schreef:Zou dat kunnen, dat de rode draad over de spoel heen voor een storing kan zorgen
Onsteking heb ik nieuw gekocht 3jaar geleden, heeft nooit goed gewerkt.
Met de motoplat loopt die, weet niet hoe heb er nogniet ermee gereden. Vliegwiel is zowat 1kilo zwaarder, maar gasreactie is evensnel.
Andy,
Origineel loopt de draad ook zo,dus zou geen probleem moeten zijn,alleen wel zonder binderdje,wat wel kan is als er aanveldmuis schreef:Dat is niet helemaal waar. Een spoel KAN... Hoeft niet, maar kan wel een storing opleveren.
Een pulsdraad zou ik sowieso niet over een spoel heen leggen. Ik weet alleen niet of de rode draad een pulsdraad is. Ik dacht echter wel te zien dat er aan deze kokusan gesoldeerd is? Daarbij lijkt de hitte van de spoel mij ook niet lekker voor de isolatie van die rode draad....
Als alles goed is aangesloten dan moet het werken,niet misschien het spietje van de krukas vergeten ?smitscoen schreef:Hallo even voorstellen , ex motorrijder helemaal in de ban van brommers nu.
Sparta gd50 en een Kreidler k54 1971.
Ben nu twee dagen aan de gang met een nieuwe kokusan , maar krijg hem niet werkend.
Alles goed aangesloten , verschillende standen v.d. grondplaat geprobeert niks.
Het vreemde is als ik hem heel langzaam rond draai met de kickstarter vonk ie wel .
maar iets sneller trappen geen vonk. Verschillende bougies uit geprobeert.
Hopeloos , morgen nog even bellen waar ik hem gekocht heb. En dan de puntjes er maar weer op ,
loopt ie in elk geval prima op . Dacht slim te zijn met die kokusan voor in de toekomst met een snellere cilinder
maar dat valt vies tegen.
Tja , spietje niet vergeten , aarde moet goed zijn . Alles geprobeert alleen zonder stopdraadje nog niet , dat test ik straks direct even. Ben bang dat ik pech heb en een slechte heb getroffen.Mach4 schreef:Als alles goed is aangesloten dan moet het werken,niet misschien het spietje van de krukas vergeten ?smitscoen schreef:Hallo even voorstellen , ex motorrijder helemaal in de ban van brommers nu.
Sparta gd50 en een Kreidler k54 1971.
Ben nu twee dagen aan de gang met een nieuwe kokusan , maar krijg hem niet werkend.
Alles goed aangesloten , verschillende standen v.d. grondplaat geprobeert niks.
Het vreemde is als ik hem heel langzaam rond draai met de kickstarter vonk ie wel .
maar iets sneller trappen geen vonk. Verschillende bougies uit geprobeert.
Hopeloos , morgen nog even bellen waar ik hem gekocht heb. En dan de puntjes er maar weer op ,
loopt ie in elk geval prima op . Dacht slim te zijn met die kokusan voor in de toekomst met een snellere cilinder
maar dat valt vies tegen.
en een goede aarde gemaakt?
eventueel een andere bougie of bougiekap proberen.
ook ff proberen zonder de stopdraad aan te sluiten.
Buiten dit kan er natuurlijk een fabrieksfout in zitten.
Dat moet het dan geweest zijn.KJ schreef:De Kokosnoot heeft een goede aarding nodig.
één maal met slechte- of zonder aardedraad proberen en de kans is groot dat hij overleden is....
Daar gaat hij echt niet kapot van,die zal al daarvoor al niet goed geweest zijn.smitscoen schreef:Dat moet het dan geweest zijn.KJ schreef:De Kokosnoot heeft een goede aarding nodig.
één maal met slechte- of zonder aardedraad proberen en de kans is groot dat hij overleden is....
Andere bobine besteld en geprobeert , en hij snerpt het uit.
Vind het wel vreemd , dan moet moet de bobine al kapot gegaan zijn toen ik met de hand aan het vliegwiel draaide.
Kan me alleen niet meer herrineren of ik de massa toen nog niet had aangesloten.
Nou ja hij doet het nu gelukkig.