Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 778 keren
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
8 poorter van LVS
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 23 dec 2012, 12:17, 2 keer totaal gewijzigd.
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
Dit is een 8-poorter
@peter, het kan wel wat leks zegt, maar dan met membraan. Al worden dan over het algemeen spoelers gevoed vanuit de inlaat. Je kunt ook de inlaat dusdanig omhoog halen dat deze gelijk een spoeler wordt, maar volgens mij is dat niet optimaal.
@peter, het kan wel wat leks zegt, maar dan met membraan. Al worden dan over het algemeen spoelers gevoed vanuit de inlaat. Je kunt ook de inlaat dusdanig omhoog halen dat deze gelijk een spoeler wordt, maar volgens mij is dat niet optimaal.
- peter de beus
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
- Locatie: veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
Ja klopt, dan is je inlaat kanaal ook carter druk dus kun je vanaf daar voeden.
Deed ik ook, maar inlaat zover omhoog halen heb ik nooit gezien.
Lijkt me zeker niet optimaal je spoelt dan recht de uitlaat in.
Deed ik ook, maar inlaat zover omhoog halen heb ik nooit gezien.
Lijkt me zeker niet optimaal je spoelt dan recht de uitlaat in.
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
Ik bedoel dan de booster poorten niet van binnenuit doorboren naar de inlaat, maar gewoon in de wand frezen naar de inlaat. Dat gaat prima hoor, zo had ik het ook in de 86cc gedaan welke met de dubbele pijp op de fear zat.
- peter de beus
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
- Locatie: veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
Leks schreef:Mij nog niet helemaal.
Ik heb 1 inlaatpoort en 1 uitlaatpoort.
Echter wordt mijn inlaatpoort ook wel gebruikt als spoelpoort.
Hoe noem je dit dan?
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
Je gaat toch geen bier door je cilinder spoelen Leks? Nou ja, misschien ook wel als je genoeg op hebt haha.
Prachtig gedaan!Eifelyeti schreef:8 poorter van LVS
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
Maarten, de kunt met die spoelpoort die Leks bedoeld wel goed je keel smeren.
Maar nu weer on-topic.
Maar nu weer on-topic.
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
Leks schreef:Juist Gijs
Als je het zo bedoelt lijkt me geen pretje als wat van achter eruit moet van voren eruit komt... dan toch liever twee uitlaat poorten...
- veldmuis
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
- Locatie: Where I lay my hat
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
Wat is dan je blowdown Leks? Met die setup?
- Rommats
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
zal afhankelijk van de timming en rest van set up zijn........
Heb met zoon cilinder mwt mhkz. en 26 mikuni en uitlaat van ed 12,7 pk gehaald op de testbank
zuigergestuur d
Heb met zoon cilinder mwt mhkz. en 26 mikuni en uitlaat van ed 12,7 pk gehaald op de testbank
zuigergestuur d
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
Ron, ik weet dat Tijmen 13pk en 7NM scoort met zijn SOWB 50CC kreidler, met een 16MM carburateur, toerental ergens tussen de 12.500/13.000rpm meen ik. Een 60cc zoals jij hem had zou dan toch wel richting de 15a16pk moeten gaan, zeker met zo'n lel van een carburateur erop... hoe dan ook dit heb ik ook nog niet voorbij zien komen, maar het zou wel mogelijk moeten zijn denk ik.
Dan is het tunen van een 50CC toch effectiever, als je naar het specifiek vermogen kijkt dan...of waar zou het verschil dan gemaakt worden?
Dan is het tunen van een 50CC toch effectiever, als je naar het specifiek vermogen kijkt dan...of waar zou het verschil dan gemaakt worden?
- Rommats
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
tsja,de Lvs cilinde was niet max getunned en voor gebruik op straat.Uitlaat poort op 184graden.
Toeren tal onder 12 k,was zeer lekker rijdend met ook veel kracht onderin.....
Met 50 cc zal meer geexperimenteerd zijn,en je hebt hetover vermogens bij hogere. toeren,volle krukkassen,binnenrotor ontsteking, misschien hogere compressie.....
Toeren tal onder 12 k,was zeer lekker rijdend met ook veel kracht onderin.....
Met 50 cc zal meer geexperimenteerd zijn,en je hebt hetover vermogens bij hogere. toeren,volle krukkassen,binnenrotor ontsteking, misschien hogere compressie.....
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
Pascal... je kunt die cijfers helemaal iet met elkaar vergelijken. De 50 van Tijmen is gemaakt om te vlammen op het circuit terwijl Claus gewoon op houdbaarheid tuned. Claus kan zo'n set heus wel op scherp zetten als die wil. Ik heb setjes van Claus gezien en tegen gereden die 20 PK hadden met 75cc...
- Rommats
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
mee eens,eengoede 50cc getuned geeft doorgaans ook maar rond de10 pk,zuigergestuurd voor straat gebruik dan klopt het vermogen met een 60 cc wel weer in verhouding
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
Nou mijn opmerking is aangaande dat de 60cc in kwestie volgens mij ook uiteindelijk door Ron voor het maximaal (bruikbare) vermogen is getuned. Een sowb machine is ook getuned op maximaal vermogen, maar die moet ook een heel breed vermogen hebben, net als een straatmachine eigenlijk.
Maar ik wordt weleens in de war gebracht, omdat de straatkreidlers ook rond diezelfde toerentallen uitkomen en in dat opzicht dacht ik dat je dan ook richting de 15pk moet kunnen, maar dat is dus niet puur en enkel cilindertuning he, de cilinderkop zal voorzien moeten worden van een uitgedokterde binnenkop en er zal een opmaat uitlaat onder moeten, alles hangt met elkaar samen. En let wel dit is geen aanval na wie dan ook toe had gewoon een idee.
Maar ik wordt weleens in de war gebracht, omdat de straatkreidlers ook rond diezelfde toerentallen uitkomen en in dat opzicht dacht ik dat je dan ook richting de 15pk moet kunnen, maar dat is dus niet puur en enkel cilindertuning he, de cilinderkop zal voorzien moeten worden van een uitgedokterde binnenkop en er zal een opmaat uitlaat onder moeten, alles hangt met elkaar samen. En let wel dit is geen aanval na wie dan ook toe had gewoon een idee.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
Johan, over Claus hoef ik mij niet uit te laten, wat hij maakt is echt top! En hij maakt altijd sets naar wens, en altijd met een heel goed en straatvriendelijk vermogen (dus duurzaam)
Maar als ik het over tuning heb, heb ik het ook over cilinderkop tuning en opmaat uitlaten, want dat is toch het uiteindelijke tunen. Een cilinder kan nog zo goed getuned zijn, alles staat of valt met de rest eromheen (ik lijk Marinus wel ) En dat bedoelde ik te zeggen.
Hopelijk ben ik nu wel duidelijk?
Maar als ik het over tuning heb, heb ik het ook over cilinderkop tuning en opmaat uitlaten, want dat is toch het uiteindelijke tunen. Een cilinder kan nog zo goed getuned zijn, alles staat of valt met de rest eromheen (ik lijk Marinus wel ) En dat bedoelde ik te zeggen.
Hopelijk ben ik nu wel duidelijk?
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
Had nog wat gevonden en zat aan het eind van het seizoen zelfs op 13,5 pk en 7nm. Hen ook getest zonder restrictie ( en dus een 20 mm ) en dat leverde 14pk en 7,3nm op. Maar ging er niet echt mooier van lopen!nozems schreef:Ron, ik weet dat Tijmen 13pk en 7NM scoort met zijn SOWB 50CC kreidler, met een 16MM carburateur, toerental ergens tussen de 12.500/13.000rpm meen ik. Een 60cc zoals jij hem had zou dan toch wel richting de 15a16pk moeten gaan, zeker met zo'n lel van een carburateur erop... hoe dan ook dit heb ik ook nog niet voorbij zien komen, maar het zou wel mogelijk moeten zijn denk ik.
Dan is het tunen van een 50CC toch effectiever, als je naar het specifiek vermogen kijkt dan...of waar zou het verschil dan gemaakt worden?
Maar ik ga
- veldmuis
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
- Locatie: Where I lay my hat
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
Die waarde hou ik ook regelmatig aan ja.....
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
emilio schreef:Bij onze Duitse buren zijn er sinds kort 4 opvoersetjes verkrijgbaar voor de smalle beurs die wel tot 17 Pk aan het achterwiel beloven. De grote scooter tuningsspecialist "Kiesler" is degene die zich op de Kreidlermarkt heeft gestort met deze sets. Op de Duitse Forums worden grote vermogens belooft bij zeer lage toerentallen en dat uit een 44mm boring wat met standaard slag 60,3 cc op tafel brengt. Kiesler brengt ook krukassen met slag 42, 44, 46 en 48 op de markt. Bovenstaande sets kunnen tegen meerprijs ook met de 42 slag worden uitgerust.
Hier de opmerkelijke resultaten:
Es gibt demnächst einen 44er Schlitz Zylindersatz mit Auspuff,der mit 20er Bing und original Luftfilter 11,2 Ps bei 9100 Umdrehungen bringt.Das Drehmoment von 8,9Nm steht bei 8600 Umdrehungen an.Unter uns sind das glatte 10Ps bei 7500 Umdrehungen
die Schlitzzylinder bekommt man bis 14,2Ps und 9,0 Nm (24er Vergaser)
Wenns mehr sein soll geht Membran leistungstechnisch noch deutlich höher.
Bei ca 16,5Ps und 11Nm ist dann Schluß.Die Zylinderkits werden immer mit Auspuff verkauft,dann funktionierts auch.
Wer die orginale Bingoptik mag sollte einen Top Bing haben,kein Nachbaumist.
Zugrunde gelegt ist eine weitverbreitete Kokusan Zündung
En hier dan de website:
http://www.scooter-racing.de/index.php? ... ductId=422
Uit Pure nieuwsgierigheid zou ik wel eens willen weten ,
WELKE VOORDELEN de kleinere* krukaslagers hebben (ipv BO17 ), op technies vlak .
WaT hebben zij daarmee voor
*
Het is met een vulring om het lager
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 635 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Betaalbare opvoersetjes 60cc tot 17 Pk beschikbaar in D.
dolle aad schreef: Uit Pure nieuwsgierigheid zou ik wel eens willen weten ,
WELKE VOORDELEN de kleinere* krukaslagers hebben (ipv BO17 ), op technies vlak .
WaT hebben zij daarmee voor
*
Het is met een vulring om het lager
Even navragen levert de volgende informatie op:
"eenvoudiger inbouw van de krukas, inmeten niet meer nodig, stabielere loop bij hogere toerentallen"Kiesler Spezial Kurbelwellenlager-kit Kreidler
Die Kurbelwellenlager wurden speziell angefertigt, um einen einfachen und unkomplizierten einbau der Kreidlerkurbelwelle zu ermöglichen. Die Lager sind 1:1 auf die Gehäusehälften angepasst. D.h. keine Einmessung der KW mehr nötig. Zudem sind die Lager auf hohe Drehzahlen ausgelegt und deutlich stabiler als die Serien-Lager. Preis im Satz (2 x Lager)
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Krukaslager Kiesler 1.jpg (199.46 KiB) 8077 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Krukaslager Kiesler 2.jpg (198.2 KiB) 8077 keer bekeken