Marinus is net over zijn trauma heen Eddy, zou je voorzichtig willen zijn met je opmerkingenAlles beter dan met je brommer weekendjes over de Duitse wegen, en wel met een slakkengangetje van 20 km, op wegen waar je normaal 100 km mag rijden, rond te sukkelen.
Dat is pas onverantwoord, dan spreek degene ook noch " ga eerst maar even ervaring op doen" !!
Vraag over filmpje kreidler rs 67cc 20pk
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Vraag over filmpje kreidler rs 67cc 20pk
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 09 nov 2012, 17:22
- Locatie: Beesd
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Chrismetzwarteletters
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Vraag over filmpje kreidler rs 67cc 20pk
Ik ben ook op m'n 16de begonnen met Kreidler rijden. Eerst redelijk standaard omdat ik iedere dag dwars door de stad naar school moest. Op de rollerbank liep hij precies 54. Ik heb toen ongeveer anderhalf jaar zo gereden en om je een indruk te geven hoeveel kilometer ik weg gereden heb, iedere week 250 kilometer dat een schooljaar lang. Daarnaast heb ik ook nog de nodige kilometers met ritjes en in het weekend afgelegd. Met dat standaard setje heb ik ongeveer 18 000 kilometer gereden. Ik mis dat setje overigens wel, met een koe op m'n rug, windkracht 14 tegen en berg op, dat setje liep altijd 60.
Toen ben ik ook aan het tunen geslagen, een sneller cilindertje waardoor ik 75 km/u reed. Toen ik klaar was met mijn middelbare school heb ik hier vooral mee in m'n vrije tijd mee gereden, nog steeds met dat zelfde blok. Maar na 25 000 eigen gereden kilometers was het blokje wel toe aan een revisie. Ik heb toen meteen een nog snellere cilinder laten maken bij LVS, dat liep als een kogel richting de 90 km/u. Ik zal eerlijk toegeven dat het een kick geeft om hard te rijden. Maar zoveel plezier en mooie momenten wat ik met dat tamme setje gehad heb, heb ik nog niet met het opgevoerde spul mee gemaakt.
Daarnaast kost het ook een veelvoud aan eypo's om met een opgevoerde brommer te rijden. Ik zou het rustig aan opbouwen ondanks dat de snelheid al heel snel langzaam lijkt.
Toen ben ik ook aan het tunen geslagen, een sneller cilindertje waardoor ik 75 km/u reed. Toen ik klaar was met mijn middelbare school heb ik hier vooral mee in m'n vrije tijd mee gereden, nog steeds met dat zelfde blok. Maar na 25 000 eigen gereden kilometers was het blokje wel toe aan een revisie. Ik heb toen meteen een nog snellere cilinder laten maken bij LVS, dat liep als een kogel richting de 90 km/u. Ik zal eerlijk toegeven dat het een kick geeft om hard te rijden. Maar zoveel plezier en mooie momenten wat ik met dat tamme setje gehad heb, heb ik nog niet met het opgevoerde spul mee gemaakt.
Daarnaast kost het ook een veelvoud aan eypo's om met een opgevoerde brommer te rijden. Ik zou het rustig aan opbouwen ondanks dat de snelheid al heel snel langzaam lijkt.
- ArtMan
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 19:23
- Locatie: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Vraag over filmpje kreidler rs 67cc 20pk
Nou, als ik het hele draadje door lees staan hieronder (citaat) de meest verstandige opmerkingen en zet mij eigenlijk wel tot nadenken.
Aan de ene kant heb je de hele betrouwbare fijne Overheid die ons naar de weg heeft verbannen met de hoop dat het fenomeen brommer verdwijnt. Ik voel me niet lekker op bepaalde wegen hier in Amersfoort met de officiële snelheid van 45 km/h terwijl auto's op 80 cm afstand je inhalen met 80. (terwijl 50 de wettelijke toegestane snelheid is). Aan de andere kant heb je natuurlijk het scootertuig die mij inhalen op m'n Kreidler waardoor ik het gevoel krijg alsof ik stilsta.
Ik denk dat je het tunen moet overlaten aan de verantwoordelijkheid van de berijder zelf en die zit niet alleen in de gashandel zelf maar heeft te maken met een stukje opvoeding. Origineel is (zie bovenstaande reden) ook niet veilig meer. Je moet mee kunnen komen in het verkeer. Automobilisten hebben niet zoveel oog voor de tweewieler weggebruiker.....
Ik vind het positief dat deze topicstarter van 14 interesse heeft voor de Kreidler. Hij is dus in ieder geval verstandig Op een getunde brommer kun je ook verstandig rijden mits je de gashandel niet digitaal bedient. Zie de reactie van de andere jonge berijder hieronder.
/Arthur
Aan de ene kant heb je de hele betrouwbare fijne Overheid die ons naar de weg heeft verbannen met de hoop dat het fenomeen brommer verdwijnt. Ik voel me niet lekker op bepaalde wegen hier in Amersfoort met de officiële snelheid van 45 km/h terwijl auto's op 80 cm afstand je inhalen met 80. (terwijl 50 de wettelijke toegestane snelheid is). Aan de andere kant heb je natuurlijk het scootertuig die mij inhalen op m'n Kreidler waardoor ik het gevoel krijg alsof ik stilsta.
Ik denk dat je het tunen moet overlaten aan de verantwoordelijkheid van de berijder zelf en die zit niet alleen in de gashandel zelf maar heeft te maken met een stukje opvoeding. Origineel is (zie bovenstaande reden) ook niet veilig meer. Je moet mee kunnen komen in het verkeer. Automobilisten hebben niet zoveel oog voor de tweewieler weggebruiker.....
Ik vind het positief dat deze topicstarter van 14 interesse heeft voor de Kreidler. Hij is dus in ieder geval verstandig Op een getunde brommer kun je ook verstandig rijden mits je de gashandel niet digitaal bedient. Zie de reactie van de andere jonge berijder hieronder.
/Arthur
Dave de Vries schreef:ik vind de opmerkingen van Henk echt nergens op slaan.
zeker zelf nooit jong geweest ??
mijn kreidler loopt ondertussen ook richting de 90km/u en heb zelf ook nog maar 1,5maand mn rijbewijs.
dat betekent niet dat ik meteen als een idioot door de woonwijken, over de dreef en de fiets/bromfietspaden scheur.
ik trek alleen het gas open als het kan en rijd als het wat drukker is netjes 55/60 op de dreef.
dat een brommer merk doet er niet toe vlot is betekent niet automatisch dat je met weinig rijervaring een gevaar op de weg bent en rijd als een leipo.
tuurlijk zijn er idioten die rijden als een dolle, met of de meesten zelfs zonder rijbewijs, die zijn alleen zeer snel aan de beurt bij de politie.
snelheid is geen probleem en rijervaring ook niet vereist, als je maar weet wanneer en waar je het gas open draait.
dat is mijn mening en hoe anderen erover denken is niet mijn zaak.
en Henk, ik hoorden dat uw Kreidler ook geen standaard 2 pktje meer is ?
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 09 nov 2012, 17:22
- Locatie: Beesd
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Vraag over filmpje kreidler rs 67cc 20pk
welkom op het forum tim, we zien graag wat foto's van je brommer.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Vraag over filmpje kreidler rs 67cc 20pk
Lees ik dat nu goed? Bedriegen mijn ogen mij niet? Of begrijp ik het verkeerd? Wordt hier nu het opvoeren goedgepraat? Alsof het veiliger is om opgevoerd te rijden dan met een standaard bromfiets? Dat kan toch niet waar zijn? Waar gaat het heen met de normen en waarden?
Ik denk dat de werkelijke veiligheid bij jezelf ligt. Niet de snelheid, maar bij de manier waarop je je voortbeweegt in het verkeer. Defensief rijden, altijd lichten aan op je tweewieler en duidelijk zijn in waar je heen wilt. Dat heeft met snelheid weinig te maken.
Het bumperkleven van redelijk veel automobilisten achter bromfietsen, of het niet voorrang geven aan bromfietsers die van rechts komen (beide is mij vandaag overkomen en gebeuren best wel vaak, tijd voor aanscherpen eisen B-rijbewijs?) zijn zaken die niet te vermijden lijken te zijn. Hogere snelheden zijn niet de oplossing, daarmee creëer je weer andere problemen, een andere mentaliteit zou men moeten hebben.
Als je jong bent, ben je vaak wat overmoedig. Ook toen ik 16-17-18 was en zelfs nog wel wat ouder, dacht ik dat alles kon, was voor mijn gevoel snel en veilig onderweg, maar achteraf moet ik bekennen dat ik wel wat hachelijke situaties heb meegemaakt die makkelijk anders hadden kunnen aflopen.
Ik denk dat de werkelijke veiligheid bij jezelf ligt. Niet de snelheid, maar bij de manier waarop je je voortbeweegt in het verkeer. Defensief rijden, altijd lichten aan op je tweewieler en duidelijk zijn in waar je heen wilt. Dat heeft met snelheid weinig te maken.
Het bumperkleven van redelijk veel automobilisten achter bromfietsen, of het niet voorrang geven aan bromfietsers die van rechts komen (beide is mij vandaag overkomen en gebeuren best wel vaak, tijd voor aanscherpen eisen B-rijbewijs?) zijn zaken die niet te vermijden lijken te zijn. Hogere snelheden zijn niet de oplossing, daarmee creëer je weer andere problemen, een andere mentaliteit zou men moeten hebben.
Als je jong bent, ben je vaak wat overmoedig. Ook toen ik 16-17-18 was en zelfs nog wel wat ouder, dacht ik dat alles kon, was voor mijn gevoel snel en veilig onderweg, maar achteraf moet ik bekennen dat ik wel wat hachelijke situaties heb meegemaakt die makkelijk anders hadden kunnen aflopen.
- ArtMan
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 19:23
- Locatie: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Vraag over filmpje kreidler rs 67cc 20pk
De bromfiets is in een tijdsbestek gekomen dat ze zich alleen mochten voortbewegen op fietspaden.
Een aantal jaar geleden heeft men besloten om brommers buiten de bebouwde kom alleen nog op fietspaden te laten rijden of daar waar dat wordt aangeven met zo'n wit bordje. Ik vind dat er alleen een veilige verkeerssituatie is als je meekomt met het verkeer. Zeker als je geen kreukelzone om je heen hebt. Ik zie zelden een motorrijder het verkeer ophouden zo op de Nederlandse wegen. (Ik rij ongeveer 60.000 km per jaar), omdat dat geen veilig gevoel geeft lijkt me zo. Ik voel me als brommerrijder niet veilig op bepaalde wegen in Amersfoort als automobilisten vlak achter mij hangen of me inhalen zoals vermeld in eerder genoemd voorbeeld. Je houdt gewoon het verkeer op in die specifieke gevallen. In die gevallen ben ik heel blij als ik wat harder kan rijden (zo'n 60˜70 km/h). Met deze wetenschap in m'n achterhoofd praat ik het tunen goed. Maar dat betekent niet dat ik vind dat iedere starter z'n bromfiets moet opvoeren tot 120 Km/h.
Aanscherpen eisen rijbewijs B? Tja, volgens mij worden die alleen maar soepeler gemaakt terwijl die voor motorrijden alleen maar aangescherpt worden. Verder verander je mentaliteit alleen door sancties via de portemonnaie.
Een aantal jaar geleden heeft men besloten om brommers buiten de bebouwde kom alleen nog op fietspaden te laten rijden of daar waar dat wordt aangeven met zo'n wit bordje. Ik vind dat er alleen een veilige verkeerssituatie is als je meekomt met het verkeer. Zeker als je geen kreukelzone om je heen hebt. Ik zie zelden een motorrijder het verkeer ophouden zo op de Nederlandse wegen. (Ik rij ongeveer 60.000 km per jaar), omdat dat geen veilig gevoel geeft lijkt me zo. Ik voel me als brommerrijder niet veilig op bepaalde wegen in Amersfoort als automobilisten vlak achter mij hangen of me inhalen zoals vermeld in eerder genoemd voorbeeld. Je houdt gewoon het verkeer op in die specifieke gevallen. In die gevallen ben ik heel blij als ik wat harder kan rijden (zo'n 60˜70 km/h). Met deze wetenschap in m'n achterhoofd praat ik het tunen goed. Maar dat betekent niet dat ik vind dat iedere starter z'n bromfiets moet opvoeren tot 120 Km/h.
Aanscherpen eisen rijbewijs B? Tja, volgens mij worden die alleen maar soepeler gemaakt terwijl die voor motorrijden alleen maar aangescherpt worden. Verder verander je mentaliteit alleen door sancties via de portemonnaie.
hermanp schreef:Lees ik dat nu goed? Bedriegen mijn ogen mij niet? Of begrijp ik het verkeerd? Wordt hier nu het opvoeren goedgepraat? Alsof het veiliger is om opgevoerd te rijden dan met een standaard bromfiets? Dat kan toch niet waar zijn? Waar gaat het heen met de normen en waarden?
Ik denk dat de werkelijke veiligheid bij jezelf ligt. Niet de snelheid, maar bij de manier waarop je je voortbeweegt in het verkeer. Defensief rijden, altijd lichten aan op je tweewieler en duidelijk zijn in waar je heen wilt. Dat heeft met snelheid weinig te maken.
Het bumperkleven van redelijk veel automobilisten achter bromfietsen, of het niet voorrang geven aan bromfietsers die van rechts komen (beide is mij vandaag overkomen en gebeuren best wel vaak, tijd voor aanscherpen eisen B-rijbewijs?) zijn zaken die niet te vermijden lijken te zijn. Hogere snelheden zijn niet de oplossing, daarmee creëer je weer andere problemen, een andere mentaliteit zou men moeten hebben.
Als je jong bent, ben je vaak wat overmoedig. Ook toen ik 16-17-18 was en zelfs nog wel wat ouder, dacht ik dat alles kon, was voor mijn gevoel snel en veilig onderweg, maar achteraf moet ik bekennen dat ik wel wat hachelijke situaties heb meegemaakt die makkelijk anders hadden kunnen aflopen.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 09 nov 2012, 17:22
- Locatie: Beesd
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Vraag over filmpje kreidler rs 67cc 20pk
Hallo Artman,
Ik vind 60/70 ook een.mooie snelheid hoor. Hard zat. Iemand die ik ken uit mijn dorp heeft ook een schakelbrommer(geen Kreidler maar derbi). Die is 70cc en kan ong/140. Dat vind ik veel te hardEn hij reed dat al toen die paar maanden ze rijbewijs had!
Gr
Ik vind 60/70 ook een.mooie snelheid hoor. Hard zat. Iemand die ik ken uit mijn dorp heeft ook een schakelbrommer(geen Kreidler maar derbi). Die is 70cc en kan ong/140. Dat vind ik veel te hardEn hij reed dat al toen die paar maanden ze rijbewijs had!
Gr
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 09 nov 2012, 17:22
- Locatie: Beesd
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Vraag over filmpje kreidler rs 67cc 20pk
hallo kreidlerboy,KreidlerBOY schreef:welkom op het forum tim, we zien graag wat foto's van je brommer.
Ik ga eerdaags even wat foto's maken. En dan open ik een Galery.
Er moet nog wel wat aangebeuren hoor. Maar dat vertel ik allemaal wel in de galery.
Gr
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 09 nov 2012, 17:22
- Locatie: Beesd
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Vraag over filmpje kreidler rs 67cc 20pk
Je vergeet die 18mm bing carb.oz schreef:Mooi he zo,n 67cc , boring 44 slag 44 en een prachtige kreidler trouwens ook..........
- oz
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
- Locatie: utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Vraag over filmpje kreidler rs 67cc 20pk
28mm keihin vlakschuif is wat er op zit.........KreidlerTimV schreef:Je vergeet die 18mm bing carb.oz schreef:Mooi he zo,n 67cc , boring 44 slag 44 en een prachtige kreidler trouwens ook..........
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 09 nov 2012, 17:22
- Locatie: Beesd
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Vraag over filmpje kreidler rs 67cc 20pk
Meen je dat?. Zou het ook met 24mm carb kunnen?oz schreef:28mm keihin vlakschuif is wat er op zit.........KreidlerTimV schreef:Je vergeet die 18mm bing carb.oz schreef:Mooi he zo,n 67cc , boring 44 slag 44 en een prachtige kreidler trouwens ook..........
Gr
- fantast
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 15:17
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Vraag over filmpje kreidler rs 67cc 20pk
vroeger toen wij 14 waren en je een cross kreidler mocht....
tunen??? hadden we nog niet van gehoord
opvoeren wel
een 70cc deed wonderen in onze ogen
het ging hard het blok lekte en rappelde vaak aan alle kanten
en een ding was zeker
als je op je bek ging deed het verrekte zeer
dat laatste is nog nooit veranderd
de rest trouwens wel
tunen??? hadden we nog niet van gehoord
opvoeren wel
een 70cc deed wonderen in onze ogen
het ging hard het blok lekte en rappelde vaak aan alle kanten
en een ding was zeker
als je op je bek ging deed het verrekte zeer
dat laatste is nog nooit veranderd
de rest trouwens wel
- Kreidler
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
- Locatie: Wateringen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Vraag over filmpje kreidler rs 67cc 20pk
KreidlerTimV Welkom op het forum! Dat filmpje van het schakelen blijft geweldig! SCHAKELEN Die man bleef het roepen geniaaal