speciale cilinder

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jellegerrit1
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jul 2012, 13:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

speciale cilinder

#1 Bericht door jellegerrit1 » 14 jan 2013, 17:44

hallo

kan iemand mij zeggen wat dit voor cilinder is

gr
Bijlagen
cilinded 8.jpg
cilinded 8.jpg (33.3 KiB) 10466 keer bekeken
Cilinder 9.jpg
Cilinder 9.jpg (31.32 KiB) 10466 keer bekeken
Laatst gewijzigd door jellegerrit1 op 14 jan 2013, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: speciale cilinder

#2 Bericht door veldmuis » 14 jan 2013, 17:46

Foto??

jellegerrit1
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jul 2012, 13:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: speciale cilinder

#3 Bericht door jellegerrit1 » 14 jan 2013, 18:29

veldmuis schreef:Foto??
hier heb je fotos gr

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4548
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 76 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: speciale cilinder

#4 Bericht door KJ » 14 jan 2013, 18:31

KVV Cross

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 52999
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 450 keren

Re: speciale cilinder

#5 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 jan 2013, 18:54

KJ schreef:KVV Cross
Juist, deze cilinder heeft grote poorten en twee origineel door Mahle ingegoten boosterpoortjes.

In deze topic kan je er wat over lezen. Je hebt hem ook nog in de ZN8 gietvorm. Deze is de ZN17 met de grote voet.

viewtopic.php?f=22&t=35924&start=50

Enzo

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: speciale cilinder

#6 Bericht door pascal » 14 jan 2013, 20:19

viewtopic.php?f=5&t=40192&p=659184#p659184

???????????????????????????

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 52999
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 450 keren

Re: speciale cilinder

#7 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 jan 2013, 20:20

pascal schreef:viewtopic.php?f=5&t=40192&p=659184#p659184

???????????????????????????
Vervelende posting [-X Jelle Gerrit 1

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: speciale cilinder

#8 Bericht door danahi » 14 jan 2013, 20:39

jammer dat met deze cilinder met bromfiets kappen is gereden

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8695
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: speciale cilinder

#9 Bericht door Andy » 14 jan 2013, 20:49

Er zijn 2 type's van deze vv cilinder. Met uitlaatpoort op 35mm en de spoelpoorten met meer vlees en de andere uitlaatpoort 32mm met minder vlees bij de poorten.

Post es een paat pics van de achterkant en uitlaatpoort.

Andy,

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 52999
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 450 keren

Re: speciale cilinder

#10 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 jan 2013, 20:53

Klopt, ik heb beide cilinders. Momenteel rij ik met de 40ZN8

Enzo

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: speciale cilinder

#11 Bericht door pascal » 14 jan 2013, 21:01

Deze meneer wil gewoon weten hoeveel munten die ervoor kan vangen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 52999
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 450 keren

Re: speciale cilinder

#12 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 jan 2013, 21:10

pascal schreef:Deze meneer wil gewoon weten hoeveel munten die ervoor kan vangen.
Helaas zien de koelribben er niet uit zoals al opgemerkt is.

Enzo

jellegerrit1
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jul 2012, 13:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: speciale cilinder

#13 Bericht door jellegerrit1 » 14 jan 2013, 21:59

pascal schreef:Deze meneer wil gewoon weten hoeveel munten die ervoor kan vangen.
nee, hij zit onder mijn kreitler die ik gerestaureerd heb gr
Bijlagen
kreidler2.jpg
kreidler2.jpg (88.67 KiB) 9695 keer bekeken
Laatst gewijzigd door jellegerrit1 op 15 jan 2013, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.

jellegerrit1
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jul 2012, 13:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: speciale cilinder

#14 Bericht door jellegerrit1 » 14 jan 2013, 22:05

Enzo-tvdzijden schreef:
KJ schreef:KVV Cross
Juist, deze cilinder heeft grote poorten en twee origineel door Mahle ingegoten boosterpoortjes.

In deze topic kan je er wat over lezen. Je hebt hem ook nog in de ZN8 gietvorm. Deze is de ZN17 met de grote voet.

viewtopic.php?f=22&t=35924&start=50

Enzo
hoeveel pk heeft deze cilinder gr

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 52999
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 450 keren

Re: speciale cilinder

#15 Bericht door Enzo-tvdzijden » 15 jan 2013, 06:18

Had je al kunnen lezen in de links. Hier wordt hij nieuw aangeboden door Van Veen en John Bos in de advertentie.

Maar ga uit van ca. 8 pk

Enzo

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: speciale cilinder

#16 Bericht door Sander » 15 jan 2013, 17:05

Misschien is het ook al op diverse plekken geschreven? :)

Maar toch een kort vraagje, hoe loopt deze cilinder op een originele RS pijp en 20mm bing?
Ik heb er ook eentje liggen met een slechte wand erin, anders is het misschien de moeite waard een nieuwe wand erin te zetten en op een leuk RSje te schroeven.

jellegerrit1
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jul 2012, 13:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: speciale cilinder

#17 Bericht door jellegerrit1 » 15 jan 2013, 17:14

Sander schreef:Misschien is het ook al op diverse plekken geschreven? :)

Maar toch een kort vraagje, hoe loopt deze cilinder op een originele RS pijp en 20mm bing?
Ik heb er ook eentje liggen met een slechte wand erin, anders is het misschien de moeite waard een nieuwe wand erin te zetten en op een leuk RSje te schroeven.
ik heb er een nieuwe wand ingezet met een nieuwe zuiger, en een homoet 6 poort pijip en een 20 mm bing. onderin krijg ik hem niet goed aan het lopen. ook bij homoet niet. ik zit er aan te denken om er een 28 mm op te zetten, heb het idee dat hij te weinig lucht krijgt gr gerrit

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 52999
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 284 keren
Ontvangen waarderingen: 450 keren

Re: speciale cilinder

#18 Bericht door Enzo-tvdzijden » 15 jan 2013, 17:31

Ben je wel bewust dat de originele Mahle zuiger een stuk korter (ca. 3,5 mm) is aan de inlaatzijde dan de RSP.

Hier beide zuigers

Enzo
Bijlagen
inlaatkant
inlaatkant
DSCN0663 (Medium).JPG (116.07 KiB) 9661 keer bekeken
uitlaatkant
uitlaatkant
DSCN0664 (Medium).JPG (116.73 KiB) 9661 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 15 jan 2013, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.

jellegerrit1
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jul 2012, 13:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: speciale cilinder

#19 Bericht door jellegerrit1 » 15 jan 2013, 18:07

Enzo-tvdzijden schreef:Ben je wel bewust dat de originele Mahle zuiger een stuk korter is aan de inlaatzijde dan de RSP.

Hier beide zuigers

Enzo
wat heeft dat voor invloed. ik heb een rsp erin ingezet

Gebruikersavatar
bertRS
Berichten: 1306
Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
Locatie: Nijverdal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: speciale cilinder

#20 Bericht door bertRS » 15 jan 2013, 19:01

jellegerrit1 schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Ben je wel bewust dat de originele Mahle zuiger een stuk korter is aan de inlaatzijde dan de RSP.

Hier beide zuigers

Enzo
wat heeft dat voor invloed. ik heb een rsp erin ingezet
Je inlaat timing is nu korter dan met de Mahle zuiger dus staat minder lang los.

jellegerrit1
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jul 2012, 13:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: speciale cilinder

#21 Bericht door jellegerrit1 » 15 jan 2013, 20:23

bertRS schreef:
jellegerrit1 schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Ben je wel bewust dat de originele Mahle zuiger een stuk korter is aan de inlaatzijde dan de RSP.

Hier beide zuigers

Enzo
wat heeft dat voor invloed. ik heb een rsp erin ingezet
Je inlaat timing is nu korter dan met de Mahle zuiger dus staat minder lang los.
als het blok op toeren is is hij heel sterk laat je het gas los dan slaat hij maar zo af bing 20mm sproeier 100
standaartsproeier 35

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8695
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: speciale cilinder

#22 Bericht door Andy » 15 jan 2013, 21:10

Als die afslaat krijg die te veel benzine, heb je al je gasnaald laten zakken.

In de stationair sproeiers zitten ook verschil terwijl er dezelfde maat opstaat.

En heb je originele sproeiers gebruikt :?: Is je gasnaald niet beschadigd en de gasnaald buis :?:

Andy,

jellegerrit1
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jul 2012, 13:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: speciale cilinder

#23 Bericht door jellegerrit1 » 15 jan 2013, 22:22

Andy schreef:Als die afslaat krijg die te veel benzine, heb je al je gasnaald laten zakken.

In de stationair sproeiers zitten ook verschil terwijl er dezelfde maat opstaat.

En heb je originele sproeiers gebruikt :?: Is je gasnaald niet beschadigd en de gasnaald buis :?:

Andy,
ga alles nog eens nakijken, alvast bedankt gr gerrit

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 2777
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren
Contacteer:

Re: speciale cilinder

#24 Bericht door LVS » 15 jan 2013, 23:06

jellegerrit1 schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Ben je wel bewust dat de originele Mahle zuiger een stuk korter is aan de inlaatzijde dan de RSP.

Hier beide zuigers

Enzo
wat heeft dat voor invloed. ik heb een rsp erin ingezet
-------------------------------------------------------

let wel op :!:

het laatste type van veen cilinder ,kan wat nabewerkt wezen .

maar soms zit er een erg kleine [ lage ]uitlaatpoort in [ dan krijg je er ook geen snelheid in .]

normale timings maten voor deze cilinder = [ er kan wat verschil zitten in de giet serie`s ]
uitlaat 184 gr
spoeling 122 gr
inlaat 155 gr

de compressie van de kop moet 1-13 ,,, tot 1-13,5 zijn

##

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 10614
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 187 keren
Ontvangen waarderingen: 103 keren

Re: speciale cilinder

#25 Bericht door Caspar » 19 jan 2013, 12:14

is het stationaire gedeelte van je 20mm Bing niet verstopt jellegerrit1 ??

Plaats reactie