RS met Malossie MHR 80cc

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
Sjoerd-rs
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
Locatie: Drachten/Opeinde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#26 Bericht door Sjoerd-rs » 05 feb 2013, 03:30

Idd Emilio,

Piet heeft mij al gemaild en vertelde dat hij dat ooit eens had gedaan kwam de koeling ook ten goede!! ik heb nog een oude SB liggen en ben gister al aan het dokteren geweest :-k en kuip heeft ook door de gedachten gespeeld maar vind maar eens een originele helemaal compleet!,

wat Dick heeft gedaan is ook erg mooi.

Tjerry bedankt voor de tip :thumbsup

vandaag heb ik een dag vrij genomen van de zaak ga me er eens serieus druk om maken rustig met een klein biertje er bij en maar brainstormen :thumbsup :thumbsup

Gr Sake

emilio schreef:Ik vind het een hele mooie RS maar dat gat waar normaal de Super Breitwand zit breekt de hele fiets helemaal af. Tis net een Porsche met een Eendenmotor. Dat is nu het nadeel dat je zonder kuip rijdt. Met een kuip valt het immers helemaal niet op.

Piet1945 heeft een SB als een soort overtrek over de MHR cilinder weten krijgen waardoor het er volledig origineel eruit ziet....JE ziet het dan alleen nog aan de radiateur. Hij had die overigens ook goed weten weg te bouwen in zijn eigenbouwframe maar daar heb jij de ruimte niet voor..

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#27 Bericht door emilio » 05 feb 2013, 08:37

Dat biertje klinkt goed Sjoerd ;)..... mocht je serieuze interesse hebben in een kuip dan kun je contact opnemen met Coen van Kreidlerparts. Die levert op hele korte termijn nieuwe en complete 007 kuipen uit. Dus inclusief beugelset, glas en kuip. Nadeel van die 007 kuip is dat er toch noch een gapend gat voor de cilinder blijft zitten maar in ieder geval veel esthetischer dan de kale waterkooker:

Afbeelding

Je kunt natuurlijk ook een andere kuip "pas" maken. Nadeel is dat het niets meer met originaliteit te maken heeft maar het misstaat zeker ook niet (smaken verschillen echter):

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#28 Bericht door Chrismetzwarteletters » 05 feb 2013, 11:41

De tweede kuip is wel beter voor de prestaties, bij deze kuip hangt de uitlaat minder in de rijwind dan met de 007 kuip.

Sjoerd-rs
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
Locatie: Drachten/Opeinde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#29 Bericht door Sjoerd-rs » 11 feb 2013, 06:05

even updatje,

deze week nog een aantal malen wezen rijden (lag er hier nog geen sneeuw) op een gegeven moment toen ik hem eens flink aan de tand ging voelen voor een langeretijd kreeg ik toch koel problemen, de temp liep snel op naar 70 graden, dat is me te warm, het is nu nog koud buiten dus wat gaat er gebeuren met een hogere buiten temp, dat komt niet goed,

nou zoeken maar wat is er eventueel mis,pomp capaciteit? radiateur te klein? ik had gehoord dat je de Malossi op moest lassen met strippen zodat er rondom de cilinder meer koeling zou komen,

ik denk bel Piet van der Gaag,

Piet was zeer bereid willend mij te helpen bedankt daar voor piet!!

Hij vroeg wat voor pomp ik gebruikte, dat is een homoet pomp op de krukas, Piet zei probeer eerst een elektrische pomp lijkt me beter meer pompsnelheid,

het op lassen van de cilinder had hij nog nooit van gehoord en rade dat ook meteen af ivm kromtrekken van de hele cilinder.

goed pomp besteld, deze gemonteerd, rijden maar, nee nog niet voldoende, dat houd dus ook in dat de homoet pomp wel genoeg capaciteit heeft.


oke volgende tip van Piet, suzuki rm125 radiateur van model 81 82, maar denk er wel om dat hij nu wel eens te koud kan blijven, dan even een gedeelte afplakken met tape.

deze op de kop getikt en gemonteerd op de homoet pomp, hup rijden maar nog niet goed? he wat is er loos?? motor op de tafel en laten draaien, nu komt het, de cilinder word wel warm maar de radiateur niet :shock:


dop er af en goed gas geven, en je kon niet zien dat hij het water op gooide,

elektrische pomp er weer tussen en kijken, ja circulatie!!

rijden maar en ja hoor blijft steken op 28 graden ook als je hem goed lang openhoud blijf i onder de temp en wordt 35 graden.

het blijkt dat de homoet pomp de kracht niet heeft een grotere radiateur dus meer druk krijgt rond kan laten pompen, eens kijken wat er is, deksel gedemonteerd en dat zag er niet goed uit, blok zat redelijk vol met water :shock: :shock: wow snel olie aftappen en verversen!!!

wat blijkt lagertje kapot waar het asje van de pomp in loopt, en de kering houd het niet, nu hoor ik jullie al denken, oké Sake hebben jullie wel goed gemonteerd? want vaak gaan dingen kapot dmv foute montage helemaal mee eens,

maar echt dit hebben we zeer zeker goed gedaan, tandwiel speling perfeckt afgesteld dit kan door het excentrische gat in de ashouder van de pomp, chris had dit uitgelegd hoe te doen, ook heeft hij eerlijk gezegd dat de pompen nog niet door ontwikkeld waren en hij wist niet of dit goed zou werken, deze gok heb ik genomen dus chris geen enkele blaam dat even voorop!!!!

ik denk zelf dat het lagertje de lange hoge toeren het bol kan werken hij zit rechtstreeks op de krukas en als je een aantal minuten achterelkaar voluit ligt te janken circa 13.500 toeren dan houd i het niet denk ik,

in de cross gaat het er anders aan toe, optrekken afremmen kleinere stukken op hoge toeren, dan zou het goed kunnen zijn maar goed dat is mijn visie.

kort om pomp er af een electrice er tussen houden koelprobleem opgelost.

op naar het volgende,

Emillio had de tip een kuip te plaatsen, en nu kwam ik op MP een originele tegen met de verkoper gemaild en gekocht, die gaat er deze week op, we prutsen door :lol: hij moet klaar voor de lente ben van plan veel km te maken met de RS en eens een mooie tocht met jullie mee te rijden.

to be continued

GR Sake
Bijlagen
IMG_1650.JPG
IMG_1650.JPG (158.36 KiB) 10713 keer bekeken

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10339
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 344 keren

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#30 Bericht door Andy » 11 feb 2013, 12:16

Ik had ook de bosch pomp en temp. blijf op 47graden steken, zonder pomp aan 69graden. Das wel keurig als je accu leeg is zou ik door kunnen rijden op lage toeren.

Andy,

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#31 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 feb 2013, 17:25

Wat ga jij een mooie projecten aan met de Kreidlers Sjoerd. :thumbleft

Je bent één van de weinige die een goed en eerlijk verslag maakt in je topics.
Dus niet alleen hosanna maar ook de dieptepunten die er waren en overwonnen zijn.
Meestal gaat het anders nl. plaatjes van de kale getunde set en daarna dat het allemaal top is.
Dat gelooft toch niemand. Er is veel moeite en tijd nodig om een Kreidler hard door te laten lopen.

Zo heeft een beginnend forumlid die sneller wil een juist beeld wat hem te wachten staat.

Ga zo door.

Enzo

Gebruikersavatar
arno meijer
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
Locatie: amersfoort
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#32 Bericht door arno meijer » 11 feb 2013, 17:46

Hoe zou dat nou komen ENZO?????

Mooie kreidler Sjoerd ga zo door :clap

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#33 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 feb 2013, 17:53

arno meijer schreef:Hoe zou dat nou komen ENZO?????

Mooie kreidler Sjoerd ga zo door :clap
Voor mij geen vraagteken hoor Arno.

Dit zijn de topics die je wil volgen en leerzaam zijn.

Enzo

Sjoerd-rs
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
Locatie: Drachten/Opeinde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#34 Bericht door Sjoerd-rs » 11 feb 2013, 23:38

Tjerry,

het is idd geen gemakkelijke klus maar dat wist ik voor ik er mee ben begonnen, heb het niet geromantiseerd van blok er onder en rijden maar.

ik post zo eerlijk mogelijk net wat u zegt, en ik hoop dat wanneer er iemand ook zo'n plan heeft er wat van kan opsteken.

bedankt voor de reacties :thumbsup :thumbsup



Enzo-tvdzijden schreef:Wat ga jij een mooie projecten aan met de Kreidlers Sjoerd. :thumbleft

Je bent één van de weinige die een goed en eerlijk verslag maakt in je topics.
Dus niet alleen hosanna maar ook de dieptepunten die er waren en overwonnen zijn.
Meestal gaat het anders nl. plaatjes van de kale getunde set en daarna dat het allemaal top is.
Dat gelooft toch niemand. Er is veel moeite en tijd nodig om een Kreidler hard door te laten lopen.

Zo heeft een beginnend forumlid die sneller wil een juist beeld wat hem te wachten staat.

Ga zo door.

Enzo

Sjoerd-rs
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
Locatie: Drachten/Opeinde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#35 Bericht door Sjoerd-rs » 13 feb 2013, 05:49

Ivm met het slechte weer heb ik momenteel lekker de tijd wat door te zetten met de RS,

ik had een suzuki radiateur er op gezet ivm met koelings problemen,

om het geheel toch wat af te maken ook de zijkappen er bij gekocht vondt deze nog NOS,

oke het is natuurlijk niks wat op een kreidler lijkt maar goed alles beter dan een kale radiateur :D

kappen spuit ik vandaag nog oranje!

oordeel zelf ik vindt het toch nog wel stoer uitzien 8)

hier nog meer foto's http://www.mijnalbum.nl/Album=AH38LBSN
Bijlagen
IMG_1655.JPG
IMG_1655.JPG (95.22 KiB) 10511 keer bekeken
IMG_1671.JPG
IMG_1671.JPG (172.64 KiB) 10511 keer bekeken
IMG_1667.JPG
IMG_1667.JPG (174.15 KiB) 10511 keer bekeken

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#36 Bericht door Chrismetzwarteletters » 13 feb 2013, 19:43

Misschien al te laat, maar ik denk dat zwart een neutraler beeld geeft. Dan lijken de kappen en radiateur ook meer 1 geheel. Is wel een gaaf gezicht zo, dan ziet zelfs een leek dat het niet om een standaard Kreidler gaat.

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#37 Bericht door pax00l » 13 feb 2013, 23:31

Toch even dit ,zit die aansluiting van de pomp niet verkeerd,inplaats van in de zij kant het gekoelde water intelaten,en het pompje heel dat proces door de cilinder het water naar boven te duwen,daar waar het gekoelde water in kom, daar is de cilinder wel warm,maar de kop die word wel warmer,bij en auto word het koelwater op de kop ingelaten,daar word hij het warmst,ja ik kan het verkeerd hebben hoor. :shock:

GT LOUIS

Sjoerd-rs
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
Locatie: Drachten/Opeinde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#38 Bericht door Sjoerd-rs » 14 feb 2013, 05:51

Chris,

ik heb de oranje verf al, maar wat jij zegt was hier ook een punt van discussie, mijn zoon zei ook, pa zwart is misschien wel mooier al met al nog geen verf op de kappen :D :D weet het ff niet wat te doen :?: :?:

Chrismetzwarteletters schreef:Misschien al te laat, maar ik denk dat zwart een neutraler beeld geeft. Dan lijken de kappen en radiateur ook meer 1 geheel. Is wel een gaaf gezicht zo, dan ziet zelfs een leek dat het niet om een standaard Kreidler gaat.

Sjoerd-rs
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
Locatie: Drachten/Opeinde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#39 Bericht door Sjoerd-rs » 14 feb 2013, 05:53

Louis,

daar heb ik nog niet bij stil gestaan ik weet niet of dat beter is, we gaan opzoek naar een antwoort :thumbsup

pax00l schreef:Toch even dit ,zit die aansluiting van de pomp niet verkeerd,inplaats van in de zij kant het gekoelde water intelaten,en het pompje heel dat proces door de cilinder het water naar boven te duwen,daar waar het gekoelde water in kom, daar is de cilinder wel warm,maar de kop die word wel warmer,bij en auto word het koelwater op de kop ingelaten,daar word hij het warmst,ja ik kan het verkeerd hebben hoor. :shock:

GT LOUIS

Sjoerd-rs
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
Locatie: Drachten/Opeinde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#40 Bericht door Sjoerd-rs » 14 feb 2013, 06:07

Nou het gaat even lekker hier,

gister in mijn ogen alles afgebouwd mooi de tijd er voor genomen, 12v accu er op pitten vervangen echt alles super aangesloten.

giering aangepast eindelijk klaar :P

ik wou Emot bellen voor een afspraak om de RS eens op de testbank te zetten, kijken wat ie nu echt trekt.

nu komt het, nog snel ff een rondje rijden mooi warm laten lopen en hupakee gassen met die RS na 7 km wil ik op schakelen maar niks meer pook beweegt wel maar schakelt niet meer :shock: :shock: :?: , veer is niet kapot want hij komt wel terug, hij neemt domweg de versnellings niet mee krijg nou wat wat nu weer??


Martijn (Emot) gebeld en uitgelegt wat er loos is, pff probleem waarschijnlijk wat afgebroken in de bak!!
gelukkig wou martijn gelijk kijken desondanks de drukte maakt hij tijd voor ons om dit te repareren, Martijn zei, breng hem morgen en ik zorg er voor dat hij volgende week weer rijd! wow dat is weer super service van Emot, misschien kan Martijn aanvullen wat er kapot was wanneer hij het blok los heeft.

we gaan het zien heb nu ff niks meer te hobbyen ik mis de rs nu al :( :( :D

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#41 Bericht door Rommats » 14 feb 2013, 08:07

jammer,het zit niet erg mee allemaal.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#42 Bericht door emilio » 14 feb 2013, 08:29

Zonder tegenwind is nog nooit een vlieger opgestegen.... Dit soort projecten komen worden alleen een succes door veel geduld uit te oefenen maar dan heb je wat! Bovendien is Rome ook niet in 1 nacht gebouwd. 2 jaar sleutelen is zeker geen uitzondering. Bijt je er maar mooi in vast Sjoerd -)..

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#43 Bericht door KJ » 14 feb 2013, 08:38

Had je hier de 6bak onderhangen die je van Roman gekocht had?

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#44 Bericht door pax00l » 14 feb 2013, 13:32

Ja oke SJOERD ik heb het wel eens meer over gehad op forum en ook schema s laten zien van hoe het wel moet zitten van jamaha,maar de meeste hebben het zo als jij,maar ik rij ook een 80cc waterkoeling en met een veel kleineren radiatuur en ook op mijn race s had ik het zo als een auto het had,en dat weert niet heter als 45 a 55 gr het zaakje mag ook niet te koud worden,nou zeggen de meesten hier als het water maar in beweging is dan is het goed.
maar ik heb liever het gekoelde water op de kop van mijn cilinder,en dan zo aan de zij kant er uit via de pomp naar de boven kant radiatuur,hoef je pomp ook minder te werken,maar je moet maar kijken hoor.

GR LOUIS

Sjoerd-rs
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
Locatie: Drachten/Opeinde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#45 Bericht door Sjoerd-rs » 15 feb 2013, 00:54

nee deze is opgebouwd uit een standaard RS 5 bak

KJ schreef:Had je hier de 6bak onderhangen die je van Roman gekocht had?

Sjoerd-rs
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
Locatie: Drachten/Opeinde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#46 Bericht door Sjoerd-rs » 15 feb 2013, 00:55

Ik ga het wel proberen bedankt voor de tip!!

pax00l schreef:Ja oke SJOERD ik heb het wel eens meer over gehad op forum en ook schema s laten zien van hoe het wel moet zitten van jamaha,maar de meeste hebben het zo als jij,maar ik rij ook een 80cc waterkoeling en met een veel kleineren radiatuur en ook op mijn race s had ik het zo als een auto het had,en dat weert niet heter als 45 a 55 gr het zaakje mag ook niet te koud worden,nou zeggen de meesten hier als het water maar in beweging is dan is het goed.
maar ik heb liever het gekoelde water op de kop van mijn cilinder,en dan zo aan de zij kant er uit via de pomp naar de boven kant radiatuur,hoef je pomp ook minder te werken,maar je moet maar kijken hoor.

GR LOUIS

Sjoerd-rs
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
Locatie: Drachten/Opeinde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#47 Bericht door Sjoerd-rs » 15 feb 2013, 01:00

Vraagje,

welke Bougie zou ik het best kunnen monteren bedoel met betrekking op de warmtegraat??

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#48 Bericht door Henk 3bakvoet » 15 feb 2013, 10:21


Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#49 Bericht door pax00l » 16 feb 2013, 16:09

Ik heb een BS9HS erin

Sjoerd-rs
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 okt 2010, 17:16
Locatie: Drachten/Opeinde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RS met Malossie MHR 80cc

#50 Bericht door Sjoerd-rs » 10 mar 2013, 09:02

het is even rustig geweest rond de RS, maar EMOT heeft het blok weer klaar :D

Schakelhaak was afgebroken :( en Martijn vondt de lagerspelling niet goed van de krukas ook dit is weer perfekt gemaakt Toppie Martijn kunnen we weer testen.

ook gelijk een thermostaat bij Martijn gekocht hij rade toch aan dit te doen.

Kappen eerst toch oranje gemaakt, ff aankijken anders blaas ik ze in het zwart over.

Kreeg gister ook nog een leuke verassing van mijn oudste zoon een mooi kriedler doek, hij zag dit bij een scooter dealer op het hek hangen en heeft net zolang gezeurd dat de man het er heeft afgeknipt hahaha rot jonge :lol: :lol:
Bijlagen
IMG_1854.JPG
IMG_1854.JPG (122.53 KiB) 9873 keer bekeken
IMG_1850.JPG
IMG_1850.JPG (147.71 KiB) 9873 keer bekeken
IMG_1849.JPG
IMG_1849.JPG (150.89 KiB) 9873 keer bekeken
IMG_1851.JPG
IMG_1851.JPG (153.57 KiB) 9873 keer bekeken

Plaats reactie