Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
-
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:00
- Locatie: nieuw-buinen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
jammer dat er hier geen like knop zit
dit like ik wel
dit like ik wel
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 19:06
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
huh? geen enkele van de meercilinder specials op deze pagina's komt ook maar uit de Kreidler-fabriek...dus ik snap je opmerking niet zo goed.kevin2000 schreef:wat n spul heeft kreidler gemaakt he dat kun je niet van hercules en puch enzo zegen
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
Volgens mij zijn er in der daad meer getwinde of getriplede Minarelli P6 en Simson op de wereld dan Kreidlers ,je vind daar regelmatig plaatjes van op het net.
-
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
2 cilinder kreidler
- Bijlagen
-
- DSCI1840.jpg (177.3 KiB) 17173 keer bekeken
-
- DSCI1833.jpg (181.95 KiB) 17173 keer bekeken
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
Arnold (De Specialist) tovert zelfs een 3-cilinder Zündapp uit zijn hoge hoed!
Zie viewtopic.php?f=5&t=47583
Zie viewtopic.php?f=5&t=47583
- Bijlagen
-
- 9.jpg (186.85 KiB) 12955 keer bekeken
-
- 8.jpg (212.11 KiB) 12955 keer bekeken
-
- 7.jpg (205.05 KiB) 12955 keer bekeken
-
- 6.jpg (209.73 KiB) 12955 keer bekeken
-
- 5.jpg (174.66 KiB) 12955 keer bekeken
-
- 4.jpg (131.86 KiB) 12955 keer bekeken
-
- 3.jpg (189.56 KiB) 12955 keer bekeken
-
- 2.jpg (204.45 KiB) 12955 keer bekeken
-
- 1.jpg (107.98 KiB) 12955 keer bekeken
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
50 cc Kreidler twin 1965
50 cc Kreidler twin 1965
Bron: Motor, No. 21, 21-05-1965 - Rubriek: Motor Cocktail
50cc Kreidler twin
Er gaan al enige tijd geruchten, dat Kreidler een 50 cc tweetakt tweecilinder wegracemotortje in ontwikkeling zou hebben. Deze geruchten zijn nu waar verklaard door de Engelse journalist David Dixon van het blad Motor Cycle. De twin is er, volgens hem en er wordt gesproken over een motorvermogen van 15 pk bij 15.000 toeren. In zijn definitieve vorm zou de twin waterkoeling krijgen. Of deze motor al gauw ingezet kan en zal worden in de internationale wegraces, wordt betwijfeld. Men schijnt het er op de fabriek in de hoogste leiding nog een bezwaar in te zien, dat men al zou uitkomen met een twin, terwijl juist de sportieve successen met de ééncilinders zo'n mooie reclame vormen voor de gewone produktie-modellen, die immers ook één-cilinders zijn. Het zal dus afwachten zijn, hoe dit uiteindelijk uitpakt, maar in ieder geval schijnt dus de ontwikkelingsafdeling al de kans gekregen te hebben om haar kunnen te tonen door middel van een nieuw race-project. Dit zal men wel nodig hebben om aansluiting te houden met de internationale top-wegracerij!
Bron: Motor, No. 21, 21-05-1965 - Rubriek: Motor Cocktail
50cc Kreidler twin
Er gaan al enige tijd geruchten, dat Kreidler een 50 cc tweetakt tweecilinder wegracemotortje in ontwikkeling zou hebben. Deze geruchten zijn nu waar verklaard door de Engelse journalist David Dixon van het blad Motor Cycle. De twin is er, volgens hem en er wordt gesproken over een motorvermogen van 15 pk bij 15.000 toeren. In zijn definitieve vorm zou de twin waterkoeling krijgen. Of deze motor al gauw ingezet kan en zal worden in de internationale wegraces, wordt betwijfeld. Men schijnt het er op de fabriek in de hoogste leiding nog een bezwaar in te zien, dat men al zou uitkomen met een twin, terwijl juist de sportieve successen met de ééncilinders zo'n mooie reclame vormen voor de gewone produktie-modellen, die immers ook één-cilinders zijn. Het zal dus afwachten zijn, hoe dit uiteindelijk uitpakt, maar in ieder geval schijnt dus de ontwikkelingsafdeling al de kans gekregen te hebben om haar kunnen te tonen door middel van een nieuw race-project. Dit zal men wel nodig hebben om aansluiting te houden met de internationale top-wegracerij!
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
Ik heb nooit iets van die twin gezien. Ben dus erg benieuwd waar die gebleven is. Er was overigens voor de eencilinder nog genoeg ruimte voor ontwikkeling. De reden waarom een twin meer vermogen gaf zou de ingenieurs toch aan het denken moeten zetten, kunnen we achteraf met zekerheid wel zeggen.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
Inderdaad Luc, nooit iets gezien van een twin van Kreidler uit. Het lijkt meer op een verlate 1 april grap.Luc schreef: ↑01 jun 2019, 18:53 Ik heb nooit iets van die twin gezien. Ben dus erg benieuwd waar die gebleven is. Er was overigens voor de eencilinder nog genoeg ruimte voor ontwikkeling. De reden waarom een twin meer vermogen gaf zou de ingenieurs toch aan het denken moeten zetten, kunnen we achteraf met zekerheid wel zeggen.
- Alfri
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:31
- Locatie: Friesland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
Hierbij een interessant filmpje van een 2 cilinder kreidler eigenbouw op de testbank, wat een geluid en wat een toeren
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
Dit is geen Kreidler blok, maar een geheel eigen ontwerp van Nico Claassen. Hij is ook de bouwer van een 2 cilinder Honda 4t 50cc replica racer uit 1965. Dit 2t blok is inmiddels al weer paar jaar oud.
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
Maar naar ik vernomen heb, loopt het nog steeds niet naar hetgeen het zou moeten boven de 30pk
Max haalbaar 35,4pk bij 22.200 rpm
- Bijlagen
-
- PK-CC RSA2007 20grC.png (105.23 KiB) 11667 keer bekeken
- Alfri
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:31
- Locatie: Friesland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
Kan dat 2 cilinder blok 22.200 rpm aan? een 1 cilinder kreidler blok draait rond de 16.000 rpm of verhoogt een tweede cilinder het toerental?
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
Misschien is dat omdat de zuigers kleiner en lichter zijn. Of door de kortere slag misschien?Alfri schreef: ↑11 jul 2019, 14:20Kan dat 2 cilinder blok 22.200 rpm aan? een 1 cilinder kreidler blok draait rond de 16.000 rpm of verhoogt een tweede cilinder het toerental?
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
Maarten, mijn eencilinder luchtgekoeld draait inmiddels een max rpm van ruim boven de 17.000rpm
Bij het overschakelen van 4 naar 5 komt de naald niet onder de 16.000rpm.
Uiteindelijk bij een 100% uitvoering ligt het toerental van max vermogen bij 17.600rpm
Dat ligt aan de gehele setup die hiervoor is aangepast, van inlaat tot aan de tailpijp, kortom de totale balans.
Bij een 2 cilinder heb je 26% meer spoeloppervlak, dus kan 26% hoger brandstof verbruiken.
Hiervoor MOET hij wel op 26% hoger toerental draaien, dus ca 22.200rpm
Ga je zo'n motor op een lager toerental zetten door een verkeerde uitlaat, dan gaat er veel gas onverbrand de uitlaat in en komt het max vermogen er nooit uit.
Dat is de balans, alles moet op het juiste toerental afgestemd zijn en daar gaan mijn berekeningen die ik maak voor het belangrijkste deel over.
Ik kan per 1% nauwkeuring afwijkingen vaststellen, alhoewel het zeker niet op enkele % aankomt.
In de praktijk kom ik wel afwijkingen van 30%-40% tegen en dan is het niet vreemd dat zo'n machine niet goed presteert en aanpassingen die normaal positief werken, dan het tegengesteld laten zien.
Bij het overschakelen van 4 naar 5 komt de naald niet onder de 16.000rpm.
Uiteindelijk bij een 100% uitvoering ligt het toerental van max vermogen bij 17.600rpm
Dat ligt aan de gehele setup die hiervoor is aangepast, van inlaat tot aan de tailpijp, kortom de totale balans.
Bij een 2 cilinder heb je 26% meer spoeloppervlak, dus kan 26% hoger brandstof verbruiken.
Hiervoor MOET hij wel op 26% hoger toerental draaien, dus ca 22.200rpm
Ga je zo'n motor op een lager toerental zetten door een verkeerde uitlaat, dan gaat er veel gas onverbrand de uitlaat in en komt het max vermogen er nooit uit.
Dat is de balans, alles moet op het juiste toerental afgestemd zijn en daar gaan mijn berekeningen die ik maak voor het belangrijkste deel over.
Ik kan per 1% nauwkeuring afwijkingen vaststellen, alhoewel het zeker niet op enkele % aankomt.
In de praktijk kom ik wel afwijkingen van 30%-40% tegen en dan is het niet vreemd dat zo'n machine niet goed presteert en aanpassingen die normaal positief werken, dan het tegengesteld laten zien.
- Alfri
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:31
- Locatie: Friesland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
Ja dat is duidelijk , bedankt voor de uitleg LucLuc schreef: ↑11 jul 2019, 19:08 Maarten, mijn eencilinder luchtgekoeld draait inmiddels een max rpm van ruim boven de 17.000rpm
Bij het overschakelen van 4 naar 5 komt de naald niet onder de 16.000rpm.
Uiteindelijk bij een 100% uitvoering ligt het toerental van max vermogen bij 17.600rpm
Dat ligt aan de gehele setup die hiervoor is aangepast, van inlaat tot aan de tailpijp, kortom de totale balans.
Bij een 2 cilinder heb je 26% meer spoeloppervlak, dus kan 26% hoger brandstof verbruiken.
Hiervoor MOET hij wel op 26% hoger toerental draaien, dus ca 22.200rpm
Ga je zo'n motor op een lager toerental zetten door een verkeerde uitlaat, dan gaat er veel gas onverbrand de uitlaat in en komt het max vermogen er nooit uit.
Dat is de balans, alles moet op het juiste toerental afgestemd zijn en daar gaan mijn berekeningen die ik maak voor het belangrijkste deel over.
Ik kan per 1% nauwkeuring afwijkingen vaststellen, alhoewel het zeker niet op enkele % aankomt.
In de praktijk kom ik wel afwijkingen van 30%-40% tegen en dan is het niet vreemd dat zo'n machine niet goed presteert en aanpassingen die normaal positief werken, dan het tegengesteld laten zien.
Groeten Ashwin
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
Ziegler GP 80cc motorblok specificaties. Doorontwikkeling van het Kreidler blok.
Motor
Ziegler GP 80 ccm 1 Zylinder 2 Takt wassergekühlt
Bohrung: 48 mm
Hub: 44 mm
Kühlung: Wasserumlauf mit elektr. 12V Pumpe
Leistung: 20,5 kW (28 PS) an Getriebeausgang bei 13800 U/min
Verdichtung: 1 : 13,5
Vergasser: Dellorto Ø 32 mm
Schmierung: Oel : Benzin mix = 1 : 25
Zündkerze: Bosch W370 oder Champion N-S 502
Getriebe: 6 Gang klauengeschaltet - Abstufung 2,33 - 1,76 - 1,45 - 1,26 - 1,14 - 1,07 - 1
Primärtrieb: Kurbelwelle : Kupplung = 2,91 : 1
Kupplung: 6 Lamellen Alu - Trockenkupplung
Oelfüllmenge: 460 ccm
Gewicht: 14 kg (einbaufertig mit Oel)
Zubehör: Auspuff vollst., Kettenritzel Z14 - Z15 - Z16
Preis: DM 8500
Ziegler GP Service
Brückenstraß 44 B
7000 Stuttgart 50
Tel. 0711 / 546190
ZIEGLER GP-MOTOR-80 ccm
Als logisch Fortsetzung, aus 20 jähriger Erfahrung mit den erflogreichen Kreidler 50 ccm Rennmotoren wurde der neuen ZIEGLER GP Rennmotor 80 ccm entwickelt und 1984 vond den Fahrern Gerhard Bauer, Zdravko Matulja und Rainzer Kunz bei WM - EM - und DM Rennen erflogreich getestet.
Die Konstruktion des gesamten Triebwerks entspricht dabei dem zweckmäß gestellten Anforderungen eines Rennmotors, der trotzdem montage und wartungsgerecht bleibt.
Das für die Herstellung verwendete Materal, sowie das speziell für diesen Motor erstellte Bearbeitungsverfahren garantieren höchste- Festigkeitswerte und Fertigungstoleranzen und dadurch hohe Lebensdauer bei geringem Verschleiß.
Besonder Merkmale dieses Motors sind:
A) Automatisch zirkulierender Oelkreislauf zwischen Getriebe - gehäuse und Primärtrieb. (geringer Leistungsverlust durch Fanschoel)
B) Neuartiger Mehrkammerkühlkreislauf durch Zylinder und Kopf, der die Verformung des Zylinders bei Betriebstemperatur äußerst gering hält. (dadurch kein zusätzlicher Leistungsverlust)
C) Drehschieber aus hochfesten Karbonfiber (bei event. Bruch des Drehschiebers durch Fremdkörpereinwirkung, keine Folgeschade an Gehäuse, Deckel, Zylinder usw.)
D) Getriebe- und Kupplungsteile können unverändert vom Kreidler Rennmotor verwendet werden.
Motor
Ziegler GP 80 ccm 1 Zylinder 2 Takt wassergekühlt
Bohrung: 48 mm
Hub: 44 mm
Kühlung: Wasserumlauf mit elektr. 12V Pumpe
Leistung: 20,5 kW (28 PS) an Getriebeausgang bei 13800 U/min
Verdichtung: 1 : 13,5
Vergasser: Dellorto Ø 32 mm
Schmierung: Oel : Benzin mix = 1 : 25
Zündkerze: Bosch W370 oder Champion N-S 502
Getriebe: 6 Gang klauengeschaltet - Abstufung 2,33 - 1,76 - 1,45 - 1,26 - 1,14 - 1,07 - 1
Primärtrieb: Kurbelwelle : Kupplung = 2,91 : 1
Kupplung: 6 Lamellen Alu - Trockenkupplung
Oelfüllmenge: 460 ccm
Gewicht: 14 kg (einbaufertig mit Oel)
Zubehör: Auspuff vollst., Kettenritzel Z14 - Z15 - Z16
Preis: DM 8500
Ziegler GP Service
Brückenstraß 44 B
7000 Stuttgart 50
Tel. 0711 / 546190
ZIEGLER GP-MOTOR-80 ccm
Als logisch Fortsetzung, aus 20 jähriger Erfahrung mit den erflogreichen Kreidler 50 ccm Rennmotoren wurde der neuen ZIEGLER GP Rennmotor 80 ccm entwickelt und 1984 vond den Fahrern Gerhard Bauer, Zdravko Matulja und Rainzer Kunz bei WM - EM - und DM Rennen erflogreich getestet.
Die Konstruktion des gesamten Triebwerks entspricht dabei dem zweckmäß gestellten Anforderungen eines Rennmotors, der trotzdem montage und wartungsgerecht bleibt.
Das für die Herstellung verwendete Materal, sowie das speziell für diesen Motor erstellte Bearbeitungsverfahren garantieren höchste- Festigkeitswerte und Fertigungstoleranzen und dadurch hohe Lebensdauer bei geringem Verschleiß.
Besonder Merkmale dieses Motors sind:
A) Automatisch zirkulierender Oelkreislauf zwischen Getriebe - gehäuse und Primärtrieb. (geringer Leistungsverlust durch Fanschoel)
B) Neuartiger Mehrkammerkühlkreislauf durch Zylinder und Kopf, der die Verformung des Zylinders bei Betriebstemperatur äußerst gering hält. (dadurch kein zusätzlicher Leistungsverlust)
C) Drehschieber aus hochfesten Karbonfiber (bei event. Bruch des Drehschiebers durch Fremdkörpereinwirkung, keine Folgeschade an Gehäuse, Deckel, Zylinder usw.)
D) Getriebe- und Kupplungsteile können unverändert vom Kreidler Rennmotor verwendet werden.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Ziegler GP 80cc Motor!
Ziegler GP 80cc motorblok specificaties. Doorontwikkeling van het Kreidler blok.
ZIEGLER GP-MOTOR-80 ccm
Als logisch Fortsetzung, aus 20 jähriger Erfahrung mit den erflogreichen Kreidler 50 ccm Rennmotoren wurde der neuen ZIEGLER GP Rennmotor 80 ccm entwickelt und 1984 vond den Fahrern Gerhard Bauer, Zdravko Matulja und Rainzer Kunz bei WM - EM - und DM Rennen erflogreich getestet.
Die Konstruktion des gesamten Triebwerks entspricht dabei dem zweckmäß gestellten Anforderungen eines Rennmotors, der trotzdem montage und wartungsgerecht bleibt.
Das für die Herstellung verwendete Materal, sowie das speziell für diesen Motor erstellte Bearbeitungsverfahren garantieren höchste- Festigkeitswerte und Fertigungstoleranzen und dadurch hohe Lebensdauer bei geringem Verschleiß.
Besonder Merkmale dieses Motors sind:
A) Automatisch zirkulierender Oelkreislauf zwischen Getriebe - gehäuse und Primärtrieb. (geringer Leistungsverlust durch Fanschoel)
B) Neuartiger Mehrkammerkühlkreislauf durch Zylinder und Kopf, der die Verformung des Zylinders bei Betriebstemperatur äußerst gering hält. (dadurch kein zusätzlicher Leistungsverlust)
C) Drehschieber aus hochfesten Karbonfiber (bei event. Bruch des Drehschiebers durch Fremdkörpereinwirkung, keine Folgeschade an Gehäuse, Deckel, Zylinder usw.)
D) Getriebe- und Kupplungsteile können unverändert vom Kreidler Rennmotor verwendet werden.
TECHNISCHE DATEN
Motor
Ziegler GP 80 ccm 1 Zylinder 2 Takt wassergekühlt
Bohrung: 48 mm
Hub: 44 mm
Kühlung: Wasserumlauf mit elektr. 12V Pumpe
Leistung: 20,5 kW (28 PS) an Getriebeausgang bei 13800 U/min
Verdichtung: 1 : 13,5
Vergasser: Dellorto Ø 32 mm
Schmierung: Oel : Benzin mix = 1 : 25
Zündkerze: Bosch W370 oder Champion N-S 502
Getriebe: 6 Gang klauengeschaltet - Abstufung 2,33 - 1,76 - 1,45 - 1,26 - 1,14 - 1,07 - 1
Primärtrieb: Kurbelwelle : Kupplung = 2,91 : 1
Kupplung: 6 Lamellen Alu - Trockenkupplung
Oelfüllmenge: 460 ccm
Gewicht: 14 kg (einbaufertig mit Oel)
Zubehör: Auspuff vollst., Kettenritzel Z14 - Z15 - Z16
Preis: DM 8500
Ziegler GP Service
Brückenstraß 44 B
7000 Stuttgart 50
Tel. 0711 / 546190
ZIEGLER GP-MOTOR-80 ccm
Als logisch Fortsetzung, aus 20 jähriger Erfahrung mit den erflogreichen Kreidler 50 ccm Rennmotoren wurde der neuen ZIEGLER GP Rennmotor 80 ccm entwickelt und 1984 vond den Fahrern Gerhard Bauer, Zdravko Matulja und Rainzer Kunz bei WM - EM - und DM Rennen erflogreich getestet.
Die Konstruktion des gesamten Triebwerks entspricht dabei dem zweckmäß gestellten Anforderungen eines Rennmotors, der trotzdem montage und wartungsgerecht bleibt.
Das für die Herstellung verwendete Materal, sowie das speziell für diesen Motor erstellte Bearbeitungsverfahren garantieren höchste- Festigkeitswerte und Fertigungstoleranzen und dadurch hohe Lebensdauer bei geringem Verschleiß.
Besonder Merkmale dieses Motors sind:
A) Automatisch zirkulierender Oelkreislauf zwischen Getriebe - gehäuse und Primärtrieb. (geringer Leistungsverlust durch Fanschoel)
B) Neuartiger Mehrkammerkühlkreislauf durch Zylinder und Kopf, der die Verformung des Zylinders bei Betriebstemperatur äußerst gering hält. (dadurch kein zusätzlicher Leistungsverlust)
C) Drehschieber aus hochfesten Karbonfiber (bei event. Bruch des Drehschiebers durch Fremdkörpereinwirkung, keine Folgeschade an Gehäuse, Deckel, Zylinder usw.)
D) Getriebe- und Kupplungsteile können unverändert vom Kreidler Rennmotor verwendet werden.
TECHNISCHE DATEN
Motor
Ziegler GP 80 ccm 1 Zylinder 2 Takt wassergekühlt
Bohrung: 48 mm
Hub: 44 mm
Kühlung: Wasserumlauf mit elektr. 12V Pumpe
Leistung: 20,5 kW (28 PS) an Getriebeausgang bei 13800 U/min
Verdichtung: 1 : 13,5
Vergasser: Dellorto Ø 32 mm
Schmierung: Oel : Benzin mix = 1 : 25
Zündkerze: Bosch W370 oder Champion N-S 502
Getriebe: 6 Gang klauengeschaltet - Abstufung 2,33 - 1,76 - 1,45 - 1,26 - 1,14 - 1,07 - 1
Primärtrieb: Kurbelwelle : Kupplung = 2,91 : 1
Kupplung: 6 Lamellen Alu - Trockenkupplung
Oelfüllmenge: 460 ccm
Gewicht: 14 kg (einbaufertig mit Oel)
Zubehör: Auspuff vollst., Kettenritzel Z14 - Z15 - Z16
Preis: DM 8500
Ziegler GP Service
Brückenstraß 44 B
7000 Stuttgart 50
Tel. 0711 / 546190
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:02
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
volgens mij is er ook een twin bij de jager en bij een auto handelaar in doornspijk
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
Ja zeker: viewtopic.php?t=34944Bart o.z.s. schreef: ↑16 apr 2024, 19:07 volgens mij is er ook een twin bij de jager en bij een auto handelaar in doornspijk
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:02
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
ja die is mij bekend maar hier in doornspijk moet er ook een zijn bij auto handelaar
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Bijzondere motorblokken - 2 cylinder Kreidler blok !!!
Misschien een keer proberen een praatje aan te knopen, vindt hij vast leuk en wie weet verras je ons met nieuwe foto's!Bart o.z.s. schreef: ↑17 apr 2024, 20:18 ja die is mij bekend maar hier in doornspijk moet er ook een zijn bij auto handelaar