Moderne Kreidler tuning

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Moderne Kreidler tuning

#1 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 aug 2013, 21:18

Hier wat plaatjes uit het Duitse Motorblad. Voor wie het verhaal wil lezen moet hem maar in de boekhandel kopen.

Enzo
Bijlagen
Herschaalde kopie van Scannen0013.jpg
Herschaalde kopie van Scannen0013.jpg (150.57 KiB) 15572 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 aug 2013, 21:20

vervolg
Bijlagen
Herschaalde kopie van Scannen0014.jpg
Herschaalde kopie van Scannen0014.jpg (142.41 KiB) 15566 keer bekeken
Herschaalde kopie van Scannen0015.jpg
Herschaalde kopie van Scannen0015.jpg (118.98 KiB) 15566 keer bekeken
Herschaalde kopie van Scannen0016.jpg
Herschaalde kopie van Scannen0016.jpg (184.68 KiB) 15566 keer bekeken
Herschaalde kopie van Scannen0017.jpg
Herschaalde kopie van Scannen0017.jpg (188.19 KiB) 15566 keer bekeken
Herschaalde kopie van Scannen0018.jpg
Herschaalde kopie van Scannen0018.jpg (149.62 KiB) 15566 keer bekeken
Herschaalde kopie van Scannen0019.jpg
Herschaalde kopie van Scannen0019.jpg (171.31 KiB) 15566 keer bekeken
Herschaalde kopie van Scannen0020.jpg
Herschaalde kopie van Scannen0020.jpg (136.41 KiB) 15566 keer bekeken
Herschaalde kopie van Scannen0021.jpg
Herschaalde kopie van Scannen0021.jpg (135.29 KiB) 15566 keer bekeken

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Moderne Kreidler tuning

#3 Bericht door lazy rider » 11 aug 2013, 21:35

Volgens mij maakte ik dit al een kleine 10 jaar geleden :D
Dus of dit nu zo modern is ?
En er zullen vast nog wel andere geweest zijn die dit al veel eerder gemaakt hebben .
Vele jaren geleden reden ze in de 50 cc race al met Malossi binnen werkjes :wink:

Johan

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 aug 2013, 21:50

Johan je snapt toch wel dat ik "modern" bedoel in vergelijking tot 2 april 1982 toen de laatste Kreidler van de band rolde.

Enzo

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Moderne Kreidler tuning

#5 Bericht door snel » 12 aug 2013, 13:43

Jaja,als zijn krukas een cilinder was zou deze motor vast heel hard gaan.
Want de krukas krijgt veel mengsel toegewaaid.
De cilinder helaas wat minder.
Laat ik nou steeds denken dat dat mengsel daarheen moet.
Maar ik zal het wel fout hebben ,want ik sta niet in boekjes...

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9314
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 949 keren
Ontvangen waarderingen: 781 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#6 Bericht door Eifelyeti » 12 aug 2013, 17:34

für mich keine Kreidler mehr und für mich auch keine Tuningkunst.....

wer nix kann, nimmt scooter :wink:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#7 Bericht door nozems » 14 aug 2013, 19:02

Zo is het maar net Roman, ook mijn gedachte....dan heeft een of andere fabriek het al helemaal voor je voorgekauwd.

RvRT
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 sep 2010, 09:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#8 Bericht door RvRT » 17 aug 2013, 21:11

Klopt Snel. De inlaat kan er niet veel slechter op. Dramatisch.

haddiewaddie
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 jan 2013, 09:53
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Moderne Kreidler tuning

#9 Bericht door haddiewaddie » 17 aug 2013, 21:22

Komt dat omdat die inlaat op 2 manieren fout op de draairichting staat? Want daar verwonderde ik mij ook al over....

RvRT
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 sep 2010, 09:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#10 Bericht door RvRT » 17 aug 2013, 21:31

Grootste fout is dat de inlaat volledig van de cilindervoet afgericht is en die richting had hij nou juist op gemoeten.

haddiewaddie
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 jan 2013, 09:53
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Moderne Kreidler tuning

#11 Bericht door haddiewaddie » 17 aug 2013, 21:33

Dan had ik dat deel inderdaad begrepen... ;)

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Moderne Kreidler tuning

#12 Bericht door lazy rider » 18 aug 2013, 13:37

Ze hebben geen rekening gehouden dat het een links draaiende motor is , en dat je onder de zuiger moet spoelen .

Johan

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9314
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 949 keren
Ontvangen waarderingen: 781 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#13 Bericht door Eifelyeti » 18 aug 2013, 13:44

te lezen boven op het eerste Foto :

Kokusan met IgniTech :!: :!: :!:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#14 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 aug 2013, 14:45

Eifelyeti schreef:te lezen boven op het eerste Foto :

Kokusan met IgniTech :!: :!: :!:
Zündzeitpunt zwischen OT und 28 Grad vor OT ermöglicht.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 357 keren
Ontvangen waarderingen: 202 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#15 Bericht door jamojamo » 18 aug 2013, 14:48

Eifelyeti schreef:te lezen boven op het eerste Foto :

Kokusan met IgniTech :!: :!: :!:
Dat moet toch kunnen Roman? Zoals je kunt zien is de pick-up aan de buitenkant van het vliegwiel gemonteerd en zit er net als bij een Peugeot Fox een bult voor de puls op het vliegwiel.
Zo heb je een goede generator voor het licht en waar je puls van af komt is van het andere merk.
Ten minste, het lijkt me wel dat je dit prima kunt combineren. Als het niet zo is corrigeert iemand me wel.

Eric

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#16 Bericht door emilio » 18 aug 2013, 14:48

De truc met de kokusan wordt in NL al jaren door Pieter Schmidt toegepast. Volgens mij was hij de eerste die het voor een klant ontwikkeld heeft. Een van mijn Duitse bekenden rijdt er ook al een tijdje mee. Zover dus niets onder de zon. Wat me wel opvalt is dat hij gebruik maakt van een extern Pick up wat volgens mij niet nodig is. Daarvoor moet hij een metalen strip op het vliegwiel monteren. Kokusan heeft volgens mij al een interne pick up...

Ik dacht dat Kiesler eerlijk gezegd een Chinees was... hij kopieert de beste ideeën van anderen en presenteert ze als ware dat ze van zichzelf zijn. Dat hij kopieert daar en toe (het gebeurt zo vaak) maar dan in een tijdschrift aan te geven dat het zijn idee is??? Persoonlijk moet ik daar van kotsen. Begrijp me goed ik misgun niemand het succes. Hij moet er tenslotte de kost mee verdienen maar pronken met de veren van een ander wekt bij mij in ieder geval geen sympathie op. Als voorbeeld wil ik graag de remklauwadapter van Marinus aanhalen. Een bijna 100% kopie. Dan de koppeling: ook een bijna 100% kopie van een NL produkt. Ik weet zelfs hoe ze bij hem terecht gekomen zijn. Jammer dat ik het artikel niet gelezen had voor Enkenbach. Ik had hem er graag mee geconfronteerd. Maar ja wat win je ermee?? Wellicht is het schijven van deze bijdrage al te veel?

Laten we positief blijven en vooruit kijken naar de snelle Kiesler 60cc setjes die 17 pk blijken te leveren. Ik zal de eerste zijn die er eentje koopt als uit de NL tests blijkt dat ze daadwerkelijk dit vermogen aan het achterwiel leveren.. Maar dan wel van één van de testbanken die we kennen zoals: S&S, PStuning, Marinus of Piet van der Gaag.. Voor dat geld waar ze voor worden aangeboden krijg je GP vermogen voor een "schnapchen".

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#17 Bericht door hermanp » 18 aug 2013, 21:35

emilio schreef: Ik dacht dat Kiesler eerlijk gezegd een Chinees was... hij kopieert de beste ideeën van anderen en presenteert ze als ware dat ze van zichzelf zijn. Dat hij kopieert daar en toe (het gebeurt zo vaak) maar dan in een tijdschrift aan te geven dat het zijn idee is??? Persoonlijk moet ik daar van kotsen. Begrijp me goed ik misgun niemand het succes. Hij moet er tenslotte de kost mee verdienen maar pronken met de veren van een ander wekt bij mij in ieder geval geen sympathie op. Als voorbeeld wil ik graag de remklauwadapter van Marinus aanhalen. Een bijna 100% kopie. Dan de koppeling: ook een bijna 100% kopie van een NL produkt. Ik weet zelfs hoe ze bij hem terecht gekomen zijn. Jammer dat ik het artikel niet gelezen had voor Enkenbach. Ik had hem er graag mee geconfronteerd. Maar ja wat win je ermee?? Wellicht is het schijven van deze bijdrage al te veel?
De combinatie van onderdelen is misschien zijn idee?
De dingen die je noemt, zijn vast ook niet door de door jou genoemde personen zelf bedacht. Misschien wel op een Kreidler toegepast, maar ongetwijfeld niet zelf bedacht.

Het kopiëren wat je noemt, was overigens iets waarvan vooral Japanners beschuldigd werden. Ten dele deden ze dat, namaken en verbeteren. Bijvoorbeeld een Norton die niet lekt. Of een BSA waarvan het licht niet defect raakt, maar zelf hebben de Japanse fabrikanten erg veel bedacht en op de markt gezet.
Tja, en als het functioneert, kwalitatief goed is en beter betaalbaar dan de concurrent? Wat zou jij dan doen?

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#18 Bericht door emilio » 18 aug 2013, 21:46

De producten die ik noem zijn dus wel door de heren zelf bedacht, ontwikkeld, geproduceerd en op Kreidler toegepast. Verder schreef ik al dat kopiëren 1 ding is maar met de veren weglopen een compleet ander ding is. De toekomst zal uitwijzen of de kwaliteit hetzelfde is. Dus het is een beetje prematuur om er vanuit te gaan dat het product a) kwalitatief beter is en b) prijstechnisch beter is. Time will tell... en ik zou dus afwachten totdat alle parameters bekend zijn.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#19 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 aug 2013, 21:51

We zullen het meemaken.

Enzo

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#20 Bericht door KJ » 19 aug 2013, 10:00

emilio schreef:Laten we positief blijven en vooruit kijken naar de snelle Kiesler 60cc setjes die 17 pk blijken te leveren. Ik zal de eerste zijn die er eentje koopt als uit de NL tests blijkt dat ze daadwerkelijk dit vermogen aan het achterwiel leveren.. Maar dan wel van één van de testbanken die we kennen zoals: S&S, PStuning, Marinus of Piet van der Gaag.. Voor dat geld waar ze voor worden aangeboden krijg je GP vermogen voor een "schnapchen".

Hij levert tot dit moment mooie producten voor en hele nette prijs.

De 60cc setjes zullen in Nederland niet geleverd worden voordat;
- de Fa. Kiesler zelf uitgetest is met de set.
- we zelf een set hebben getest
- er resultaten zijn van een meting op een "bekende" Nederlandse vermogensbank.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#21 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 aug 2013, 10:56

En waarom is dat na al die tijd nog niet gebeurd ?

Enzo

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 637 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#22 Bericht door KJ » 19 aug 2013, 11:43

Enzo-tvdzijden schreef:En waarom is dat na al die tijd nog niet gebeurd ?

Enzo

De aankondiging over deze setjes is reeds gedaan (ruim) voordat men zelf uitgetest is en de sets leverbaar zijn.

Er staan van deze firma nog een aantal interessante zaken in de planning / cq zijn op dit moment in productie.
Hiervan zal KreiderService pas bekendheid aan geven zodra deze delen ook daadwerkelijk leverbaar zijn.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#23 Bericht door Henk 3bakvoet » 19 aug 2013, 12:05

Enzo-tvdzijden schreef:En waarom is dat na al die tijd nog niet gebeurd ?

Enzo
Simpel, de ervaring`s deskundigen zijn moe gestreden en financieel aan het einde van hun latijn, en de hele kleine eventueel geïnteresseerde hebben hier leerling uit gehaald.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#24 Bericht door emilio » 20 aug 2013, 10:45

Op verzoek van een Duits Kreidler forumlid plaats ik zijn visie op de reacties in dit topic. Op basis van hoor - en wederhoor geef ik hier graag gevolg aan.

Betreffende forumlid heeft op dit forum gelezen dat de Nederlanders zich opwinden over het Chinees kopieergedrag van de producten van Kiesler Racing. Hij geeft aan dat direct na het verschijnen van de Malossi cilinders hij deze op een Kreidlerblok verbouwd heeft. Hetzelfde met de 6 plaats koppeling, 60 cc membraancilinders, grote remschijven etc. Destijds waren deze spullen helemaal niet in Nederland verkrijgbaar.
Het is volgens hem een feit dat zijn spullen in Nederland werden nagebouwd. Kiesler heeft op zijn aanbevelingen de spullen gekopieerd juist omdat hij de mogelijkheden heeft om dit prijstechnisch gunstig te doen. Kiesler verdient er zijn kost mee het forumlid niet. Als hij zich iedere keer moet opwinden wanneer er een product van hem gekopieerd werd dan zou hij al snel een hartaanval krijgen. Verder verzoekt hij mij op zijn visie in het NL forum te plaatsen. Volgens hem zijn sommige Duitse Tuners niet zo slecht als zoals de Nederlanders zouden willen laten geloven. Waarvan akte...

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Moderne Kreidler tuning

#25 Bericht door nozems » 20 aug 2013, 12:45

Wordt een beetje het kip en het ei verhaal..... Daar kunnen we nog lang over liggen bakkeleien, waar uiteindelijk niemand wijzer van wordt. Bigbore/membraan, rechtvertande koppelingen op een Kreidler, dat gebeurde in de jaren 80 volgens mij al....... Dus als we denken hier vooruitstrevend te zijn dan zitten we er volledig naast, we verbeteren hetgeen er bestaat en dat is toch ook vooruitgang maar geen vernieuwing.

Ik kijk met grote interesse uit naar de eerste testen van de 60cc Kiesler setjes op de reeds genoemde testenbanken in NL .

Plaats reactie