Moderne Kreidler tuning
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Moderne Kreidler tuning
Hier wat plaatjes uit het Duitse Motorblad. Voor wie het verhaal wil lezen moet hem maar in de boekhandel kopen.
Enzo
Enzo
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Scannen0013.jpg (150.57 KiB) 15572 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Moderne Kreidler tuning
vervolg
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Scannen0014.jpg (142.41 KiB) 15566 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Scannen0015.jpg (118.98 KiB) 15566 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Scannen0016.jpg (184.68 KiB) 15566 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Scannen0017.jpg (188.19 KiB) 15566 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Scannen0018.jpg (149.62 KiB) 15566 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Scannen0019.jpg (171.31 KiB) 15566 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Scannen0020.jpg (136.41 KiB) 15566 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Scannen0021.jpg (135.29 KiB) 15566 keer bekeken
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Moderne Kreidler tuning
Volgens mij maakte ik dit al een kleine 10 jaar geleden
Dus of dit nu zo modern is ?
En er zullen vast nog wel andere geweest zijn die dit al veel eerder gemaakt hebben .
Vele jaren geleden reden ze in de 50 cc race al met Malossi binnen werkjes
Johan
Dus of dit nu zo modern is ?
En er zullen vast nog wel andere geweest zijn die dit al veel eerder gemaakt hebben .
Vele jaren geleden reden ze in de 50 cc race al met Malossi binnen werkjes
Johan
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Moderne Kreidler tuning
Johan je snapt toch wel dat ik "modern" bedoel in vergelijking tot 2 april 1982 toen de laatste Kreidler van de band rolde.
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Moderne Kreidler tuning
Jaja,als zijn krukas een cilinder was zou deze motor vast heel hard gaan.
Want de krukas krijgt veel mengsel toegewaaid.
De cilinder helaas wat minder.
Laat ik nou steeds denken dat dat mengsel daarheen moet.
Maar ik zal het wel fout hebben ,want ik sta niet in boekjes...
Want de krukas krijgt veel mengsel toegewaaid.
De cilinder helaas wat minder.
Laat ik nou steeds denken dat dat mengsel daarheen moet.
Maar ik zal het wel fout hebben ,want ik sta niet in boekjes...
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Moderne Kreidler tuning
Zo is het maar net Roman, ook mijn gedachte....dan heeft een of andere fabriek het al helemaal voor je voorgekauwd.
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 24 jan 2013, 09:53
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Moderne Kreidler tuning
Komt dat omdat die inlaat op 2 manieren fout op de draairichting staat? Want daar verwonderde ik mij ook al over....
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 24 jan 2013, 09:53
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Moderne Kreidler tuning
Ze hebben geen rekening gehouden dat het een links draaiende motor is , en dat je onder de zuiger moet spoelen .
Johan
Johan
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Moderne Kreidler tuning
Zündzeitpunt zwischen OT und 28 Grad vor OT ermöglicht.Eifelyeti schreef:te lezen boven op het eerste Foto :
Kokusan met IgniTech
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Moderne Kreidler tuning
Dat moet toch kunnen Roman? Zoals je kunt zien is de pick-up aan de buitenkant van het vliegwiel gemonteerd en zit er net als bij een Peugeot Fox een bult voor de puls op het vliegwiel.Eifelyeti schreef:te lezen boven op het eerste Foto :
Kokusan met IgniTech
Zo heb je een goede generator voor het licht en waar je puls van af komt is van het andere merk.
Ten minste, het lijkt me wel dat je dit prima kunt combineren. Als het niet zo is corrigeert iemand me wel.
Eric
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Moderne Kreidler tuning
De truc met de kokusan wordt in NL al jaren door Pieter Schmidt toegepast. Volgens mij was hij de eerste die het voor een klant ontwikkeld heeft. Een van mijn Duitse bekenden rijdt er ook al een tijdje mee. Zover dus niets onder de zon. Wat me wel opvalt is dat hij gebruik maakt van een extern Pick up wat volgens mij niet nodig is. Daarvoor moet hij een metalen strip op het vliegwiel monteren. Kokusan heeft volgens mij al een interne pick up...
Ik dacht dat Kiesler eerlijk gezegd een Chinees was... hij kopieert de beste ideeën van anderen en presenteert ze als ware dat ze van zichzelf zijn. Dat hij kopieert daar en toe (het gebeurt zo vaak) maar dan in een tijdschrift aan te geven dat het zijn idee is??? Persoonlijk moet ik daar van kotsen. Begrijp me goed ik misgun niemand het succes. Hij moet er tenslotte de kost mee verdienen maar pronken met de veren van een ander wekt bij mij in ieder geval geen sympathie op. Als voorbeeld wil ik graag de remklauwadapter van Marinus aanhalen. Een bijna 100% kopie. Dan de koppeling: ook een bijna 100% kopie van een NL produkt. Ik weet zelfs hoe ze bij hem terecht gekomen zijn. Jammer dat ik het artikel niet gelezen had voor Enkenbach. Ik had hem er graag mee geconfronteerd. Maar ja wat win je ermee?? Wellicht is het schijven van deze bijdrage al te veel?
Laten we positief blijven en vooruit kijken naar de snelle Kiesler 60cc setjes die 17 pk blijken te leveren. Ik zal de eerste zijn die er eentje koopt als uit de NL tests blijkt dat ze daadwerkelijk dit vermogen aan het achterwiel leveren.. Maar dan wel van één van de testbanken die we kennen zoals: S&S, PStuning, Marinus of Piet van der Gaag.. Voor dat geld waar ze voor worden aangeboden krijg je GP vermogen voor een "schnapchen".
Ik dacht dat Kiesler eerlijk gezegd een Chinees was... hij kopieert de beste ideeën van anderen en presenteert ze als ware dat ze van zichzelf zijn. Dat hij kopieert daar en toe (het gebeurt zo vaak) maar dan in een tijdschrift aan te geven dat het zijn idee is??? Persoonlijk moet ik daar van kotsen. Begrijp me goed ik misgun niemand het succes. Hij moet er tenslotte de kost mee verdienen maar pronken met de veren van een ander wekt bij mij in ieder geval geen sympathie op. Als voorbeeld wil ik graag de remklauwadapter van Marinus aanhalen. Een bijna 100% kopie. Dan de koppeling: ook een bijna 100% kopie van een NL produkt. Ik weet zelfs hoe ze bij hem terecht gekomen zijn. Jammer dat ik het artikel niet gelezen had voor Enkenbach. Ik had hem er graag mee geconfronteerd. Maar ja wat win je ermee?? Wellicht is het schijven van deze bijdrage al te veel?
Laten we positief blijven en vooruit kijken naar de snelle Kiesler 60cc setjes die 17 pk blijken te leveren. Ik zal de eerste zijn die er eentje koopt als uit de NL tests blijkt dat ze daadwerkelijk dit vermogen aan het achterwiel leveren.. Maar dan wel van één van de testbanken die we kennen zoals: S&S, PStuning, Marinus of Piet van der Gaag.. Voor dat geld waar ze voor worden aangeboden krijg je GP vermogen voor een "schnapchen".
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Moderne Kreidler tuning
De combinatie van onderdelen is misschien zijn idee?emilio schreef: Ik dacht dat Kiesler eerlijk gezegd een Chinees was... hij kopieert de beste ideeën van anderen en presenteert ze als ware dat ze van zichzelf zijn. Dat hij kopieert daar en toe (het gebeurt zo vaak) maar dan in een tijdschrift aan te geven dat het zijn idee is??? Persoonlijk moet ik daar van kotsen. Begrijp me goed ik misgun niemand het succes. Hij moet er tenslotte de kost mee verdienen maar pronken met de veren van een ander wekt bij mij in ieder geval geen sympathie op. Als voorbeeld wil ik graag de remklauwadapter van Marinus aanhalen. Een bijna 100% kopie. Dan de koppeling: ook een bijna 100% kopie van een NL produkt. Ik weet zelfs hoe ze bij hem terecht gekomen zijn. Jammer dat ik het artikel niet gelezen had voor Enkenbach. Ik had hem er graag mee geconfronteerd. Maar ja wat win je ermee?? Wellicht is het schijven van deze bijdrage al te veel?
De dingen die je noemt, zijn vast ook niet door de door jou genoemde personen zelf bedacht. Misschien wel op een Kreidler toegepast, maar ongetwijfeld niet zelf bedacht.
Het kopiëren wat je noemt, was overigens iets waarvan vooral Japanners beschuldigd werden. Ten dele deden ze dat, namaken en verbeteren. Bijvoorbeeld een Norton die niet lekt. Of een BSA waarvan het licht niet defect raakt, maar zelf hebben de Japanse fabrikanten erg veel bedacht en op de markt gezet.
Tja, en als het functioneert, kwalitatief goed is en beter betaalbaar dan de concurrent? Wat zou jij dan doen?
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Moderne Kreidler tuning
De producten die ik noem zijn dus wel door de heren zelf bedacht, ontwikkeld, geproduceerd en op Kreidler toegepast. Verder schreef ik al dat kopiëren 1 ding is maar met de veren weglopen een compleet ander ding is. De toekomst zal uitwijzen of de kwaliteit hetzelfde is. Dus het is een beetje prematuur om er vanuit te gaan dat het product a) kwalitatief beter is en b) prijstechnisch beter is. Time will tell... en ik zou dus afwachten totdat alle parameters bekend zijn.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Moderne Kreidler tuning
emilio schreef:Laten we positief blijven en vooruit kijken naar de snelle Kiesler 60cc setjes die 17 pk blijken te leveren. Ik zal de eerste zijn die er eentje koopt als uit de NL tests blijkt dat ze daadwerkelijk dit vermogen aan het achterwiel leveren.. Maar dan wel van één van de testbanken die we kennen zoals: S&S, PStuning, Marinus of Piet van der Gaag.. Voor dat geld waar ze voor worden aangeboden krijg je GP vermogen voor een "schnapchen".
Hij levert tot dit moment mooie producten voor en hele nette prijs.
De 60cc setjes zullen in Nederland niet geleverd worden voordat;
- de Fa. Kiesler zelf uitgetest is met de set.
- we zelf een set hebben getest
- er resultaten zijn van een meting op een "bekende" Nederlandse vermogensbank.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Moderne Kreidler tuning
Enzo-tvdzijden schreef:En waarom is dat na al die tijd nog niet gebeurd ?
Enzo
De aankondiging over deze setjes is reeds gedaan (ruim) voordat men zelf uitgetest is en de sets leverbaar zijn.
Er staan van deze firma nog een aantal interessante zaken in de planning / cq zijn op dit moment in productie.
Hiervan zal KreiderService pas bekendheid aan geven zodra deze delen ook daadwerkelijk leverbaar zijn.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Moderne Kreidler tuning
Simpel, de ervaring`s deskundigen zijn moe gestreden en financieel aan het einde van hun latijn, en de hele kleine eventueel geïnteresseerde hebben hier leerling uit gehaald.Enzo-tvdzijden schreef:En waarom is dat na al die tijd nog niet gebeurd ?
Enzo
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Moderne Kreidler tuning
Op verzoek van een Duits Kreidler forumlid plaats ik zijn visie op de reacties in dit topic. Op basis van hoor - en wederhoor geef ik hier graag gevolg aan.
Betreffende forumlid heeft op dit forum gelezen dat de Nederlanders zich opwinden over het Chinees kopieergedrag van de producten van Kiesler Racing. Hij geeft aan dat direct na het verschijnen van de Malossi cilinders hij deze op een Kreidlerblok verbouwd heeft. Hetzelfde met de 6 plaats koppeling, 60 cc membraancilinders, grote remschijven etc. Destijds waren deze spullen helemaal niet in Nederland verkrijgbaar.
Het is volgens hem een feit dat zijn spullen in Nederland werden nagebouwd. Kiesler heeft op zijn aanbevelingen de spullen gekopieerd juist omdat hij de mogelijkheden heeft om dit prijstechnisch gunstig te doen. Kiesler verdient er zijn kost mee het forumlid niet. Als hij zich iedere keer moet opwinden wanneer er een product van hem gekopieerd werd dan zou hij al snel een hartaanval krijgen. Verder verzoekt hij mij op zijn visie in het NL forum te plaatsen. Volgens hem zijn sommige Duitse Tuners niet zo slecht als zoals de Nederlanders zouden willen laten geloven. Waarvan akte...
Betreffende forumlid heeft op dit forum gelezen dat de Nederlanders zich opwinden over het Chinees kopieergedrag van de producten van Kiesler Racing. Hij geeft aan dat direct na het verschijnen van de Malossi cilinders hij deze op een Kreidlerblok verbouwd heeft. Hetzelfde met de 6 plaats koppeling, 60 cc membraancilinders, grote remschijven etc. Destijds waren deze spullen helemaal niet in Nederland verkrijgbaar.
Het is volgens hem een feit dat zijn spullen in Nederland werden nagebouwd. Kiesler heeft op zijn aanbevelingen de spullen gekopieerd juist omdat hij de mogelijkheden heeft om dit prijstechnisch gunstig te doen. Kiesler verdient er zijn kost mee het forumlid niet. Als hij zich iedere keer moet opwinden wanneer er een product van hem gekopieerd werd dan zou hij al snel een hartaanval krijgen. Verder verzoekt hij mij op zijn visie in het NL forum te plaatsen. Volgens hem zijn sommige Duitse Tuners niet zo slecht als zoals de Nederlanders zouden willen laten geloven. Waarvan akte...
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Moderne Kreidler tuning
Wordt een beetje het kip en het ei verhaal..... Daar kunnen we nog lang over liggen bakkeleien, waar uiteindelijk niemand wijzer van wordt. Bigbore/membraan, rechtvertande koppelingen op een Kreidler, dat gebeurde in de jaren 80 volgens mij al....... Dus als we denken hier vooruitstrevend te zijn dan zitten we er volledig naast, we verbeteren hetgeen er bestaat en dat is toch ook vooruitgang maar geen vernieuwing.
Ik kijk met grote interesse uit naar de eerste testen van de 60cc Kiesler setjes op de reeds genoemde testenbanken in NL .
Ik kijk met grote interesse uit naar de eerste testen van de 60cc Kiesler setjes op de reeds genoemde testenbanken in NL .