verstevigde achterbrug maken staal, rvs

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#101 Bericht door midde » 31 okt 2014, 15:16

De achterbruggen met door lopende koker met alu glijblokjes en deksels worden 20 euro duurder dus 185 euro blank en het poedercoaten blijft een meerprijs van 25 euro, de spanners zijn standaard m6 voorbereid maar kunnen makkelijk naar m8 aangepast worden. Er is nog wel een langere as nodig deze zit niet bij de prijs in maar kan ik uiteraard mee leveren deze kosten afhankelijk van waar je ze koopt tussen de 10 en 20 euro.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10818
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 190 keren
Ontvangen waarderingen: 573 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#102 Bericht door Henk 3bakvoet » 02 nov 2014, 14:31

Hoi Thijs,

Prachtig hoor wat je allemaal aan het ontwikkelen bent, maar als ondernemer in Spee natuurlijk helemaal op de verkeerde weg.
Hoe haal je het in je hoofd om alle financiële aspecten hier op het forum te delen, voor mij onbegrijpelijk, wil je in het mandje vallen of zo?
Hoe dan ook het werkt niet op deze manier, een hoop inspanning en nul rendement.

Maar hoe dan wel? het antwoord hierop is simpel en dat noemen ze, commercieel inzicht.

De oplage zal altijd klein zijn door zijn beperkte doelgroep, maar wel een doelgroep die er niet voor terug deinzen om duizenden euro`s in hun kreidler te steken.
Die liggen echt niet wakker van een meier`tje meer of minder voor een achterbrug of een asje van 10 of 20 euro.
De kreidler rijders die met zeven plakkers op hun binnenband rijden die laten liever hun gebit trekken, daar moet jij het niet van hebben.

Met een door jou zelf ontwikkelde achterbrug, gemonteerd in een kreidler, plus nog een kant en klaar aaibaar exemplaar in de kofferbak meld jij je op de S&S dag.
Een berg koppel en pk fetisjisten heb je dan al bij elkaar, het noteren op jou bestel lijst kan dan een aanvang nemen Thijs.

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#103 Bericht door midde » 02 nov 2014, 16:03

Je heb helemaal gelijk Henk maar alles moet geleerd worden maar neem jou advies graag aan jij heb al jaren ervaring.

Gr Thijs

joto
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:21
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#104 Bericht door joto » 03 nov 2014, 16:17

Natuurlijk heb je gelijk Henk, we weten allemaal dat je hier niet rijk van wordt. Maar alles gebeurd open en eerlijk.
Door open en eerlijk je handel aan te bieden is er n.l. nooit iemand die kan terug vallen op de manier van handelen.
Tenminste, dat is de gedachte erachter. En wanneer je weet hoeveel werk erachter zit, zo'n 5 uur per achterbrug, weet jij ook wel dat de marge heel erg klein is.
Aan de andere kant zijn er al "goudzoekers" genoeg die b.v. een setje magura handles aanbieden voor 250 euro of een totaal verrotte kreidler denken te verkopen in "originele staat"voor 2000 euro met als onderschrift, "jullie weten wat die waard is". Dat kennen we via marktplaats allemaal.

Eerlijkheid en openheid is mss. "te netjes", maar wij zijn geen goudzoekers.
En mss. vertellen we wel te veel, maar alle begin is moeilijk.
In ieder geval bedankt voor je bijval, we zullen dit bij een volgend project zeker meenemen.


Groeten Johan.

joto
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:21
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#105 Bericht door joto » 15 nov 2014, 07:50

De nieuwe brug zit gemonteerd in de brommer. Past perfect. Als het een beetje droog wordt ff proberen of ik mijn " lekke achterband gevoel" nu kwijt ben.

Groeten.

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#106 Bericht door Sander » 24 nov 2014, 22:13

Het gaat hier toch nog steeds over een vrij simpele stalen "verstevigde" achterbrug?
Dit is nou niet echt rocket science om in elkaar te lassen en zeker seriematig komen er ook geen hoge materiaal kosten bij kijken... Waarom dan toch €230 euro verder voor een monteerbare achterbrug?
Poedercoaten een meer prijs van €25,- is zoiezo al uit de lucht gegrepen... Pas als je voor degelijk aluminium of rvs gaat kijken mag je in mijn ogen deze prijzen gaan rekenen...

De originele achterbrug is zoiezo zwak en trek je zonder problemen krom met 15+pk. Maar met een half uurtje lassen, en een paar euro ijzer eraan is deze ook ijzersterk en heb je er ook aangepaste spanners aan zitten. De originele Kreidler spanners vergaan bij mij inprinciepe niet bij 20pk, maar een Japans soort spanner, dus met draadeind, is veel makkelijker om je wiel recht te zetten, en die aanpassing is ook zeer makkelijk te maken, en doe ik in combi met een versterkte gerichte originele achterbrug tegenwoordig op ieder snel ding, knappe jongen die die brug nog krom krijgt.

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#107 Bericht door midde » 24 nov 2014, 23:15

Ik zou zeggen ga je gang Sander. Ik heb meerdere prijzen opgevraagd bij metaalbewerkers om diverse delen te laten maken en dat valt nog vies tegen wat dat kost en er gaat toch behoorlijk veel tijd in zitten. Als je goed gelezen heb kost een achterbrug 165 en als je 25 euro voor het poedercoaten te veel vind kan je het ook zelf regelen. De prijs waar jij mee aan komt heb ik nergens letterlijk genoemd. De achterbrug met door lopende koker kost 185 daar is alleen nog een andere as voor nodig die er al voor 7 euro zijn alleen zijn die niet zo netjes en kies ik voor een van 15 euro ook van deze brug is het poedercoaten geheel eigen keuze je kan hem ook gewoon zelf spuiten. En om terug te komen op RVS of alu, van rvs zijn de materiaalkosten minimaal 4 maal zo hoog en alu zou je het liefst cnc gemaakt willen en heb jij geïnformeerd wat dat kost ?
Alle commentaar is welkom maar het is wel erg makkelijk om iemand de grond in te trappen, als je het niks vind hoef je niet te reageren tenzij je met goede onderbouwde argumenten komt. En je heb zeker gelijk dat een originele achterbrug is aan te passen maar daar heb ik niet voor gekozen. Ik vind het jammer dat er zo gereageerd moet worden en ik begrijp steeds beter dat er steeds minder mooie projecten gedeelt worden hier op het forum maar met zulke reacties snap ik het wel.

Gr Thijs

joto
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:21
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#108 Bericht door joto » 25 nov 2014, 08:35

Helemaal goed Thijs, aan deze reacties hebt je totaal niets. Ga lekker zelf kloten met je achtervork Sander. En las aan je originele achtervork 25 kilo ijzer en ga lekker rijden. Maar hou op met bovengenoemde reacties. Die slaan nergens op.
Nu een leuker bericht. Ik heb de nieuwe achtervork gemonteerd, en wat een verschil zeg. Geen "lekke achterband" gevoel meer.
Dus Thijs, wat mij betreft een zeer geslaagde actie.
Mijn complimenten.

Groeten.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#109 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 nov 2014, 09:56

Ik vind Sander zijn reactie helemaal niet de grond in trappen. #-o

Hij heeft onderbouwde punten. En zijn goedkope oplossing om een originele te verbouwen wordt door heel veel forumleden toegepast.

Enzo

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#110 Bericht door danahi » 25 nov 2014, 10:22

Jammer dit. Het is toch niet zo dat in dit topic allerlei opties aan worden gedragen voor het verstevigen van je bestaande achterbrug. Er was vraag naar nieuwe achterbruggen welke dan ook nog eens "beter" zouden moeten zijn dan de oude originele...

De vraag was er en er is invulling aan gegeven door Thijs wat een positieve reactie op zou moeten leveren bij de mensen die zochten naar wat nieuws.

De reactie van Sander veroordeel ik niet, maar hoort volgens mij gewoon in een ander topic.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#111 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 nov 2014, 10:46

danahi schreef:Jammer dit. Het is toch niet zo dat in dit topic allerlei opties aan worden gedragen voor het verstevigen van je bestaande achterbrug. Er was vraag naar nieuwe achterbruggen welke dan ook nog eens "beter" zouden moeten zijn dan de oude originele...

De vraag was er en er is invulling aan gegeven door Thijs wat een positieve reactie op zou moeten leveren bij de mensen die zochten naar wat nieuws.

De reactie van Sander veroordeel ik niet, maar hoort volgens mij gewoon in een ander topic.
Goed gesproken :thumbleft

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#112 Bericht door midde » 25 nov 2014, 11:24

Het is zeker zo dat wat Sander aan geeft dat een originele achterbrug aan te passen is en dit is idd een normaal argument maar vervolgens begint hij te verkondigen dat voor 230 euro wel een rvs of alu brug gemaakt zou kunnen worden en dat is naar mijn idee onmogelijk tenzij je van je geld af wil. Op deze manier trapt hij mij wel degelijk de grond in , dan nog over het poedercoaten dit blijft een keuze van de persoon die hem besteld en als je het zelf wilt regelen is dat mij om het even. Voor mij is dit ontstaan doordat ik de originele achterbrug wat slap vind en wilde graag een alternatief maken maar doordat de productie kosten dan zo hoog zouden worden heb ik hier geïnformeerd of er meer belangstelling is en dat was het geval. In de eerste reactie van fladerak voelde ik mij ook afgebrand maar ben er wel wat mee gaan doen met een goed resultaat. De reactie van Sander heeft naar mijn idee geen toegevoegde waarde aan dit topic. Ik heb begrepen dat Sander met een set van Ocin rijd en dat kost ook serieus geld en dan is 185 voor een achterbrug in eens belachelijk veel. Op het moment dat Sander voor dit geld een mooie stevige achterbrug kan leveren van aluminium of rvs bestel ik er meteen een.

Gr Thijs

fladderak
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#113 Bericht door fladderak » 25 nov 2014, 14:37

Een niet gespoten achterbrug voor € 185.00 is toch veel geld.

De laatste verchroomde mooie in nederland gemaakte BZS achterbruggen voor Honda MB/T kosten € 79,50 en hier zat meer werk in om te maken als een kreidler achterbrug.

https://www.vischscooters.nl/p/honda-mt ... om-bzs/779

Of je laat ze te duur maken of je wilt er te veel aan verdienen. :mrgreen:

Misschien een idee om BZS te contacten ?

Voor € 230.00 is het zeker mogelijk aluminium achterbruggen te leveren.

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#114 Bericht door midde » 25 nov 2014, 15:04

Nou fladderak ik zou zeggen neem contact op met Sander en bel die BZS lekker samen op. ik hoop dat je er succes mee heb maar val mij niet meer lastig. Ik kan jullie precies vertellen hoeveel alles kost en wat er overblijft en hoeveel tijd erin gaat zitten. En over die mt achterbrug je noemt ook wel wat op hè , er zijn voor meerdere merken spullen leverbaar voor een fractie wat er voor tweedehands kreidler spul gevraagd word. En idd een mooie chromen brug maar als ik een achterbrug wil laten verchromer is het duurder dan een hele mt achterbrug dus fladderak en Sander als jullie nou een honda kopen zijn de spullen ook niet zo duur maar jullie zullen zeker wel iets anders vinden om over te zieken.

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#115 Bericht door dolle aad » 25 nov 2014, 15:12

Zo is t :D

Koop het
of laat t links liggen. :^o

fladderak
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#116 Bericht door fladderak » 25 nov 2014, 15:15

midde schreef:Nou fladderak ik zou zeggen neem contact op met Sander en bel die BZS lekker samen op. ik hoop dat je er succes mee heb maar val mij niet meer lastig. Ik kan jullie precies vertellen hoeveel alles kost en wat er overblijft en hoeveel tijd erin gaat zitten. En over die mt achterbrug je noemt ook wel wat op hè , er zijn voor meerdere merken spullen leverbaar voor een fractie wat er voor tweedehands kreidler spul gevraagd word. En idd een mooie chromen brug maar als ik een achterbrug wil laten verchromer is het duurder dan een hele mt achterbrug dus fladderak en Sander als jullie nou een honda kopen zijn de spullen ook niet zo duur maar jullie zullen zeker wel iets anders vinden om over te zieken.

Bij MCB kost 20x40x2 mm kokerprofiel bruto incl. BTW € 6.25 per meter
Ruim gerekend heb je genoeg aan 1.5 meter = € 9.40
Gestanste achterplaatjes 2 x € 5.00
Laswerk 0.5 uur x € 65.00 = 32.50
Alles te samen € 51.90
Winst 50 % = € 25.95
Verkoopprijs € 77.85

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#117 Bericht door midde » 25 nov 2014, 15:21

Nou fladderak dan verkoop jij ze voor 125 dan heb je dikke winst. Het chroom zit in een potje zeker wat je erbij krijgt met een kwast ? Dit was voor mij het laatste bericht op deze onzin. Fijn dat er van die galbakken zijn die dit forum naar de klere helpen.

Gebruikersavatar
arno meijer
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
Locatie: amersfoort
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#118 Bericht door arno meijer » 25 nov 2014, 16:51

midde schreef:Nou fladderak dan verkoop jij ze voor 125 dan heb je dikke winst. Het chroom zit in een potje zeker wat je erbij krijgt met een kwast ? Dit was voor mij het laatste bericht op deze onzin. Fijn dat er van die galbakken zijn die dit forum naar de klere helpen.
je heb helemaal gelijk Thijs,,

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#119 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 nov 2014, 16:55

Thijs ik zou het je niet te veel aantrekken en door gaan met je plan.

De topic is nog steeds interessant

Enzo

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#120 Bericht door midde » 25 nov 2014, 17:05

Ik doe mijn best maar het gewoon niet zo leuk.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#121 Bericht door lazy rider » 25 nov 2014, 17:52

fladderak schreef:
midde schreef:Nou fladderak ik zou zeggen neem contact op met Sander en bel die BZS lekker samen op. ik hoop dat je er succes mee heb maar val mij niet meer lastig. Ik kan jullie precies vertellen hoeveel alles kost en wat er overblijft en hoeveel tijd erin gaat zitten. En over die mt achterbrug je noemt ook wel wat op hè , er zijn voor meerdere merken spullen leverbaar voor een fractie wat er voor tweedehands kreidler spul gevraagd word. En idd een mooie chromen brug maar als ik een achterbrug wil laten verchromer is het duurder dan een hele mt achterbrug dus fladderak en Sander als jullie nou een honda kopen zijn de spullen ook niet zo duur maar jullie zullen zeker wel iets anders vinden om over te zieken.

Bij MCB kost 20x40x2 mm kokerprofiel bruto incl. BTW € 6.25 per meter
Ruim gerekend heb je genoeg aan 1.5 meter = € 9.40
Gestanste achterplaatjes 2 x € 5.00
Laswerk 0.5 uur x € 65.00 = 32.50
Alles te samen € 51.90
Winst 50 % = € 25.95
Verkoopprijs € 77.85



Lever er maar 10 stuks aan mij voor € 77,85 .
Mits ik de kwaliteit aanvaardbaar vind .

Johan

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10818
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 190 keren
Ontvangen waarderingen: 573 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#122 Bericht door Henk 3bakvoet » 25 nov 2014, 17:59

Hoi Thijs,

Vele doen mijn berichten af als zijnde onzin.
Ik hoop dat je mijn eerder geschreven bericht in je topic nu kan begrijpen.

Gewoon doorgaan Thijs, blijven ontwikkelen.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#123 Bericht door hermanp » 25 nov 2014, 18:41

midde schreef:Ik doe mijn best maar het gewoon niet zo leuk.

Gr Thijs


Ik heb de achterbrug in m'n handen gehad en ben er zeer tevreden mee. Ziet er goed uit, ga nog ontdekken wat 'ie in de Kreidler doet, maar heb er alle vertrouwen in.
Een originele, dus minder sterk, is €30,- duurder.

Ben benieuwd of de mannetjes met een ander idee er ook daadwerkelijk werk van gaan maken en wat hun bevindingen dan zijn en of ze die eerlijk met ons gaan delen.

Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#124 Bericht door BESTMAN » 25 nov 2014, 19:02

Gewoon lekker door gaat Thijs.
Gaat zeker een mooie achterbrug worden.
En trek je het niet aan wat Fladderak schrijft.
Ze weten het altijd beter te vertellen.

dick

fladderak
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#125 Bericht door fladderak » 25 nov 2014, 20:37

midde schreef:Nou fladderak dan verkoop jij ze voor 125 dan heb je dikke winst. Het chroom zit in een potje zeker wat je erbij krijgt met een kwast ? Dit was voor mij het laatste bericht op deze onzin. Fijn dat er van die galbakken zijn die dit forum naar de klere helpen.
Waarom moet een stuk ijzer wat in een kreidler past nu zoveel duurder zijn als een vergelijkend product wat in een honda past ? alleen omdat het in een kreidler past ?

Maar het is geen gek die het vraagt maar die het betaald.

Het was bedoeld als opbouwende kritiek om te leren hoe het gaat in de harde wereld.

Als jij opeens veel achtervorken gaat verkopen zal b.v. Motorimport Huige zo een achtervork naar portugal sturen en 500 stuks bestellen verchroomd of gepoedercoated en gaat deze in heel europa afzetten voor € 75.00 p/st.

Plaats reactie