Erik, vaak zit ik niet meer op het forum, maar ik zal binnenkort een paar plaatjes schieten van de door mij verstevigde achterbruggen. Zelf vind ik het persoonlijk een stuk mooier voor de originaliteit om een originele brug (originaliteit aan de binnenkant zichtbaar) te verstevigen, om voor het aanzicht zoveel mogelijk het originele uiterlijk te behouden. Een vierkante achterbrug is nu niet echt mooi onder een Kreidler. De evt aangepaste spanners ok, maar de originele houden het vermogen ook, alleen iets moeilijker exact recht te stellen.erik de l schreef:
SANDER????? GRAAG EEN PAAR FOTO,S OF ZAL IK JE PB-EN?!
,Erik
Graag een paar foto,s !? Als het netjes is mag je voor mij ook een paar bruggen verbouwen voor een paar (is 20 euro) Tientjes!
Ben benieuwd!!
,Erik
Ik wil niet diep ingaan op materialen, maar op de goede adressen is materiaal voor zeer mooie prijsjes in te kopen. En als je dan zelf last, en dus ook materiaal inkoopt zijn prijzen laag te houden en ook nog eens wat erop te winnen.
Mijn idee van de 230 euro komt idd uit deze quote:
Dus de 185 brug, 25 coaten, 10/20 as, dus ok 220/230€. Poedercoaten per brug blijf ik duur vinden, ik kom diverse keren per jaar bij verschillende poedercoaters, en als de ene tussen de 100 en 150 voor een complete Kreidler rekent (dus zwart en kleur), en de andere 50 euro voor een winkelwagen vol zwart materiaal, vind ik deze prijs hoog ja. En uiteraard weet ik dat spuiten niet op kan tegen de degelijkheid van coaten (zeker in het rijwielgedeelte)midde schreef:De achterbruggen met door lopende koker met alu glijblokjes en deksels worden 20 euro duurder dus 185 euro blank en het poedercoaten blijft een meerprijs van 25 euro, de spanners zijn standaard m6 voorbereid maar kunnen makkelijk naar m8 aangepast worden. Er is nog wel een langere as nodig deze zit niet bij de prijs in maar kan ik uiteraard mee leveren deze kosten afhankelijk van waar je ze koopt tussen de 10 en 20 euro.
Gr Thijs
Ik ben ook actief op andere forums en daar worden meer bewerkbare artikelen met divers buig en laswerk incl coating en meer ijzer voor minder dan de helft van dit geld aangeboden....
Het zwakste punt in de originele brug blijft de overgang in de hoeken bij de H vorm zeg maar, als je dit netjes met wat driehoeken vollast, dan is de brug al heel wat sterker, als dan ook nog een de achterste oren van de brug worden verstevigd kan er al bijna niks meer mis gaan. Mocht je dan nog twijfelen, dan las je of nog een strip over heel de lengte aan de poten van de achterbrug. En wil je iets wat gewicht besparen slijp je de achterbrug poten doormidden dat de buitenste ronde kanten behouden blijven, en las je aan de binnenkanten een strip van 5mm of iets dergelijks in.
Maar goed Thijs, jij mag het zoiezo van mij hebben, want vooruitgang in de hobby blijft goed , want ik heb het veel te druk momenteel met diverse andere projecten waardoor helaas de Kreidler hobby voor mij op een zeer laag pitje staat.
En daarin tegen blijft ook de ontwikkeling in de Kreidler hobby mooi, maar ik neem aan dat ik vrij ben ook even mijn mening gedeeld te mogen hebben...