verstevigde achterbrug maken staal, rvs

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#126 Bericht door hermanp » 25 nov 2014, 21:09

fladderak schreef:
midde schreef:Nou fladderak dan verkoop jij ze voor 125 dan heb je dikke winst. Het chroom zit in een potje zeker wat je erbij krijgt met een kwast ? Dit was voor mij het laatste bericht op deze onzin. Fijn dat er van die galbakken zijn die dit forum naar de klere helpen.
Waarom moet een stuk ijzer wat in een kreidler past nu zoveel duurder zijn als een vergelijkend product wat in een honda past ? alleen omdat het in een kreidler past ?

Maar het is geen gek die het vraagt maar die het betaald.

Het was bedoeld als opbouwende kritiek om te leren hoe het gaat in de harde wereld.

Als jij opeens veel achtervorken gaat verkopen zal b.v. Motorimport Huige zo een achtervork naar portugal sturen en 500 stuks bestellen verchroomd of gepoedercoated en gaat deze in heel europa afzetten voor € 75.00 p/st.


Je weet zelf ook wel dat er verschillende soorten metalen zijn. De ene soort staal is anders dan de andere, de ene soort RVS is weer heel anders dan een andere soort, dus ook verschillende prijzen.
Thijs bood een product aan waar hij zelf tijd en geld in had gestopt, informeerde op het forum of er interesse was, noemde de prijzen die hij ervoor wilde hebben en kreeg dusdanig veel reacties dat hij een serie heeft gemaakt.
Als je het zelf goedkoper kunt, met dezelfde kwaliteit, waarom doe je dat dan niet? Ben je jaloers op het idee van Thijs? Gun je hem zijn verdiensten niet?

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#127 Bericht door Ed.P » 25 nov 2014, 21:13

Je hoeft het niet te kopen ?

adrieh
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
Locatie: Westkapelle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#128 Bericht door adrieh » 25 nov 2014, 21:19

Thijs , laat je niet opnaaien .
Er zijn altijd van de beter weters , alleen ze brengen het niet in praktijk.
Allemaal loze kreten , over hoe beter of goedkoper. Laat ze het maar eens op de markt brengen .....
Thijs ik heb respect voor je , dat je dit project gestart ben.
Ik vind het een mooi product voor een redelijke prijs.
En Sander , mocht je het te duur vinden , Je bent toch niet verplicht om van Thiis te kopen ???

Mvg Adrie.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#129 Bericht door jamojamo » 26 nov 2014, 14:10

Ik ben niet van plan zo een achterbrug aan te schaffen. Ik vind het initiatief wel top Thijs! Je bent er nu ook achter dat wie zijn plannen en ervaringen open en bloot prijsgeeft op het forum bijval zal oogsten maar ook afgunst en betweterigheid. Dat is nooit persoonlijk bedoeld maar er zijn zoveel verschillende mensen op dit forum die ook weer hun eigen ervaringen hebben. Ik vind het niet eens zo'n gekke gedachte dat de door jou en Emilio gewekte belangstelling voor betere achterbruggen zal leiden tot seriewerk bij grotere aanbieders. Voor Puch Maxi's, Peugeot's 103 en Tomosjes is het al heel normaal.
Laat je niet ontmoedigen want iedere actie lokt nu eenmaal reacties uit en jij hebt ten minste iets te weeg gebracht.

M.v.g.,
Eric

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#130 Bericht door erik de l » 26 nov 2014, 17:29

joto schreef:De nieuwe brug zit gemonteerd in de brommer. Past perfect. Als het een beetje droog wordt ff proberen of ik mijn " lekke achterband gevoel" nu kwijt ben.

Groeten.
Heb je al getest? ja dus las ik.. Mooi!


,Erik
Laatst gewijzigd door erik de l op 26 nov 2014, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#131 Bericht door erik de l » 26 nov 2014, 17:31

Sander schreef:Het gaat hier toch nog steeds over een vrij simpele stalen "verstevigde" achterbrug?
Dit is nou niet echt rocket science om in elkaar te lassen en zeker seriematig komen er ook geen hoge materiaal kosten bij kijken... Waarom dan toch €230 euro verder voor een monteerbare achterbrug?
Poedercoaten een meer prijs van €25,- is zoiezo al uit de lucht gegrepen... Pas als je voor degelijk aluminium of rvs gaat kijken mag je in mijn ogen deze prijzen gaan rekenen...

De originele achterbrug is zoiezo zwak en trek je zonder problemen krom met 15+pk. Maar met een half uurtje lassen, en een paar euro ijzer eraan is deze ook ijzersterk en heb je er ook aangepaste spanners aan zitten. De originele Kreidler spanners vergaan bij mij inprinciepe niet bij 20pk, maar een Japans soort spanner, dus met draadeind, is veel makkelijker om je wiel recht te zetten, en die aanpassing is ook zeer makkelijk te maken, en doe ik in combi met een versterkte gerichte originele achterbrug tegenwoordig op ieder snel ding, knappe jongen die die brug nog krom krijgt.
SANDER????? GRAAG EEN PAAR FOTO,S OF ZAL IK JE PB-EN?!

,Erik


Graag een paar foto,s !? Als het netjes is mag je voor mij ook een paar bruggen verbouwen voor een paar (is 20 euro) Tientjes!
Ben benieuwd!!

,Erik
Laatst gewijzigd door erik de l op 29 nov 2014, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

fladderak
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#132 Bericht door fladderak » 26 nov 2014, 19:27

Als je het zelf goedkoper kunt, met dezelfde kwaliteit, waarom doe je dat dan niet? Ben je jaloers op het idee van Thijs? Gun je hem zijn verdiensten niet?

Ik kan ze zeker goedkoper produceren van betere kwaliteit 25chromo4 staal of 6000 of 7000 serie aluminium, maar heb er geen behoefte aan (zit niet verlegen om werk).
Ben niet jaloers op het (niet nieuwe) idee van Thijs - gun hem zijn verdiensten maar vindt het overdreven prijzen omdat het toevallig voor een kreidler is - zodra het voor een kreidler is wordt er veel misbruik van prijzen gemaakt met veel onderdelen.

Misschien als Thijs vertelt wat hij voor materialen etc. betaald wij hem kunnen helpen met goedkopere adressen van leveranciers ?

joto
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:21
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#133 Bericht door joto » 27 nov 2014, 08:06

Ha Fladderakje, Ik heb niet het geringste vermoeden dat Thijs jou ook maar enige informatie gaat verstrekken over de bouw van zijn achterbruggen en het gebruik van zijn materialen.
Ik snap ook al helemaal niet waar jij de moed vandaan haalt om je er zo mee te bemoeien. Ik krijg het idee dat je stront jaloers bent op het idee en de uitvoering.
Ik kan je een raad geven. Stop met je gezeik en ga samen met die Sander iets uitvinden en maak ergens een eigen forumpje.
Jullie soort verzieken dit. En dan druk ik mij nog zeer netjes uit.


Groeten.

fladderak
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#134 Bericht door fladderak » 27 nov 2014, 14:30

joto schreef:Ha Fladderakje, Ik heb niet het geringste vermoeden dat Thijs jou ook maar enige informatie gaat verstrekken over de bouw van zijn achterbruggen en het gebruik van zijn materialen.
Ik snap ook al helemaal niet waar jij de moed vandaan haalt om je er zo mee te bemoeien. Ik krijg het idee dat je stront jaloers bent op het idee en de uitvoering.
Ik kan je een raad geven. Stop met je gezeik en ga samen met die Sander iets uitvinden en maak ergens een eigen forumpje.
Jullie soort verzieken dit. En dan druk ik mij nog zeer netjes uit.


Groeten.
Waar moet ik jaloers op zijn ??
Het idee is niet nieuw
Met de uitvoering geef ik tips

Maar als mensen niet geholpen willen worden ?????????

Gebruikersavatar
Jan. K
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
Locatie: Haarlemmermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#135 Bericht door Jan. K » 27 nov 2014, 19:44

fladderak schreef:
Als je het zelf goedkoper kunt, met dezelfde kwaliteit, waarom doe je dat dan niet? Ben je jaloers op het idee van Thijs? Gun je hem zijn verdiensten niet?

Ik kan ze zeker goedkoper produceren van betere kwaliteit 25chromo4 staal of 6000 of 7000 serie aluminium, maar heb er geen behoefte aan (zit niet verlegen om werk).
Ben niet jaloers op het (niet nieuwe) idee van Thijs - gun hem zijn verdiensten maar vindt het overdreven prijzen omdat het toevallig voor een kreidler is - zodra het voor een kreidler is wordt er veel misbruik van prijzen gemaakt met veel onderdelen.

Misschien als Thijs vertelt wat hij voor materialen etc. betaald wij hem kunnen helpen met goedkopere adressen van leveranciers ?

Niet doen Thijs. Is negatieve energie.

Beste Fladderak,

citaat:
--betere kwaliteit 25chromo4 staal of 6000 of 7000 serie aluminium--

In kaarttermen (klaverjassen of zo) gesproken ga je nu een beetje nat.
Als zijnde mogelijk statement kiep je nu een drietal superlatieven op ons netvlies, ter onderstrepen van materiaal kennis ?

Drie type materialen met totaal verschillende eigenschapen waarbij er in ieder geval één soort vermeldt wordt welke erg *** last.
Iets kleins wat toch wel erg nuttig kan zijn bij het maken van een achterbrug.

Zo staat er ook een soort tussen welke uitstekend verspaand. Edoch... met een draai en of freesbank bouw je ook al geen achterbrug.

U weet zeker waar U het over hebt?

Gebruikersavatar
Jan. K
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
Locatie: Haarlemmermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#136 Bericht door Jan. K » 27 nov 2014, 19:47

Het 'edele delen' gedeelte wordt met 3x * aangeduid. Humor :lol:

Sorry mannen.. :mrgreen:

Gebruikersavatar
arno meijer
Berichten: 579
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
Locatie: amersfoort
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#137 Bericht door arno meijer » 27 nov 2014, 19:57

he fladderak,,,

ben je nu echt zo dom of lijkt maar zo,,,, donder op uit dit topic,,,

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#138 Bericht door hermanp » 27 nov 2014, 21:06

fladderak schreef:
joto schreef:Ha Fladderakje, Ik heb niet het geringste vermoeden dat Thijs jou ook maar enige informatie gaat verstrekken over de bouw van zijn achterbruggen en het gebruik van zijn materialen.
Ik snap ook al helemaal niet waar jij de moed vandaan haalt om je er zo mee te bemoeien. Ik krijg het idee dat je stront jaloers bent op het idee en de uitvoering.
Ik kan je een raad geven. Stop met je gezeik en ga samen met die Sander iets uitvinden en maak ergens een eigen forumpje.
Jullie soort verzieken dit. En dan druk ik mij nog zeer netjes uit.


Groeten.
Waar moet ik jaloers op zijn ??
Het idee is niet nieuw
Met de uitvoering geef ik tips

Maar als mensen niet geholpen willen worden ?????????
Natuurlijk willen we allemaal geholpen worden. Echter is het heel gemakkelijk om een product af te kraken en geen alternatieven te noemen. Cijfertjes plaatsen kan iedereen, maar als je nou eens daadwerkelijk een achterbrug maakt, weet je ook echt hoeveel tijd en geld daarin gaat zitten. Ik denk ook niet dat je met een half uurtje, zoals jij voorstelde, een achterbrug inelkaar last, inclusief het op maat maken van alle stukjes ijzer, dan doe je het sneller dan ik had gedacht.
Door te proclameren dat het wel eens gebeurt dat mensen van de naam Kreidler misbruik maken door de prijzen op te drijven, is aan de ene kant wel bekend bij de intelligente medeforumer, aan de andere kant lijk je op deze manier Thijs hiervan te beschuldigen, wat natuurlijk erg onvriendelijk is. En mijns inziens ongefundeerd.
Er hebben al mensen aangegeven geïnteresseerd te zijn in de door jou te leveren achterbruggen, dus kun je een nieuwe stap in je carrière maken. Ga de uitdaging eens aan en verras ons met je product. Ben benieuwd of je dan ook refereert aan de door kinderhandjes gemaakte MT-bruggen uit Thailand.

fladderak
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#139 Bericht door fladderak » 28 nov 2014, 10:06

hermanp schreef:
fladderak schreef:
joto schreef:Ha Fladderakje, Ik heb niet het geringste vermoeden dat Thijs jou ook maar enige informatie gaat verstrekken over de bouw van zijn achterbruggen en het gebruik van zijn materialen.
Ik snap ook al helemaal niet waar jij de moed vandaan haalt om je er zo mee te bemoeien. Ik krijg het idee dat je stront jaloers bent op het idee en de uitvoering.
Ik kan je een raad geven. Stop met je gezeik en ga samen met die Sander iets uitvinden en maak ergens een eigen forumpje.
Jullie soort verzieken dit. En dan druk ik mij nog zeer netjes uit.


Groeten.
Waar moet ik jaloers op zijn ??
Het idee is niet nieuw
Met de uitvoering geef ik tips

Maar als mensen niet geholpen willen worden ?????????
Natuurlijk willen we allemaal geholpen worden. Echter is het heel gemakkelijk om een product af te kraken en geen alternatieven te noemen. Cijfertjes plaatsen kan iedereen, maar als je nou eens daadwerkelijk een achterbrug maakt, weet je ook echt hoeveel tijd en geld daarin gaat zitten. Ik denk ook niet dat je met een half uurtje, zoals jij voorstelde, een achterbrug inelkaar last, inclusief het op maat maken van alle stukjes ijzer, dan doe je het sneller dan ik had gedacht.
Door te proclameren dat het wel eens gebeurt dat mensen van de naam Kreidler misbruik maken door de prijzen op te drijven, is aan de ene kant wel bekend bij de intelligente medeforumer, aan de andere kant lijk je op deze manier Thijs hiervan te beschuldigen, wat natuurlijk erg onvriendelijk is. En mijns inziens ongefundeerd.
Er hebben al mensen aangegeven geïnteresseerd te zijn in de door jou te leveren achterbruggen, dus kun je een nieuwe stap in je carrière maken. Ga de uitdaging eens aan en verras ons met je product. Ben benieuwd of je dan ook refereert aan de door kinderhandjes gemaakte MT-bruggen uit Thailand.
Jij als Groninger moet toch weten dat de BZS achterbruggen voor Honda - Puch en Tomos een puur Nederlands product zijn gemaakt door Bert Zweep uit de Wildervanksterdallen nabij Veendam/Wildervank ??

fladderak
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#140 Bericht door fladderak » 28 nov 2014, 10:46

Jan. K schreef:
fladderak schreef:
Als je het zelf goedkoper kunt, met dezelfde kwaliteit, waarom doe je dat dan niet? Ben je jaloers op het idee van Thijs? Gun je hem zijn verdiensten niet?

Ik kan ze zeker goedkoper produceren van betere kwaliteit 25chromo4 staal of 6000 of 7000 serie aluminium, maar heb er geen behoefte aan (zit niet verlegen om werk).
Ben niet jaloers op het (niet nieuwe) idee van Thijs - gun hem zijn verdiensten maar vindt het overdreven prijzen omdat het toevallig voor een kreidler is - zodra het voor een kreidler is wordt er veel misbruik van prijzen gemaakt met veel onderdelen.

Misschien als Thijs vertelt wat hij voor materialen etc. betaald wij hem kunnen helpen met goedkopere adressen van leveranciers ?

Niet doen Thijs. Is negatieve energie.

Beste Fladderak,

citaat:
--betere kwaliteit 25chromo4 staal of 6000 of 7000 serie aluminium--

In kaarttermen (klaverjassen of zo) gesproken ga je nu een beetje nat.
Als zijnde mogelijk statement kiep je nu een drietal superlatieven op ons netvlies, ter onderstrepen van materiaal kennis ?

Drie type materialen met totaal verschillende eigenschapen waarbij er in ieder geval één soort vermeldt wordt welke erg *** last.
Iets kleins wat toch wel erg nuttig kan zijn bij het maken van een achterbrug.

Zo staat er ook een soort tussen welke uitstekend verspaand. Edoch... met een draai en of freesbank bouw je ook al geen achterbrug.

U weet zeker waar U het over hebt?
Materialen kennis is geen probleem en anders genoeg kennis bij leveranciers.

25chromo4 kun je op verschillende manieren lassen c.q. hardsolderen o.a, Tig - Mig met de juiste toevoegingen/lasdraad
Aluminium Tig lassen daarna T6 behandeling

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#141 Bericht door hermanp » 28 nov 2014, 12:48

Was me niet bekend fladderak. Misschien dat hij ook achterbruggen voor Kreidler kan/wil maken? Er lijkt markt voor te zijn. Zeker als je die €80 afzet tegen €195 van een nieuwe.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#142 Bericht door KJ » 28 nov 2014, 16:58

hermanp schreef:Was me niet bekend fladderak. Misschien dat hij ook achterbruggen voor Kreidler kan/wil maken? Er lijkt markt voor te zijn. Zeker als je die €80 afzet tegen €195 van een nieuwe.
Laat Hermanp nou een "Grunninger" zijn die niet van alcoholische versnaperingen houd...Hr. Fladderak
Anders had hij geweten dat "Fladderak" een Gruninger alcoholisch drankje is dat ook nog eens om de hoek van zijn woonplaats is ontstaan :wink: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fladderak en had hij je achtergrond kunnen duiden.

Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#143 Bericht door BESTMAN » 28 nov 2014, 17:38

Mannen gewoon niet meer reageren op Fladderrak.
Dat is wat hij leuk vind .

wilhelmus
Berichten: 523
Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#144 Bericht door wilhelmus » 28 nov 2014, 19:31

Thijs gewoon doorgaan met je mooie achterbruggen :clap
grt Wim

Gebruikersavatar
erik de l
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:41
Locatie: mvhl
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 22 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#145 Bericht door erik de l » 29 nov 2014, 09:31

Ik heb de achterbrug van Thijs binnen en ziet er goed uit!

,Erik

Gebruikersavatar
HVG86cc
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 jul 2011, 18:16
Locatie: Meppel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#146 Bericht door HVG86cc » 04 dec 2014, 19:14

Hoi Thijs,
Laat je niet opnaaien door die fladerrak hij wil rotzooi op de markt jij kiest voor KWALIETIJD pluimpje voor jou. :thumbleft
Mvg Henk.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#147 Bericht door Eifelyeti » 04 dec 2014, 19:26

hallo Midde,
Michael wil een koopen ......

jij heb pn :D

fladderak
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#148 Bericht door fladderak » 05 dec 2014, 14:49

HVG86cc schreef:Hoi Thijs,
Laat je niet opnaaien door die fladerrak hij wil rotzooi op de markt jij kiest voor KWALIETIJD pluimpje voor jou. :thumbleft
Mvg Henk.
Kwaliteit misschien ?? :mrgreen:

joto
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:21
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#149 Bericht door joto » 05 dec 2014, 20:11

Hallo Fladderak, lastig om te stoppen he'.


Groeten.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: verstevigde achterbrug maken staal, rvs

#150 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 dec 2014, 20:27

joto schreef:Hallo Fladderak, lastig om te stoppen he'.


Groeten.
Hij is terug van weggeweest :idea: De oude forumleden komen hiermee.

Enzo

Plaats reactie