Afstel probleem of poorttiming??
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 03 mei 2015, 16:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Afstel probleem of poorttiming??
Hallo,
Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Ronnie.
Ik heb al vanaf mijn zestiende een kreidler rmc's
Inmiddels ben ik 33 jaar.
Ik heb twee jaar geleden mijn kreidler volledig gerestaureerd.
En ziet er nu dan ook als nieuw uit.
Wel zit ik met een probleem.
Hij loopt niet lekker en er is niet meer rustig mee te rijden.
Ook loopt hij niet meer zo hard als vroeger.
Nu loopt hij ongeveer 85 wat vroeger ruim 100 was.
Er ligt op mijn 5 bak een sb met daarin twee extra blinde poorten
Cilinder heeft het nummer 15.43.?? Mahle 40zn17a3
Carburateur is een 20mm bing.
Uitlaat homoet 6p
Kokusan ontsteking.
wel is er bij de revisie een nieuwe zuiger gemonteerd.
Ook reed ik vroeger niet met deze ontsteking maar met contactpunten.
Ook reed ik vroeger met een andere uitlaat maar ik heb er inmiddels al een aantal geprobeerd het karakter veranderd wel veel maar loopt niet goed en zelfs zachter dan met de 6p
Ook heb ik eve geken zonder dat de kop gemonteerd zat de spoelpoorten en de uitlaat poort gaan niet helemaal open bij de spoelpoorten ligt de zuiger 1.7mm te hoog en de uitlaatpoort ongeveer 1mm weet niet of het hier aan kan liggen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Ronnie.
Ik heb al vanaf mijn zestiende een kreidler rmc's
Inmiddels ben ik 33 jaar.
Ik heb twee jaar geleden mijn kreidler volledig gerestaureerd.
En ziet er nu dan ook als nieuw uit.
Wel zit ik met een probleem.
Hij loopt niet lekker en er is niet meer rustig mee te rijden.
Ook loopt hij niet meer zo hard als vroeger.
Nu loopt hij ongeveer 85 wat vroeger ruim 100 was.
Er ligt op mijn 5 bak een sb met daarin twee extra blinde poorten
Cilinder heeft het nummer 15.43.?? Mahle 40zn17a3
Carburateur is een 20mm bing.
Uitlaat homoet 6p
Kokusan ontsteking.
wel is er bij de revisie een nieuwe zuiger gemonteerd.
Ook reed ik vroeger niet met deze ontsteking maar met contactpunten.
Ook reed ik vroeger met een andere uitlaat maar ik heb er inmiddels al een aantal geprobeerd het karakter veranderd wel veel maar loopt niet goed en zelfs zachter dan met de 6p
Ook heb ik eve geken zonder dat de kop gemonteerd zat de spoelpoorten en de uitlaat poort gaan niet helemaal open bij de spoelpoorten ligt de zuiger 1.7mm te hoog en de uitlaatpoort ongeveer 1mm weet niet of het hier aan kan liggen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
- Bijlagen
-
- Hier nog een foto
- image.jpg (127.5 KiB) 17048 keer bekeken
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Afstel probleem of poorttiming??
een 50 cc cylinder heeft ,, na verloop van tijd ,,slijtage.
zo maar een nieuwe zuiger er in zetten heeft dan geen efekt .
eerst moet er gemeten worden ,hoe de slijtage is.[ als die niet te erg is]
dan cylinder honen .
pas dan een nieuwe zuiger uitmeten .
--------------------------------
bijna elke SB cylinder staan de spoelers lager dan de zuiger
alleen de trage 154371 cylinder heeft dat niet ..
##
zo maar een nieuwe zuiger er in zetten heeft dan geen efekt .
eerst moet er gemeten worden ,hoe de slijtage is.[ als die niet te erg is]
dan cylinder honen .
pas dan een nieuwe zuiger uitmeten .
--------------------------------
bijna elke SB cylinder staan de spoelers lager dan de zuiger
alleen de trage 154371 cylinder heeft dat niet ..
##
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 03 mei 2015, 16:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Bedankt voor de snelle reactie's
Ik kom uit zeeland dus het is voor mij nogal een eind weg.
En LVS deze cilinder heb ik toen ik zestien was nieuw gekocht bij John bos.
Hij heeft ook de blinde poorten erin gezet
De cilinder heeft nog geen 2500km gedraaid.
De zuiger heb ik vervangen omdat deze is vastgelopen.
Cilinder had gelukkig geen schade
Ik heb er toen nooit meer mee gereden omdat ik toen achttien was en auto ging rijden.
Nu ben ik zelf automonteur dus ik weet redelijk wat ik doe.
Ik heb deze zuiger dan ook laten inmeten bij de kreidlerdealer hier in de buurt omdat ik hier niet het juiste meetgereedschap voor heb.
Dus ik neem aan dat dat wel goed zit.
Mocht je nog een ander idee hebben hoor ik het graag.
Ik kom uit zeeland dus het is voor mij nogal een eind weg.
En LVS deze cilinder heb ik toen ik zestien was nieuw gekocht bij John bos.
Hij heeft ook de blinde poorten erin gezet
De cilinder heeft nog geen 2500km gedraaid.
De zuiger heb ik vervangen omdat deze is vastgelopen.
Cilinder had gelukkig geen schade
Ik heb er toen nooit meer mee gereden omdat ik toen achttien was en auto ging rijden.
Nu ben ik zelf automonteur dus ik weet redelijk wat ik doe.
Ik heb deze zuiger dan ook laten inmeten bij de kreidlerdealer hier in de buurt omdat ik hier niet het juiste meetgereedschap voor heb.
Dus ik neem aan dat dat wel goed zit.
Mocht je nog een ander idee hebben hoor ik het graag.
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Mocht je nog een ander idee hebben hoor ik het graag.
-------------------------------------------------------------------
wat voor type zuiger had je .
en wat staat er nu in ?
voetpakking dezelfde dikte ?
er is nu van allerij diktes te koop .
##
Ik heb deze zuiger dan ook laten inmeten bij de kreidlerdealer
soms de,, witte,, kreidler dealer
##
-------------------------------------------------------------------
wat voor type zuiger had je .
en wat staat er nu in ?
voetpakking dezelfde dikte ?
er is nu van allerij diktes te koop .
##
Ik heb deze zuiger dan ook laten inmeten bij de kreidlerdealer
soms de,, witte,, kreidler dealer
##
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60402
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2282 keren
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Ruim 100 met alleen 2 blinde poortjes. Er zal meer aan gedaan zijn
En John Bos pakte altijd een 2,9 pk SB met 40ZN17 voor tuning of om op 99 timing te zetten
Enzo
En John Bos pakte altijd een 2,9 pk SB met 40ZN17 voor tuning of om op 99 timing te zetten
Enzo
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 03 mei 2015, 16:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Hallo LVS en ENZO
De zuiger die erin zat heb ik helaas niet meer weet wel dat het een smeedzuiger was van Mahle.
De zuiger die er nu inzit staat aan de binnenkant Mp 842.1 en op de kop staat b en z11 bij het pijltje staat ook 11.
De zuiger is inderdaad ingemeten bij witte ook heeft hij de gaatjes erin geboord voor de blinde poorten.
Ik twijfel dan nu ook of de gaatjes wel precies op de goede plek zitten.de dikte van de voetpakking weet ik niet of het zelfde is gebleven die er nu tussen zit is wel heel dun denk iets van 0.2 ik zou natuurlijk dikker kunnen proberen zodat in iedergeval mijn uitlaatpoort geheel open gaat.
En Enzo ik weet niet of het echt zo is maar volgens mij is er meer niet aan gedaan is al wat jaartjes geleden maar een 2,9 Pk heeft die dan ook een uitlaatpoort van 32mm met flensaansluiting? Cilinder is gedaan via witte maar die zei toen dat ie hem aan John bos moest geven omdat hij daar de spullen niet voor had er staat ook een j ingeslagen op het inlaat gedeelte de poorten zien er ook allemaal zo netjes uit dat ik me niet kan voorstellen dat erin gefreesd is wat ik erbij vergeet te zeggen is dat de zuiger aan de inlaatzijde 3mm is ingekort en dat was met het oude zuigertje volgens mij niet gedaan
De zuiger die erin zat heb ik helaas niet meer weet wel dat het een smeedzuiger was van Mahle.
De zuiger die er nu inzit staat aan de binnenkant Mp 842.1 en op de kop staat b en z11 bij het pijltje staat ook 11.
De zuiger is inderdaad ingemeten bij witte ook heeft hij de gaatjes erin geboord voor de blinde poorten.
Ik twijfel dan nu ook of de gaatjes wel precies op de goede plek zitten.de dikte van de voetpakking weet ik niet of het zelfde is gebleven die er nu tussen zit is wel heel dun denk iets van 0.2 ik zou natuurlijk dikker kunnen proberen zodat in iedergeval mijn uitlaatpoort geheel open gaat.
En Enzo ik weet niet of het echt zo is maar volgens mij is er meer niet aan gedaan is al wat jaartjes geleden maar een 2,9 Pk heeft die dan ook een uitlaatpoort van 32mm met flensaansluiting? Cilinder is gedaan via witte maar die zei toen dat ie hem aan John bos moest geven omdat hij daar de spullen niet voor had er staat ook een j ingeslagen op het inlaat gedeelte de poorten zien er ook allemaal zo netjes uit dat ik me niet kan voorstellen dat erin gefreesd is wat ik erbij vergeet te zeggen is dat de zuiger aan de inlaatzijde 3mm is ingekort en dat was met het oude zuigertje volgens mij niet gedaan
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60402
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2282 keren
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Laatste 2 nummers achter 15.43. xx ontbreken ?
A3 versie heb je niet in 15.43.99 clinders maar wel op de 15 Van Veen cilinder en de 2,9/4,2 cilinder 15.43.71/64
Een 2,9 is niks mis mee en zijn het mooiste om te tunen. Zijn alleen origineel 1 mm te lang en de flens is 28 mm. Maar die laatste twee zaken zijn simpel aangepast.
Voor jou zaak om even de set naar een goede tuner te sturen die hem even beoordeeld.
Enzo
A3 versie heb je niet in 15.43.99 clinders maar wel op de 15 Van Veen cilinder en de 2,9/4,2 cilinder 15.43.71/64
Een 2,9 is niks mis mee en zijn het mooiste om te tunen. Zijn alleen origineel 1 mm te lang en de flens is 28 mm. Maar die laatste twee zaken zijn simpel aangepast.
Voor jou zaak om even de set naar een goede tuner te sturen die hem even beoordeeld.
Enzo
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 03 mei 2015, 16:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Hallo enzo
Het lijkt me dan maar beter hem ind op te sturen.
Zal vandaag eens wat tuners op gaan zoeken of heeft 1 van jullie goede ervaringen met een tuner.
Ik heb het het liefst maar zo snel mogelijk geregeld
Het lijkt me dan maar beter hem ind op te sturen.
Zal vandaag eens wat tuners op gaan zoeken of heeft 1 van jullie goede ervaringen met een tuner.
Ik heb het het liefst maar zo snel mogelijk geregeld
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60402
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2282 keren
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Jacco WitteLVS schreef:Mocht je nog een ander idee hebben hoor ik het graag.
-------------------------------------------------------------------
Ik heb deze zuiger dan ook laten inmeten bij de kreidlerdealer
soms de,, witte,, kreidler dealer
##
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Hallo Ronnie. Welkom op het forum.
Complimenten voor jouw kreidler. Zadel en achterspatbord zijn niet mijn smaak. Verder is het een plaatje.
Denk inderdaad dat het een kwestie is van 3factoren: slijtage , timing en afstelling.
Als de zuiger nu 3mm korter is dan gaat er al iets mis.
Een goede tuner die jou kan helpen heeft zich al gemeld: LVS.
Verder zit Andre dicht bij jou om te helpen met afstellen.
Komt goed.
Complimenten voor jouw kreidler. Zadel en achterspatbord zijn niet mijn smaak. Verder is het een plaatje.
Denk inderdaad dat het een kwestie is van 3factoren: slijtage , timing en afstelling.
Als de zuiger nu 3mm korter is dan gaat er al iets mis.
Een goede tuner die jou kan helpen heeft zich al gemeld: LVS.
Verder zit Andre dicht bij jou om te helpen met afstellen.
Komt goed.
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Misschien staat de inlaat te lang open bij de nieuwe zuiger , die is immers ingekort
Je zou eerst zelf eens de Inlaat timing kunnen meten , met een graden-verdelings -schijf .
Is ook wel vrij simpel zelf te maken van stevig karton ofzo iets .
Vastplakken op je vliegwiel met dubbel zijdig tape en een aanwijspunt van een stukje ijzerdraad maken en bevestigen .
Bvb, de ijzerdraad -punt op onderste dode punt zetten en dan de inlaat gaan meten .
Spruitstuk eraf en
gewoon dus IN ...de inlaatpoort kijken terwijl je het vliegwiel verdraaid .
T~zal rond de 160 a 165 graden moeten zitten maximaal ,,,,dacht ik,,,, (" ben er al weer een poosje uit ")
Je zou eerst zelf eens de Inlaat timing kunnen meten , met een graden-verdelings -schijf .
Is ook wel vrij simpel zelf te maken van stevig karton ofzo iets .
Vastplakken op je vliegwiel met dubbel zijdig tape en een aanwijspunt van een stukje ijzerdraad maken en bevestigen .
Bvb, de ijzerdraad -punt op onderste dode punt zetten en dan de inlaat gaan meten .
Spruitstuk eraf en
gewoon dus IN ...de inlaatpoort kijken terwijl je het vliegwiel verdraaid .
T~zal rond de 160 a 165 graden moeten zitten maximaal ,,,,dacht ik,,,, (" ben er al weer een poosje uit ")
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
- Locatie: Westkapelle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Probeer eens bij Johan (CNC Parts) of die de boel wil bekijken.
Daar heb ik meer vertrouwen in dan bij Jacco Witte.
CNC Parts zit ook in zeeland , dus makkelijk zat.
Mvg Adrie.
Daar heb ik meer vertrouwen in dan bij Jacco Witte.
CNC Parts zit ook in zeeland , dus makkelijk zat.
Mvg Adrie.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 03 mei 2015, 16:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Iedereen bedankt voor de hulp.
Ik ben er inmiddels wel achter dat het aan de zuiger zal liggen.
Ook de gaatjes in de zuiger zittten niet helemaal op de goede plek.
de blinde poortjes worden nu maar een klein stukje geopend.
Ze zitten dus gewoon voor de helft naast de poortjes geboord
Ik heb inmiddels een pb gestuurd naar lvs in de hoop dat hij er naar wil kijken.
Mischien kan hij ook gelijk nog wat meer vermogen uit de cilinder halen.
Ook ga ik me eens verder verdiepen in het tunen.
En dan zelf eens proberen met wat oude imitatie cilinders.
Ik ben er inmiddels wel achter dat het aan de zuiger zal liggen.
Ook de gaatjes in de zuiger zittten niet helemaal op de goede plek.
de blinde poortjes worden nu maar een klein stukje geopend.
Ze zitten dus gewoon voor de helft naast de poortjes geboord
Ik heb inmiddels een pb gestuurd naar lvs in de hoop dat hij er naar wil kijken.
Mischien kan hij ook gelijk nog wat meer vermogen uit de cilinder halen.
Ook ga ik me eens verder verdiepen in het tunen.
En dan zelf eens proberen met wat oude imitatie cilinders.
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Dan zou ik Johan eerst maar eens vragen of hij daar tijd en fut voor heeft !
Nog niet zolang geleden heeft hij immers aangegeven er voorlopig de rem op te trekken ivm zijn gezondheid. ( terecht naar mijn mening)
Nog niet zolang geleden heeft hij immers aangegeven er voorlopig de rem op te trekken ivm zijn gezondheid. ( terecht naar mijn mening)
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 05 jun 2014, 20:17
- Locatie: regio amersfoort
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Afstel probleem of poorttiming??
O, dat heb ik dan gemist. Gezondheid is natuurlijk veel belangrijker!Caspar schreef:Dan zou ik Johan eerst maar eens vragen of hij daar tijd en fut voor heeft !
Nog niet zolang geleden heeft hij immers aangegeven er voorlopig de rem op te trekken ivm zijn gezondheid. ( terecht naar mijn mening)
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 jan 2011, 22:35
- Locatie: Westkapelle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Vragen kun je het altijd en je moet niet willen : vandaag brengen en gister klaar.wijnand schreef:O, dat heb ik dan gemist. Gezondheid is natuurlijk veel belangrijker!Caspar schreef:Dan zou ik Johan eerst maar eens vragen of hij daar tijd en fut voor heeft !
Nog niet zolang geleden heeft hij immers aangegeven er voorlopig de rem op te trekken ivm zijn gezondheid. ( terecht naar mijn mening)
Adrie.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 03 mei 2015, 16:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Het setje is weer gemonteerd en lijkt het goed te doen.
Nog even rustig inlaten lopen.
Het loopt goed en heeft onderin behoorlijk wat vermogen meer.
Op toeren weet ik uiteraard nog niet
Bedankt voor de tips.
En lvs bedankt voor het door jou geleverde werk (vakwerk)
Nog even rustig inlaten lopen.
Het loopt goed en heeft onderin behoorlijk wat vermogen meer.
Op toeren weet ik uiteraard nog niet
Bedankt voor de tips.
En lvs bedankt voor het door jou geleverde werk (vakwerk)
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 03 mei 2015, 16:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Voor de mensen die benieuwd zijn.
Inmiddels het spulletje lekker ingereden.
En nog wat aan de afstelling veranderd.
Hij loopt nu ruim 110 op de gps gemeten.
Heeft behoorlijk wat meer vermogen onderin wat ik al zei.
Ook op toeren trek ie lekker door en pakt ie goed op zelfs in zn vijf wat ie anders alleen maar deed met winkracht 8 mee
Inmiddels het spulletje lekker ingereden.
En nog wat aan de afstelling veranderd.
Hij loopt nu ruim 110 op de gps gemeten.
Heeft behoorlijk wat meer vermogen onderin wat ik al zei.
Ook op toeren trek ie lekker door en pakt ie goed op zelfs in zn vijf wat ie anders alleen maar deed met winkracht 8 mee
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Dat is een hele grote progressie die doet vermoeden dat je meer gedaan hebt dan alleen de cilinder terug van LVS zo monteren. Stond de Kokusan bijvoorbeeld altijd al goed of heb je de sproeierbezetting van de carburateur nog veranderd.R1981 schreef:Voor de mensen die benieuwd zijn.
Inmiddels het spulletje lekker ingereden.
En nog wat aan de afstelling veranderd.
Hij loopt nu ruim 110 op de gps gemeten.
Heeft behoorlijk wat meer vermogen onderin wat ik al zei.
Ook op toeren trek ie lekker door en pakt ie goed op zelfs in zn vijf wat ie anders alleen maar deed met winkracht 8 mee
Claus is een tovenaar maar afstellen heb je neem ik aan zelf gedaan?
Ben benieuwd,
Eric
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Afstel probleem of poorttiming??
kan ook zijn dat z'n vertaling te zwaar is/was....als je alleen in z'n 5de kunt komen met windkracht 8 mee voorderest mooi resultaat, ik weet dat Andy ook ooit een snelle 50cc had die zelfs nog iets harder dan 110gps kilometers ging en nog relatief gezien ook nog wat 'onderin' had. Maar het klinkt goed, en je bent tevreden en daar gaat het om.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 03 mei 2015, 16:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Afstel probleem of poorttiming??
Ik heb er een sproeier ingedaan van een aantal maten groter.
Ook heb ik wat zwaardere vertanding gemonteerd
Was vrij ligt vertand omdat hij voorheen moeite had in zn vijf.
Ook ben ik niet zo zwaar 65kg dus dat scheeld ook.
Ontsteking heb ik ook nog iets vroeger gezet maar stond eigenlijk goed.
Lvs heeft ook meer gedaan dan alleen een zuigertje inmeten.
Hij heeft de poorten wat aangepast en twee poortjes naar de uitlaat erbij gezet.
Ook heeft hij de kop bewerkt.
Ook heb ik wat zwaardere vertanding gemonteerd
Was vrij ligt vertand omdat hij voorheen moeite had in zn vijf.
Ook ben ik niet zo zwaar 65kg dus dat scheeld ook.
Ontsteking heb ik ook nog iets vroeger gezet maar stond eigenlijk goed.
Lvs heeft ook meer gedaan dan alleen een zuigertje inmeten.
Hij heeft de poorten wat aangepast en twee poortjes naar de uitlaat erbij gezet.
Ook heeft hij de kop bewerkt.