Andere carburateur.
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Andere carburateur.
Een vraagje aan de kenners,heeft het nut een Bing 23mm te monteren in plaats van een 20mm op een 6poorts 50cc,
of is een 20mm mooi zat?De cilinder is door Piet van der Gaag getuned en door LVS voorzien van een zuiger en 2 extra poorten,ook heeft hij de kop aangepast voor een Barikit zuiger.Ontsteking is HPI met vliegwiel,uitlaat is een SP50.
of is een 20mm mooi zat?De cilinder is door Piet van der Gaag getuned en door LVS voorzien van een zuiger en 2 extra poorten,ook heeft hij de kop aangepast voor een Barikit zuiger.Ontsteking is HPI met vliegwiel,uitlaat is een SP50.
Laatst gewijzigd door Mach4 op 02 jul 2016, 01:45, 2 keer totaal gewijzigd.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Andere carburateur.
Voorop gesteld: ik ken de poort timing niet.
Maar normaal zul je er wel wat topvermogen mee kunnen winnen.
Maar het kan best zijn dat hij onderin wat minder mooi aan het gas hangt.
Is je spruitstuk groot genoeg ?
Krijgt hij met de 23mm wel genoeg lucht ? Grote kans dat je het luchtfilter+huis moet modificeren.
Een tweetakt is geen rocket-science , maar het luistert wel heel nauw.
Maar normaal zul je er wel wat topvermogen mee kunnen winnen.
Maar het kan best zijn dat hij onderin wat minder mooi aan het gas hangt.
Is je spruitstuk groot genoeg ?
Krijgt hij met de 23mm wel genoeg lucht ? Grote kans dat je het luchtfilter+huis moet modificeren.
Een tweetakt is geen rocket-science , maar het luistert wel heel nauw.
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Andere carburateur.
Spruitstuk is origineel 20mm ,luchtfilter is twin air,timing is vrij extreem,volgens mij op de grens van wat nog rijdbaar is op
de straat,dat klopt ook wel want onderin is er niet veel thuis,de exacte waardes weet ik niet meer het is alweer 5 jaar geleden
dat het gedaan is.Door verhuizing heb ik pas sinds kort de tijd gehad deze cilinder te monteren,eenmaal in de powerband loopthet als een racer .Een Bing 23mm heb ik wel op mijn oude 60cc gehad en dat liep heel goed.
De 20mm heb ik flink arm moeten zetten anders wou de motor niet goed lopen met het filter,78 sproeier en naald in de laagste stand.
de straat,dat klopt ook wel want onderin is er niet veel thuis,de exacte waardes weet ik niet meer het is alweer 5 jaar geleden
dat het gedaan is.Door verhuizing heb ik pas sinds kort de tijd gehad deze cilinder te monteren,eenmaal in de powerband loopthet als een racer .Een Bing 23mm heb ik wel op mijn oude 60cc gehad en dat liep heel goed.
De 20mm heb ik flink arm moeten zetten anders wou de motor niet goed lopen met het filter,78 sproeier en naald in de laagste stand.
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Andere carburateur.
Ik had eerst de naald op groef 2 staan en een 90 sproeier toen wou de motor niet oppakken vanaf het middengebied
toen heb ik de naald op zijn laagst gezet en werd het al iets beter,met wat moeite oppakken toen naar 85 hoofdsproeier gegaan en dat werkte goed zonder filter,met het twinair filter gemonteerd weer het zelfde gedoe dat hij niet wou oppakken in het middengebied,toen naar 78 en nu loopt hij met filter wel goed.In het begin ook nog met de originele filter buis geprobeerd maar daar was helemaal niets mee aan te vangen.Ik heb zelf het idee dat hij in het middengebied nog armer zou kunnen,maar dat gaat niet gezien dat de naald al in de laagste stand staat,zonder filter zal hij waarschijnlijk het beste lopen,maar dat is ook niet zo goed voor de motor.
toen heb ik de naald op zijn laagst gezet en werd het al iets beter,met wat moeite oppakken toen naar 85 hoofdsproeier gegaan en dat werkte goed zonder filter,met het twinair filter gemonteerd weer het zelfde gedoe dat hij niet wou oppakken in het middengebied,toen naar 78 en nu loopt hij met filter wel goed.In het begin ook nog met de originele filter buis geprobeerd maar daar was helemaal niets mee aan te vangen.Ik heb zelf het idee dat hij in het middengebied nog armer zou kunnen,maar dat gaat niet gezien dat de naald al in de laagste stand staat,zonder filter zal hij waarschijnlijk het beste lopen,maar dat is ook niet zo goed voor de motor.
-
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 12 sep 2002, 20:50
- Locatie: Nijkerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Andere carburateur.
Een 78 sproeier icm twinair op een 6 poorter is VEEL te arm, dat blijft geen 100km heel!
Heb met ongeveer dezelfde setup gereden, en ook met 20 en 23mm met twinairen reed dan met sproeier 105 in de 20mm en 112 in de 23mm.
Heb met ongeveer dezelfde setup gereden, en ook met 20 en 23mm met twinairen reed dan met sproeier 105 in de 20mm en 112 in de 23mm.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: Andere carburateur.
20mm carb geeft een betere opname van onderaf, het kan zijn dat hij dat met een 23mm ook nog doet, kwestie van testen. Maar de jongens in de SOWB rijden met een 16mm en trekken rustig 12a13pk, dus een 20mm is groot zat. Zelf kun je hem armer op laten nemen door of ander model gasnaald en sproeierbuis of een grotere afschuining aan de gasschuif een combinatie van beiden kan ook. Zelf is een 78er veels te klein, bij twinair moet je gauw naar de 95 of nog ruimer.
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Andere carburateur.
Zonder filter en met een 90 viel er niet mee te rijden,hij pakte dan gewoon niet op vanaf het middengebied.
Misschien is de oplossing inderdaad een andere gasnaald en buis,maar waar haal je dat vandaan voor een Bing?
Misschien is de oplossing inderdaad een andere gasnaald en buis,maar waar haal je dat vandaan voor een Bing?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Andere carburateur.
Bij de Bing dealers in Duitsland. Faak Tillmans en Bernard Greiner.Mach4 schreef:Zonder filter en met een 90 viel er niet mee te rijden,hij pakte dan gewoon niet op vanaf het middengebied.
Misschien is de oplossing inderdaad een andere gasnaald en buis,maar waar haal je dat vandaan voor een Bing?
Enzo
-
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 12 sep 2002, 20:50
- Locatie: Nijkerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Andere carburateur.
Met een 23mm iets sterker.
Had er een immi 23mm met lange puch gasnaald en afgeschuinde gasschuif op die je bij dick baan kunt halen.
90 in een 23 kan best 600 km goed gaan, maar heb je de kleur van je bougie gecheckt? En een flink stuk volgas gereden?
Vermoedelijk zit er een kleine sproeierbuis in (1208) of een (te) dikke naald.
Had er een immi 23mm met lange puch gasnaald en afgeschuinde gasschuif op die je bij dick baan kunt halen.
90 in een 23 kan best 600 km goed gaan, maar heb je de kleur van je bougie gecheckt? En een flink stuk volgas gereden?
Vermoedelijk zit er een kleine sproeierbuis in (1208) of een (te) dikke naald.
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Andere carburateur.
Die 23mm zat op mijn 60cc,die heb ik verkocht,nu heb ik alleen nog een 50cc met 20mm carb,de bougie heb ik nog niet bekeken,
echt volgas heb ik er ook nog niet mee gereden,ik ben hem nog aan het inrijden nu slechts 30 km mee gereden.
Maar ik zal de bougie eruit halen en kijken hoe die eruit ziet.
echt volgas heb ik er ook nog niet mee gereden,ik ben hem nog aan het inrijden nu slechts 30 km mee gereden.
Maar ik zal de bougie eruit halen en kijken hoe die eruit ziet.
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Andere carburateur.
Sproeierbuis controleren en je gasnaald controleren is een goede tip. Het moet toch ergens aan liggen. Probeer anders eens een 1308 of 1408 sproeierbuis. Andere afgeschuinde gasschuif geloof ik minder in. Gewoon de gasschuif en gasnaald erin die erin horen. Kijk ook eens naar je ontsteking, waar staat die op? Probeer ook eens een andere stationairsproeier, standaard zal er een 35 in zitten, kan best zo zijn dat er bij jou een 40 of 45 in moet en zelfs een 50 of 55 is mogelijk Nog iets over die stationairsproeier : ik heb af en toe last van het feit dat mijn afstelling voor geen meter meer klopt, motor loopt niet meer stationair en zeer onregelmatig. Dit is een gevolg van een verstopping van je stationairsproeier, het hele kleine gaatje onderin is meestal de boosdoener. Daarnaast, blaas je carburateur eens goed door met een compressor of laat hem ultrasoon reinigen. Alles uitsluiten! Suc6!
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Andere carburateur.
@ Zatopek,ik heb er al een andere stationair sproeier in gedaan en dat was al een verbetering,ontsteking is HPI 2-ten en die staat op 3,7 voorontsteking.Ik ben vandaag ook nog wat anders tegengekomen,er blijkt op mijn 20mm een vlak deksel te zitten en ik kwam
er achter dat de gasschuif daardoor niet helemaal open kan,ik heb nu een verhoogd deksel en nu gaat hij wel helemaal open,dat zal
ook wat schelen.
er achter dat de gasschuif daardoor niet helemaal open kan,ik heb nu een verhoogd deksel en nu gaat hij wel helemaal open,dat zal
ook wat schelen.
-
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 12 sep 2002, 20:50
- Locatie: Nijkerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Andere carburateur.
Dus als ik het goed begrijp dan rijd je nu met een 78 sproeier en je HPI op 3.7mm voor ontsteking EN je rijdt alleen rustig??????
Vind het eerlijk gezegd een wonder dat je zuiger nog niet is gesmolten, zeker bij langzaam inrijden is 3.7 voorontsteking VEEL te veel op een HPI 2Ten.
Heb zelf ook een HPI 2 ten op mijn snelle 60cc en die staat op op 2.5mm voorontsteking, meer dan voldoende. Set draait 13000 toeren!
Vind het eerlijk gezegd een wonder dat je zuiger nog niet is gesmolten, zeker bij langzaam inrijden is 3.7 voorontsteking VEEL te veel op een HPI 2Ten.
Heb zelf ook een HPI 2 ten op mijn snelle 60cc en die staat op op 2.5mm voorontsteking, meer dan voldoende. Set draait 13000 toeren!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Andere carburateur.
60ccBullet schreef:Enzo dit gaat zeker niet over een 50cc wat jij schrijft ??
20 bing met 95 sproeier.
BULLET
Maar ik heb zelf met een 50cc gereden met sproeier 105
Enzo
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: Andere carburateur.
Geen gekke maat als je met een twinair rijdt. Nogmaals als je bv wel nog een losse gasschuif hebt liggen kun je daaraan voorzichtig de afschuining groter maken, maar kijk uit je gaat snel te ver! Je zal ervan staan te kijken wat voor invloed dat heeft, maar eerst zorgen dat hij volgas goed is afgesteld en dan pas wat veranderen aan de afschuining. Als je met een andere gasnaald en sproeierbuis gaat werken heeft dat ook weer invloed op je hoofdsproeier, zelfs je stationairsproeier heeft daar een aanmerkelijke invloed op... je ziet dat er heel wat variabelen zijn.
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Andere carburateur.
Bij HPI geven ze die 2,5 op en dat je verder kan experimenteren met de voorontsteking ik heb het ook in diverse topics gelezen dat je 3,5 tot 4mm voorontsteking moet aanhouden,zo heb ikberryb schreef:Dus als ik het goed begrijp dan rijd je nu met een 78 sproeier en je HPI op 3.7mm voor ontsteking EN je rijdt alleen rustig??????
Vind het eerlijk gezegd een wonder dat je zuiger nog niet is gesmolten, zeker bij langzaam inrijden is 3.7 voorontsteking VEEL te veel op een HPI 2Ten.
Heb zelf ook een HPI 2 ten op mijn snelle 60cc en die staat op op 2.5mm voorontsteking, meer dan voldoende. Set draait 13000 toeren!
ook met mijn 60cc altijd gereden en de zuiger is niet gesmolten.Ik rij nu rustig omdat ik nog moet inrijden,is dat eenmaal
gebeurd gaat het niet meer zo rustig.
Laatst gewijzigd door Mach4 op 30 jun 2016, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Andere carburateur.
Een gasschuif heb ik nog wel,de vraag is alleen wat voor afschuining je dan moet maken,zomaar wat weghalen lijkt mij nietnozems schreef:Geen gekke maat als je met een twinair rijdt. Nogmaals als je bv wel nog een losse gasschuif hebt liggen kun je daaraan voorzichtig de afschuining groter maken, maar kijk uit je gaat snel te ver! Je zal ervan staan te kijken wat voor invloed dat heeft, maar eerst zorgen dat hij volgas goed is afgesteld en dan pas wat veranderen aan de afschuining. Als je met een andere gasnaald en sproeierbuis gaat werken heeft dat ook weer invloed op je hoofdsproeier, zelfs je stationairsproeier heeft daar een aanmerkelijke invloed op... je ziet dat er heel wat variabelen zijn.
de bedoeling.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Andere carburateur.
Hpi is een volgas (race) ontsteking.Mach4 schreef:Toch is dat wat ze opgeven bij HPI en ik heb het ook in diverse topics gelezen,3,5 tot 4mm voorontsteking,zo heb ikberryb schreef:Dus als ik het goed begrijp dan rijd je nu met een 78 sproeier en je HPI op 3.7mm voor ontsteking EN je rijdt alleen rustig??????
Vind het eerlijk gezegd een wonder dat je zuiger nog niet is gesmolten, zeker bij langzaam inrijden is 3.7 voorontsteking VEEL te veel op een HPI 2Ten.
Heb zelf ook een HPI 2 ten op mijn snelle 60cc en die staat op op 2.5mm voorontsteking, meer dan voldoende. Set draait 13000 toeren!
ook met mijn 60cc altijd gereden en de zuiger is niet gesmolten.Ik rij nu rustig omdat ik nog moet inrijden,is dat eenmaal
gebeurd gaat het niet meer zo rustig.
Bing gasschuif
viewtopic.php?f=4&t=38029&hilit=Bing
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Andere carburateur.
@Enzo,bedankt voor de link,zo is het heel wat duidelijker.Ik ga daar eens mee experimenteren.
Net nog gelezen dat een grotere afschuining van de gasschuif het mengsel in zijn werkgebied armer maakt,dus dat zou een oplossing kunnen zijn.
Net nog gelezen dat een grotere afschuining van de gasschuif het mengsel in zijn werkgebied armer maakt,dus dat zou een oplossing kunnen zijn.