meer kracht
-
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 25 jul 2010, 09:18
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
meer kracht
Ik heb een originele cilinder waar ik niet aan wil vijlen, maar wil wat meer kracht voor hier in het heuvelland en dat hij niet terug valt met wat tegenwind, hij hoeft dus niet harder te rijden, 60 km/uur vind ik zat. Wat voor cilinder moet ik hier voor aanschaffen, 50cc snel of 60cc?
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: meer kracht
Voor een bromfiets is 57 km/u de limiet.
Daarboven komt je kenteken in gevaar door een w.o.k. status.
Tot zover de preek.
De cilinders die te koop zijn , zitten allemaal rond de 6pk of meer.
Zelf heb ik een versleten originele 2pk cilinder opgestuurd naar een tuner hier op het forum.
Die heeft de cilinder naar 4pk getuned en er een nieuwe NiCaSil wand in laten zetten en een nieuwe zuiger erbij gezocht.
In het heuvelland loopt dat prima met een 14mm bing , 11/36 tandwielen en de originele 28mm uitlaat loopt dat prima.
De topsnelheid begrens je met een lange dunne uitlaatbocht.
Daarboven komt je kenteken in gevaar door een w.o.k. status.
Tot zover de preek.
De cilinders die te koop zijn , zitten allemaal rond de 6pk of meer.
Zelf heb ik een versleten originele 2pk cilinder opgestuurd naar een tuner hier op het forum.
Die heeft de cilinder naar 4pk getuned en er een nieuwe NiCaSil wand in laten zetten en een nieuwe zuiger erbij gezocht.
In het heuvelland loopt dat prima met een 14mm bing , 11/36 tandwielen en de originele 28mm uitlaat loopt dat prima.
De topsnelheid begrens je met een lange dunne uitlaatbocht.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: meer kracht
En het 11 tandwieltje ipv 12 help ook mee aan je doel, koppel en begrenzen.Caspar schreef:Voor een bromfiets is 57 km/u de limiet.
Daarboven komt je kenteken in gevaar door een w.o.k. status.
Tot zover de preek.
De cilinders die te koop zijn , zitten allemaal rond de 6pk of meer.
Zelf heb ik een versleten originele 2pk cilinder opgestuurd naar een tuner hier op het forum.
Die heeft de cilinder naar 4pk getuned en er een nieuwe NiCaSil wand in laten zetten en een nieuwe zuiger erbij gezocht.
In het heuvelland loopt dat prima met een 14mm bing , 11/36 tandwielen en de originele 28mm uitlaat loopt dat prima.
De topsnelheid begrens je met een lange dunne uitlaatbocht.
Enzo
- polite
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 19:38
- Locatie: Westerkwartier
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: meer kracht
Ik lees zo niet WAT voor origineel cilindertje je hebt. Toevallig een 15-13-91?? Wanneer de cilinder en zuiger goed zijn, zou je de cilinder aan de bovenkant kunnen "laten" afdraaien. Wordt hij ook een stuk sterker van.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: meer kracht
Deze is 70mm dus je kan er zo 2 mm afhalen.polite schreef:Ik lees zo niet WAT voor origineel cilindertje je hebt. Toevallig een 15-13-91?? Wanneer de cilinder en zuiger goed zijn, zou je de cilinder aan de bovenkant kunnen "laten" afdraaien. Wordt hij ook een stuk sterker van.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: meer kracht
Duitse 2,9 pkpitser schreef:Mijn cilinder heeft nr 150391......
Die zijn ca. 69,5 mm
Enzo
- polite
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 19:38
- Locatie: Westerkwartier
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: meer kracht
die zou toch redelijk makkelijk de 60 km/h moeten halen?? Ook bij heuvel(tje) op. Jammer dat er ook niet wat meer info wordt gegeven, zoals kettingwiel verhouding, en carb gebruik.Enzo-tvdzijden schreef:Duitse 2,9 pkpitser schreef:Mijn cilinder heeft nr 150391......
Die zijn ca. 69,5 mm
Enzo
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: meer kracht
Ik had ooit een 5-bak direct Bromfiets met een 14mm carburateur, volgens mij met 13/36, beresterk onderin. Cilinder was wel afgedraaid voor extra compressie. Verder niet aan gerommeld. Met een 66 hoofdsproeier, ja, rijkelijk klein maar was verder OK. 74 was veel te groot, 70 ook nog. Uitlaat 28 mm en die plastic wit crème buis in de koker van het luchtfilter de kliko in. Top van 65 makkelijk, rechtop en ook met tegenwind.