chromen cilinders

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marwin98
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 jan 2014, 14:33
Locatie: Leiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: chromen cilinders

#51 Bericht door marwin98 » 27 jan 2018, 23:27

Was meer een voorbeeld van een niet zo complex onderdeel. Uitzonderingen zoals deze hou je natuurlijk altijd.
Wou alleen duidelijk laten weten dat ik er geen kritiek op heb enzo :lol:, soms worden teksten namelijk anders opgevat.
Iedereen ze eigen manier, zou pas saai worden als iedereen exact hetzelfde deed :wink:

Jammer dat je denkt dat ik geen onderdelen kan beoordelen. Je kent me niet eens persoonlijk. [-X

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: chromen cilinders

#52 Bericht door Flocke » 28 jan 2018, 00:36

Man sollte das ganze einfach nicht so verbissen sehen, hier gibt es doch kein "richtig" oder "falsch", jeder sollte es so machen können, wie er mag ... :)

Ich finde es gut, wenn Leute alte Teile aufarbeiten, mit handwerklichem Geschick, und da wieder ein brauchbares Teil draus machen, Respekt !
Da ist man sehr gefordert und es schont die Resourcen ... :)

Andererseits kann ich auch Menno verstehen, dass er lieber neue Teile verbaut, weil er nicht die Zeit und Möglichkeiten hat, Teile aufzuarbeiten und ich muß ihm auch Recht geben, dass der Preisunterschied zwischen einem NOS-Teil und einem gebrauchten Teil manchmal nicht so groß ist, wenn man den Zeitaufwand und ggf. Kosten für die Aufarbeitung mit betrachtet.

Also soll es doch jeder so machen, wie er meint. Es gibt sehr viele unterschiedliche Facetten und Wege bei diesem Hobby, man soll einfach so tolerant sein, und die Vorgehensweisen der anderen zulassen, denn wie Menno schon sagte, hängt das sehr von den persönlichen Verhältnissen und Vorlieben ab.

Klar, jeder soll sagen, wie er es am besten findet oder macht, aber auch das Vorgehen der anderen akzeptieren.
Aber auch leichte Kritik oder ein Späßchen sollte man mit einem "Lächeln" ertragen ... :D

Gruß

Carsten

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: chromen cilinders

#53 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 jan 2018, 01:11

marwin98 schreef:Was meer een voorbeeld van een niet zo complex onderdeel. Uitzonderingen zoals deze hou je natuurlijk altijd.
Wou alleen duidelijk laten weten dat ik er geen kritiek op heb enzo :lol:, soms worden teksten namelijk anders opgevat.

Jammer dat je denkt dat ik geen onderdelen kan beoordelen. Je kent me niet eens persoonlijk. [-X
Citeer, Was meer een voorbeeld ....

Hoeveel kan er mankeren aan een ....?

bij wijze van spreke. :mrgreen:




Voor mij dus meer een voorbeeld, bij wijze van spreke :lol:
Mensen zijn best wel een complex onderdeel :D

Enzo

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: chromen cilinders

#54 Bericht door jamojamo » 28 jan 2018, 07:40

Henk 3bakvoet schreef:Je zal onderscheid moeten maken in doelgroepen.


Dan hebben we nog een doelgroep, de onzekere doelgroep.
Deze doelgroep begint aan een traject van teleurstellingen wanhoop en kreidler desoriëntatie.
Ik zal in mijn eentje wel weer een hele doelgroep vullen met kenmerken die mensen wel zullen herkennen:
- het Kreidlerforum is mijn AD, Volkskrant of Telegraaf en het eerste wat ik op een dag open om lekker te neuzen waar iedereen mee bzig is.
- ik heb geen einddoel met mijn Kreidlers maar zie wel,
- ik heb geen strategie anders dan als ik leuks zie koop ik het en probeer het pas te maken,
- ik vind het lijnenspel belangrijker dan perfektie of origineel,
- rijden is bijzaak want laten we eerlijk zijn een scooter of echte motor rijdt ALTIJD lekkerder :shock:

Verder denk ik wel eens dat deze uitlaatklep die het forum is nooit mag verdwijnen want ondanks wat kibbelarij zijn we allemaal vriendjes hier toch 8)
Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: chromen cilinders

#55 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 jan 2018, 09:33

Het is duidelijk dat er niemand in een hokje geplaatst wil worden. En is namelijk één groot hok nl. Het Kreidlerhok.

Dus lekker verder gaan met wat je wil ondanks dat men een andere mening heeft. Je maakt zelf de keuze uit de verschillende meningen.

Enzo

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: chromen cilinders

#56 Bericht door Eifelyeti » 28 jan 2018, 10:29

LVS schreef:de versleten oude chromen cilinders van kreidler en zundapp ,worden regelmatig voorzien van een nikasil wand .
nu vraagt powerseal 75e extra voor het ontchromen van een cilinder . [ wegens dure afval verweking ]

nikasil verwijderen , heeft geen extra kosten ..

:oops: :oops: :oops:
als dat nu so is, kan je beeter een NOS geforceerde cilinder koopen... als die noog sijn...

Gebruikersavatar
mucke
Berichten: 662
Lid geworden op: 25 aug 2003, 15:40
Locatie: Zuid-Limburg
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: chromen cilinders

#57 Bericht door mucke » 28 jan 2018, 10:39

keek nog eens terug naar het begin van dit topic ging over chroom wanden maar heb daarover amper wat gelezen wat lvs zijn vraag beantwoorde ? :wink:

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: chromen cilinders

#58 Bericht door Eifelyeti » 28 jan 2018, 10:55

mucke schreef:keek nog eens terug naar het begin van dit topic ging over chroom wanden .................
heb ik :wink:
ma ik denk niet dat claus hier moet een vraag voor schrijven, dat weet die toch zelfs....en als het 75€ nu meer kost bij powerseal, moet die klant het zelfs weeten of Gilardoni, Langcourt, Hoof, ATM etc... of dan toch Powerseal +75€ ...

darom: alt veel bla-bla in dit topic alt geweest :wink:

Gebruikersavatar
mucke
Berichten: 662
Lid geworden op: 25 aug 2003, 15:40
Locatie: Zuid-Limburg
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: chromen cilinders

#59 Bericht door mucke » 28 jan 2018, 11:04

:lol:
Eifelyeti schreef:
mucke schreef:keek nog eens terug naar het begin van dit topic ging over chroom wanden .................
heb ik :wink:
ma ik denk niet dat claus hier moet een vraag voor schrijven, dat weet die toch zelfs....en als het 75€ nu meer kost bij powerseal, moet die klant het zelfs weeten of Gilardoni, Langcourt, Hoof, ATM etc... of dan toch Powerseal +75€ ...

darom: alt veel bla-bla in dit topic alt geweest :wink:

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: chromen cilinders

#60 Bericht door Henk 3bakvoet » 28 jan 2018, 11:16

Eric,

Jij als gewaardeerd evenement rijder met de grote plaat (motor) zowel binnen als buiten onze landsgrenzen waarbij met soms doodsverachting snelheden gehaald worden van ruim boven de 100 km/u (bergaf :wink: ) moet je gewoon over top spul beschikken.

Dan gaan we niet lopen te kloten met macaroni voorvorken of op maat geslepen tarantella achter bruggen, of hoe die rommel ook mogen heten.
We zitten hier in de kreidler scene, je maakt mij verdrietig met die goedkope Spaanse of anderszins zuid Europese rommel op een kreidler. :lol:

Je hebt als basis een prachtige oranje buffel, die geeft jou een hoop plezier, niet alleen op de geselecteerde evenementen maar ook vaak in jou woon werkverkeer.
Als ik jou al in een hokje moet plaatsen is dat een hok waarbij jij als weinige het volledige rendement uit je buffel weet te halen.

In jou geval is er maar één optie voor jou buffel, en dat is NOS bij vervanging van slijtage delen.
Gewoon kopen en op de plank, enig idee hoe lekker dat is na bijvoorbeeld een kolbenklemmer. (klinkt beter als vastloper en ook onze Duitse vrienden begrijpen het.)

Zelfs taalkundig hebben we nog heel wat te leren van onze Oosterburen. [-o<
Maar ik dwaal af Eric, NOS voor jou buffel.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: chromen cilinders

#61 Bericht door jamojamo » 28 jan 2018, 11:51

Tsja, ik zal niet vergeten hoe beter de RS liep met jouw NOS Bosch bougie Henk :clap
Ook binnen NOS cilinders heb je verschil. Van de 15.43.97 zijn er 6versies gemaakt. Geef mij maar de laatste W6.
Verder weet ik wat ik mooi vind en de originele looks zijn slechts basis. Ik sluit niet uit dat de 150 Campagnolos nog eens worden verkocht ten gunste van andere mooie wielen al ben ik blij 9jaar geleden naar je geluisterd te hebben.
Ik heb trouwens een plannetje met 3D printing waar de goegemeenschap ook wel niet blij van zal worden :twisted:
Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: chromen cilinders

#62 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 jan 2018, 12:04

jamojamo schreef: Ook binnen NOS cilinders heb je verschil. Van de 15.43.97 zijn er 6versies gemaakt. Geef mij maar de laatste W6.

Gr.,
Eric
Ik heb 3 NOS W6 cilinders Eric en die hebben allemaal andere timingen

Enzo

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: chromen cilinders

#63 Bericht door Flocke » 28 jan 2018, 12:16

NOS muß man kaufen, wenn man es günstig bekommen kann, und nicht wenn man es dringend braucht. Habe letzte Woche 3x W5 und 2x W6 NOS für kleines Geld bekommen ... :)

Carsten

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: chromen cilinders

#64 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 jan 2018, 12:24

Binnenkort gaan we er weer 1 ontmaagden op een echte oranje buffel uit 1971.

Enzo

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: chromen cilinders

#65 Bericht door Henk 3bakvoet » 28 jan 2018, 12:27

Daarom schreef ik al NOS voor op de plank.

übersetzt in privates Lagerhaus

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: chromen cilinders

#66 Bericht door Flocke » 28 jan 2018, 12:59

Absolut richtig, Henk ! :clap

Weil es so "nett" aussieht, hier ein Bild, 4x W5, 3x W6, damit ist meine 71er RS bis an das Ende meiner Tage mit Zylindern versorgt ... :wink:

Gruß

Carsten
DSC_7044k.jpg
DSC_7044k.jpg (187.69 KiB) 4373 keer bekeken
Und "op de plank" damit ...
DSC_7056k.jpg
DSC_7056k.jpg (186.18 KiB) 4366 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: chromen cilinders

#67 Bericht door Caspar » 28 jan 2018, 15:10

Dat is een luxe probleem Carsten.
Nu moet je 120 jaar oud worden om al die cilinders te verslijten ;-)

mvl
Berichten: 1388
Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: chromen cilinders

#68 Bericht door mvl » 28 jan 2018, 15:40

Wieviel km fahren pro jahr?

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: chromen cilinders

#69 Bericht door Flocke » 28 jan 2018, 16:50

Erstmal "HABEN", dann weitersehen ... :D

Solche Teile würde ich nur gegen andere, seltene Teile eintauschen, die ich irgendwann noch gebrauchen könnte, aber erstmal werden die eingelagert.

Carsten

Helmantel
Berichten: 1011
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 55 keren

Re: chromen cilinders

#70 Bericht door Helmantel » 28 jan 2018, 21:09

NOS of gebruikt of imitatie moet iedereen zelf weten. Het restaureren en repareren van onderdelen en de verslagen daarvan vind ik trouwens wel interessanter om te volgen.

Ook vind ik eigenlijk dat een restauratieopbject dat nog compleet is het origineelst blijft met gerestaureerde onderdelen waar hij 40 jaar geleden de fabriek mee uit is gerold. Sommigen vervangen alles wat niet helemaal mooi meer is met een NOS onderdeel, maar voor mij is bijvoorbeeld een overgespoten spatbord waar mee de Kreidler ooit mee geleverd is minstens zo origineel als een NOS in originele lak.

Bovenstaande geld natuurlijk niet bij het compleet opbouwen met losse onderdelen en ook een chromen achterspatbord vervangen met een NOS gelakte is natuurlijk mooi.

NOS komt trouwens uit de (Amerikaanse) autowereld en is hier ook overgenomen. Zoals wel meer Amerikaanse begrippen, maar dat is een andere discussie :mrgreen:

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: chromen cilinders

#71 Bericht door Eifelyeti » 28 jan 2018, 21:17

Enzo-tvdzijden schreef:
jamojamo schreef: Ook binnen NOS cilinders heb je verschil. Van de 15.43.97 zijn er 6versies gemaakt. Geef mij maar de laatste W6.

Gr.,
Eric
Ik heb 3 NOS W6 cilinders Eric en die hebben allemaal andere timingen

Enzo
dat was bij alle cilinders so...kijk ens de 15.43.99... :oops:

het bewerken van die gietstukken was ook niet 100% bij Mahle....

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: chromen cilinders

#72 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 jan 2018, 21:24

Eifelyeti schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
jamojamo schreef: Ook binnen NOS cilinders heb je verschil. Van de 15.43.97 zijn er 6versies gemaakt. Geef mij maar de laatste W6.

Gr.,
Eric
Ik heb 3 NOS W6 cilinders Eric en die hebben allemaal andere timingen

Enzo
dat was bij alle cilinders so...kijk ens de 15.43.99... :oops:

het bewerken van die gietstukken was ook niet 100% bij Mahle....
Ik weet het. Heb ze allemaal gemeten.

Enzo

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: chromen cilinders

#73 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 jan 2018, 21:34

Helmantel schreef:NOS of gebruikt of imitatie moet iedereen zelf weten. Het restaureren en repareren van onderdelen en de verslagen daarvan vind ik trouwens wel interessanter om te volgen.

Ook vind ik eigenlijk dat een restauratieopbject dat nog compleet is het origineelst blijft met gerestaureerde onderdelen waar hij 40 jaar geleden de fabriek mee uit is gerold. Sommigen vervangen alles wat niet helemaal mooi meer is met een NOS onderdeel, maar voor mij is bijvoorbeeld een overgespoten spatbord waar mee de Kreidler ooit mee geleverd is minstens zo origineel als een NOS in originele lak.

Bovenstaande geld natuurlijk niet bij het compleet opbouwen met losse onderdelen en ook een chromen achterspatbord vervangen met een NOS gelakte is natuurlijk mooi.

NOS komt trouwens uit de (Amerikaanse) autowereld en is hier ook overgenomen. Zoals wel meer Amerikaanse begrippen, maar dat is een andere discussie :mrgreen:
Jij kent misschien de oranje buffel 1971 van de Wilde 13

Nou vorige week hadden wij Bernd (kilometerfresser) op visite. De Duitsland ritten heeft Marcel altijd op de RS 1974 gedaan zodoende had hij nog nooit in het echt Marcel zijn buffel gezien. Alleen foto.

De RS hebben wij toen geheel uit elkaar gehaald en weet in elkaar gezet.
Achterspatbord veel extra gaten in geboord.
Voorspatbord veel gebruiksporen
Koplamphouder scheef door ooit een val en krasjes op de lamp

Nou Bernd de patina man viel achterover hoe mooi en ori hij was =P~

Nos
achterspatbord
voorspatbord
kettingkast, balhoofdbekleding, tussenstuk en kroonstuk kappen
koplamphouder
koplamp

Onderbouw en achterbrug gespoten en motorschermen en frame gepoetst.
Dus ik wil maar zeggen dat NOS heel erg goed is te gebruiken bij een origineeltje
Ori velgen en spaken, ori transfers incl. De Zwitserse zwarte. Dus patina genoeg

Enzo

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: chromen cilinders

#74 Bericht door hermanp » 28 jan 2018, 21:40

Enzo-tvdzijden schreef:
Helmantel schreef:NOS of gebruikt of imitatie moet iedereen zelf weten. Het restaureren en repareren van onderdelen en de verslagen daarvan vind ik trouwens wel interessanter om te volgen.

Ook vind ik eigenlijk dat een restauratieopbject dat nog compleet is het origineelst blijft met gerestaureerde onderdelen waar hij 40 jaar geleden de fabriek mee uit is gerold. Sommigen vervangen alles wat niet helemaal mooi meer is met een NOS onderdeel, maar voor mij is bijvoorbeeld een overgespoten spatbord waar mee de Kreidler ooit mee geleverd is minstens zo origineel als een NOS in originele lak.

Bovenstaande geld natuurlijk niet bij het compleet opbouwen met losse onderdelen en ook een chromen achterspatbord vervangen met een NOS gelakte is natuurlijk mooi.

NOS komt trouwens uit de (Amerikaanse) autowereld en is hier ook overgenomen. Zoals wel meer Amerikaanse begrippen, maar dat is een andere discussie :mrgreen:
Jij kent misschien de oranje buffel 1971 van de Wilde 13

Nou vorige week hadden wij Berd (kilometerfresser) op visite. De Duitsland ritten heeft Marcel altijd op de RS 1974 gedaan zodoende had hij nog nooit in het echt Marcel zijn buffel gezien. Alleen foto.

De RS hebben wij toen geheel uit elkaar gehaald en weet in elkaar gezet.
Achterspatbord veel extra gaten in geboord.
Voorspatbord veel gebruiksporen
Koplamphouder scheef door ooit een val en krasjes op de lamp

Nou Bernd de patina man viel achterover hoe mooi en ori hij was =P~

Nos
achterspatbord
voorspatbord
kettingkast, balhoofdbekleding en kroonstuk kappen
koplamphouder
koplamp

Onderbouw en achterbrug gespoten en motorschermen en frame gepoetst.
Dus ik wil maar zeggen dat NOS heel erg goed is te gebruiken bij een origineeltje
Ori velgen en spaken, ori transfers incl. De Zwitserse zwarte. Dus patina genoeg

Enzo
Ik kan me voorstellen (zo zie en voel ik het namelijk zelf ook) dat iemand het erg mooi vindt als de Kreidler in de schuur, al is hij dan niet supermooi, nog wel het spatbordje en zadel heeft wat hij ook had toen hij Kornwestheim verliet.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: chromen cilinders

#75 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 jan 2018, 21:43

De spullen die er af zijn gekomen zijn of meteen op zijn zoon Tom zijn van nul af opgebouwde buffel gezet. Of opgeknapt en op de buffel geschroefd of op voorraad.

Er zit dus nog genoeg Kornwestheim spul op de buffel van Marcel. Zelfs zijn tank ori cilinder, carburateur, complete uitlaat en motor nog.

Enzo

Plaats reactie