Opportunisme

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Opportunisme

#26 Bericht door KJ » 12 mei 2018, 16:55

haddiewaddie schreef:Zakelijk heb ik altijd de volgende insteek : Als ik vantevoren weet dat ik een product of dienst op de markt wil brengen waarvan ik weet dat ik tegen het idee van een ander aan schuur maar dat idee niet is beschermd of vastgelegd treed ik met diegene eerst in contact om eerst eens netjes te overleggen of ik diegene daar niet mee in het vaarwater zit. Daarna is het vroeg genoeg om wel of niet iets door te duwen . Je kostbaarste gereedschap is nml je reputatie. En wanneer je je reputatie beschadigt door schaamteloos een ander te kopiëren bewijs je jezelf geen dienst.

Maar nu de volgende vraag: is dit schaamteloos kopiëren ? Ik vind nml van niet. En waarom niet? Omdat de insteek van black mamba met deze cilinder anders is dan de jager. De jager maakt grotere inhoud cilinders met membraan set up waarvoor je aan je blok ingrijpende aanpassingen moet doen om het pas te krijgen . Hogere investeringen maar wel een meer optimale benutting van de investering. Black mamba levert een plug and play cilinder welke je zo op je blok kan schroeven zonder je blok aan te hoeven passen. Compleet verschillende producten dus met een compleet verschillende klantwens m.i.
En voor zover ik weet werden de bolle spoelers al toegepast door Mahle in de 99 cilinders en is een poortmap zoals de jager toepast ook al gebaseerd op iets wat een ander ooit heeft uitgedokterd.

Daarbij zal ook Black mamba kosten hebben gemaakt alvorens iemand in een ander land een zooitje omgesmolten potten en pannen in een zandmal kieperde. Dus Tsjah , dit blijft een lastig dingetje. De waarheid ligt ergens in het midden vermoed ik. Waar twee vechten hebben altijd twee schuld, soms de een wat meer dan de ander.

Het zou beide partijen sieren de PR aanpak ietwat te wijzigen...
Black Mamba cilinder............pfff hoe kom je daar bij ?
Een Harry van Hout ontwikkeling / product / fabrikaat.
Marketingpraat is een leuk ding als daar vervolgens een schep goedgelovige schapen mee aan de haal gaat is het een kwestie van de schijn ophouden.

Het is een cilinder die in januari jl al op de markt had kunnen zijn maar gezien het land van productie vooraf ook waarschijnlijk was dat dat ws een half jaar later zou worden. :wink:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Opportunisme

#27 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 mei 2018, 17:48

Dus bij jou dan ook maar snel in de webshop :wink:
Zijn veel blatende schapen in Kreidlerland.

Enzo

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Opportunisme

#28 Bericht door Andy » 12 mei 2018, 21:16

De geschiedenis herhaald zich, opnieuw en opnieuw...

Andy,

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: Opportunisme

#29 Bericht door b.bonk » 12 mei 2018, 22:36

Heb er de ballen geen verstand van.
Maar dit is een de jager cilinder.
Uit het assortiment gehaald.
Nu als wonder product bij de groothandel.
Dat is marketing .
Koop ook merk spullen bij de action
Ben gekke henkie niet.
Mvg bertus

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Opportunisme

#30 Bericht door Henk 3bakvoet » 13 mei 2018, 09:18

Ik begrijp het wel.

Black mamba parts, daar zit wel een verhaal achter.
Daarvoor moeten wij terug naar het verleden.

Johan Emmers de grootste promotor van de bigbore scene in Nederland en Duitsland.
En dat konden ze bij de Jager goed merken in de verkoop van cilinders, nog af gezien van de bijvangst die daar uit voortvloeide.
Toch wel lekker zo een gratis vertegenwoordiger in het veld die kreidler hobbyisten wist te enthousiasmeren om bigbore te gaan rijden.

Een (gratis) marketing die de scooterzaak in het dorp Winkel geen euro koste, en zeker geen windeieren legde. vooral net voor en tijdens de wintermaanden was dat wel lekker wanneer de handel van schaamteloze gekopieerde look a like Vespa scooters van Aziatische makelij in hun showroom op zijn reet lag.

Deze schaamteloos gekopieerde cilinders daar zit natuurlijk een verhaal achter.
Ik begrijp dat Harrie van Hout ze laat maken, en Black Mamba Parts deze in zijn web shop verkoopt.
Waarom Johan Emmers (Black Mamba Parts) op de korrel genomen wordt weet ik niet, wat ik wel weet is dat hij er een berg van gaat verkopen, want als er één man is die de energie op kan brengen en mensen weet te enthousiasmeren voor deze cilinder(s) is hij het wel.

Bij de Jager kwam het ze aanwaaien, mede en vooral door de combinatie Johan Emmers, kreidler.nl en jogys-forum.de
Daar was maar één man verantwoordelijk voor, en die man preekt nu voor eigen parochie in zijn webshop, en hem kennende daar niet alleen, marketing heet dat.
Het voorop gezette 1-2 tje van de topicstarter en firma Jager op dit forum ten spijt.

En dat noemen we schaamteloos.
Ik begrijp het wel.”

lbs
Berichten: 404
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Opportunisme

#31 Bericht door lbs » 13 mei 2018, 10:33

Inderdaad Henk even terug naar het verleden.
In 2013 is bij de Jager een cilinder met veel vermogen ontwikkeld.Deze is in 2014 op de markt gebracht en dar was veel belangstelling voor voornamelijk uit Duitsland en bij de 50cc cross.Ook werden dikkere cilinders ontwikkeld
Nu is het 2018 en komt een nieuwe aanbieder op de markt. Vul het dus zelf maar in.
Uiterlijk is er een groot verschil ,de de Jager cilinders hebben alleen een rechte inlaat en een verstevigingsrib tussen de koelribben.
De Black Mamba cilinder is uiterlijk een getrouwe kopie van de originele Mahle. Dat is bv de KT cilinder ook.(kopieren?)
De winkel in Winkel bestaat al geruime tijd niet meer.
Al 40 jaar een goede relatie met Dik en Lieuw dus dit moest mij even van het hart.

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Opportunisme

#32 Bericht door Ed.P » 13 mei 2018, 17:01

Henk 3bakvoet schreef:Ik begrijp het wel.

Black mamba parts, daar zit wel een verhaal achter.
Daarvoor moeten wij terug naar het verleden.

Johan Emmers de grootste promotor van de bigbore scene in Nederland en Duitsland.
En dat konden ze bij de Jager goed merken in de verkoop van cilinders, nog af gezien van de bijvangst die daar uit voortvloeide.
Toch wel lekker zo een gratis vertegenwoordiger in het veld die kreidler hobbyisten wist te enthousiasmeren om bigbore te gaan rijden.

Een (gratis) marketing die de scooterzaak in het dorp Winkel geen euro koste, en zeker geen windeieren legde. vooral net voor en tijdens de wintermaanden was dat wel lekker wanneer de handel van schaamteloze gekopieerde look a like Vespa scooters van Aziatische makelij in hun showroom op zijn reet lag.

Deze schaamteloos gekopieerde cilinders daar zit natuurlijk een verhaal achter.
Ik begrijp dat Harrie van Hout ze laat maken, en Black Mamba Parts deze in zijn web shop verkoopt.
Waarom Johan Emmers (Black Mamba Parts) op de korrel genomen wordt weet ik niet, wat ik wel weet is dat hij er een berg van gaat verkopen, want als er één man is die de energie op kan brengen en mensen weet te enthousiasmeren voor deze cilinder(s) is hij het wel.

Bij de Jager kwam het ze aanwaaien, mede en vooral door de combinatie Johan Emmers, kreidler.nl en jogys-forum.de
Daar was maar één man verantwoordelijk voor, en die man preekt nu voor eigen parochie in zijn webshop, en hem kennende daar niet alleen, marketing heet dat.
Het voorop gezette 1-2 tje van de topicstarter en firma Jager op dit forum ten spijt.

En dat noemen we schaamteloos.
Ik begrijp het wel.”
En ik krijg ook alles voor niks bij de Jager.....was je nog vergeten :^o :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Opportunisme

#33 Bericht door Parlotti » 13 mei 2018, 22:47

haddiewaddie schreef:Nou lees ik dat topic ff door.
Nogmaals , voor de PR hadden beide partijen beter een andere insteek kunnen kiezen want dit wordt een beetje gênant eerlijk gezegd
Ik deel je laatste (waarde)oordeel over de PR van "beide partijen" niet. Want ik heb e.e.a. ook nog eens op mijn gemakkie teruggelezen en dan moet ik nuanceren dat topicstarter Ed P deze casus alleen aankaart. Overigens wel door het gelijk als opportunisme te betitelen; zelfs een vraagteken ontbreekt. Wat je hier verder ook van vindt: alleen de firma De Jager reageert. Black Mamba is de andere partij en die onthoudt zich (vooralsnog?) van commentaar. Daar zal Johan vast zijn redenen voor hebben.

Plaats reactie