werking inlaat van de nieuwe Kreidler BMP/de jager cilinders
- kriegsman
- Berichten: 1635
- Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:14
- Locatie: onstwedde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
werking inlaat van de nieuwe Kreidler BMP/de jager cilinders
allereerst wil ik aangeven dat ik geen enkel negatief commentaar wil geven of uitlokken!! over deze cilinders.
ik vind het geweldig wat men op de markt brengt!! en persoonlijk vind ik het een heel mooie cilinder!
maar ik heb dus een vraag over het grote naar de grote inlaatgat naar de bougiekant toe.
is er iemand die hiermee getest heeft of het extreme model van deze poort daadwerkelijk nut heeft??
zelf heb ik het een en ander aan inlaat trajecten getest,en daar is vaak wel veel winst/verlies te halen.
enkel bij deze vorm zou je bedenkingen kunnen hebben. zuigergestuurd bedoel ik !!!
uit ervaring weet ik dat je heel vaak dingen veranderd aan een 2 takt omdat je aanneemt dat het meer vermogen geeft!!
aannames kosten juist vaak vermogen!!
ik bedoel dus in dit geval de zuiger belemmert de ingang ,dus mooie instroom heb je niet(voor zover je het bij zuigergestuurd over mooie instroom kunt hebben) . en daarbij heb je een spijl in inlaattraject . geeft dit desondanks toch meer vermogen??? wie kan hier iets over vertellen.
persoonlijk blijf ik zuigergestuurd reuze interessant vinden vandaar mijn vraag.
heb zelf geen zin en tijd nogmaals een cilinder te vernielen anders zou ik het zelf gaan testen
ik vind het geweldig wat men op de markt brengt!! en persoonlijk vind ik het een heel mooie cilinder!
maar ik heb dus een vraag over het grote naar de grote inlaatgat naar de bougiekant toe.
is er iemand die hiermee getest heeft of het extreme model van deze poort daadwerkelijk nut heeft??
zelf heb ik het een en ander aan inlaat trajecten getest,en daar is vaak wel veel winst/verlies te halen.
enkel bij deze vorm zou je bedenkingen kunnen hebben. zuigergestuurd bedoel ik !!!
uit ervaring weet ik dat je heel vaak dingen veranderd aan een 2 takt omdat je aanneemt dat het meer vermogen geeft!!
aannames kosten juist vaak vermogen!!
ik bedoel dus in dit geval de zuiger belemmert de ingang ,dus mooie instroom heb je niet(voor zover je het bij zuigergestuurd over mooie instroom kunt hebben) . en daarbij heb je een spijl in inlaattraject . geeft dit desondanks toch meer vermogen??? wie kan hier iets over vertellen.
persoonlijk blijf ik zuigergestuurd reuze interessant vinden vandaar mijn vraag.
heb zelf geen zin en tijd nogmaals een cilinder te vernielen anders zou ik het zelf gaan testen
- Bijlagen
-
- nieuwe cilinder.JPG (83.56 KiB) 5020 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: werking inlaat van de nieuwe Kreidler BMP/de jager cilin
Plaatje
- Bijlagen
-
- 0F0BDF35-B6F3-4C6F-86B7-BAFBC63ADEFA.jpeg (197.66 KiB) 5003 keer bekeken
- kriegsman
- Berichten: 1635
- Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:14
- Locatie: onstwedde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: werking inlaat van de nieuwe Kreidler BMP/de jager cilin
het gaat niet om welke cilinder,het gaat mij puur om de vorm van de inlaatpoort!!
is wel een hele mooie cilinder !!
is wel een hele mooie cilinder !!
- LVS
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: werking inlaat van de nieuwe Kreidler BMP/de jager cilin
ik bedoel dus in dit geval de zuiger belemmert de ingang ,dus mooie instroom heb je niet.
--------------------------------------------------------------------------------------
pak een zuiger en zet die in een cilinder .
teken met stift , de afdichtlijn .
en je ziet dat de zuiger niks aan instroom hinderd,
-----------------------
ik heb er nog niet mee getest .
dus kan ook niet zeggen of er voordeel in zit .
ktm , had dit systeem al in de jaren 70 in hun crossers .
hier onder een foto van een ktm cilinder .
--------------------------------------------------------------------------------------
pak een zuiger en zet die in een cilinder .
teken met stift , de afdichtlijn .
en je ziet dat de zuiger niks aan instroom hinderd,
-----------------------
ik heb er nog niet mee getest .
dus kan ook niet zeggen of er voordeel in zit .
ktm , had dit systeem al in de jaren 70 in hun crossers .
hier onder een foto van een ktm cilinder .
- Bijlagen
-
- ktm2.JPG (40.74 KiB) 4952 keer bekeken
- kriegsman
- Berichten: 1635
- Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:14
- Locatie: onstwedde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: werking inlaat van de nieuwe Kreidler BMP/de jager cilin
[quote="LVS"] ik bedoel dus in dit geval de zuiger belemmert de ingang ,dus mooie instroom heb je niet.
--------------------------------------------------------------------------------------
pak een zuiger en zet die in een cilinder .
teken met stift , de afdichtlijn .
en je ziet dat de zuiger niks aan instroom hinderd,
-----------------------
als de onderkant spoelpoort ongeveer 40mm is
en het brugje ciliderwand van onderkant spoelpoort tot bovenkant inlaatpoort ongeveer 2 tot 4 mm is.wil je dan geen belemmering dan moet je heel korte zuiger gebruiken. rijdbaarheid is natuurlijk wel weer afhankelijk van hoogte onderkant(sluitingstijd).
--------------------------------------------------------------------------------------
pak een zuiger en zet die in een cilinder .
teken met stift , de afdichtlijn .
en je ziet dat de zuiger niks aan instroom hinderd,
-----------------------
als de onderkant spoelpoort ongeveer 40mm is
en het brugje ciliderwand van onderkant spoelpoort tot bovenkant inlaatpoort ongeveer 2 tot 4 mm is.wil je dan geen belemmering dan moet je heel korte zuiger gebruiken. rijdbaarheid is natuurlijk wel weer afhankelijk van hoogte onderkant(sluitingstijd).
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9264
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 921 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: werking inlaat van de nieuwe Kreidler BMP/de jager cilin
Hallo Alex,
ik heb de cilinder van emilio niet van binnen gezien, ma die was met deze 60cc Typ echt snel op de Eifeltour... heel sneller als een std. RS cilinder ...wel met de BMP touring uitlaat en VM20..... was so aan de 95-100 km/h
voor dit moet een tuner alt veel frezen....
ik heb de cilinder van emilio niet van binnen gezien, ma die was met deze 60cc Typ echt snel op de Eifeltour... heel sneller als een std. RS cilinder ...wel met de BMP touring uitlaat en VM20..... was so aan de 95-100 km/h
voor dit moet een tuner alt veel frezen....
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: werking inlaat van de nieuwe Kreidler BMP/de jager cilin
Het brede gedeelte van de poort word pas later door de spoelpoort uitsparingen onderin in de zuiger geopend en zullen dus ook eerder sluiten waardoor het bovenste poort gedeelte dus niet de timing bepaald maar alleen een groter inlaat opp.vlak….althans zo werkt het bij de Jager.
Gezien de adv. om te zien hoeveel hij er moet gaan bestellen heeft de zwarte slang heeft ze zelf ook nog niet getest.
Gezien de adv. om te zien hoeveel hij er moet gaan bestellen heeft de zwarte slang heeft ze zelf ook nog niet getest.
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: werking inlaat van de nieuwe Kreidler BMP/de jager cilin
Of het brede gedeelte van de van de inlaatpoort eerder of later wordt geopend hangt af van de lengte van het zuigerhemd.
Bij een "korte" zuiger zal het smalle gedeelte eerder openen.Bij een lange" zuiger" eerst het brede gedeelte openen.
Voor een optimale werking moeten beide gelijk openen.
Bij een "korte" zuiger zal het smalle gedeelte eerder openen.Bij een lange" zuiger" eerst het brede gedeelte openen.
Voor een optimale werking moeten beide gelijk openen.
- Caspar
- Berichten: 13597
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: werking inlaat van de nieuwe Kreidler BMP/de jager cilin
Spijltje zorgt voor geleiding van de zuiger.
Zodat deze niet kantelt en hapt in de poort.
Weghalen heeft sowieso geen nut voor de onbelemmerde instroom van mengsel : na het spijltje komt de drijfstang in beeld...
Zodat deze niet kantelt en hapt in de poort.
Weghalen heeft sowieso geen nut voor de onbelemmerde instroom van mengsel : na het spijltje komt de drijfstang in beeld...