Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 5826
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Kreuzau (D)
Has thanked: 30 times
Been thanked: 25 times

Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#1 Bericht door Eifelyeti » 01 jan 2019, 12:57

Hallo jongens

ik wil jullie ens een nieuwe produkt van de duitse handelaar kiesler-racing voorstellen die vanaf mart te koop is

Het is een niewe Bigbore cilinder met het inhoud van 98cc, 112cc en 125cc

het gietwerk heft een bekennende duitse gieterij gemaakt en het Nikasil is van Mahle

het vermoegen van deze cilinder is so bij 33pk+


de prijs is variabel, darom moet je het voor je eigen projekt ook aanfragen bij Jürgen
E-Mail-Adresse: boss@scooter-racing.de

de cilinder heft een eigen mebraankast
ik zelfs en andy hebben de cilinder met 86ccm kunnen testen bij de eifeltour..... :shock:

hier heb ik wat plaatje van deze nieuwe cilinder
IMG-20190101-WA0006.jpg
IMG-20190101-WA0006.jpg (89.19 KiB) 1887 keer bekeken
IMG-20190101-WA0008.jpg
IMG-20190101-WA0008.jpg (39.95 KiB) 1887 keer bekeken
IMG-20190101-WA0007.jpg
IMG-20190101-WA0007.jpg (48.21 KiB) 1887 keer bekeken
IMG-20190101-WA0003.jpg
IMG-20190101-WA0003.jpg (64.33 KiB) 1887 keer bekeken
IMG-20190101-WA0005.jpg
IMG-20190101-WA0005.jpg (38.84 KiB) 1887 keer bekeken
IMG-20190101-WA0004.jpg
IMG-20190101-WA0004.jpg (81.16 KiB) 1887 keer bekeken
meer weet ik niet evan

Groeten Roman
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 02 jan 2019, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
These users thanked the author Eifelyeti for the post (total 5):
Monsma (01 jan 2019, 12:59) • Maarten (01 jan 2019, 15:54) • Flocke (01 jan 2019, 19:52) • Ronvanderstelt (02 jan 2019, 12:20) • rs-r (03 jan 2019, 18:40)
Rating: 45.45%

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 3663
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Has thanked: 10 times
Been thanked: 0

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#2 Bericht door Monsma » 01 jan 2019, 12:59

Mooi!

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 9157
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Has thanked: 23 times
Been thanked: 22 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#3 Bericht door Caspar » 01 jan 2019, 13:20

Mooie aanvulling op het bestaande aanbod.
Ben benieuwd naar de ervaringen en de kosten.

Gebruikersavatar
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 5826
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Kreuzau (D)
Has thanked: 30 times
Been thanked: 25 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#4 Bericht door Eifelyeti » 01 jan 2019, 13:36

Caspar schreef:
01 jan 2019, 13:20
Mooie aanvulling op het bestaande aanbod.
Ben benieuwd naar de ervaringen en de kosten.
Hallo caspar,

mij was het echt "to much"....124 km/u in de 3e vers. en da waren noog 2 vernellingen :shock:
was so als dat je een 125er crosser rijd :D

als andy terub was van sijn testrijd waren dat sijn oogen :shock:
These users thanked the author Eifelyeti for the post:
Monsma (01 jan 2019, 21:18)
Rating: 9.09%

Roland
Berichten: 4293
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#5 Bericht door Roland » 01 jan 2019, 14:38

Wouw, klasse.

Ro

Ed.P
Berichten: 2829
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#6 Bericht door Ed.P » 01 jan 2019, 15:19

Ziet er goed uit , materiaal heeft tenminste een warmte behandeling gehad ben benieuwd hoe de (booster)poorten erin zitten.

124Km in de 3e versn ? wat voor toerental en gearing reed je dan ?

5,8tje
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 okt 2012, 20:13
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#7 Bericht door 5,8tje » 01 jan 2019, 17:45

Waarom koop je niet gewoon een motor?
Ik snap dat niet cilinders van 98 cc op een Kreidler.
Heb je dan een motor kenteken of een brommerkenteken?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 48469
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 84 times
Been thanked: 104 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#8 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 jan 2019, 17:59

5,8tje schreef:
01 jan 2019, 17:45
Waarom koop je niet gewoon een motor?
Ik snap dat niet cilinders van 98 cc op een Kreidler.
Heb je dan een motor kenteken of een brommerkenteken?
brommer of motor hangt van KW af. Je mag een bepaald percentage van cc afwijken wat er op kenteken vermeld staat.

Enzo

Gebruikersavatar
Richard B
Berichten: 1352
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
Locatie: Bussum
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#9 Bericht door Richard B » 01 jan 2019, 21:16

mooie cilinders,zo kunnen die oude kreidlers weer een beetje met het moderne verkeer meekomen :thumbsup
These users thanked the author Richard B for the post (total 2):
Monsma (01 jan 2019, 21:18) • Ed.P (01 jan 2019, 22:34)
Rating: 18.18%

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8294
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#10 Bericht door Andy » 01 jan 2019, 23:31

Zo,,,,,,,,,,,,,, dat was een echte kanon, in luttele seconden op de 110 in 3. De weg was niet lager en scherpe bochten daarna.

Had niet het idee dat ik op een kreidler "brommer" zat maar op een heuse 250cc 2T.

Als de prijzen bekent zijn, denk ik erover om 1 te kopen. Meer kreidlers heb ik daarna niet meer nodig.............. 1 RS met zo'n set en je bent klaar.

Andy,

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8294
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#11 Bericht door Andy » 01 jan 2019, 23:33

O ja, de top lag rond de 170km !!!!

Andy,

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1116
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Has thanked: 5 times
Been thanked: 29 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#12 Bericht door MichelVH » 01 jan 2019, 23:59

En dat gaat nog over de 86cc versie?

Als dat allemaal werkt ga ik er misschien maar eens aan denken. Wilde een goedkope A1 motor erbij, zoals een DT125 uit '98 oid. Maar als dit zo goed loopt is een motorkenteken te overwegen...

wilhelmus
Berichten: 364
Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#13 Bericht door wilhelmus » 02 jan 2019, 12:07

zijn er ook cilinders zonder membraan inlaad voor roterend?

Grt Wim

Gebruikersavatar
Harry Huizing
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 mar 2006, 13:03
Locatie: grunn-city
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#14 Bericht door Harry Huizing » 02 jan 2019, 12:09

boven de 50 cc. vindt ik het allemaal niet realistisch meer om wat voor borrelglaasje het ook gaat

Ronvanderstelt
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
Has thanked: 53 times
Been thanked: 19 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#15 Bericht door Ronvanderstelt » 02 jan 2019, 13:05

Vind het mooi dat de ontwikkelingen nog steeds doorgaan.
Vooral voor de jongens die de grenzen willen opzoeken.
Ik denk alleen dat je jezelf af moet gaan vragen of het allemaal nog in verhouding is.
Ten eerste natuurlijk qua veiligheid,170km/h op bandjes 2.75 of max.3.00 x17 lijkt me toch vrij wiebelig worden.
Remmerij zal uiteraard aangepast zijn aan die snelheden maar bij een noodstop vouwt in mijn ogen alles dubbel.
Ten tweede natuurlijk gua techniek, 33 pk overbrengen via een kreidlerblok naar het achterwiel is ook een behoorlijke uitdaging.
Verder vind ik het super

wilhelmus
Berichten: 364
Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#16 Bericht door wilhelmus » 02 jan 2019, 13:06

:D :D
Laatst gewijzigd door wilhelmus op 02 jan 2019, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

wilhelmus
Berichten: 364
Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#17 Bericht door wilhelmus » 02 jan 2019, 13:10

Harry Huizing schreef:
02 jan 2019, 12:09
boven de 50 cc. vindt ik het allemaal niet realistisch meer om wat voor borrelglaasje het ook gaat
je bedoelt niet interessant.
grt Wim

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9415
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 0
Been thanked: 10 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#18 Bericht door nozems » 02 jan 2019, 13:56

Gaaf dat er nu ook aanbod van bigbore cilinders uit Duitsland:) mooie ontwikkelingen. Maar ik dacht dat Kiesler mikte op veel kracht van ‘onderuit’? Ik reed vd zomer met een andere pijp aardig tegen de 140km/h aan, ik vind dat persoonlijk wel erg hard op zo’n klein ding, je mag wel een groot hart hebben wil je 170 gaan rijden op een Kreidler.

Zijn de cilinders er ook zonder die extra uitlaatpoorten? Wat zijn de timingem? Of staat dat allemaal vast?

Niettemin mooie ontwikkelingen, ik neem aan dat bij die 33pk versie er andere (CNC?) carters gebruikt moeten worden, alsmede andere krukaslagers? Of word de volle 33pk losgelaten op de standaard BO17 lagers?

Zatopek
Berichten: 4874
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#19 Bericht door Zatopek » 02 jan 2019, 15:30

Allereerst is het allemaal buitengewoon knap gemaakt maar het gaat inmiddels veel TE ver wat betreft snelheden en vermogens op zo'n klein orgel. Wat 5,8tje ook al schreef "waarom koop je niet gewoon een motor" daar ben ik het meer dan roerend mee eens. Het moet wel een kunst blijven (plat erop) om met zo'n minifiets laten we zeggen 100+ te rijden. Nogmaals, met 20PK of zelfs 33PK, afgezien van het feit dat het razendknap is, is het compleet doorgeslagen. Mikuni's, Keihins, Dellorto's, scootercilinders met 80cc plus en membranen, Anton Kreidler draait zich om in zijn graf denk ik of misschien ook wel niet maar het is aan mij echt niet besteed. Ook ik vind het leuk om met wat meer vermogen te kunnen rijden op een RSje maar voor mij houd het op met een snelheid van rond de 100 met een PK of 10. Vroegâh, rond 2007 reden we allemaal met 60cc zuigergestuurd, een cilinder van Claus, Piet v.d Gaag, Luc Foekema of Kees van Leeuwen en ik vergeet er nog wel eentje. Een uitgedraaide 20 naar 24 BING met een Homoet of look-a-like pijp...... Toen konden we nog leuk sporten met elkaar. 124km in zijn 3, waar gaat dit nog over #-o :shock: Koop lekker een 250cc motorfietsje, nog veel leuker ook, een Suzuki GS250 bijvoorbeeld :wink:

piet1945
Berichten: 192
Lid geworden op: 15 sep 2009, 19:00
Locatie: megen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#20 Bericht door piet1945 » 02 jan 2019, 16:46

Allemaal een gezond 2019 toegewenst.
Dit kom je tegen met veel pk’s
Krukaslagers drukken de Carters uit elkaar ontstekingskant moeten grotere lagers in
Kikstarter scheurt de Carter te veel compressie
Ophangingen scheuren af
Koppeling gaat slippen
Versnellings bak tanden breken af 2 en 3e versnelling
Dus met een cilinder ben je er niet
Groet Piet

Roland
Berichten: 4293
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#21 Bericht door Roland » 02 jan 2019, 17:22

170 km p.u. gaat mij te hard.............

Ro

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 48469
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 84 times
Been thanked: 104 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#22 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 jan 2019, 17:24

piet1945 schreef:
02 jan 2019, 16:46
Allemaal een gezond 2019 toegewenst.
Dit kom je tegen met veel pk’s
Krukaslagers drukken de Carters uit elkaar ontstekingskant moeten grotere lagers in
Kikstarter scheurt de Carter te veel compressie
Ophangingen scheuren af
Koppeling gaat slippen
Versnellings bak tanden breken af 2 en 3e versnelling
Dus met een cilinder ben je er niet
Groet Piet
Hebben we het nog niet over de remmerij, achterbrug..........

5,8tje
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 okt 2012, 20:13
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#23 Bericht door 5,8tje » 02 jan 2019, 18:37

Ik vindt het abnormale snelheden met een 50 cc frame en remmen, dat kan nooit goed gaan. Moet je ooit een ongeluk veroorzaken met blijvend letsel! ik vraag me hoe de verantwoordelijkheden dan liggen. Dat kon je wel eens geld gaan kosten.
Maar als je nog sneller wilt op een Kreidler bouw je er toch een Ducati Panigale blok onder zo een V 4.
Mijn mening tot 60 misschien een keer 70 km/u is genoeg voor een brommer, 50cc kun je wat sneller dat wel.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 48469
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 84 times
Been thanked: 104 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#24 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 jan 2019, 18:44

5,8tje schreef:
02 jan 2019, 18:37
Ik vindt het abnormale snelheden met een 50 cc frame en remmen, dat kan nooit goed gaan. Moet je ooit een ongeluk veroorzaken met blijvend letsel! ik vraag me hoe de verantwoordelijkheden dan liggen. Dat kon je wel eens geld gaan kosten.
Maar als je nog sneller wilt op een Kreidler bouw je er toch een Ducati Panigale blok onder zo een V 4.
Mijn mening tot 60 misschien een keer 70 km/u is genoeg voor een brommer, 50cc kun je wat sneller dat wel.
Brommer is ook 50cc

Gebruikersavatar
rs-r
Berichten: 703
Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
Locatie: Waregem (België)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 2 times

Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019

#25 Bericht door rs-r » 02 jan 2019, 18:46

Zou graag eens een filmpje zien van dit resultaat op de weg, moet wel erg impressionant zijn, en het geluid zal ook wel uniek zijn..
Petje af :thumbleft

Die cilinder lijkt wel, met dat groot inlaattraject, een gewone breidwand zo op de foto. :wink:

Plaats reactie