Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
- Richard B
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
- Locatie: Bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
30pk is inderdaad niet geheel in verhouding meer nee,20pk is daarintegen nog goed op de weg te brengen en met de juiste aanpassingen nog betrouwbaar ook getuige de vele blokken die dejager inmiddels heeft klaar gemaakt.
voor wie dus echt grenzen wilt opzoeken bied dit uitkomst maar ik verwacht dat die markt niet groot zal zijn
voor wie dus echt grenzen wilt opzoeken bied dit uitkomst maar ik verwacht dat die markt niet groot zal zijn
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 780 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
het is ja vanaf 18 pk zot 30+pk te maaken met deze typ cilinder
slag kan origineel 39,7mm tot 50mm
het kommen ook noog andere carters voor de groote krukas met slag 50, deze hebben ook andere normale sterkere lagers (heb ik begin December alt bij Jürgen gezien
heft dan de origineele overbrenging 2:63 van de KL600/800
ma da weet ik van Jürgen noog niet veel over...
darom is het toch eigen smak en eigen geld wat ma maakt
ik ben zelfs echte zuigergestuurde 50cc tot 60cc friend , ma ik find de techniek toch mooi
en geen mens rijd een 30pk monster zonder goede remmen en goede wielen.... denk ik ens
slag kan origineel 39,7mm tot 50mm
het kommen ook noog andere carters voor de groote krukas met slag 50, deze hebben ook andere normale sterkere lagers (heb ik begin December alt bij Jürgen gezien
heft dan de origineele overbrenging 2:63 van de KL600/800
ma da weet ik van Jürgen noog niet veel over...
darom is het toch eigen smak en eigen geld wat ma maakt
ik ben zelfs echte zuigergestuurde 50cc tot 60cc friend , ma ik find de techniek toch mooi
en geen mens rijd een 30pk monster zonder goede remmen en goede wielen.... denk ik ens
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Dit is dus precies wat ik verwachttepiet1945 schreef: ↑02 jan 2019, 16:46 Allemaal een gezond 2019 toegewenst.
Dit kom je tegen met veel pk’s
Krukaslagers drukken de Carters uit elkaar ontstekingskant moeten grotere lagers in
Kikstarter scheurt de Carter te veel compressie
Ophangingen scheuren af
Koppeling gaat slippen
Versnellings bak tanden breken af 2 en 3e versnelling
Dus met een cilinder ben je er niet
Groet Piet
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 780 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
ja en boven is te lezen dat da voor andere carters kommen...Ronvanderstelt schreef: ↑02 jan 2019, 19:37Dit is dus precies wat ik verwachttepiet1945 schreef: ↑02 jan 2019, 16:46 Allemaal een gezond 2019 toegewenst.
Dit kom je tegen met veel pk’s
Krukaslagers drukken de Carters uit elkaar ontstekingskant moeten grotere lagers in
Kikstarter scheurt de Carter te veel compressie
Ophangingen scheuren af
Koppeling gaat slippen
Versnellings bak tanden breken af 2 en 3e versnelling
Dus met een cilinder ben je er niet
Groet Piet
en met 26PK loopen ook alt jaaren veel De Jagers 86 en 110er ook noog getuned in duitsland en Holland rond met bewerkte en gelaste origineele carters
ik heb ook boven nieks van Plug&Play geschrijven
ma als ik kritiek wil maaken, dan find ik ook een weg
en bij de Jager sijn se alle stil alt jaaren
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
even vooropgesteld : Mooie ontwikkelingen . knap gemaakt , ik hou er wel van om het uiterste uit de techniek te peuren.
Maarre: 170KM/u vind ik griezelig op een Kreidler-Florettje.
Ik heb mijn RS (rijwiel-technisch-)aangepast voor de 60cc set , maar boven de 100KM/u vind ik het in de regel toch toch griezelig en laat het gas los.
Anderen houden er geen rekening mee dat je met die snelheid komt aanblazen op zo'n relatief klein ding.
en idd : met alleen en cilinder ben je er nog niet , alle aanpassingen kosten ook een lieve duit.
Desondanks complimenten voor de maker , petje af
Maarre: 170KM/u vind ik griezelig op een Kreidler-Florettje.
Ik heb mijn RS (rijwiel-technisch-)aangepast voor de 60cc set , maar boven de 100KM/u vind ik het in de regel toch toch griezelig en laat het gas los.
Anderen houden er geen rekening mee dat je met die snelheid komt aanblazen op zo'n relatief klein ding.
en idd : met alleen en cilinder ben je er nog niet , alle aanpassingen kosten ook een lieve duit.
Desondanks complimenten voor de maker , petje af
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60431
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Wacht maar tot die vent vraagt wie wil er een testrondje, dan staat iedereen als 5 jarige te springen en te piepen van nou mag ik een keer
Gewoon supermooi gemaakt, en weet zeker dat hier markt voor is. Als het binnen 10 minuten in de strondt loopt gaat het de markt niet op. Het is een Duits product, geen Chinees onderontwikkelde zooi.
Gewoon supermooi gemaakt, en weet zeker dat hier markt voor is. Als het binnen 10 minuten in de strondt loopt gaat het de markt niet op. Het is een Duits product, geen Chinees onderontwikkelde zooi.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 780 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
ik had ja ook geschirjven dat het zelfs voor mij "to much" was en ik was ma in de 3eCaspar schreef: ↑02 jan 2019, 20:59 even vooropgesteld : Mooie ontwikkelingen . knap gemaakt , ik hou er wel van om het uiterste uit de techniek te peuren.
Maarre: 170KM/u vind ik griezelig op een Kreidler-Florettje.
Ik heb mijn RS (rijwiel-technisch-)aangepast voor de 60cc set , maar boven de 100KM/u vind ik het in de regel toch toch griezelig en laat het gas los.
Anderen houden er geen rekening mee dat je met die snelheid komt aanblazen op zo'n relatief klein ding.
en idd : met alleen en cilinder ben je er nog niet , alle aanpassingen kosten ook een lieve duit.
Desondanks complimenten voor de maker , petje af
ik had 1kx 250 en 16 YZ 250 gerijd en ik weet zeeker wat trekken aan het stuur is
ma voor mij zelfs is het geen Kreidler meer, en ik ben tevreden als ik met mijn roode ens + 0,2pk kan finden in mijn setup. dat is mijn art hobby
en met mijn Fluor avonds lekker in de Eifel te cruisen met 90km/u
ma ik moet niet een nieuwe product direct kapot schrijven, find het niet fair
dat was ook de laatste keer
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 02 jan 2019, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9758
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Er zijn genoeg mensen geïnteresseerd in deze nieuwe cilinders. Zeker extreem, maar je draait zelf aan de gashendel!
Natuurlijk zul je alles moeten doen om je remmen perfect in orde te hebben en je motorblok en frame krijgen het zwaar te verduren.
En uitlaat en carburatie en afstelling zullen zeer belangrijk zijn, je krijgt het nooit zo maar cadeau.
Maar het is wel mooi, voor de bigbore liefhebbers.
Natuurlijk zul je alles moeten doen om je remmen perfect in orde te hebben en je motorblok en frame krijgen het zwaar te verduren.
En uitlaat en carburatie en afstelling zullen zeer belangrijk zijn, je krijgt het nooit zo maar cadeau.
Maar het is wel mooi, voor de bigbore liefhebbers.
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Echte negative kritiek wordt hier niet gegeven Roman, er wordt meer gesproken over de veiligheid en voor en nadelen van zo'n super setup. One off an kind.....
Je gaat natuurlijk niet ermee naar je werk volgas over de snelweg, dit is meer weggelegd voor een handje vol liefhebbers.
Ik kan het werk van zulke pioniers wel waarderen. Steken toch veel tijd en geld in zo'n product voor een ander.
Andy,
Je gaat natuurlijk niet ermee naar je werk volgas over de snelweg, dit is meer weggelegd voor een handje vol liefhebbers.
Ik kan het werk van zulke pioniers wel waarderen. Steken toch veel tijd en geld in zo'n product voor een ander.
Andy,
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Heb vorig jaar in Enkenbach op de Privé-machine van Jürgen gereden met de Kiesler\Waldmann setup.
Mooi en lekker geweld, ontwikkeling van Waldmann Racing &Kiesler...maar bij 120Km/h ga ik daar in die omgeving van het gas af.....en toen was er nog wat reserve
Die Kiesler/Waldmann set ga ik voor mezelf klaarmaken en dan gaat het om comfortabel rijden, die topsnelheden van 120Km + laat ik graag aan anderen over.
Toen sprak Jürgen al over deze ontwikkeling die in gang gezet was.
Binnenkort praten we oa hierover ff verder aangezien er nog meer moois en ook vooral betaalbaars op stapel staat vanuit de Kiesler stal.
In Nederland komen oa de Kiesler Membraamsetjes op de markt, ook al zijn deze 1op1 gekopieerd op de markt verkrijgbaar, de Kiesler-prijs is eenvoudig weg zeker zo'n € 30.- goedkoper.
Mooi en lekker geweld, ontwikkeling van Waldmann Racing &Kiesler...maar bij 120Km/h ga ik daar in die omgeving van het gas af.....en toen was er nog wat reserve
Die Kiesler/Waldmann set ga ik voor mezelf klaarmaken en dan gaat het om comfortabel rijden, die topsnelheden van 120Km + laat ik graag aan anderen over.
Toen sprak Jürgen al over deze ontwikkeling die in gang gezet was.
Binnenkort praten we oa hierover ff verder aangezien er nog meer moois en ook vooral betaalbaars op stapel staat vanuit de Kiesler stal.
In Nederland komen oa de Kiesler Membraamsetjes op de markt, ook al zijn deze 1op1 gekopieerd op de markt verkrijgbaar, de Kiesler-prijs is eenvoudig weg zeker zo'n € 30.- goedkoper.
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Unabhängig von Sinn und Unsinn, dazu wurde hier ja schon viel gesagt, finde ich das doch eine beeindruckende Arbeit !
Und qualitativ auf einem Top-Stand, in einer erfahrenen Gießerei gegossen und bei Mahle beschichtet, da macht man offensichtlich "Nägel mit Köpfen".
Ich bin auch gespannt, wie das weiter geht und freue mich auf die ersten Filme, die man dazu sehen kann.
Technisch finde ich es hochinteressant, aus einer Kreidler, wenn auch unter Verwendung völlig anderer Teile, das maximale herauszuholen. Unter dem Strich ist die Literleistung (spezifische Leistung) trotz BigBore ja immer noch immens hoch.
Und wie Roman schrieb, 30+ ist ja das absolute Maximum, für die Hardcore-Fans, die müssen dann auch eben alles andere anpassen oder fahren vielleicht gar nicht mehr damit im Strassenverkehr.
Ansonsten geht es ja bei 18PS los und weitere, zahmere Varianten sollen noch folgen.
Ob ich das für mich brauche oder es persönlich zu einer Kreidler passend finde, steht auf einem anderen Blatt, aber fazinierend finde ich es in jedem Fall, schon allein die Fotos über die Arbeit sind schon sehr schön anzuschauen, und vor der Leistung der Produzenten ziehe ich ebenfalls meinen Hut.
Roman, berichte weiter darüber, dass darüber kontrovers diskutiert wird, ist doch ganz normal und bestimmt auch von niemandem böse gemeint.
Ich denke jeder hier, erkennt die Leistung der Leute an, die sowas auf die Beine stellen, auch wenn die Produkte für sie selbst keinen Sinn machen.
Gruß
Carsten
Und qualitativ auf einem Top-Stand, in einer erfahrenen Gießerei gegossen und bei Mahle beschichtet, da macht man offensichtlich "Nägel mit Köpfen".
Ich bin auch gespannt, wie das weiter geht und freue mich auf die ersten Filme, die man dazu sehen kann.
Technisch finde ich es hochinteressant, aus einer Kreidler, wenn auch unter Verwendung völlig anderer Teile, das maximale herauszuholen. Unter dem Strich ist die Literleistung (spezifische Leistung) trotz BigBore ja immer noch immens hoch.
Und wie Roman schrieb, 30+ ist ja das absolute Maximum, für die Hardcore-Fans, die müssen dann auch eben alles andere anpassen oder fahren vielleicht gar nicht mehr damit im Strassenverkehr.
Ansonsten geht es ja bei 18PS los und weitere, zahmere Varianten sollen noch folgen.
Ob ich das für mich brauche oder es persönlich zu einer Kreidler passend finde, steht auf einem anderen Blatt, aber fazinierend finde ich es in jedem Fall, schon allein die Fotos über die Arbeit sind schon sehr schön anzuschauen, und vor der Leistung der Produzenten ziehe ich ebenfalls meinen Hut.
Roman, berichte weiter darüber, dass darüber kontrovers diskutiert wird, ist doch ganz normal und bestimmt auch von niemandem böse gemeint.
Ich denke jeder hier, erkennt die Leistung der Leute an, die sowas auf die Beine stellen, auch wenn die Produkte für sie selbst keinen Sinn machen.
Gruß
Carsten
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 dec 2018, 20:25
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Mijn vraag is:
Bij de cilinders die naar 120km gaan 9 poorts (door gaten in de zuiger sleuven in de cilinder) hoe kwetsbaar zijn die?
Als de Bigbore dit niet heeft (gaten in de zuiger sleuven in de cilinder) en dus minder kwetsbaar en je kan de pk's afknijpen dmv uitlaat en carburateur?
Zou de Bigbore dan toch een optie zijn?
Ik ben nieuw hier en heb net mijn kreidler en wil een opevoerde kreidler zodat ik toch nog de snelweg op kan wanneer nodig.
Motor gereden en doe dat nog maar mijn hart was en is altijd bij dre kreidler iets licht en snel.
Bij de cilinders die naar 120km gaan 9 poorts (door gaten in de zuiger sleuven in de cilinder) hoe kwetsbaar zijn die?
Als de Bigbore dit niet heeft (gaten in de zuiger sleuven in de cilinder) en dus minder kwetsbaar en je kan de pk's afknijpen dmv uitlaat en carburateur?
Zou de Bigbore dan toch een optie zijn?
Ik ben nieuw hier en heb net mijn kreidler en wil een opevoerde kreidler zodat ik toch nog de snelweg op kan wanneer nodig.
Motor gereden en doe dat nog maar mijn hart was en is altijd bij dre kreidler iets licht en snel.
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Graag even een foto van de zuiger er bij Roman , inlaatzijde .Eifelyeti schreef: ↑01 jan 2019, 12:57 Hallo jongens
ik wil jullie ens een nieuwe produkt van de duitse handelaar kiesler-racing voorstellen die vanaf mart te koop is
Het is een niewe Bigbore cilinder met het inhoud van 98cc, 112cc en 125cc
het gietwerk heft een bekennende duitse gieterij gemaakt en het Nikasil is van Mahle
het vermoegen van deze cilinder is so bij 33pk+
de prijs is variabel, darom moet je het voor je eigen projekt ook aanfragen bij Jürgen
E-Mail-Adresse: boss@scooter-racing.de
de cilinder heft een eigen mebraankast
ik zelfs en andy hebben de cilinder met 86ccm kunnen testen bij de eifeltour.....
hier heb ik wat plaatje van deze nieuwe cilinder
IMG-20190101-WA0006.jpg
IMG-20190101-WA0008.jpg
IMG-20190101-WA0007.jpg
IMG-20190101-WA0003.jpg
IMG-20190101-WA0005.jpg
IMG-20190101-WA0004.jpg
meer weet ik niet evan
Groeten Roman
Gr, Leopold .
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Alfons check mijn topic Kreidler RS 80cc. Ik rijdt daar met een ‘tamme’ 80cc icm standaard uitlaat en een bing 23mm carburateur. Langste stuk snelweg/volgas was vanaf Koog ad Zaan tot voorbij Maastricht over de snelweg. Rond de 100km/h is het wel aardig op (uitschieters naar de 110). Het houdt dan ook op bij 9a10pk. Niet zo spectaculair als een 25pk bigbore kanon, maar het is met goed onderhoud wel al betrouwbaar gebleken. Sorry voor de topic vervuiling, nu over dit prachtige product van Kiesler.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
En wil je meer snelheid dan 100km/h gaat het altijd veel eerder stuk en zal het ook meer onderhoud vergen! Ik spreek uit ervaring. De jongens die met 20pk rijden zie je niet 200km volgas over de snelweg rijden, het is dan immers altijd kwetsbaarder.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Heb hier ook een reactie geplaatst en wil absoluut niet negatief doen over dit ontwerp.
Het is gewoon top wat deze mensen maken.
Het is een ieder zijn eigen keus om dit wel of niet aan te schaffen.
Ben ook blij dat je deze hebt gepost Roman
Het is gewoon top wat deze mensen maken.
Het is een ieder zijn eigen keus om dit wel of niet aan te schaffen.
Ben ook blij dat je deze hebt gepost Roman
- rene albers 2takt
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
- Locatie: groesbeek
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
zeer mooi initiatief van de heren.
ik zelf rijd persoonlijk veel liever met een 50 hooguit 60cc.
dan heb ik het kreidler gevoel nog, met de bigbore is dat bij mij volledig weg (zeker kwa geluid)
ieder zijn ding natuurlijk !
ik zelf rijd persoonlijk veel liever met een 50 hooguit 60cc.
dan heb ik het kreidler gevoel nog, met de bigbore is dat bij mij volledig weg (zeker kwa geluid)
ieder zijn ding natuurlijk !
- MichelVH
- Berichten: 1120
- Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
- Locatie: Nootdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Even een vraagje telt 70cc al als big bore? 60cc is technisch gezien ook al een big bore... Maar wordt nooit zo genoemd
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
60cc is ook gewoon bigbore, net als een 55cc. Kortom alles groter is als 50cc is technisch gezien een bigbore, alleen heb je altijd twee kampen gehad in de kreidlerscene. Geen idee waarom eigenlijk.
Wel heeft Rene een punt het karakteristieke geluid van een ‘echte’ Kreidler verdwijnt zodra je groter gaat als 50cc, zeker als er ook zo’n lelijke blerpijp onderzit. Het geluid word nog veel lelijker met een membraan ,karaktermoord zoals Henk het omschrijft is het zeker wel dan. Maar ja dat ben ik gauw vergeten als ik met mn bigbore rondpruttel op de wegen.
Wel heeft Rene een punt het karakteristieke geluid van een ‘echte’ Kreidler verdwijnt zodra je groter gaat als 50cc, zeker als er ook zo’n lelijke blerpijp onderzit. Het geluid word nog veel lelijker met een membraan ,karaktermoord zoals Henk het omschrijft is het zeker wel dan. Maar ja dat ben ik gauw vergeten als ik met mn bigbore rondpruttel op de wegen.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9758
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Niewe Bigbore Cilinder Van Kiesler-Racing 2019
Ik vraag me een beetje af of de carburateur nog netjes achter het motorscherm te plaatsen is, met een bijpassend spruitstuk.
Hopelijk krijgen we snel meer foto's en informatie!