Gianelli SPL uitlaat tailpipe voor Mustang

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Gianelli SPL uitlaat tailpipe voor Mustang

#1 Bericht door jamojamo » 08 jan 2019, 16:53

Op de Mustang heb ik eens een mooie uitlaat 100% pas gemaakt. Hij ziet er met zijn dikke belly een beetje uit als een 80cc uitlaat maar is het niet. Ik heb hem van iemand die hem op een Aerox had met heel goed resultaat bij 50 én 70cc. Ik wil hem blijven gebruiken maar denk toch dat er een beperking inzit. De dikke buitenbelly is eigenlijk nep. Binnenin zit de echte belly en die sluit niet aan op de tailpipe maar eindigt in de buitenbelly als een soort mechanische voordemper. Ik wil het liefst de uitlaat verder geschikt maken voor de standaard Derbi cilinder die ik er op heb en zit te denken aan een stukje pijp wat de binnenbelly en de geperforeerde tailpipe in de demper gaat verbinden. Zonder dat ik de maten weet van de binnenbelly wil ik graag weten wat een goede diameter pijp zou kunnen zijn om beide te verbinden. Ik moet dan het conische gedeelte van de demperaansluiting op de uitlaat waarschijnlijk iets afslijpen om er de tailpipe aansluitpijp door te kunnen steken. D.m.v. een borst op de aansluitpijp kan ik hem dan redelijk gasdicht op de binnenbelly duwen en fixeren. Ik hoop dat de foto's een beetje mijn verhaal verduidelijken :oops:
Alvast bedankt voor het meedenken, en misschien kent iemand deze Gianelli SPL en zegt: niks aan doen [-o<
Gr.,
Eric
Bijlagen
IMG_0045.JPG
IMG_0045.JPG (182.55 KiB) 1761 keer bekeken
IMG_9240 (Small).JPG
IMG_9240 (Small).JPG (90.63 KiB) 1761 keer bekeken
IMG_9239 (Medium).JPG
IMG_9239 (Medium).JPG (131.98 KiB) 1761 keer bekeken
IMG_9238 (Medium).JPG
IMG_9238 (Medium).JPG (121.65 KiB) 1761 keer bekeken

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: Gianelli SPL uitlaat tailpipe voor Mustang

#2 Bericht door LVS » 08 jan 2019, 21:14

bij 50 cc = binnendiameter = 15,5 mm
.. 60 cc...……………………………..= 16 mm
….70 cc...………………………...……= 17 mm
….80 cc...……………………………….=.18 mm

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Gianelli SPL uitlaat tailpipe voor Mustang

#3 Bericht door jamojamo » 09 jan 2019, 10:01

Bedankt Claus, ik ga op zoek naar een geschikt stukje pijp. 15,5 zal wat lastig worden maar 16 moet te doen zijn.
Gr.,
Eric

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9302
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 944 keren
Ontvangen waarderingen: 776 keren

Re: Gianelli SPL uitlaat tailpipe voor Mustang

#4 Bericht door Eifelyeti » 09 jan 2019, 13:19

LVS schreef: 08 jan 2019, 21:14 bij 50 cc = binnendiameter = 15,5 mm
.. 60 cc...……………………………..= 16 mm
….70 cc...………………………...……= 17 mm
….80 cc...……………………………….=.18 mm
Een SP60 heft een 16mm Tailpipe???

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Gianelli SPL uitlaat tailpipe voor Mustang

#5 Bericht door jamojamo » 09 jan 2019, 17:32

Gelukt, mijnheer Gianelli had een geperforeerd pijpje van 15,5 toegepast. Ik heb met wat kunst en vliegwerk een stukje geperforeerde pijp van een oud Honda uitlaatje aangesloten op de binnenbelly. Deze er iets overheen getikt en vastgelast aan de binnenkant van de dichtflens aan uitlaatzijde. Vervolgens een dicht pijpje van 16mm op lengte gemaakt en er in geschoven zodat nu dat laatste pijpje de verbinding vormt tussen binnenbelly en geperforeerd 15,5 pijpje in de demper. Ik kan dat laatste dichte pijpje van 16mm nu altijd weer ertussen vandaan halen als ik wil dat de buitenbelly weer mee gaat dempen door het stukje geperforeerd. Ik heb nog even met een flexibel usb lampje aan een powerbankje door de hele uitlaat heen kunnen kijken en er zit verder geen schotje in. Door het door Gianelli toegepast geperforeerd pijpje van 15,5mm in de glaswoldemper ben ik inmiddels overtuigd dat het een echte 50cc uitlaat is en dat de standaard Derbi cilinder het er goed op zal doen. Het geluid is door deze actie niet merkbaar toegenomen.
Gr.,
Eric

Plaats reactie