Op de Mustang heb ik eens een mooie uitlaat 100% pas gemaakt. Hij ziet er met zijn dikke belly een beetje uit als een 80cc uitlaat maar is het niet. Ik heb hem van iemand die hem op een Aerox had met heel goed resultaat bij 50 én 70cc. Ik wil hem blijven gebruiken maar denk toch dat er een beperking inzit. De dikke buitenbelly is eigenlijk nep. Binnenin zit de echte belly en die sluit niet aan op de tailpipe maar eindigt in de buitenbelly als een soort mechanische voordemper. Ik wil het liefst de uitlaat verder geschikt maken voor de standaard Derbi cilinder die ik er op heb en zit te denken aan een stukje pijp wat de binnenbelly en de geperforeerde tailpipe in de demper gaat verbinden. Zonder dat ik de maten weet van de binnenbelly wil ik graag weten wat een goede diameter pijp zou kunnen zijn om beide te verbinden. Ik moet dan het conische gedeelte van de demperaansluiting op de uitlaat waarschijnlijk iets afslijpen om er de tailpipe aansluitpijp door te kunnen steken. D.m.v. een borst op de aansluitpijp kan ik hem dan redelijk gasdicht op de binnenbelly duwen en fixeren. Ik hoop dat de foto's een beetje mijn verhaal verduidelijken
Alvast bedankt voor het meedenken, en misschien kent iemand deze Gianelli SPL en zegt: niks aan doen
Gr.,
Eric
Gianelli SPL uitlaat tailpipe voor Mustang
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Gianelli SPL uitlaat tailpipe voor Mustang
- Bijlagen
-
- IMG_0045.JPG (182.55 KiB) 1761 keer bekeken
-
- IMG_9240 (Small).JPG (90.63 KiB) 1761 keer bekeken
-
- IMG_9239 (Medium).JPG (131.98 KiB) 1761 keer bekeken
-
- IMG_9238 (Medium).JPG (121.65 KiB) 1761 keer bekeken
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Gianelli SPL uitlaat tailpipe voor Mustang
bij 50 cc = binnendiameter = 15,5 mm
.. 60 cc...……………………………..= 16 mm
….70 cc...………………………...……= 17 mm
….80 cc...……………………………….=.18 mm
.. 60 cc...……………………………..= 16 mm
….70 cc...………………………...……= 17 mm
….80 cc...……………………………….=.18 mm
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Gianelli SPL uitlaat tailpipe voor Mustang
Bedankt Claus, ik ga op zoek naar een geschikt stukje pijp. 15,5 zal wat lastig worden maar 16 moet te doen zijn.
Gr.,
Eric
Gr.,
Eric
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Gianelli SPL uitlaat tailpipe voor Mustang
Gelukt, mijnheer Gianelli had een geperforeerd pijpje van 15,5 toegepast. Ik heb met wat kunst en vliegwerk een stukje geperforeerde pijp van een oud Honda uitlaatje aangesloten op de binnenbelly. Deze er iets overheen getikt en vastgelast aan de binnenkant van de dichtflens aan uitlaatzijde. Vervolgens een dicht pijpje van 16mm op lengte gemaakt en er in geschoven zodat nu dat laatste pijpje de verbinding vormt tussen binnenbelly en geperforeerd 15,5 pijpje in de demper. Ik kan dat laatste dichte pijpje van 16mm nu altijd weer ertussen vandaan halen als ik wil dat de buitenbelly weer mee gaat dempen door het stukje geperforeerd. Ik heb nog even met een flexibel usb lampje aan een powerbankje door de hele uitlaat heen kunnen kijken en er zit verder geen schotje in. Door het door Gianelli toegepast geperforeerd pijpje van 15,5mm in de glaswoldemper ben ik inmiddels overtuigd dat het een echte 50cc uitlaat is en dat de standaard Derbi cilinder het er goed op zal doen. Het geluid is door deze actie niet merkbaar toegenomen.
Gr.,
Eric
Gr.,
Eric