vhs cilinder 40ZN8+
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 512 keren
Re: vhs cilinder 40ZN8+
hij is klaar voor het afstellen
sproeier moeten we met 125 beginnen, was het advies.
nu maar naar buiten kijken en hopen op een beetje mooi weer.
mvg bertus
sproeier moeten we met 125 beginnen, was het advies.
nu maar naar buiten kijken en hopen op een beetje mooi weer.
mvg bertus
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: vhs cilinder 40ZN8+
Ik heb het filmpje ook op youtube gezien. Persoonlijk vind ik hem wel super hoogtoerig, het is net een racer. Maar goed verruit de meeste rijders met motorkenteken kiezen het liefste voor een setup die voor racen geschikt is, ieder wat wils:)
Wat ik weleens zou willen zien, deze 50cc cilinder icm een standaard rs uitlaat, gezien deze cilinder een aanmerkelijk betere spoeling heeft ben ik benieuwd met hoeveel pk hij er in de standaard setup op voorruit gaat.
Kreidler op het filmpje haalt 14.000rpm en 13.5pk zuigergestuurd, dus die gaat flink hard!
Wat ik weleens zou willen zien, deze 50cc cilinder icm een standaard rs uitlaat, gezien deze cilinder een aanmerkelijk betere spoeling heeft ben ik benieuwd met hoeveel pk hij er in de standaard setup op voorruit gaat.
Kreidler op het filmpje haalt 14.000rpm en 13.5pk zuigergestuurd, dus die gaat flink hard!
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: vhs cilinder 40ZN8+
ik lees op het Foto ook 13,5PK bij ca. 14.000touren.....
3e Kromme, dus 3e versnelling ( 5bak)
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: vhs cilinder 40ZN8+
Jammer dat goed meten nog een kunst is, ik kan hier niets aan aflezen.
Belangrijk zijn vermogen en koppel, dat is in de "duitse" foto niet af te lezen.
Gebruikelijk is om puur vermogen te meten dit in een versnelling te doen en bij een 5 bak in de 4.
Bijgevoegd een voorbeeld
Hierdoor krijgt men een duidelijk inzicht hoe de motor versnelt (koppel) na het schakelen afhankelijk van de versnellingsverhoudingen.
Belangrijk zijn vermogen en koppel, dat is in de "duitse" foto niet af te lezen.
Gebruikelijk is om puur vermogen te meten dit in een versnelling te doen en bij een 5 bak in de 4.
Bijgevoegd een voorbeeld
Hierdoor krijgt men een duidelijk inzicht hoe de motor versnelt (koppel) na het schakelen afhankelijk van de versnellingsverhoudingen.
- Bijlagen
-
- 14,2.JPG (141.38 KiB) 3007 keer bekeken
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: vhs cilinder 40ZN8+
Ik heb altijd begrepen dat een 5 bak in zijn 3 wordt gemeten en een 6 bak in zijn 4, dit zou zijn omdat dan de minste tandwielen in geschakeld zijn, toch ?
Gr Thijs
Gr Thijs
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
Re: vhs cilinder 40ZN8+
Sorry
ma dat is een "hollandse" Foto van Facebook onder de Video te zien
ja Thijs, 5 vers in de 3e... meeten is een kunst is boven te lezen
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: vhs cilinder 40ZN8+
Het begon met een cilinder.
Het vermogen van een motor wordt uitgedrukt in krukas-pk.
Als men het vermogen op een roltestbank meet, is dit het bruikbare vermogen aan het achterwiel.
Verlies in de primaire overbrenging,versnellingsbak, ketting overbrenging, mogelijke slip van de achterband.
Wat wil je weten? Zeg het maar.
Het vermogen van een motor wordt uitgedrukt in krukas-pk.
Als men het vermogen op een roltestbank meet, is dit het bruikbare vermogen aan het achterwiel.
Verlies in de primaire overbrenging,versnellingsbak, ketting overbrenging, mogelijke slip van de achterband.
Wat wil je weten? Zeg het maar.
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: vhs cilinder 40ZN8+
We wachten de verdere bevindingen af. Gezien de meeste rijders van racesetups houdem is dit hoogtoerige een perfecte racesetup:) we weten ook niet in hoeverre de cilinder op het filmpje is aangepast. Ik weet dat Bertus er eentje heeft, dus we wachten zijn bevindingen af.
- LVS
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: vhs cilinder 40ZN8+
er is een 60 cc cilinder en ook een 50 cc.
op deze topic lopen er 2 door elkaar .
en er staat ook niet bij een grafiek , of die van een 50 of 60 cc is .
wazig allemaal .
op deze topic lopen er 2 door elkaar .
en er staat ook niet bij een grafiek , of die van een 50 of 60 cc is .
wazig allemaal .
- kreidler844
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer:
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 512 keren
Re: vhs cilinder 40ZN8+
zaterdag gaat het gebeuren.
grafiek zegt mij niet zoveel.
wil gewoon een lekker rijdende Kreidler voor op de weg.
dat wil zeggen.
met de rode Kreidler dag ook op de snelweg
lui kunnen rijden met woon/ werk verkeer
sporten in een wilde bui
en natuurlijk wies meelullen met de gemeenschap over pk en koppel
dat is bij de ori in mijn beleving net ff te tam.
dus daarom deze cilinder, als dat nog niet voldoet huppetee er af
en weer wat anders proberen.
mvg bertus
grafiek zegt mij niet zoveel.
wil gewoon een lekker rijdende Kreidler voor op de weg.
dat wil zeggen.
met de rode Kreidler dag ook op de snelweg
lui kunnen rijden met woon/ werk verkeer
sporten in een wilde bui
en natuurlijk wies meelullen met de gemeenschap over pk en koppel
dat is bij de ori in mijn beleving net ff te tam.
dus daarom deze cilinder, als dat nog niet voldoet huppetee er af
en weer wat anders proberen.
mvg bertus
- Caspar
- Berichten: 13597
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: vhs cilinder 40ZN8+
De VHS cilinder lijkt op het eerste gezicht een heerlijke hoogtoerige race timing te hebben. Daar zijn idd veel liefhebbers voor !
Maar Bertus , jij hebt wensen die horen bij een stevige , laagtoerige bigbore membraan setup. ( als ik het goed lees...)
Ben benieuw naar jouw bevindingen.
Maar Bertus , jij hebt wensen die horen bij een stevige , laagtoerige bigbore membraan setup. ( als ik het goed lees...)
Ben benieuw naar jouw bevindingen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 764 keren
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 11 sep 2010, 09:01
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: vhs cilinder 40ZN8+
De timing (en) van de uitlaatpoort (en) is/zijn zeker niet de belangrijkste factor als het gaat om begin en eind van de powerband.
De uitlaat, het ontwerp, is de grootst bepalende factor hierin.
Met bijvoorbeeld een, behoorlijke, timing van 192 gr, kun je nog altijd een powerband maken van bijvoorbeeld 8 t/m 11k.
Persoonlijk vind ik een powerband van 11 t/m 14k voor op de openbare weg niet prettig.
De uitlaat, het ontwerp, is de grootst bepalende factor hierin.
Met bijvoorbeeld een, behoorlijke, timing van 192 gr, kun je nog altijd een powerband maken van bijvoorbeeld 8 t/m 11k.
Persoonlijk vind ik een powerband van 11 t/m 14k voor op de openbare weg niet prettig.
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: vhs cilinder 40ZN8+
wat Rob schrijft klopt aardig, tenminste mijn bevindingen
met een verlengde 4 p uitlaat van D.Baan, ligt je powerband stuk lager waardoor je
mooier toer en rij eigenschap krijgt, maar je leverd iets topsnelheid in doordat je minder toeren maak
heb je nou bv een sp 60 van Rion , dan ligt je powerband en toeren stuk hoger
voor de race en snelle straatgebruik redelijk geschikt
minder mooi om mee te toeren,
dit alles mijn bevinding op een kt 60 ligt getuned
met een verlengde 4 p uitlaat van D.Baan, ligt je powerband stuk lager waardoor je
mooier toer en rij eigenschap krijgt, maar je leverd iets topsnelheid in doordat je minder toeren maak
heb je nou bv een sp 60 van Rion , dan ligt je powerband en toeren stuk hoger
voor de race en snelle straatgebruik redelijk geschikt
minder mooi om mee te toeren,
dit alles mijn bevinding op een kt 60 ligt getuned
- Caspar
- Berichten: 13597
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: vhs cilinder 40ZN8+
Ik deel die mening.
Zoals je weet , rijd ook ik met de verlengde 4p van Dick Baan op een door Claus aangepaste 44mm KT.
Heerlijk cruise setje.
Maar ik weet dat er genoeg mensen zijn die een voorkeur hebben voor meer vermogen bij een hoger toerental.
Zoals je weet , rijd ook ik met de verlengde 4p van Dick Baan op een door Claus aangepaste 44mm KT.
Heerlijk cruise setje.
Maar ik weet dat er genoeg mensen zijn die een voorkeur hebben voor meer vermogen bij een hoger toerental.
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 512 keren
Re: vhs cilinder 40ZN8+
ben met inrijden begonnen
10 km ritje, woon/werk. zijn allemaal 60 km wegen.
gewoon met de stroom meegereden tussen de 60 en 80 km gebleven.
bij de oude setup schreeuwde hij bij de 80 al aardig, nu veel minder.
de 80 haal ik nu denk ik met veel minder toeren.( rij op het gehoor )
ben weggereden en naar 5 gegaan , en bij scherpe bochten terug naar 4.
maar dat was eigenlijk niet nodig achteraf, iets gas terug en hij gaat bij weer gas geven
in zijn 5 gewoon weer vlot naar de 80.
een eerste ritje is natuurlijk altijd mooi , dus geen echte graadmeter .
word vervolgt.
mvg bertus
10 km ritje, woon/werk. zijn allemaal 60 km wegen.
gewoon met de stroom meegereden tussen de 60 en 80 km gebleven.
bij de oude setup schreeuwde hij bij de 80 al aardig, nu veel minder.
de 80 haal ik nu denk ik met veel minder toeren.( rij op het gehoor )
ben weggereden en naar 5 gegaan , en bij scherpe bochten terug naar 4.
maar dat was eigenlijk niet nodig achteraf, iets gas terug en hij gaat bij weer gas geven
in zijn 5 gewoon weer vlot naar de 80.
een eerste ritje is natuurlijk altijd mooi , dus geen echte graadmeter .
word vervolgt.
mvg bertus