Hallo, ik heb momenteel een kreidler K53/21 staan, een prachtig ding, maar ik zou hier nog iets meer snelheid aan willen toevoegen.
Momenteel loopt hij ongeveer 55 km/u, met een 50cc cilinder en 10mm carburateur. Hoeveel zou het schelen als ik hier een 14 of 17mm carb. op zou zetten? Gr. Johnson
Opvoeren met carburateur
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9754
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 827 keren
- Ontvangen waarderingen: 417 keren
- Contacteer:
Re: Opvoeren met carburateur
Grotere carburateur levert wat meer kracht op en vaak ook wat meer toeren. Mits de uitlaat en de poorten in de cilinder niet te veel geknepen zijn. Mogelijk kun je wat zwaarder vertanden met een grotere carburateur.
55 is voor een 10 mm carburateur inderdaad niet verkeerd.
Als bromfiets zou ik het niet te dol maken, 12 of 14 mm carburateur lijkt mij netjes.
55 is voor een 10 mm carburateur inderdaad niet verkeerd.
Als bromfiets zou ik het niet te dol maken, 12 of 14 mm carburateur lijkt mij netjes.
-
- Berichten: 6985
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Opvoeren met carburateur
Wat is 'iets meer snelheid'? Denk je dan aan 65 of nog meer, of is 60 ruim voldoende? Met originele nl-cilinder zul je eventueel 60 km/u kunnen halen, zelfs met een originele carburateur, wil je echt sneller, zit je vast aan een hele andere set-up.
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Opvoeren met carburateur
Mijn mening ? Laat die 10mm er fijn op zitten .. je cilinder is de bottleneck. Zal een 2pk zijn ?
Heb de ervaring dat het met een 12mm weliswaar marginaal harder gaat , maar de finesse is er wel uit.
Hij reageert minder allert op het gas , kakt eerder in bij tegenwind en hij gebruikt meer benzine.
Wil je gewoon wat harder ? Stuur je cilinder op naar 1 van de gerenommeerde tuners van dit forum.
Dan heeft een 12 of 14 mm carburateur wel zin.
indien de originele uitlaat er nog op zit , knijpt dit ook. Maar dan zou je nu al geen 55km/u halen.
Aanschaf van een 3,6 of 4,2pk cilinder is ook een optie icm met een HD-kop, 14mm Bing en 28mm uitlaat.
Met je tandwielverhouding kun je dan een beresterke brommer creëren die net effe wat harder loopt.
Hou het een beetje binnen de perken: vanaf 57km/u op de rollenbank krijg je een wok-status op je kenteken:-(
Heb de ervaring dat het met een 12mm weliswaar marginaal harder gaat , maar de finesse is er wel uit.
Hij reageert minder allert op het gas , kakt eerder in bij tegenwind en hij gebruikt meer benzine.
Wil je gewoon wat harder ? Stuur je cilinder op naar 1 van de gerenommeerde tuners van dit forum.
Dan heeft een 12 of 14 mm carburateur wel zin.
indien de originele uitlaat er nog op zit , knijpt dit ook. Maar dan zou je nu al geen 55km/u halen.
Aanschaf van een 3,6 of 4,2pk cilinder is ook een optie icm met een HD-kop, 14mm Bing en 28mm uitlaat.
Met je tandwielverhouding kun je dan een beresterke brommer creëren die net effe wat harder loopt.
Hou het een beetje binnen de perken: vanaf 57km/u op de rollenbank krijg je een wok-status op je kenteken:-(