70 cc optimaal laten rijden
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 29 jun 2018, 08:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
70 cc optimaal laten rijden
Hoi allemaal .
Vraagje :: ik heb een 3 voetbak
Geforceerde koeling
Dáár zit een 70 cc cilinder op.
Verder 16 mm bing
28 mm fluister uitlaat en bocht
Tandwiel voor 14
Tandwiel achter 41 .
VRAAG : hoe kan ik hem wat sneller laten lopen .
Rijd nu plm 65 op de teller.
Lijkt mij dat het toch wel sneller moet kunnen.
Alle raad is welkom.
Groet van peet
Vraagje :: ik heb een 3 voetbak
Geforceerde koeling
Dáár zit een 70 cc cilinder op.
Verder 16 mm bing
28 mm fluister uitlaat en bocht
Tandwiel voor 14
Tandwiel achter 41 .
VRAAG : hoe kan ik hem wat sneller laten lopen .
Rijd nu plm 65 op de teller.
Lijkt mij dat het toch wel sneller moet kunnen.
Alle raad is welkom.
Groet van peet
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: 70 cc optimaal laten rijden
28mm fluister uitlaat , bedoel je het Zündapp waterkoeler model met een gaatje in het eind deksel ?
Die lopen onderin mooi , maar bovenin het toerental lopen ze niet door.
70 cc (60cc waarschijnlijk ??) op een 3 bakje is niet ideaal ivm het gat tussen de 2e en 3e versnelling.
Die lopen onderin mooi , maar bovenin het toerental lopen ze niet door.
70 cc (60cc waarschijnlijk ??) op een 3 bakje is niet ideaal ivm het gat tussen de 2e en 3e versnelling.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 29 jun 2018, 08:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 70 cc optimaal laten rijden
Dat zal 60 cc zijn dan ,zuiger maat is 45 mm .
Hoe kan ik dat gat tussen 2 en 3 opvullen, zodat het beter door trekt/ rijd .
32 mm of 36 mm bocht en uitlaat ?
18 of 19 mm bing .
Hoort het graag .
Groet van peet
Hoe kan ik dat gat tussen 2 en 3 opvullen, zodat het beter door trekt/ rijd .
32 mm of 36 mm bocht en uitlaat ?
18 of 19 mm bing .
Hoort het graag .
Groet van peet
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: 70 cc optimaal laten rijden
zuiger 44 mm is 60 ccVincedijk1 schreef: ↑29 apr 2019, 16:37 Dat zal 60 cc zijn dan ,zuiger maat is 45 mm .
Hoe kan ik dat gat tussen 2 en 3 opvullen, zodat het beter door trekt/ rijd .
32 mm of 36 mm bocht en uitlaat ?
18 of 19 mm bing .
Hoort het graag .
Groet van peet
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 29 jun 2018, 08:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: 70 cc optimaal laten rijden
Het gat tussen de 2e en 3e versnellingen zit hem in de tandwiel verhoudingen van je versnellungsbak.
De Duitse mofa modellen ( Flory / Flott) hebben een overbrengingsverhouding die wel klopt.
Je kunt deze tandwielen overzetten in jouw blok.
Maar het is wellicht verstandiger om te kijken naar een 4 bakje.
32 of 36mm uitlaat heeft een averechts effect.
Zou ik niet doen.
17 of 18mm Bing met kroondop is wél een aanrader.
Dat loopt mooier en is beter af te stellen.
Ik ken de poort timing van jouw cilinder niet , maar wellicht zit daar ook nog wat verbetering in.
We hebben hier op het forum een paar deskundige tuners die daar naar zouden kunnen kijken.
De Duitse mofa modellen ( Flory / Flott) hebben een overbrengingsverhouding die wel klopt.
Je kunt deze tandwielen overzetten in jouw blok.
Maar het is wellicht verstandiger om te kijken naar een 4 bakje.
32 of 36mm uitlaat heeft een averechts effect.
Zou ik niet doen.
17 of 18mm Bing met kroondop is wél een aanrader.
Dat loopt mooier en is beter af te stellen.
Ik ken de poort timing van jouw cilinder niet , maar wellicht zit daar ook nog wat verbetering in.
We hebben hier op het forum een paar deskundige tuners die daar naar zouden kunnen kijken.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 29 jun 2018, 08:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: 70 cc optimaal laten rijden
Casper bedankt voor de informatie .
Hier kan ik wel verder mee.
4 voet wil ik wel ,maar hangt prijsje aan ,en heb dan 3 bakje over .
Meestal moet je ook nog blok reviseren.
Verder wil je dan ook met Steppen balk.
Dus al met al weer aardige posten kost.
Niet dat ik het niet wil ,maar gaat meer om de centjes .
Maar hou me altijd aanbevolen voor een goede 4 bak waarik ook het 3 bakje bij kan inruilen .
Verder weet ik niet het verschil tussen indirect en direct .
Wat zijn de voor en nadelen
3 bak is gereviseerd en is met trappers.
Hoor wel of er iemand wat kwijt wil tegen redelijke prijs .
Mvg peet .
Hier kan ik wel verder mee.
4 voet wil ik wel ,maar hangt prijsje aan ,en heb dan 3 bakje over .
Meestal moet je ook nog blok reviseren.
Verder wil je dan ook met Steppen balk.
Dus al met al weer aardige posten kost.
Niet dat ik het niet wil ,maar gaat meer om de centjes .
Maar hou me altijd aanbevolen voor een goede 4 bak waarik ook het 3 bakje bij kan inruilen .
Verder weet ik niet het verschil tussen indirect en direct .
Wat zijn de voor en nadelen
3 bak is gereviseerd en is met trappers.
Hoor wel of er iemand wat kwijt wil tegen redelijke prijs .
Mvg peet .
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: 70 cc optimaal laten rijden
Indirecte blokken hebben een schakel mechanisme dat links buiten het blok ligt. Dat is in principe prima, maar wel gevoelig voor vuil en slijtage.