Beste tunerts,
Ik heb hier een 15-13-91 standaard 4V trapperblok cilindertje welke met standaard ori kreidlerpijp en 12mm carb 50 loopt.
Heeft het zin om dit cilindertje te laten tunen, imi jamarcol eronder om dan zon 60 te halen met wat meer trekkracht?
Zo ja, wie kan dit tunen en wat zal dit kosten?
Gr,
Sjaak
15.13.91 tunen
- polite
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 19:38
- Locatie: Westerkwartier
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: 15.13.91 tunen
Zeker valt aan dit cilindertje nog wel wat te doen. Mits de cilinder plus zuiger goed zijn! Ze zijn te hoog. Aan de kopzijde kun je deze wat afdraaien. Geeft wat meer koppel en tevens neemt je snelheid iets toe. Ik weet zo niet waar je deze cilinder op wil gebruiken? Bromfiets? Dan is 50 KM/H al een leuke snelheid. Hou er rekening mee, dat wanneer je ( eventuele) bromfiets sneller laat lopen dan 57 KM/H, je kans hebt op een WOK, ( wachten op keuren) tijdens een rollenbank controle.
Anders lees je je eens in op het forum. Staat genoeg over beschreven.
Anders lees je je eens in op het forum. Staat genoeg over beschreven.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: 15.13.91 tunen
Aan de cilinder zelf valt nog genoeg te optimaliseren, mits hij niet versleten is.
Een van de huistuners op dit forum kan je gegarandeerd verder helpen. Kies een kaart.
Voor de kosten hoef je het niet te laten.
Als jouw cilinder versleten is , komt er al gauw €200,- bij voor een nieuwe NiCaSil cilinder wand.
De verleiding is dan groot om een imitatie cilinder aan te schaffen. Niet doen , loopt niet fijn..
Een van de huistuners op dit forum kan je gegarandeerd verder helpen. Kies een kaart.
Voor de kosten hoef je het niet te laten.
Als jouw cilinder versleten is , komt er al gauw €200,- bij voor een nieuwe NiCaSil cilinder wand.
De verleiding is dan groot om een imitatie cilinder aan te schaffen. Niet doen , loopt niet fijn..