Gemakkelijk kreidler wat sneller maken

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gvl
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2019, 08:32
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Gemakkelijk kreidler wat sneller maken

#1 Bericht door Gvl » 15 jun 2019, 08:51

Goede dag allemaal,
Ik heb sinds kort een kreidler rmc uit 1978 met een 5 bak direct. Hij heeft een smalle tap.
Maar hoe kan ik hem nou sneller maken zonder er veel aan te houven verbouwen?
Ben op zoek naar de tip en de juiste plek waar ik dan ook die onderdelen kan halen.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: Gemakkelijk kreidler wat sneller maken

#2 Bericht door Henk 3bakvoet » 15 jun 2019, 09:42

Groter tandwiel voor of kleiner achter.

En halen?

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13632
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: Gemakkelijk kreidler wat sneller maken

#3 Bericht door Caspar » 15 jun 2019, 10:34

Goede dag Gvl ,
Welkom op het forum. Het wordt erg op prijs gesteld als je jezelf, en liefst ook jouw RMC ;-) ) even voorsteld .

Wat voor cilinder , carburateur en uitlaat heb je op je RMC ?
Als het een 2,9pk setje is , dan zit er nog wel wat rek in.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Gemakkelijk kreidler wat sneller maken

#4 Bericht door jamojamo » 15 jun 2019, 11:10

Het goedkoopste is oldskool de kop een beetje vlakken en een beetje meer voorontsteking. Dan een groter voortandwiel maar je zult af en toe met je neus op de tank moeten om hem bij tegenwind door het dode punt te trekken. Ook de bocht die je uitlaat ingaat zo kort mogelijk houden. Als ie daar goed op reageert kun je ook de uitlaat een gaatje maar voren zetten. Let ook op of pakkingen de doorlaat niet smoren van je spoelpoorten (voetpakking) en spruitstuk.
En je bandenspanning op peil houden. Minstens 2,0 bar.
Gr.,
Eric

Plaats reactie