70cc setje

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Kreidlerflorett19
Has thanked: 0
Been thanked: 0

70cc setje

#1 Bericht door Kreidlerflorett19 » 27 nov 2019, 22:18

Goedendag,

Ik heb momenteel een 60cc parmakit op een gereviceerde 5 bak met 19mm carburateur.
Echter merk ik wanneer mijn brommer zwaar bepakt is (tent, rugzak, matje etc.) hij moeite krijgt met bergen.
Nu ga ik komende zomer een trip van 10.000km maken met de kreidler (van nederland via italie naar griekeland en vanuit griekeland door het oostblok naar noorwegen).

Ik zat eerst te denken om een membraan te nemen (extra voordeel dat de luchtfilter mooi schoon blijft onderweg)
Maar voor het zelfde geld zijn er ook minarelli 70cc kitjes beschikbaar met membraan (MXS minarelli verticaal 17pk, Minarelli Airsal T6), nu vraag ik me af, is dit de moeite waard? zijn deze kitjes betrouwbaar en van goede kwaliteit?

Hoeveel pk kan een Kreidlerblok hebben? (waarbij een revisie niet jaarlijks of om het half jaar noodzakelijk is) zou graag extra vermogen willen maar vind de betrouwbaarheid vele malen belangrijker aangezien ik er een flinke reis mee ga maken.
Denk zelf dat 70cc wel een goede upgrade is (verwacht dan 90 te kunnen rijden in de powerband, wat me zeker geen verkeerde gedachten lijkt)

Alvast bedankt voor de reacties \:D/

Andy
Been thanked: 22 times

Re: 70cc setje

#2 Bericht door Andy » 27 nov 2019, 22:27

Je hebt ze ook van gietijzer 70cc, niet duur, is geen hoogtoerige cilinder maar wel veel koppel denk ideaal voor wat jij wit. Monteer een mooie dellorto 20mm erachter.
Kun je ook gewoon de kreidler uitlaat gebruiken.

Ik ben zelf ook bezig met een MXS racing cilinder, levert 18pk. Maar alleen met de juiste spullen.

Andy,

buell killer
Been thanked: 1 time

#3 Bericht door buell killer » 28 nov 2019, 11:22

Is het niet veel verstandiger om een kleiner voortand wiel of een groter achter tandwiel te nemen, van verder opvoeren zou ik maar afzien van de kilometers die je maakt. Komt de betrouwbaarheid niet ten goede. Het is maar een raad.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Has thanked: 151 times
Been thanked: 96 times

#4 Bericht door Eifelyeti » 28 nov 2019, 11:36

77cc

SB Mahle Cilinder 47mm met Wössner/Wiseco Smeedzuiger 14mm en Membraan, 184°-186°/126° maximaale Timing en Powerseal Nikasil
Kiesler Krukas 44 slag met 18mm Bigendpen en flatcagelager, 90mm drijfstang
origineele oude 5 bak (kort) van een oude 68er 50xxxxx blok in een direkte carter.
Primair 3,95:1
6 plaats Naaf met rijfschijven van Kreidlerdienst
1,8mm drukveer
Kokusan Ontsteking
Uitlaat een Dick Baan 16mm met losse boucht.

dat was mijn favorite setup voor so een Tour
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 28 nov 2019, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

buell killer

#5 Bericht door buell killer » 28 nov 2019, 11:41

Eifelyeti schreef:
28 nov 2019, 11:36
77cc

SB Mahle Cilinder 47mm met Wössner/Wiseco Smeedzuiger 14mm en Membraan, 184°-186°/126° maximaale Timing en Powerseal Nikasil
Kiesler Krukas 44 slag met 18mm Bigendpen en flatcagelager, 90mm drijfstang
origineele 5 bak direkt met een koorte origineele 5e
Kokusan Ontsteking
Uitlaat een Dick Baan 16m met losse boucht.

dat was mijn favorite setup voor so een Tour
Dat Powerseal Nikasil mankeert tegenwoordig wel wat aan. Voor om huis is dit misschien prachtig, voor wat de topic starter vraagt gezien de zware bepakking...……………………………………...

Eifelyeti
Eifeltour Rijder

#6 Bericht door Eifelyeti » 28 nov 2019, 11:44

buell killer schreef:
28 nov 2019, 11:41

Dat Powerseal Nikasil mankeert tegenwoordig wel wat aan. Voor om huis is dit misschien prachtig, voor wat de topic starter vraagt gezien de zware bepakking...……………………………………...
voor om het huis?????

warom????

een SB is zeeker beeter dan een geforceerde scooter cilinder...

buell killer

#7 Bericht door buell killer » 28 nov 2019, 12:17

Eifelyeti schreef:
28 nov 2019, 11:44
buell killer schreef:
28 nov 2019, 11:41

voor om het huis?????

warom????

een SB is zeeker beeter dan een geforceerde scooter cilinder...
Ja,

Daar de boring toe neemt en de cilinderwand erg dun word wat meer kans geeft op vervorming, daar de man langere einden constant deel last rijd met zware bepakking in de bergen zal dit thermisch gezien niet in betrouwbaarheid toe nemen. Neem aan dat de setting de rit wel uit moet zitten

Het laatste hoeft niet altijd, voor een werkpaard kan geforceerde koeling beter zijn.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder

#8 Bericht door Eifelyeti » 28 nov 2019, 12:32

buell killer schreef:
28 nov 2019, 12:17

Ja,

Daar de boring toe neemt en de cilinderwand erg dun word wat meer kans geeft op vervorming, daar de man langere einden constant deel last rijd met zware bepakking in de bergen zal dit thermisch gezien niet in betrouwbaarheid toe nemen. Neem aan dat de setting de rit wel uit moet zitten

Het laatste hoeft niet altijd, voor een werkpaard kan geforceerde koeling beter zijn.
nu, ik heb met mijn 70cc met 47er Wössner zuiger alt 9200km gerijd en in de eifel moet ik veel km bergop met 2e of 3e versnelling rijden...veel touren en minder rijdwind voor koeling...
ik heb wel bij 6400 km de zuiger gewisselt...

en ik ben hellas zwarder dan de topicopener kan sijn kreidler oppakken #-o

ma normaal is bij so een tour, dat dat stuk loopt dat je niet als reserve mee genommen had.... :(

als ik het noog ens maak met Bigbore, dann met slag 44.... veel koppel met rustiger rijden dan ori slag

nozems
Has thanked: 32 times
Been thanked: 49 times

#9 Bericht door nozems » 28 nov 2019, 13:20

Ik wil niet in herhaling vallen. Maar ‘betrouwbaar ‘ opvoeren kan wel. Met 60,70,80cc met standaard rs timingen en een goede standaard rs uitlaat eronder loopt het geheel beduidend krachtiger als het origineel. Maar verwacht geen wonderen!

Wat verwacht je? 90km/h met windkracht 4/5 tegen heuvelop?
Het blijft een klein motorfietsje.

Enzo-tvdzijden
Expert
Has thanked: 295 times
Been thanked: 394 times

#10 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 nov 2019, 13:25

Kreidlerflorett19 schreef:
27 nov 2019, 22:18
Goedendag,

Ik heb momenteel een 60cc parmakit op een gereviceerde 5 bak met 19mm carburateur.
Echter merk ik wanneer mijn brommer zwaar bepakt is (tent, rugzak, matje etc.) hij moeite krijgt met bergen.
Nu ga ik komende zomer een trip van 10.000km maken met de kreidler (van nederland via italie naar griekeland en vanuit griekeland door het oostblok naar noorwegen).

Ik zat eerst te denken om een membraan te nemen (extra voordeel dat de luchtfilter mooi schoon blijft onderweg)
Maar voor het zelfde geld zijn er ook minarelli 70cc kitjes beschikbaar met membraan (MXS minarelli verticaal 17pk, Minarelli Airsal T6), nu vraag ik me af, is dit de moeite waard? zijn deze kitjes betrouwbaar en van goede kwaliteit?

Hoeveel pk kan een Kreidlerblok hebben? (waarbij een revisie niet jaarlijks of om het half jaar noodzakelijk is) zou graag extra vermogen willen maar vind de betrouwbaarheid vele malen belangrijker aangezien ik er een flinke reis mee ga maken.
Denk zelf dat 70cc wel een goede upgrade is (verwacht dan 90 te kunnen rijden in de powerband, wat me zeker geen verkeerde gedachten lijkt)

Alvast bedankt voor de reacties \:D/
Motor of brommer. Is me niet duidelijk

Plaats reactie