Membraam Cilinder MXS
- Joebiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 21 nov 2016, 23:13
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Membraam Cilinder MXS
Beste kreidlervrienden,
Wat denken jullie van dit? Ik heb de doorgang van membraam naar b-spoeler en carter dichtgemaakt,
Ik denk dat dit voor verstoring zorgt, als de zuiger naar beneden gaat, kan het mengsel terug naar membraam.
Door de doorgangen te sluiten, krijg je een beter spoeling?
Wat is jullie mening.
Grtjes J.
Wat denken jullie van dit? Ik heb de doorgang van membraam naar b-spoeler en carter dichtgemaakt,
Ik denk dat dit voor verstoring zorgt, als de zuiger naar beneden gaat, kan het mengsel terug naar membraam.
Door de doorgangen te sluiten, krijg je een beter spoeling?
Wat is jullie mening.
Grtjes J.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9313
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 779 keren
Re: Membraam Cilinder MXS
Boyesen Poorten heet dat.
De de Jager en de Kiesler Cilinders hebben dat ook so.
Warom dan probleemen ermee?
ik had die eerst getest met, en dan dicht gemaakt, dan weer getest...
De de Jager en de Kiesler Cilinders hebben dat ook so.
Warom dan probleemen ermee?
ik had die eerst getest met, en dan dicht gemaakt, dan weer getest...
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 825 keren
Re: Membraam Cilinder MXS
Het zal beter zijn voor je big-end door een verbetering van de carterspoeling.
De cilinder vulling daarentegen zou kunnen afnemen
De cilinder vulling daarentegen zou kunnen afnemen
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Membraam Cilinder MXS
Datgene wat deze cilinder zo snel maakt kun je beter niet dicht maken, het zorgt juist voor betere vulling.
- Joebiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 21 nov 2016, 23:13
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Membraam Cilinder MXS
Ok,
Bedankt iedereen,
Hij is al getest met open 'boyesen poorten'.
Loopt warm, liep vast, detoneerde, super weersgevoelig, stationair draaien?
alles shit heb ik al gehad!
Veel zuigers stuk, maar cilinder is wel vrij goed gebleven.
Het is de bekende Setup uit zoetermeer...3jaar geleden aangekocht...
Het begon met... ongelooflijk foute opbouw...en een te krap uitgekotterd carter
Een zwiterse direkte 5bak heeft een hogere voet als een duitse blijkbaar...
Als de berekingen op de computer kloppen, kloppen ze daarentegen niet altijd in de praktijk.
Meten is weten.
Daardoor timingen niet goed...uitlaattiming boven 200°
ook de aangepaste curve op de kokusan was te extreem...3,8...
Een namaak Keilin en het feest kon beginnen
En zo kan ik een boek volschrijven...
Ontstekingscurve naar 2,7 pijp 4cm verlengt in zoetermeer...
Maar we geven niet op...al zijn de kosten al niet meer te overzien...slechte aankoop geweest!
Henk van Kessel is me blijven helpen, waarvoor dank,
en nu met normale timingen, normale zuigerspeling (was 0,03) mikuni vm24 en pvl binnenrotor gaan we de goede kant op
de temperatuur is al stabieler... maar hij loopt nog warm en het geheel draait mooi!
Het sprint vermogen is minder, maar de Kreidler is veel gebruiksvriendelijker geworden.
Goed, genoeg geschreven, ik ga sleutelen!
Ik hou jullie op de hoogte, maar ik zit Corona thuis...en ik heb een kolomboormachien nodig...dju
J.
Bedankt iedereen,
Hij is al getest met open 'boyesen poorten'.
Loopt warm, liep vast, detoneerde, super weersgevoelig, stationair draaien?
alles shit heb ik al gehad!
Veel zuigers stuk, maar cilinder is wel vrij goed gebleven.
Het is de bekende Setup uit zoetermeer...3jaar geleden aangekocht...
Het begon met... ongelooflijk foute opbouw...en een te krap uitgekotterd carter
Een zwiterse direkte 5bak heeft een hogere voet als een duitse blijkbaar...
Als de berekingen op de computer kloppen, kloppen ze daarentegen niet altijd in de praktijk.
Meten is weten.
Daardoor timingen niet goed...uitlaattiming boven 200°
ook de aangepaste curve op de kokusan was te extreem...3,8...
Een namaak Keilin en het feest kon beginnen
En zo kan ik een boek volschrijven...
Ontstekingscurve naar 2,7 pijp 4cm verlengt in zoetermeer...
Maar we geven niet op...al zijn de kosten al niet meer te overzien...slechte aankoop geweest!
Henk van Kessel is me blijven helpen, waarvoor dank,
en nu met normale timingen, normale zuigerspeling (was 0,03) mikuni vm24 en pvl binnenrotor gaan we de goede kant op
de temperatuur is al stabieler... maar hij loopt nog warm en het geheel draait mooi!
Het sprint vermogen is minder, maar de Kreidler is veel gebruiksvriendelijker geworden.
Goed, genoeg geschreven, ik ga sleutelen!
Ik hou jullie op de hoogte, maar ik zit Corona thuis...en ik heb een kolomboormachien nodig...dju
J.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Membraam Cilinder MXS
Ben ook met een MXS racing cilinder bezig, zo uit de doos gemonteerd op het blok. Nog niet gelopen...
Wat zou ik eraan moeten veranderen volgens jou om een betrouwbare cilinder van te maken ??? Zou mij helpen om een zooitje ellende te besparen, als ik het zo aanhoor van jou ervaringen.
Misschien toch maar gewoon de aangepastte stage6 van Luc gebruiken, anders.
Andy,
Wat zou ik eraan moeten veranderen volgens jou om een betrouwbare cilinder van te maken ??? Zou mij helpen om een zooitje ellende te besparen, als ik het zo aanhoor van jou ervaringen.
Misschien toch maar gewoon de aangepastte stage6 van Luc gebruiken, anders.
Andy,
- Joebiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 21 nov 2016, 23:13
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Membraam Cilinder MXS
Dag Andy,
Luc gebruikt de stage 6 niet meer, maar ook de mxs.
Welke carburateur ga je gebruiken, ontsteking, uitlaat?
De mxs cilinder loopt snel vast,
Kijk zeker dat je in het half-gas gebied een rijk mengsel hebt.
Zie dat het carter niet te nauw is uitgekotterd.
Kijk je compressie verhouding na, 98 tanken
Ontsteking niet te vroeg...
zuigerspeling 0,05-0,06 gebruiken. Ik heb vastlopers gehad bij 0,03 zuigerspeling.
Aanhaalmoment cilinderkop zeker niet hoger dan 10-12Nm.
Bij mij telkens aan de inlaatkant, waar die 2 spijlen zitten.
De spijlen kunnen weg volgens Luc, maar dan moet je de zuigerveer helpen bij montage.
Ik heb de randen van die spijlen wat minder scherp gemaakt.
Ik gebruik de originele koelvin niet, maar het kunststof exemplaar van kokusan,
Ik wil een andere kunststof koelvin, zelfde diameter als origineel.
Originele koelvin gebruik ik niet vanwege de hoge toerentallen...
Grtjes.
Luc gebruikt de stage 6 niet meer, maar ook de mxs.
Welke carburateur ga je gebruiken, ontsteking, uitlaat?
De mxs cilinder loopt snel vast,
Kijk zeker dat je in het half-gas gebied een rijk mengsel hebt.
Zie dat het carter niet te nauw is uitgekotterd.
Kijk je compressie verhouding na, 98 tanken
Ontsteking niet te vroeg...
zuigerspeling 0,05-0,06 gebruiken. Ik heb vastlopers gehad bij 0,03 zuigerspeling.
Aanhaalmoment cilinderkop zeker niet hoger dan 10-12Nm.
Bij mij telkens aan de inlaatkant, waar die 2 spijlen zitten.
De spijlen kunnen weg volgens Luc, maar dan moet je de zuigerveer helpen bij montage.
Ik heb de randen van die spijlen wat minder scherp gemaakt.
Ik gebruik de originele koelvin niet, maar het kunststof exemplaar van kokusan,
Ik wil een andere kunststof koelvin, zelfde diameter als origineel.
Originele koelvin gebruik ik niet vanwege de hoge toerentallen...
Grtjes.
- Bijlagen
-
- CA30F74F-C512-487B-B01C-0A67244E239E.jpeg (131.78 KiB) 5925 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9313
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 779 keren
Re: Membraam Cilinder MXS
Hallo,
ik denk dat de goedkooper zuigers het probleem is bij de scooter cilinderkits en het nikasil
zelfde bij de Malossi MHR´s...
Powerseal Nikasil en een goede smeedzuiger, dan is het alt veel beeter en betrouwbarer ....
ik denk dat de goedkooper zuigers het probleem is bij de scooter cilinderkits en het nikasil
zelfde bij de Malossi MHR´s...
Powerseal Nikasil en een goede smeedzuiger, dan is het alt veel beeter en betrouwbarer ....
- Joebiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 21 nov 2016, 23:13
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Membraam Cilinder MXS
Inderdaad, alhoewel een barikit toch al bij de betere zuigers behoord...is een malossi zuiger of vertex een betere keuze.
Wat de barikit slecht heeft volgens mij, is een te grote uitsparing aan de inlaat, waardoor hij ook niet goed over die extra spijlen in de cilinder gaat... ik zal is kijken of ik een foto heb.
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Membraam Cilinder MXS
Thanks Joebiker,
dan maar het hele spulletje weer in de doos en de stage6 cilinder gebruiken, heb een kompleet goed werkend blok gekocht gebouwd door Luc. Liep ook al bijna de 130km.
Das ruim voldoende lijkt mij.
Je hebt mij een hoop ellende bespaard
Andy,
dan maar het hele spulletje weer in de doos en de stage6 cilinder gebruiken, heb een kompleet goed werkend blok gekocht gebouwd door Luc. Liep ook al bijna de 130km.
Das ruim voldoende lijkt mij.
Je hebt mij een hoop ellende bespaard
Andy,
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
- Joebiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 21 nov 2016, 23:13
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Membraam Cilinder MXS
Hier,
De middelste zuiger is volgens mij beter tegen vastlopers als de onderste.
Deze worden ook standaard gebruikt...bij maxiscoot is het een vertex
De onderste geeft iets meer vermogen door bredere inlaat,
maar bij arbeidsslag, zit de zuiger net op die spijlen onder.
De zuigerwand is ok, heeft al veel geweld doorstaan .
Prijs kwaliteit is super.
Grtjes j.
De middelste zuiger is volgens mij beter tegen vastlopers als de onderste.
Deze worden ook standaard gebruikt...bij maxiscoot is het een vertex
De onderste geeft iets meer vermogen door bredere inlaat,
maar bij arbeidsslag, zit de zuiger net op die spijlen onder.
De zuigerwand is ok, heeft al veel geweld doorstaan .
Prijs kwaliteit is super.
Grtjes j.
- Bijlagen
-
- B9797CF1-97A2-4F45-A522-CD67B421216D.jpeg (84.48 KiB) 5840 keer bekeken
-
- BB3CBCB1-D4FA-4F57-B3E3-372B20B3E5D3.jpeg (70.32 KiB) 5840 keer bekeken
-
- D4076A1D-4422-4481-AD8A-DA2280F2CDF3.jpeg (140.58 KiB) 5840 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9313
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 779 keren
Re: Membraam Cilinder MXS
de middelste heft het veerslot niet goed.... denk de booster is te breed so te zien...
schaden heft ook nieks te doen met het gat onderkant in het hemd....
wat is het maat van de zuiger?
schaden heft ook nieks te doen met het gat onderkant in het hemd....
wat is het maat van de zuiger?
- Joebiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 21 nov 2016, 23:13
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Membraam Cilinder MXS
Kijk..
- Bijlagen
-
- DF331EEA-AEA1-402D-AF8D-84D19AA1D5F0.jpeg (201.41 KiB) 5828 keer bekeken
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: Membraam Cilinder MXS
Heftig Ga voor zekerheid, de stage6. Die heeft zich al bewezen.
Andy,
Andy,
- Joebiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 21 nov 2016, 23:13
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Membraam Cilinder MXS
Als mijn berekening klopt,
Ik kan de verbrandongsruimte vullen met 5,1 ml mengsel/2takt benzine op tdc
Dan is het vrij logisch dat ik warmte problemen heb.
Als torque soft ok is en de waarde van arno koch, dan zou dit echt watergekoeld en op hoger octaan moeten lopen...
Als ik de inhoud van de kop invul nl 7ml, heb ik geen last.
Wie weet welke waarde ingevuld moet worden?
Ik kan de verbrandongsruimte vullen met 5,1 ml mengsel/2takt benzine op tdc
Dan is het vrij logisch dat ik warmte problemen heb.
Als torque soft ok is en de waarde van arno koch, dan zou dit echt watergekoeld en op hoger octaan moeten lopen...
Als ik de inhoud van de kop invul nl 7ml, heb ik geen last.
Wie weet welke waarde ingevuld moet worden?
- Bijlagen
-
- 8EAF9E4C-C714-431A-9CBD-B446FFE20143.png (208.69 KiB) 5776 keer bekeken
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Membraam Cilinder MXS
Ik kan de verbrandongsruimte vullen met 5,1 ml ... dat geeft een compressie van 1 - 14.8
Als ik de inhoud van de kop invul nl 7ml, heb ik geen last dat is compressie 1 -11.1 [ dat is een lage waarde ]
met een kopinhoud van 5,9 cc … dan krijg je een compressie van 1 - 13 [ en dat moet te doen zijn met zo een geforceerde cilinder ]
ik neem aan dat je de kopinhoud uitmeet zoals op het plaatje .
dus de motor vertikaal in de bankschroef , ,, zuiger bovenin ,, en dan met een pipet vullen tot de bovenste draad gang
met 5,9 cc + schroefdraad kort = 1.5 / dan krijg je 7,4 cc .
met 5,9 en lang draad = 2.3 / dan heb je 8,2 cc
**
jouw plaatje geeft de Japanse compressie verhouding .
ik werk met de Europese manier van meten .
##
Als ik de inhoud van de kop invul nl 7ml, heb ik geen last dat is compressie 1 -11.1 [ dat is een lage waarde ]
met een kopinhoud van 5,9 cc … dan krijg je een compressie van 1 - 13 [ en dat moet te doen zijn met zo een geforceerde cilinder ]
ik neem aan dat je de kopinhoud uitmeet zoals op het plaatje .
dus de motor vertikaal in de bankschroef , ,, zuiger bovenin ,, en dan met een pipet vullen tot de bovenste draad gang
met 5,9 cc + schroefdraad kort = 1.5 / dan krijg je 7,4 cc .
met 5,9 en lang draad = 2.3 / dan heb je 8,2 cc
**
jouw plaatje geeft de Japanse compressie verhouding .
ik werk met de Europese manier van meten .
##
-
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:12
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Membraam Cilinder MXS
Wat LVS schrijft klopt.
Ik weet niet over wat voor kop het gaat, maar de vormgeving van de verbrandingskamer is een belangrijke factor voor het verloop van het verbrandingsproces en dus ook de warmteontwikkeling.
Zie ook Arno Koch.
Alleen naar de compressie kijken is niet genoeg. Bovendien als je in de buurt van de 1:14 komt, zul je merken dat de motor op een gegeven moment niet meer in
toeren ( >12500) wil doorlopen.
Bij dit proberen is in de regel 1:13 een veiliger keuze als uitgangspunt.
Ik weet niet over wat voor kop het gaat, maar de vormgeving van de verbrandingskamer is een belangrijke factor voor het verloop van het verbrandingsproces en dus ook de warmteontwikkeling.
Zie ook Arno Koch.
Alleen naar de compressie kijken is niet genoeg. Bovendien als je in de buurt van de 1:14 komt, zul je merken dat de motor op een gegeven moment niet meer in
toeren ( >12500) wil doorlopen.
Bij dit proberen is in de regel 1:13 een veiliger keuze als uitgangspunt.
- Joebiker
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 21 nov 2016, 23:13
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Membraam Cilinder MXS
Dankjewel lbs, lvs ,
Tja, in torque-soft kan je beide methode snel zien japanse/autoindustrie compressie verhouding.
Meetmethode is goed te doen, blok in steun recht zetten, piston bdp, en dan met 2takt vullen,
tot onderste draad bougiegat.
Ik heb geen pipet, maar gebruik een spuit van 10ml
Inderdaad,
De motor is sterk, en blijft koel...maar als de pijp in resonatie komt, loopt de boel warm en zij wil ook niet doorlopen.
Ik ga kijken of ik de verbrandingsruimte tussen de 13:1/13,5:1 kan krijgen door gebruik 0,2/0,4mm koppakking.
Ik heb nog een extra kop met veel vlees,
ik geloof een W4 15.03.06
en die kan (als alles goed loopt...) perfect van verbrandingruimte gemaakt worden.
Nogmaals dank, en kreidlervrienden veel rij-en sleutelplezier
Tja, in torque-soft kan je beide methode snel zien japanse/autoindustrie compressie verhouding.
Meetmethode is goed te doen, blok in steun recht zetten, piston bdp, en dan met 2takt vullen,
tot onderste draad bougiegat.
Ik heb geen pipet, maar gebruik een spuit van 10ml
Inderdaad,
De motor is sterk, en blijft koel...maar als de pijp in resonatie komt, loopt de boel warm en zij wil ook niet doorlopen.
Ik ga kijken of ik de verbrandingsruimte tussen de 13:1/13,5:1 kan krijgen door gebruik 0,2/0,4mm koppakking.
Ik heb nog een extra kop met veel vlees,
ik geloof een W4 15.03.06
en die kan (als alles goed loopt...) perfect van verbrandingruimte gemaakt worden.
Nogmaals dank, en kreidlervrienden veel rij-en sleutelplezier
- Bijlagen
-
- 0DF78A1C-23A6-431E-8972-7B9125B1D141.jpeg (52.99 KiB) 5637 keer bekeken
-
- F500CC05-F2F9-4481-8E6D-587780C08382.png (201.37 KiB) 5637 keer bekeken
- Kreidler4Life
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Membraam Cilinder MXS
Bovenstaande klopt als een bus!
Lees jezelf ook even goed in m.b.t. brandstofkeuze.
Als je veel vermogen en een hogere compressie gaat toepassen is brandstof ook een hele belangrijke/bepalende factor!
Lees jezelf ook even goed in m.b.t. brandstofkeuze.
Als je veel vermogen en een hogere compressie gaat toepassen is brandstof ook een hele belangrijke/bepalende factor!
- Deze gebruikers waarderen Kreidler4Life voor dit bericht:
- Joebiker (04 apr 2020, 20:28)
- Waardering: 9.09%