Kiesler membraan cilinder

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kreidler4Life
Berichten: 1535
Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Kiesler membraan cilinder

#1 Bericht door Kreidler4Life » 12 apr 2020, 06:17

Goedemorgen allemaal,

Het is alweer lang geleden dat er een laatste post hierover is geweest,
Maar ik ben benieuwd of er hier kreidlers rondrijden met de Kiesler membraanset.

En dan in welke hoedanigheid, slag x boring, en hoe dit bevalt!

Ik heb namelijk nog een gietstuk liggen welke ik de
komende maanden wil gaan bewerken.

Dus ben eigenlijk wel benieuwd 👍🏻.

Fijne paasdagen en hobby’se!

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#2 Bericht door nozems » 12 apr 2020, 08:51

Waarom een gietstuk bewerken als je zo’n cilinder kunt kopen? Ik rijdt met een getunde 2.9pk, veel werk om daar een 87cc van te maken.

Dan is zo’n cilinder van Kiesler wel wat, neem aan dat je een Bigbore wil maken. Geen bigbore 60cc natuurlijk maar nog groter.

Denk dat je Roman even moet vragen naar ervaringen.

Gebruikersavatar
Kreidler4Life
Berichten: 1535
Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#3 Bericht door Kreidler4Life » 12 apr 2020, 10:06

Heb een kiesler gietstuk bedoel ik 😉

Plus voor sommige is het maken van zoiets leuker als het kant en klaar kopen....

Draai al wat jaartjes mee en weet hoeveel werk het is.
Grote boring maken stelt niet zoveel voor, hemd oplassen en afdraaien en dan de binnenkant uitdraaien naar de gewenste boring.
Het poorten is een ander verhaal maargoed niks is zonder moeite! Zonder strijd geen overwinning
Deze gebruikers waarderen Kreidler4Life voor dit bericht:
Caspar (12 apr 2020, 10:37)
Waardering: 9.09%

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#4 Bericht door Eifelyeti » 12 apr 2020, 10:19

je heft een Kiesler Gietstuk?
maak ens hier een foto ;)

Gebruikersavatar
Kreidler4Life
Berichten: 1535
Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#5 Bericht door Kreidler4Life » 12 apr 2020, 10:30

Zoiets?
Bijlagen
AC354ABE-E5CF-44F5-8188-4C0698CD18CC.jpeg
AC354ABE-E5CF-44F5-8188-4C0698CD18CC.jpeg (116.4 KiB) 4481 keer bekeken

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#6 Bericht door Eifelyeti » 12 apr 2020, 10:53

prima

ma normaal is die gemaakt voor 48 slag en 52/54 booring
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 12 apr 2020, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kreidler4Life
Berichten: 1535
Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#7 Bericht door Kreidler4Life » 12 apr 2020, 12:29

Klopt,
Ben de opties aan het afwegen, ikzelf vindt 110cc teveel van het goede.

Huidige maten :
Boring is nu 45/46mm en er kan nog een normale slag krukas in.

Zelf zit ik te denken aan een boring 50/52 en dan een zuiger te gebruiken die 4mm hoger is als de originele zuigerhoogte.

In het geval dat ik met slag 39.7 niet het gewenste resultaat behaal of het vervelend rijdt dan kan ik altijd nog terugvallen op een slag 44 krukas met een zuiger die dezelfde hoogte heeft als origineel.

Weer even terug naar het onderwerp :
Ik was benieuwd of er al mensen hier op t forum(of mensen kennen) die zo een set gemonteerd hebben en hun ervaringen daarmee.

@efelyeti Ik heb begrepen Roman dat jij Jurgen zelf kent, dus jij weet wel van de hoed en de rand 👍🏻
Ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#8 Bericht door KJ » 12 apr 2020, 12:36

Kreidler4Life schreef: 12 apr 2020, 06:17 Het is alweer lang geleden dat er een laatste post hierover is geweest, maar ik ben benieuwd of er hier kreidlers rondrijden met de Kiesler membraanset.

En dan in welke hoedanigheid, slag x boring, en hoe dit bevalt!

Ik heb namelijk nog een gietstuk liggen welke ik de komende maanden wil gaan bewerken.

Dus ben eigenlijk wel benieuwd 👍🏻.

Alexander de Jager verkoopt deze kitjes (broring 52mm) in combinatie met de krukas (slag 48mm).
Wil het allemaal passen dan moet ook veel aan het carter gebeuren.

Gebruikersavatar
Kreidler4Life
Berichten: 1535
Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#9 Bericht door Kreidler4Life » 12 apr 2020, 12:44

Weet ik, daar komt ook dit gietstuk vandaan.

Carters verbouwen/aanpassen is allemaal bekend en vormt geen probleem.

Zoals vermeld : Ik ben gewoon benieuwd naar de ervaringen met deze set.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#10 Bericht door Eifelyeti » 12 apr 2020, 12:49

je moet kijken dat je een zuiger gebruikt die het best een Smeedzuiger is van Wiseco of Wössner, en die je ook nook 2030 kan koopen...

ik weet niet so veel over deze Bigbore...kreidler is voor mij 50cc en zuigergestuurd en zeeker niet lassen aan de carters ;)
darom weet ik er nieks van, anders had ik alt lang so een met de 35Pk+ :D
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 12 apr 2020, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen Eifelyeti voor dit bericht:
Kreidler4Life (12 apr 2020, 12:54)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#11 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 apr 2020, 12:52

Eifelyeti schreef: 12 apr 2020, 12:49 je moet kijken dat je een zuiger gebruikt die het best een Smeedzuiger is van Wiseco of Wössner, en die je ook nook 2013 kan koopen...

ik weet niet so veel over deze Bigbore...kreidler is voor mij 50cc en zuigergestuurd en zeeker niet lassen aan de carters ;)
darom weet ik er nieks van, anders had ik alt lang so een met de 35Pk+ :D
2023 :wink:

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#12 Bericht door Eifelyeti » 12 apr 2020, 12:53

Enzo-tvdzijden schreef: 12 apr 2020, 12:52 ]2023 :wink:
2030 #-o

bedank Tjerry :D
Deze gebruikers waarderen Eifelyeti voor dit bericht:
Enzo-tvdzijden (12 apr 2020, 12:54)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Kreidler4Life
Berichten: 1535
Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#13 Bericht door Kreidler4Life » 12 apr 2020, 13:14

Bedankt voor je reactie!
Ik dacht dat jij proefgereden had met zo een set, maar ik kan er ook naast zitten.
De reden die jij omschrijft is de reden dat ik het liefste een korte slag houdt, dan blijft er nog iets van het karakter van een korte slag motor over.

Maar zuiger beschikbaarheid is zeker een goed punt. 👍🏻
Momenteel ben ik het aan het inlezen in de kartzuigers.
Ik zie er wel een aantal voordelen in, Hoge (vaak bewezen) kwaliteit zuigers met veel uitvoeringen, maten, en misschien wel de belangrijkste : een ruime beschikbaarheid aan overmaten.

Meet ik een zuiger in en zorg ik ervoor dat ik een paar overmaat zuigers reserve op de plank heb liggen.
Als ik een totaal van 4/5 zuigers heb dan ben je ook weer een goed aantal jaar de toekomst in(ik verwacht een jaar of 10/15 minimaal gezien de km’s die ik ermee rijdt).

En inderdaad lassen aan carters is uit den boze.
Je verliest zo gigantisch veel sterkte als je aan de carters gaat lassen dat in mijn optiek de oplossing zwaarder weegt als het ”probleem”.

Bedankt voor jullie berichten!

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#14 Bericht door Eifelyeti » 12 apr 2020, 13:17

Kreidler4Life schreef: 12 apr 2020, 13:14 Maar zuiger beschikbaarheid is zeker een goed punt. 👍🏻
Momenteel ben ik het aan het inlezen in de kartzuigers.

Als ik een totaal van 4/5 zuigers heb dan ben je ook weer een goed aantal jaar de toekomst in(ik verwacht een jaar of 10/15 minimaal gezien de km’s die ik ermee rijdt).

En inderdaad lassen aan carters is uit den boze.

Bedankt voor jullie berichten!
Kartzuigers is ma wat voor 5h... dat moet je bedenken...beeter een Enduro/Cross smeedzuiger zoeken wegen meer uuren...

ik ben ens met de cilinderkit gerijd, de prototyp 2018 in Lambertsberg bij de Eifeltour ...is so als een 125cc crosser rijd :oops: 100 alt in de 3e :shock:
Die Andy is ook ermee gerijd :D

met Dick Baan carters is het echt niet so veel meer te lassen... ma een beetje aan 2 punten
Deze gebruikers waarderen Eifelyeti voor dit bericht:
Kreidler4Life (12 apr 2020, 14:36)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#15 Bericht door dijk » 12 apr 2020, 14:20

Er moet bij een 86cc ook al gelast worden. Dit zijn de nieuwe bigbore carters van Dick baan :!:
Bijlagen
FB_IMG_1586693865554.jpg
FB_IMG_1586693865554.jpg (71.87 KiB) 4368 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen dijk voor dit bericht:
Kreidler4Life (12 apr 2020, 14:35)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#16 Bericht door nozems » 12 apr 2020, 16:21

Kreidler4Life schreef: 12 apr 2020, 13:14 Bedankt voor je reactie!
Ik dacht dat jij proefgereden had met zo een set, maar ik kan er ook naast zitten.
De reden die jij omschrijft is de reden dat ik het liefste een korte slag houdt, dan blijft er nog iets van het karakter van een korte slag motor over.

Maar zuiger beschikbaarheid is zeker een goed punt. 👍🏻
Momenteel ben ik het aan het inlezen in de kartzuigers.
Ik zie er wel een aantal voordelen in, Hoge (vaak bewezen) kwaliteit zuigers met veel uitvoeringen, maten, en misschien wel de belangrijkste : een ruime beschikbaarheid aan overmaten.

Meet ik een zuiger in en zorg ik ervoor dat ik een paar overmaat zuigers reserve op de plank heb liggen.
Als ik een totaal van 4/5 zuigers heb dan ben je ook weer een goed aantal jaar de toekomst in(ik verwacht een jaar of 10/15 minimaal gezien de km’s die ik ermee rijdt).

En inderdaad lassen aan carters is uit den boze.
Je verliest zo gigantisch veel sterkte als je aan de carters gaat lassen dat in mijn optiek de oplossing zwaarder weegt als het ”probleem”.

Bedankt voor jullie berichten!
Niet lullig bedoelt maar als je wat van het karakter van echte Kreidler wil waarom ga je dan überhaupt opvoeren??

Een duur gietstuk gebruiken die juist voor een lange slag bedoelt is en daar een standaard slag krukas voor wilt gebruiken klinkt alsof je niet durft?

Komt wellicht lullig over, maar zo is het niet bedoelt.

Waarom niet toch de gelijk de 110cc maken? Je hoeft er toch geen 34pk uit te persen?
Als je gaat opvoeren; 60cc, membraan, expansie uitlaten en ontstekingen gebruiken zonder vliegwielwerking is sowieso karaktermoord.
Het heeft dan niks meer te maken met het origineel.

Dus wat houdt je tegen? Grote boring met die standaard korte slag en korte drijfstang gaat je geen fijne motor opleveren.
Enorm veel carterdruk ed.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#17 Bericht door Eifelyeti » 12 apr 2020, 17:47

dijk schreef: 12 apr 2020, 14:20 Er moet bij een 86cc ook al gelast worden. Dit zijn de nieuwe bigbore carters van Dick baan :!:
dat had ik ook so geschrijven Jereon, ma het is wel 90% minder aan te doen dan aan een ori... en je heft ma een De Jager cilinder en geen Kiesler :wink:

en warom bij Dick geen hoogdere Carters bestellt? so een plaat bij so een Projekt eronder, sorry, ma dan een plaat eronder maaken is voor mij geen vakwerk, dat is scooter- "Murks" #-o

aan sparen kan het bij je niet liggen, je weet goed wat so spullen kosten, je hebt ja een paar dan die spullen :wink:

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#18 Bericht door KJ » 12 apr 2020, 17:52

Kreidler4Life schreef: 12 apr 2020, 13:14 Bedankt voor je reactie!
Ik dacht dat jij proefgereden had met zo een set, maar ik kan er ook naast zitten.
De reden die jij omschrijft is de reden dat ik het liefste een korte slag houdt, dan blijft er nog iets van het karakter van een korte slag motor over.

Maar zuiger beschikbaarheid is zeker een goed punt. 👍🏻
Momenteel ben ik het aan het inlezen in de kartzuigers.
Ik zie er wel een aantal voordelen in, Hoge (vaak bewezen) kwaliteit zuigers met veel uitvoeringen, maten, en misschien wel de belangrijkste : een ruime beschikbaarheid aan overmaten.

Meet ik een zuiger in en zorg ik ervoor dat ik een paar overmaat zuigers reserve op de plank heb liggen.
Als ik een totaal van 4/5 zuigers heb dan ben je ook weer een goed aantal jaar de toekomst in(ik verwacht een jaar of 10/15 minimaal gezien de km’s die ik ermee rijdt).

En inderdaad lassen aan carters is uit den boze.
Je verliest zo gigantisch veel sterkte als je aan de carters gaat lassen dat in mijn optiek de oplossing zwaarder weegt als het ”probleem”.

Bedankt voor jullie berichten!
Ik heb gereden met deze set......vergelijkbaar met een RS125 Aprilia.
Te wreed voor woorden...pure sensatie.....vol gas weg is link...doe mij mijn originele machine maar.
Als ik hard en ruig wil pak ik persoonlijk liever een grote (cross)motor of mijn BMW :mrgreen:
Deze gebruikers waarderen KJ voor dit bericht:
Kreidler4Life (12 apr 2020, 22:04)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Kreidler4Life
Berichten: 1535
Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#19 Bericht door Kreidler4Life » 16 apr 2020, 20:51

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

@KJ : Klinkt goed! Zulke berichten lees ik graag 👍🏻.

@Nozems : Mijn tenen zijn gelukkig niet zo lang, dus iets waar ik me lullig door ga voelen zal niet zo heel snel gebeuren 😊 plus ik ben zelf ook direct waardoor ik ook goed kan incasseren!
Dus schroom niet alle opmerkingen/reacties zijn welkom!

Nu niet lullig bedoeld van mijn kant maar ik zal proberen uit te leggen wat de reden is dat ik tot dit hersenspinsel kwam.

Even voorop gesteld : er is nog niks besloten/afgedraaid/gekotterd/gefreesd.
Heb alleen mijn carters liggen(set Inklamo carters).

Terug naar 2007 : Samen met een vriend van me hebben we een 86cc Malossi MHR cilinderset passend gemaakt op een kreidlerblok, de inlaat ging via een menbraam op het carter.
Dit liep erg hard en was boven verwachting ook goed rijbaar onderin het toerengebied.
Ik zeg : Boven verwachting omdat de vuistregel bij een 2-takt is dat normaliter de boring x slag zo dicht mogelijk bij vierkant dient te wezen.
Wat bij een slag 39.7mm en een boring van 50mm verre van dat is.

Wat betreft de opmerking over carter druk: Dit is bij een 2-takt niet relevant omdat de krukas ruimte niet direct verbonden is met het carter, hetgeen bij een Motor of auto motorblok wel zo is.
Daar kan je verhoogde carter druk krijgen als de zuigerveren versleten zijn en gaan doorlekken.
Hierdoor komen er verbrandingsgassen in het carter terecht waardoor verhoging van de druk ontstaat.

Plus er zit natuurlijk een ontluchting in het kreidlerblok.
Dus mocht er zich onverhoopt een drukverhoging voordoen dan ontlast het zich daar wel doorheen, en ik denk niet dat door een big bore de versnellingsbak ineens meer druk gaat opwekken waardoor dit een probleem zou kunnen worden.

Wat je denk ik bedoeld is hogere druk in de krukas ruimte.
Maar druk in de krukas ruimte mijn inziens is ook niet relevant.

Stel je hebt een 50cc met compressie 1:13.
Door een grotere zuiger(boring) ga je geen hogere druk genereren, alleen het volume in de ruimte wordt groter maar dit veranderd niks aan de druk.

Door een grotere boring veranderd er wel iets aan de energie die vrijkomt bij elke slag.
De kracht waarmee de zuiger van bdp naar odp gaat genereert met een grotere boring een groter middelpunt vliegende kracht.
Dit veroorzaakt de bekende “problemen” zoals het uit elkaar drukken van de carters en de kans op scheuren bij gelaste carters(lees hier : KANS).

Ik ben absoluut geen geleerde op dit gebied dus ik kan er ook totaal naast zitten maar dit is wat ik opmaak uit de gelezen materie.

Dus samenvattend : ik zat een beetje te filosoferen hoe een korte slag zou uitpakken met de Kieser set.

En er rijden er of weinig rond of niemand laat er iets over los(absoluut niet negatief bedoeld) maar kan er verdomd weinig over vinden op het grote boze interweb.

Zo weer genoeg getypt! Fijne avond en geniet van t lekkere weer 👍🏻

Foto 1 : Kreidler met Malossi set.
Foto 2 : Misschien is onderstaande drijfstang nog wel iets 😜😜🤔
Bijlagen
CA1C54EE-1687-4F30-B289-CCD4F8A38406.jpeg
CA1C54EE-1687-4F30-B289-CCD4F8A38406.jpeg (114.59 KiB) 4058 keer bekeken
1E0C5012-AED9-4784-A7F0-F78107A652C0.jpeg
1E0C5012-AED9-4784-A7F0-F78107A652C0.jpeg (79.35 KiB) 4058 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen Kreidler4Life voor dit bericht:
Maarten (16 apr 2020, 21:31)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: Kiesler membraan cilinder

#20 Bericht door LVS » 16 apr 2020, 22:23

als je in deze lange slag cilinder [ 48 mm ] een krukas zet met korte slag[ 44 of 39.7 ] , dan krijg je hoge timingen !
om de timing weer wat naar beneden te krijgen ,moet de cilinder weer zakken .
maar dan zitten de poorten een stuk onder het laagste punt van de zuiger .[ en dat is weer slecht voor het vermogen ]

##
Deze gebruikers waarderen LVS voor dit bericht (totaal 2):
Maarten (17 apr 2020, 05:44) • Kreidler4Life (17 apr 2020, 06:29)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
Kreidler4Life
Berichten: 1535
Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#21 Bericht door Kreidler4Life » 17 apr 2020, 06:39

Bedankt voor je reactie Claus!

Ik heb even vluchtig gemeten, de volgende maten zitten nu er in(maten zijn bij benadering, heb weinig tijd gehad om goed te meten):
Uitlaatpoort —> cilindervoet : 34mm
Spoelpoorten —> cilindervoet : 34mm
Inlaatpoort —> cilindervoet : 10mm

Wat er nu aan timingen inzit moet ik nog even uitzoeken als ik wat meer tijd heb.

Als ik dit vergelijk met mn 60cc dan kan hier nog genoeg vanaf om korte slag van te maken zonder dat de poorten belemmerd worden of zie ik iets over het hoofd.

Nogmaals ik ben geen geleerde, ik wil me hier in verdiepen en als jij zegt dat het niet gaat dan neem ik dit van harte aan!

Fijne dag!

wilhelmus
Berichten: 523
Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 36 keren

Re: Kiesler membraan cilinder

#22 Bericht door wilhelmus » 19 apr 2020, 19:38

Als je zoiets wilt doen, moet/zal je de poorten van de cilinder aan moeten passen naar de slag van de krukas.
En je zal de carters moeten aanpassen(lassen).

"Je verliest zo gigantisch veel sterkte als je aan de carters gaat lassen dat in mijn optiek de oplossing zwaarder weegt als het ”probleem”."

Succes,
Gr Wim

Plaats reactie