welke ontsteking nemen

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
b.bonk
Berichten: 2446
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 89 keren
Ontvangen waarderingen: 176 keren

welke ontsteking nemen

#1 Bericht door b.bonk » 06 jul 2021, 18:56

weet het niet meer.
hep een kokusan met p22
maar ben een rustige rijder, maar wil wel een snelle rs.
deze combi is gevaarlijk lees ik.
zit er niet op te wachten om me nieuwe zuiger en wand te vernaggelen.
tailpijp is al zo groot als er maar te koop is.
wat te doen?
pvl, mvt, of kokusan met p10. of wat anders,
of gewoon rijden , zoals men vroeger deed , toen er nog geen forum was
waar kennis vandaan kwam.

b.bonk
Berichten: 2446
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 89 keren
Ontvangen waarderingen: 176 keren

Re: welke ontsteking nemen

#2 Bericht door b.bonk » 06 jul 2021, 19:20

ik stel deze vraag, omdat ik alles lees.
maar het allemaal niet meer kan volgen.
vhs cilinder gekocht, kan ik weggooien.
hep al 6 uitlaten gekocht, achteraf te kleine tailpijp.
weet het, lees wat en koop het. suffert die ik ben.
met me p22 kastje weer de bietenbrug op , ben ik bang.
kop met losse ding ook niet goed.
het geld klotst hier tegen de klippen op zegt h3bv
maar gooi het nu wel allemaal wel heel makkelijk en onnodig
over de balk.

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4584
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: welke ontsteking nemen

#3 Bericht door pimvandongen » 06 jul 2021, 19:27

Het beste is een 6.25pk Mahle met een originele MKHZ onsteking, een originele RS uitlaat en een originele 20mm bing.
Plezier gegarandeerd, slijtage te overzien en je hoeft niets meer te veranderen.

b.bonk
Berichten: 2446
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 89 keren
Ontvangen waarderingen: 176 keren

Re: welke ontsteking nemen

#4 Bericht door b.bonk » 06 jul 2021, 19:47

pimvandongen schreef: 06 jul 2021, 19:27 Het beste is een 6.25pk Mahle met een originele MKHZ onsteking, een originele RS uitlaat en een originele 20mm bing.
Plezier gegarandeerd, slijtage te overzien en je hoeft niets meer te veranderen.
Dat snap ik, me mattie enzo zegt dat ook .
Maar ik wil naar die 120. Dat is de bottelnek.

Bart o.z.s.
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jul 2018, 16:02
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: welke ontsteking nemen

#5 Bericht door Bart o.z.s. » 06 jul 2021, 20:17

m.v.t. met verzwarings schijf

bart-rs
Berichten: 367
Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
Gegeven waarderingen: 30 keren
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Re: welke ontsteking nemen

#6 Bericht door bart-rs » 06 jul 2021, 20:24

Als je hier op het forum kijkt . Moet het met 12 pk al wel lukken om de 120 te halen ..🤣🤣.
Als je geld uit wil geven moet je Pieter schmidt bellen.
Laat je cilinder bewerken en uitlaat maken . En dan kom je al een heel eind .
Maar met 60cc 120 per uur en lekker kunnen rijden is lastig! Moet je veel vermogen voor hebben.
Ik zal hier wel weer commentaar op krijgen van de opa's.
Maar geloof het maar.. vroeger liepen ze ook 120 . 🤣🤣🤣 kom maar keer hier langs . Kun je op mijne rijden .

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 54393
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 404 keren
Ontvangen waarderingen: 654 keren

Re: welke ontsteking nemen

#7 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 jul 2021, 20:33

Nozem Stephan de Roo rijdt ook vet over de 100 km/h met een door ons ingebouwde Kokusan ontsteking.

Nog iets zonder een kastje van een paar dubbeltjes.

Enzo

b.bonk
Berichten: 2446
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 89 keren
Ontvangen waarderingen: 176 keren

Re: welke ontsteking nemen

#8 Bericht door b.bonk » 06 jul 2021, 20:40

Misschien had ik het anders moeten stellen
Heb de boel aardig voor mekaar qua set.
Alleen nu word ik bang gemaakt met die p22
Welke onsteking moet erop om toch het gif te hebben
Maar met normaal rijden niet de boel in de soep te draaien, en
Dat dat ook gewoon kan , normaal rijden.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10061
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: welke ontsteking nemen

#9 Bericht door nozems » 06 jul 2021, 23:30

Bertus, wat jij wilt zul je uiteindelijk in een echte motor vinden, snel en soepel rijden en ook nogeens betrouwbaar.

Je kan doen wat Pim zegt, de vhs zooi de kliko in (om het maar op z’n henks te zeggen) standaard 6.3tje eronder en klaar… nooit geen gezeur meer.

Of gewoon voor lief nemen dat er altijd werk loert met zo’n snelle set.

Bartrs neemt dat ook voor lief, die rookt ook regelmatig een zuiger op, en weet ook dat dat bij elke rit ‘zomaar ‘ weer kan gebeuren. En ook dat na een paar duizend kilometer er wellicht een paar lagers tussenuit piepen.

Maar als je dat kicken vindt is het toch prima?

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 463
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 30 keren

Re: welke ontsteking nemen

#10 Bericht door wimv8 » 07 jul 2021, 09:00

Bertus, al eens (proef)gereden op een goede standaard! Zündapp KS 125 of KS 175? Voor erbij. 8)
Gewone standaard RS erbij houden voor het "Kreidler gevoel".

Gr. Wim.

bart-rs
Berichten: 367
Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
Gegeven waarderingen: 30 keren
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Re: welke ontsteking nemen

#11 Bericht door bart-rs » 07 jul 2021, 09:32

nozems schreef: 06 jul 2021, 23:30 Bertus, wat jij wilt zul je uiteindelijk in een echte motor vinden, snel en soepel rijden en ook nogeens betrouwbaar.

Je kan doen wat Pim zegt, de vhs zooi de kliko in (om het maar op z’n henks te zeggen) standaard 6.3tje eronder en klaar… nooit geen gezeur meer.

Of gewoon voor lief nemen dat er altijd werk loert met zo’n snelle set.

Bartrs neemt dat ook voor lief, die rookt ook regelmatig een zuiger op, en weet ook dat dat bij elke rit ‘zomaar ‘ weer kan gebeuren. En ook dat na een paar duizend kilometer er wellicht een paar lagers tussenuit piepen.

Maar als je dat kicken vindt is het toch prima?
Ja zo is het wel .
Als je snel spul hebt zul je nooit 100 % garantie hebben dat je over komt hahaha .
En de slijtage is natuurlijk 100 keer slimmer .
Maar daar moet je hobby aan hebben

b.bonk
Berichten: 2446
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 89 keren
Ontvangen waarderingen: 176 keren

Re: welke ontsteking nemen

#12 Bericht door b.bonk » 07 jul 2021, 10:30

bart-rs schreef: 07 jul 2021, 09:32
nozems schreef: 06 jul 2021, 23:30 Bertus, wat jij wilt zul je uiteindelijk in een echte motor vinden, snel en soepel rijden en ook nogeens betrouwbaar.

Je kan doen wat Pim zegt, de vhs zooi de kliko in (om het maar op z’n henks te zeggen) standaard 6.3tje eronder en klaar… nooit geen gezeur meer.

Of gewoon voor lief nemen dat er altijd werk loert met zo’n snelle set.

Bartrs neemt dat ook voor lief, die rookt ook regelmatig een zuiger op, en weet ook dat dat bij elke rit ‘zomaar ‘ weer kan gebeuren. En ook dat na een paar duizend kilometer er wellicht een paar lagers tussenuit piepen.

Maar als je dat kicken vindt is het toch prima?
Ja zo is het wel .
Als je snel spul hebt zul je nooit 100 % garantie hebben dat je over komt hahaha .
En de slijtage is natuurlijk 100 keer slimmer .
Maar daar moet je hobby aan hebben
weet dat ik op een tijdbom rijd, met de huidige setup.
de vraag is , kan ik het klokje voor mijn gevoel iets ruimer zetten.
door een ander ontsteking ?
al geeft dat natuurlijk ook geen garantie voor levensduur.
maar een beetje rust tussen de oren, zou fijn zijn.

Gebruikersavatar
fptjb
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 sep 2002, 11:55
Locatie: finsterwolde
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: welke ontsteking nemen

#13 Bericht door fptjb » 07 jul 2021, 11:00

ik rij ook met een vhs cilinder ( 47mm) , kokusan evo2 en ook met de p22 , ook hetzelfde probleem hierzo.
ik rij ook wel rustig , maar ook wel snel , heb er de mikuni 20 mm achter en heb ook al 2 zuigers naar de kloten geholpen , heb hem in het middengebied wat royaler afgesteld en tot nu toe gaat het goed.
probleem deed zich voor als ik continu tussen de 50 en 70 km/h reed.
zit zelf ook nog te denken om michien de p10 ertussen te zetten.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 11261
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 263 keren
Ontvangen waarderingen: 207 keren

Re: welke ontsteking nemen

#14 Bericht door Caspar » 07 jul 2021, 11:09

Bertus , jij bent op zoek naar miss universe, blond , maatje 36 , cup D , leuk koppie én ze moet het i.q. hebben van Albert Einstein.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is , maar het wordt lastig.

Een 60cc moet het van zijn toeren hebben om het vermogen te vinden voor die 120km/U.
En dan gebeurt er onderin niet zoveel door de benodigde poorttiming.
Met een goede uitlaat en P22 powerbox los je dat deels op. Maar dan moet je niet met bromfiets tempo toerritjes gaan tuffen !

Mijn advies : je huidige setup gebruiken i.c.m. Een multi curve ontsteking.
Kort: knop op het stuur met 2 standen voor de ontsteking, cruisen en racen.
Zo hou je de boel heel

b.bonk
Berichten: 2446
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 89 keren
Ontvangen waarderingen: 176 keren

Re: welke ontsteking nemen

#15 Bericht door b.bonk » 07 jul 2021, 11:12

fptjb schreef: 07 jul 2021, 11:00 ik rij ook met een vhs cilinder ( 47mm) , kokusan evo2 en ook met de p22 , ook hetzelfde probleem hierzo.
ik rij ook wel rustig , maar ook wel snel , heb er de mikuni 20 mm achter en heb ook al 2 zuigers naar de kloten geholpen , heb hem in het middengebied wat royaler afgesteld en tot nu toe gaat het goed.
probleem deed zich voor als ik continu tussen de 50 en 70 km/h reed.
zit zelf ook nog te denken om michien de p10 ertussen te zetten.
dat advies kreeg ik van wietse ook, de p10 doen.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10061
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 110 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: welke ontsteking nemen

#16 Bericht door nozems » 07 jul 2021, 11:46

b.bonk schreef: 07 jul 2021, 11:12
fptjb schreef: 07 jul 2021, 11:00 ik rij ook met een vhs cilinder ( 47mm) , kokusan evo2 en ook met de p22 , ook hetzelfde probleem hierzo.
ik rij ook wel rustig , maar ook wel snel , heb er de mikuni 20 mm achter en heb ook al 2 zuigers naar de kloten geholpen , heb hem in het middengebied wat royaler afgesteld en tot nu toe gaat het goed.
probleem deed zich voor als ik continu tussen de 50 en 70 km/h reed.
zit zelf ook nog te denken om michien de p10 ertussen te zetten.
dat advies kreeg ik van wietse ook, de p10 doen.
Persoonlijk gesproken zou ik dat ook doen als ik ook zo’n snelle set had. Of wat Caspar zegt, een multicurve.

Dan staat het klokje niet meer op scherp

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 11261
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 263 keren
Ontvangen waarderingen: 207 keren

Re: welke ontsteking nemen

#17 Bericht door Caspar » 07 jul 2021, 12:06

Volgens mij kun je zelfs die 2 standen schakelaar gebruiken i.c.m. je huidige ontsteking én de P22 powerbox.
In stand 1 passeer je dan de powerbox.
In stand 2 is de powerbox actief
Deze gebruikers waarderen Caspar voor dit bericht:
b.bonk (07 jul 2021, 12:23)
Waardering: 12.5%

Gebruikersavatar
fptjb
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 sep 2002, 11:55
Locatie: finsterwolde
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: welke ontsteking nemen

#18 Bericht door fptjb » 07 jul 2021, 12:17

zo'n multicurve lijkt mij ook nog wel wat, maar eens een beetje in verdiepen.

b.bonk
Berichten: 2446
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 89 keren
Ontvangen waarderingen: 176 keren

Re: welke ontsteking nemen

#19 Bericht door b.bonk » 07 jul 2021, 12:30

Caspar schreef: 07 jul 2021, 11:09 Bertus , jij bent op zoek naar miss universe, blond , maatje 36 , cup D , leuk koppie én ze moet het i.q. hebben van Albert Einstein.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is , maar het wordt lastig.

Een 60cc moet het van zijn toeren hebben om het vermogen te vinden voor die 120km/U.
En dan gebeurt er onderin niet zoveel door de benodigde poorttiming.
Met een goede uitlaat en P22 powerbox los je dat deels op. Maar dan moet je niet met bromfiets tempo toerritjes gaan tuffen !

Mijn advies : je huidige setup gebruiken i.c.m. Een multi curve ontsteking.
Kort: knop op het stuur met 2 standen voor de ontsteking, cruisen en racen.
Zo hou je de boel heel
miss universe ben ik van de week 30 jaar mee getrouwd. :D :D
zo een degelijke kreidler word lastiger. :wink:
heb nu een 67cc mahle 16 pk , dus daarmee ben ik wel al op
de goede weg.
goeie tip, casper
dank je wel.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3101
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 70 keren
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Re: welke ontsteking nemen

#20 Bericht door jamojamo » 07 jul 2021, 12:31

b.bonk schreef: 06 jul 2021, 20:40 Misschien had ik het anders moeten stellen
Heb de boel aardig voor mekaar qua set.
Alleen nu word ik bang gemaakt met die p22
Welke onsteking moet erop om toch het gif te hebben
Maar met normaal rijden niet de boel in de soep te draaien, en
Dat dat ook gewoon kan , normaal rijden.
Net als met Triboron komen na een tijdje de ervaringen op het forum. Dan blijkt het allemaal niet zo rooskleurig en krijgen de realistische kritische mensen gelijk. Aangezien je alles leest zou je toch moeten kunnen weten dat er over een MVT ontsteking bijna niets negatiefs te melden valt.
Ik wens je veel wijsheid toe :mrgreen:
Gr.,
Eric
Deze gebruikers waarderen jamojamo voor dit bericht:
KJ (07 jul 2021, 18:28)
Waardering: 12.5%

b.bonk
Berichten: 2446
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 89 keren
Ontvangen waarderingen: 176 keren

Re: welke ontsteking nemen

#21 Bericht door b.bonk » 07 jul 2021, 12:36

jamojamo schreef: 07 jul 2021, 12:31
b.bonk schreef: 06 jul 2021, 20:40 Misschien had ik het anders moeten stellen
Heb de boel aardig voor mekaar qua set.
Alleen nu word ik bang gemaakt met die p22
Welke onsteking moet erop om toch het gif te hebben
Maar met normaal rijden niet de boel in de soep te draaien, en
Dat dat ook gewoon kan , normaal rijden.
Net als met Triboron komen na een tijdje de ervaringen op het forum. Dan blijkt het allemaal niet zo rooskleurig en krijgen de realistische kritische mensen gelijk. Aangezien je alles leest zou je toch moeten kunnen weten dat er over een MVT ontsteking bijna niets negatiefs te melden valt.
Ik wens je veel wijsheid toe :mrgreen:
Gr.,
Eric
klopt eric
wilde roman daar over vragen in zijn mvt topic.
maar die is boos , denk ik.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 54393
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 404 keren
Ontvangen waarderingen: 654 keren

Re: welke ontsteking nemen

#22 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 jul 2021, 12:51

Bertus wij hebben 2 MVT klantjes en die rijden probleemloos

Enzo
Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
b.bonk (07 jul 2021, 13:17)
Waardering: 12.5%

bart-rs
Berichten: 367
Lid geworden op: 09 okt 2019, 16:53
Gegeven waarderingen: 30 keren
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Re: welke ontsteking nemen

#23 Bericht door bart-rs » 07 jul 2021, 13:03

b.bonk schreef: 07 jul 2021, 10:30
bart-rs schreef: 07 jul 2021, 09:32
nozems schreef: 06 jul 2021, 23:30 Bertus, wat jij wilt zul je uiteindelijk in een echte motor vinden, snel en soepel rijden en ook nogeens betrouwbaar.

Je kan doen wat Pim zegt, de vhs zooi de kliko in (om het maar op z’n henks te zeggen) standaard 6.3tje eronder en klaar… nooit geen gezeur meer.

Of gewoon voor lief nemen dat er altijd werk loert met zo’n snelle set.

Bartrs neemt dat ook voor lief, die rookt ook regelmatig een zuiger op, en weet ook dat dat bij elke rit ‘zomaar ‘ weer kan gebeuren. En ook dat na een paar duizend kilometer er wellicht een paar lagers tussenuit piepen.

Maar als je dat kicken vindt is het toch prima?
Ja zo is het wel .
Als je snel spul hebt zul je nooit 100 % garantie hebben dat je over komt hahaha .
En de slijtage is natuurlijk 100 keer slimmer .
Maar daar moet je hobby aan hebben
weet dat ik op een tijdbom rijd, met de huidige setup.
de vraag is , kan ik het klokje voor mijn gevoel iets ruimer zetten.
door een ander ontsteking ?
al geeft dat natuurlijk ook geen garantie voor levensduur.
maar een beetje rust tussen de oren, zou fijn zijn.
Ik heb zelf nog geen zuiger kapot gehad . En rijd ook wel rustig en hard .
Rustig rijden is dan gewoon 70/80 . Daar onder kom ik niet. Heb mvt onsteking
Deze gebruikers waarderen bart-rs voor dit bericht:
b.bonk (07 jul 2021, 13:16)
Waardering: 12.5%

b.bonk
Berichten: 2446
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 89 keren
Ontvangen waarderingen: 176 keren

Re: welke ontsteking nemen

#24 Bericht door b.bonk » 07 jul 2021, 13:18

bedankt mannen.
ga een mvt bestellen. :thumbsup

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 11261
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 263 keren
Ontvangen waarderingen: 207 keren

Re: welke ontsteking nemen

#25 Bericht door Caspar » 07 jul 2021, 13:21

Vergeet de verzwarings schijf niet

Plaats reactie