Welke setup voor powerband onderin
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 10 aug 2021, 22:33
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Welke setup voor powerband onderin
Beste forumleden,
Als actief lid ben ik nieuw maar de afgelopen maanden heb ik heel veel gebruik gemaakt van alle kennis in het forum. Dank allemaal daarvoor
Even mijzelf kort voorstellen. Ik ben Patrick, 46 jaar woonachtig in Brabant waar alle ruimte is om te toeren. Tot mijn 18e had ik een Kreidler RMC, signal grun. Sinds een half jaar heb ik weer een zelfde Kreidler en heb ik deze helemaal opgeknapt en gereviseerd. Een hernieuwde oude liefde...
Dit is mijn machine en setup nu ook opgenomen in de Kreidlerdatabase: https://kreidlerdatabase.nl/web/122-k53-403f
Foto
Kreidler Florett RMC K53/403
Cilinder: 50cc met boosterpoorten, smalle tap
Cilinderkop: oud type afgevlakte kop
Carburateur: Carburateur 17mm Bing
Uitlaat: Homoet 4P en iets verlengde uitlaatbocht
Sproeier: 86
Ontsteking: Kokusan Evo 12volt
Tandwielverhouding: 13/36
Nu mijn vraag
Welke setup zou ik moeten hebben om max ca. 60-65km p/uur te rijden maar met een flinke trekkracht onderin. Dus de powerband onderin en geen hele hoge toeren?
Ik zie zoveel verschillende cilinders van 50cc tot 70cc en van 1PK tot 5,9PK. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren vanuit jullie kennis en ervaring.
Oh ja, en ik heb geen onbeperkt budget dus uitgebreid laten tunen gaat hem niet worden
De reden van mijn vraag:
De huidige setup vind ik veel te onrustig rijden. Een echt hoog toeren setup nu dus wat betekent dat ik veel toeren moet maken voor trekkracht en hij gaat ook best hard, meer dan 80km p/uur met tandwielverhouding van 14/36.
Ik ben zelf meer van flinke en soepele acceleratie dus trekkracht onderin. Ik weet dat dit met een Kreidler lastiger is vanwege de opzet van het blok en de slag lengte. Ik weet dat het wel mogelijk is. Met de huidige setup is het gewoon niet mogelijk al heb ik de powerband met kunst en vliegwerk wat kunnen verleggen naar onderen maar dan loopt hij bovenin weer niet lekker.
Nu loopt ie koud echt heerlijk en trekt als een beest. Maar is hij warm dan valt dat weg. Ik heb al gespeeld met sproeiers, koudere bougies, langere uitlaatbocht en luchtfilters maar beter krijg ik hem niet.
Conclusie: ik moet een andere setup aanschaffen.
Als actief lid ben ik nieuw maar de afgelopen maanden heb ik heel veel gebruik gemaakt van alle kennis in het forum. Dank allemaal daarvoor
Even mijzelf kort voorstellen. Ik ben Patrick, 46 jaar woonachtig in Brabant waar alle ruimte is om te toeren. Tot mijn 18e had ik een Kreidler RMC, signal grun. Sinds een half jaar heb ik weer een zelfde Kreidler en heb ik deze helemaal opgeknapt en gereviseerd. Een hernieuwde oude liefde...
Dit is mijn machine en setup nu ook opgenomen in de Kreidlerdatabase: https://kreidlerdatabase.nl/web/122-k53-403f
Foto
Kreidler Florett RMC K53/403
Cilinder: 50cc met boosterpoorten, smalle tap
Cilinderkop: oud type afgevlakte kop
Carburateur: Carburateur 17mm Bing
Uitlaat: Homoet 4P en iets verlengde uitlaatbocht
Sproeier: 86
Ontsteking: Kokusan Evo 12volt
Tandwielverhouding: 13/36
Nu mijn vraag
Welke setup zou ik moeten hebben om max ca. 60-65km p/uur te rijden maar met een flinke trekkracht onderin. Dus de powerband onderin en geen hele hoge toeren?
Ik zie zoveel verschillende cilinders van 50cc tot 70cc en van 1PK tot 5,9PK. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren vanuit jullie kennis en ervaring.
Oh ja, en ik heb geen onbeperkt budget dus uitgebreid laten tunen gaat hem niet worden
De reden van mijn vraag:
De huidige setup vind ik veel te onrustig rijden. Een echt hoog toeren setup nu dus wat betekent dat ik veel toeren moet maken voor trekkracht en hij gaat ook best hard, meer dan 80km p/uur met tandwielverhouding van 14/36.
Ik ben zelf meer van flinke en soepele acceleratie dus trekkracht onderin. Ik weet dat dit met een Kreidler lastiger is vanwege de opzet van het blok en de slag lengte. Ik weet dat het wel mogelijk is. Met de huidige setup is het gewoon niet mogelijk al heb ik de powerband met kunst en vliegwerk wat kunnen verleggen naar onderen maar dan loopt hij bovenin weer niet lekker.
Nu loopt ie koud echt heerlijk en trekt als een beest. Maar is hij warm dan valt dat weg. Ik heb al gespeeld met sproeiers, koudere bougies, langere uitlaatbocht en luchtfilters maar beter krijg ik hem niet.
Conclusie: ik moet een andere setup aanschaffen.
- Bijlagen
-
- Kreidler RMC
- kreidler-rmc.jpg (111.54 KiB) 1876 keer bekeken
Laatst gewijzigd door PatrickBen op 12 aug 2021, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Homoet er af en standaard uitlaat er op. Meer trekkracht
Cilinder is hoogtoerig. Aan laten passen of andere monteren.
Eventueel een standaard cilinder tot 4 pk tunen
Enzo
Cilinder is hoogtoerig. Aan laten passen of andere monteren.
Eventueel een standaard cilinder tot 4 pk tunen
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- KJ (09 sep 2021, 22:15)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 10 aug 2021, 22:33
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Dank voor je reactie.Enzo-tvdzijden schreef: ↑12 aug 2021, 23:09 Homoet er af en standaard uitlaat er op. Meer trekkracht
Cilinder is hoogtoerig. Aan laten passen of andere monteren.
Eventueel een standaard cilinder tot 4 pk tunen
Enzo
Ik had er eerst een standaard uitlaat op zitten maar dat was nog slechter. Met de Homoet is het een stuk beter.
Volgens mij is laten aanpassen van cilinder niet goedkoop en gaat volgens mij niet echt rustiger lopen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Goede standaard cilinder aanschaffen is ook niet goedkoop.
Kreidler rijden is niet meer goedkoop vandaag de dag.
Enzo
Kreidler rijden is niet meer goedkoop vandaag de dag.
Enzo
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Homoet 4p er heel gauw onderuit halen, en een goede standaard uitlaat met lange 28mm bocht monteren. Dan krijg je er echt meer trekkracht onderin voor terug. En zal dus ook minder hard gaan.
Je kan ook nog een franse 4.2pk cilinder proberen, die lopen ook erg fijn.
Je kan ook nog een franse 4.2pk cilinder proberen, die lopen ook erg fijn.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 825 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Een 4,2pk is denk ik de oplossing. Dé koppel 50cc.
Méér pk's wordt te nerveus. Of je moet het gaan zoeken in een tamme bigbore. Maar gezien het budget lijkt me dat nvt.
Vermogen haal je ófwel uit hoge toerentallen , ófwel uit meer cc. Kies maar.
Het aanpassen van een 2pk cilinder naar ca 4pk is een goed idee. En het kost relatief weinig. Duur wordt het pas als de cilinder al versleten is, dan moet er een nieuwe NiCaSil wand in.
Kortom: Deze huidige cilinder en uitlaat op marktplaats zetten.
Méér pk's wordt te nerveus. Of je moet het gaan zoeken in een tamme bigbore. Maar gezien het budget lijkt me dat nvt.
Vermogen haal je ófwel uit hoge toerentallen , ófwel uit meer cc. Kies maar.
Het aanpassen van een 2pk cilinder naar ca 4pk is een goed idee. En het kost relatief weinig. Duur wordt het pas als de cilinder al versleten is, dan moet er een nieuwe NiCaSil wand in.
Kortom: Deze huidige cilinder en uitlaat op marktplaats zetten.
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Welke setup voor powerband onderin
Heb jij een oud model cilinder--met schuine inlaat?
Want er zijn cilinders gemaakt door ( NC )-- deze cilinder heeft boosterpoorten, ( standaard uit de doos)
Maar de uitlaattiming is rond de 190+ graden.
En dat gaat nooit goed rijden,
**
Want er zijn cilinders gemaakt door ( NC )-- deze cilinder heeft boosterpoorten, ( standaard uit de doos)
Maar de uitlaattiming is rond de 190+ graden.
En dat gaat nooit goed rijden,
**
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 10 aug 2021, 22:33
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
als ik het dus goed begrijp van claus.
wordt dit nooit wat.
en moet je dit verkopen aan een nitwit die van nog toeten of blazen weet.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Nee de NC cilinders zijn blokcilindersb.bonk schreef: ↑13 aug 2021, 20:01als ik het dus goed begrijp van claus.
wordt dit nooit wat.
en moet je dit verkopen aan een nitwit die van nog toeten of blazen weet.
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Welke setup voor powerband onderin
NC - maakt
Blokcilinder,( opgegeven voor 5 pk )-- en ook een 60 cc versie
De blokcilinder- in snoruitvoering---
De oude model cilinder met schuine inlaat.( 15 ribs)
Superbreidwand cilinder in 50 en 60 cc
Oud model ( 13 ribs) in 50 en 60 cc----met absurde timingen
En mischien nog veel meer uitvoeringen,
**6
Blokcilinder,( opgegeven voor 5 pk )-- en ook een 60 cc versie
De blokcilinder- in snoruitvoering---
De oude model cilinder met schuine inlaat.( 15 ribs)
Superbreidwand cilinder in 50 en 60 cc
Oud model ( 13 ribs) in 50 en 60 cc----met absurde timingen
En mischien nog veel meer uitvoeringen,
**6
- Deze gebruikers waarderen LVS voor dit bericht (totaal 3):
- b.bonk (13 aug 2021, 21:50) • Enzo-tvdzijden (14 aug 2021, 01:03) • KJ (09 sep 2021, 22:16)
- Waardering: 27.27%
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 10 aug 2021, 22:33
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Cilinder verkopen doe ik niet. Zo ben ik vroeger ook alles 'kwijtgeraakt' terwijl dat nu van pas zou komen
Maar als ik het goed begrijp moet ik eigenlijk een nieuw type cilinder hebben met rechte inlaat, vierkant model?
Nooit geweten van die absurde timingen. Trouwens, ik krijg nu pas een beetje door wat ik vroeger aan het aanklooien was met m'n Kreidler. Alles op goed geluk toen en nu langzaamaan onderbouwd door kennis en theorie. Mede dankzij dit forum.
Maar als ik het goed begrijp moet ik eigenlijk een nieuw type cilinder hebben met rechte inlaat, vierkant model?
Nooit geweten van die absurde timingen. Trouwens, ik krijg nu pas een beetje door wat ik vroeger aan het aanklooien was met m'n Kreidler. Alles op goed geluk toen en nu langzaamaan onderbouwd door kennis en theorie. Mede dankzij dit forum.
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 68 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Je zou toch zeggen dat het niet zo moeilijk is om cilinders te gieten met de timingen die Kreidler indertijd bedacht had. Maar blijkbaar niet, want er lijkt altijd wel wat mee te zijn.LVS schreef: ↑13 aug 2021, 21:48 NC - maakt
Blokcilinder,( opgegeven voor 5 pk )-- en ook een 60 cc versie
De blokcilinder- in snoruitvoering---
De oude model cilinder met schuine inlaat.( 15 ribs)
Superbreidwand cilinder in 50 en 60 cc
Oud model ( 13 ribs) in 50 en 60 cc----met absurde timingen
En mischien nog veel meer uitvoeringen,
**6
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Gaat om het bewerkenHelmantel schreef: ↑14 aug 2021, 08:47Je zou toch zeggen dat het niet zo moeilijk is om cilinders te gieten met de timingen die Kreidler indertijd bedacht had. Maar blijkbaar niet, want er lijkt altijd wel wat mee te zijn.LVS schreef: ↑13 aug 2021, 21:48 NC - maakt
Blokcilinder,( opgegeven voor 5 pk )-- en ook een 60 cc versie
De blokcilinder- in snoruitvoering---
De oude model cilinder met schuine inlaat.( 15 ribs)
Superbreidwand cilinder in 50 en 60 cc
Oud model ( 13 ribs) in 50 en 60 cc----met absurde timingen
En mischien nog veel meer uitvoeringen,
**6
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 825 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Daarom: koop een originele Mahle cilinder waar nog wél wat van te maken valt.
Wietse en Claus kunnen toveren;-)
Wietse en Claus kunnen toveren;-)
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Die franse 4,2pk zou ik ook wel willen maar nog nooit gezien. Zeldzaam zeker?
Voor Patrick/Ben: als jij van een standaard cilinder de inlaat en uitlaatpoort wat bewerkt en een 2mm van het zuigerhemd aan de inlaatkant afhaalt, kan je de 17mm erachter laten zitten.
Heb ik hier ook (met 14/36 tandwielverh) rijd 65 windstil en 60 tegen de wind in, en dan mag het best waaien, terwijl voor de tijd met 12mm carb ik met mijn 100kg tegen de wind in terug viel naar 45 km/h.
Voor Patrick/Ben: als jij van een standaard cilinder de inlaat en uitlaatpoort wat bewerkt en een 2mm van het zuigerhemd aan de inlaatkant afhaalt, kan je de 17mm erachter laten zitten.
Heb ik hier ook (met 14/36 tandwielverh) rijd 65 windstil en 60 tegen de wind in, en dan mag het best waaien, terwijl voor de tijd met 12mm carb ik met mijn 100kg tegen de wind in terug viel naar 45 km/h.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 10 aug 2021, 22:33
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Dank voor de tip.HansKarel schreef: ↑14 aug 2021, 09:11 Die franse 4,2pk zou ik ook wel willen maar nog nooit gezien. Zeldzaam zeker?
Voor Patrick/Ben: als jij van een standaard cilinder de inlaat en uitlaatpoort wat bewerkt en een 2mm van het zuigerhemd aan de inlaatkant afhaalt, kan je de 17mm erachter laten zitten.
Heb ik hier ook (met 14/36 tandwielverh) rijd 65 windstil en 60 tegen de wind in, en dan mag het best waaien, terwijl voor de tijd met 12mm carb ik met mijn 100kg tegen de wind in terug viel naar 45 km/h.
En hoe is je trekkracht dus acceleratie kracht na aanpassingen? Dat vind ik belangrijker dan snelheid.
Welkekant moeten de poorten dan bewerkt worden? Naar boven, beneden of juist in de breedte?
En ik begreep altijd dat het inkorten van de zuigerhemd juist meer toeren geeft en je powerband nog meer naar boven verschuift.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 10 aug 2021, 22:33
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Trouwens gaaf hoe actief dit forum is met daadwerkelijk goede inhoudelijke adviezen. Thanks allemaal.
- Deze gebruikers waarderen PatrickBen voor dit bericht:
- KJ (09 sep 2021, 22:16)
- Waardering: 9.09%
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 825 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Met alle respect voor de tuning skills van Hanskarel , maar het kan véél beter. Ik heb zelf ook aan cilinders gevijld in mijn jeugd. En ik moet toegeven dat het wel hard liep , maar verder was het gewoon slecht.
Nu rijdt ik met " geoptimaliseerd " spul van een échte tuner , en dat is een wereld van verschil.
Enfin, je ziet maar
Nu rijdt ik met " geoptimaliseerd " spul van een échte tuner , en dat is een wereld van verschil.
Enfin, je ziet maar
- Deze gebruikers waarderen Caspar voor dit bericht (totaal 2):
- PatrickBen (14 aug 2021, 10:44) • KJ (09 sep 2021, 22:17)
- Waardering: 18.18%
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 10 aug 2021, 22:33
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Daar ben ik ook bang voor. Van de regen in de drup of andersom Ik ga kijken voor een andere cilinder, meer cc en dan die verder tunen.Caspar schreef: ↑14 aug 2021, 09:33 Met alle respect voor de tuning skills van Hanskarel , maar het kan véél beter. Ik heb zelf ook aan cilinders gevijld in mijn jeugd. En ik moet toegeven dat het wel hard liep , maar verder was het gewoon slecht.
Nu rijdt ik met " geoptimaliseerd " spul van een échte tuner , en dat is een wereld van verschil.
Enfin, je ziet maar
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Welke setup voor powerband onderin
Daar ben ik ook bang voor. Van de regen in de drup of andersom Ik ga kijken voor een andere cilinder, meer cc en dan die verder tunen.
[/quote]
--------
Ja wil maar 60 tot 65 km halen
Dat is maar 3- tot 3.5 pk.
Dan moet je vanuit een brommer cilinder beginnen-- ( OUD OF NIEUW MODEL)
En die cilinder +kop aanpassen , op jou wensen,
Met een cilinder koopt,met meer cc-- begin je ook weer met een hogere uitlaatpoort ,.
Parma-athena-ktt--nc
**
[/quote]
--------
Ja wil maar 60 tot 65 km halen
Dat is maar 3- tot 3.5 pk.
Dan moet je vanuit een brommer cilinder beginnen-- ( OUD OF NIEUW MODEL)
En die cilinder +kop aanpassen , op jou wensen,
Met een cilinder koopt,met meer cc-- begin je ook weer met een hogere uitlaatpoort ,.
Parma-athena-ktt--nc
**
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Met een cilinder koopt,met meer cc-- begin je ook weer met een hogere uitlaatpoort ,.
Parma-athena-ktt--nc
**
[/quote]
Kansloos voor jou missie dus. Advies had ik al gegeven.
Enzo
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Zoveel tuningskills heb je niet nodig, Caspar. Tuurlijk kan een tuner dat veel beter maar ik hoef niet harder dan 65. En dat lukt makkelijk met iets vijlen en stukje zuigerhemd af. Lees je maar in, staat genoeg op internet en een blokcilinder in redelijke staat kost de kop niet.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 825 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Daar beginnen de problemen al : een blok cilinder in redelijke ( niet versleten-) staat vinden , is al een uitdaging. 90% heeft de NiCaSil wand er uit liggen.
Gewoon kets versleten dus.
Als dat de basis is van een tuningsproject , dan begin je al met een 0 - 1 achterstand.
Je mag eens proefrijden op mijn brommers , dan ben ik benieuwd naar jouw mening.
Nb: ze lopen bewust niet harder dan 55 km per uur.
Maar ook met 2 man er op bij tegenwind.
Dat is mij zelf vroeger nooit gelukt dmv wat uitvijlen en de zuiger inkorten...
Verder moet iedereen doen wat hem zelf goed dunkt.
Gewoon kets versleten dus.
Als dat de basis is van een tuningsproject , dan begin je al met een 0 - 1 achterstand.
Je mag eens proefrijden op mijn brommers , dan ben ik benieuwd naar jouw mening.
Nb: ze lopen bewust niet harder dan 55 km per uur.
Maar ook met 2 man er op bij tegenwind.
Dat is mij zelf vroeger nooit gelukt dmv wat uitvijlen en de zuiger inkorten...
Verder moet iedereen doen wat hem zelf goed dunkt.
-
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
- Gegeven waarderingen: 25 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Welke setup voor powerband onderin
Dat had me leuk geleken, Caspar, samen eindje rijden en onderweg een keer van Kreidler wisselen maar helaas wonen we ver uit elkaar.
Als ik tandje 12 voor zet dan rijd ik ook 55 met tegenwind.
Dat is dus WEL met 17mm ovaal erachter. Met 12mm heb ik veel minder kracht en zakt de snelheid af met m'n 100kg.
Een tweedehands blokcilinder met goede wand is inderdaad moeilijk dus beperk ik mij maar tot een blokcilinder met matige wand en nieuw ingemeten zuiger.
Kan ik vast nog een jaar of 2 mee toeren en dan zien we wel weer verder.
Dat uitvijlen en zuiger inkorten noem ik geen tuningproject maar een uurtje hobby.
Wel de goede kant opvijlen en niet te veel want dan kan je m weggooien.
Terug on topic: ik zou (als ik PatrickBen was) en geen ervaring had met uitvijlen gewoon een NC blokcilinder kopen en bij Claus laten tunen tot 3 a 4 pk en klaar ben je.
Als ik tandje 12 voor zet dan rijd ik ook 55 met tegenwind.
Dat is dus WEL met 17mm ovaal erachter. Met 12mm heb ik veel minder kracht en zakt de snelheid af met m'n 100kg.
Een tweedehands blokcilinder met goede wand is inderdaad moeilijk dus beperk ik mij maar tot een blokcilinder met matige wand en nieuw ingemeten zuiger.
Kan ik vast nog een jaar of 2 mee toeren en dan zien we wel weer verder.
Dat uitvijlen en zuiger inkorten noem ik geen tuningproject maar een uurtje hobby.
Wel de goede kant opvijlen en niet te veel want dan kan je m weggooien.
Terug on topic: ik zou (als ik PatrickBen was) en geen ervaring had met uitvijlen gewoon een NC blokcilinder kopen en bij Claus laten tunen tot 3 a 4 pk en klaar ben je.