6.25 mahle
- wirtjo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
6.25 mahle
goedenavond,
Een rit van dik 350km enkele reis aangekomen in Bad Segeberg BRD om aldaar een cilinder te halen
een mahle 15.43.97+ W6
mooie wand er in met een zuiger(kost wat, heb je wat)
Na dat ik die gemonteerd had met een 17mm orginele bing sproeier 85 er in uitlaat 32mm, proberen geen benzine genoeg
diverse sproeiers proberen niet naar behoren willen lopen
Stilstaan wil die wel zodra ik wil wegrijden kreeg ik het idee geen brandstof genoeg nu een sproeier 102 en nog wil die niet.
zonder luchtfilter zodra de luchtfilter er achterkomt wil die niet
Ik heb de boel er maar weer afgehaald en de 2,9pk er weer op gezet,direct weer vlot naar de 60
nu de vraag wat doe ik verkeerd en wat moet ik doen om die 6,25 aan de praat te krijgen.
vr gr wirtjo
=
Een rit van dik 350km enkele reis aangekomen in Bad Segeberg BRD om aldaar een cilinder te halen
een mahle 15.43.97+ W6
Na dat ik die gemonteerd had met een 17mm orginele bing sproeier 85 er in uitlaat 32mm, proberen geen benzine genoeg
Stilstaan wil die wel zodra ik wil wegrijden kreeg ik het idee geen brandstof genoeg nu een sproeier 102 en nog wil die niet.
Ik heb de boel er maar weer afgehaald en de 2,9pk er weer op gezet,direct weer vlot naar de 60
nu de vraag wat doe ik verkeerd en wat moet ik doen om die 6,25 aan de praat te krijgen.
vr gr wirtjo
=
-
- Gegeven waarderingen: 77 keren
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
Re: 6.25 mahle
wirtjo schreef: ↑30 sep 2024, 19:37 goedenavond,
een mahle 15.43.97+ W6
Sproeier is te groot
vr gr wirtjo
=
-
- Gegeven waarderingen: 77 keren
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
kabouter schreef: ↑30 sep 2024, 19:48wirtjo schreef: ↑30 sep 2024, 19:37 goedenavond,
een mahle 15.43.97+ W6
nu de vraag wat doe ik verkeerd en wat moet ik doen om die 6,25 aan de praat te k
vr gr wirtjo
volgens mij is de sproeier te groot voor de 17 mm moet ongeveer 72 zijn .
=
-
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
Volgens mij hoort er een 1/18/26 carb achter.
Nou maakt die ene mm ook niet de hele wereld verschil, maar toch.
Zit je zuiger wel goed om, dus pijltje richting uitlaat?
Bij een goed setje zijn zowel cilinder als zuiger van Mahle en hebben ze dezelfde tolerantie letter, klopt dat?
Nou maakt die ene mm ook niet de hele wereld verschil, maar toch.
Zit je zuiger wel goed om, dus pijltje richting uitlaat?
Bij een goed setje zijn zowel cilinder als zuiger van Mahle en hebben ze dezelfde tolerantie letter, klopt dat?
- Caspar
- Gegeven waarderingen: 624 keren
- Ontvangen waarderingen: 908 keren
In een 17mm ovaal zou sproeier 84 in de richting moeten komen.
Mét luchtfilterhuis loopt hij minder goed zeg je.
Heb je er een imitatie zeef in zitten misschien ?
Zuiger is niet ingekort ?
Mét luchtfilterhuis loopt hij minder goed zeg je.
Heb je er een imitatie zeef in zitten misschien ?
Zuiger is niet ingekort ?
- Caspar
- Gegeven waarderingen: 624 keren
- Ontvangen waarderingen: 908 keren
In een 5pk Zeta met 17mm ovaal zat bij mij al sproeier 80.
75 sproeier kan in een kroondop 17mm wél op de cilinder van Wirtjo.
75 sproeier kan in een kroondop 17mm wél op de cilinder van Wirtjo.
- wirtjo
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
kijk als ik dat zo lees ben ik de verkeerde kant op gegaan met de sproeier.
nee de zuiger is niet ingekort.
ja er is een nieuwe zeef ingekomen imitatie
we gaan in het weekend de cilinder maar weer monteren en wat sproeiers halen, houd je van de straat;-)
nee de zuiger is niet ingekort.
ja er is een nieuwe zeef ingekomen imitatie
we gaan in het weekend de cilinder maar weer monteren en wat sproeiers halen, houd je van de straat;-)
- Gps
- Gegeven waarderingen: 1285 keren
- Ontvangen waarderingen: 56 keren
Ik reed met een sproeier 76 in een smalle tap rs cilinder met een 17mm ovaal dop.
102 lijkt ook mij veel te groot.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Gegeven waarderingen: 1078 keren
- Ontvangen waarderingen: 2602 keren
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 01 okt 2024, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- bud
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Proberen te starten op stationair toerental, gas dicht en hoofdsproeier eruit. laat de schuif en gedeeltelijk de naald het werk doen. Voordeel is als de cilinder op "hol" slaat - jengelend in toeren jaagt - , deze niet opklimt in toeren maar direct stopt. Anders heb je de rit voor niets gemaakt. Er hangt toch geen imi 17mm carb. onder? Dat zijn R*k dingen!
-
- Ontvangen waarderingen: 74 keren
Dat valt mee. Ik heb er ook een in combinatie met een bewerkte blokcilinder en heb alleen de stationairschroef een klein beetje bijgesteld. Voor 39 Euro kan ik er niet over klagen.
Maar achter een mooie 15.43.97 hoort natuurlijk een even mooie 18 mm carburateur.
Maar achter een mooie 15.43.97 hoort natuurlijk een even mooie 18 mm carburateur.
- kreidler844
- Gegeven waarderingen: 57 keren
- Ontvangen waarderingen: 264 keren
- Contacteer:
Sproeier 76 tot 84 maximaal
De immitatie 17mm heeft last van een rubber tipje van de vlotternaald die opzwelt. ori naald zonder rubber lost dat probleem op.
De immitatie 17mm heeft last van een rubber tipje van de vlotternaald die opzwelt. ori naald zonder rubber lost dat probleem op.
-
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 94 keren
Maar waarom niet een 18 mm Kroondop met de juiste sproeiermaat, als je een niet versleten vindt is het een kwestie van de luchtschroef juist af te stellen als deze warm is. Ik heb een hele poos OOK met een kleien sb gereden, deze was wel een w6+. Heb er een nieuwe wand in laten zetten en ging erg goed met die 18.
- kreidler844
- Contacteer:
die imi 17mm zijn juist erg goed, hoe kom je er bij.bud schreef: ↑01 okt 2024, 10:40 Proberen te starten op stationair toerental, gas dicht en hoofdsproeier eruit. laat de schuif en gedeeltelijk de naald het werk doen. Voordeel is als de cilinder op "hol" slaat - jengelend in toeren jaagt - , deze niet opklimt in toeren maar direct stopt. Anders heb je de rit voor niets gemaakt. Er hangt toch geen imi 17mm carb. onder? Dat zijn R*k dingen!
-
- Ontvangen waarderingen: 74 keren
Welke naald specifiek, de 46-062 (zie tabel in link)? Die van mij loopt zoals gezegd best goed, maar als het nog wat beter kan probeer ik het graag.
https://www.mopedtreff-mittelhessen.de/ ... rg_srf.htm
https://www.mopedtreff-mittelhessen.de/ ... rg_srf.htm
- kreidler844
- Contacteer:
- bud
Probleem is dat het nooit een keer in 1 keer goed is zonder complete verbouwing en uitwisseling parts van andere carbu's. De 1/20/59 nep uitvoering moest/moet compleet gerenoveerd worden voor normaal gebruik. Nu zij er op diverse sites 2 soorten nep te koop. Klasse van 40 euro en een merk die iets duurder is, dubbele bijna, te koop op Puch en andere bromfietssites waar ze de spullen graag echt een beetje ori houden ipv verzaagde kappen, opgelaste spruitstukken, enz...
- Enzo-tvdzijden
- Expert
We hebben het nu over de 17 mm. Mijn maatjes zetten het er op zonder aanpassing en het loopt gewoon goed.bud schreef: ↑03 okt 2024, 08:16 Probleem is dat het nooit een keer in 1 keer goed is zonder complete verbouwing en uitwisseling parts van andere carbu's. De 1/20/59 nep uitvoering moest/moet compleet gerenoveerd worden voor normaal gebruik. Nu zij er op diverse sites 2 soorten nep te koop. Klasse van 40 euro en een merk die iets duurder is, dubbele bijna, te koop op Puch en andere bromfietssites waar ze de spullen graag echt een beetje ori houden ipv verzaagde kappen, opgelaste spruitstukken, enz...
( waar het niet goed loopt zijn gasten met slechte cilinders en slechte ontsteking )
Enzo
- kreidler844
- Contacteer:
Voor de 17mm geldt dit beslist niet, deze is gemaakt voor een Puch 4,2pk. monteer hem op een 4.2 Kreidler en het is direct goed.bud schreef: ↑03 okt 2024, 08:16 Probleem is dat het nooit een keer in 1 keer goed is zonder complete verbouwing en uitwisseling parts van andere carbu's. De 1/20/59 nep uitvoering moest/moet compleet gerenoveerd worden voor normaal gebruik. Nu zij er op diverse sites 2 soorten nep te koop. Klasse van 40 euro en een merk die iets duurder is, dubbele bijna, te koop op Puch en andere bromfietssites waar ze de spullen graag echt een beetje ori houden ipv verzaagde kappen, opgelaste spruitstukken, enz...
- bud
Dat geloof ik wel, Kreidler 844, ik ben nu met VM en PHGB bezig.. 3x een nep 17mm gekocht om er 1 goed te krijgen, werd bedankt met een klemmende gasschuif, godzijdank had ik EERST de Koku2 helemaal aangesloten dus via contact uitzetten ipv losse draadjes, toen de boel op 'hol ' sloeg.. direct. Kopies kunnen er gelikt en smooth uitzien maar minuscule details geven een make of brake karakter. Meeste geld bij ori's zit in afkeur en inspectie/test proces tijdens fabricage. Zodat de klant een gedegen product krijgt.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
Heb je de nieuwe carburateur geclaimd bij je leverancier ??bud schreef: ↑04 okt 2024, 08:06 Dat geloof ik wel, Kreidler 844, ik ben nu met VM en PHGB bezig.. 3x een nep 17mm gekocht om er 1 goed te krijgen, werd bedankt met een klemmende gasschuif, godzijdank had ik EERST de Koku2 helemaal aangesloten dus via contact uitzetten ipv losse draadjes, toen de boel op 'hol ' sloeg.. direct. Kopies kunnen er gelikt en smooth uitzien maar minuscule details geven een make of brake karakter. Meeste geld bij ori's zit in afkeur en inspectie/test proces tijdens fabricage. Zodat de klant een gedegen product krijgt.
Klemmende gasschuif had je op kunnen merken voor de start.
Heb ook wel eens een Bing 18 mm gehad waar het huis klem tussen het motorscherm heeft gezeten en een vervormt huis had.
Enzo