powerfilter
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 13 sep 2002, 23:27
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
powerfilter
hallo allemaal,
maakt het uit wat voor een powerfilter je erop gooit als je een 14mm carberateur hebt????? moet je ook verschillende powerfilters erop doen voor de grote van een carberateur(14mm, 16mm).
alvast bedankt. groetjes bernard
maakt het uit wat voor een powerfilter je erop gooit als je een 14mm carberateur hebt????? moet je ook verschillende powerfilters erop doen voor de grote van een carberateur(14mm, 16mm).
alvast bedankt. groetjes bernard
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 21:41
- Locatie: Schoten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- joost
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Zelf vind ik powerfilters (die met dat gevlochten draad erdoor en conisch toelopend op het eind) niet zo goed. Ik heb er wel eens een gebruikt met een nieuwe cilinder+zuiger. Na een week haalde ik de hele boel uit mekaar en zag ik toch nog heel wat loopspoortjes op de zuiger. Net alsof ik zonder luchtfilter had gereden.
Die shuimfilters zijn volgens mij een stuk beter !
Die shuimfilters zijn volgens mij een stuk beter !
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
als je een goed filter wilt hebben moet je een sponsachtige filter maken met een platic hoes erover heen , en gaten op strategische (minst vuile) plaatsen (dat is bij een kreidler onder een hoek 45 graden vanaf boven gezien , en dan naar de zijkap toe .
die Twinairs zijn redelijk goed , alleen ze worden snel vuil , kijk maar eens als je ene tijd heb gereden onderaan het filter , daar ligt allemaal benzine pruttel. en het filtert ook niet 100% goed . Maakt wel een erg diep zwaar geluid , het helpt voor geen meter op een gewone normale brommer , dan heb je het zelfde als een scooter ... VEEL GELUID weinig snelheid. Een powerfilter , de naam zegt het al, helpt alleen echt goed als je een getunede machine hebt of veel pk`s hebt en redelijk wat toeren uit je blok trekt.
je moet als je het doet , sowieso met een grotere sproeier gaan rijden ... meer benzine dus , terwijl je even snel gaat.
die Twinairs zijn redelijk goed , alleen ze worden snel vuil , kijk maar eens als je ene tijd heb gereden onderaan het filter , daar ligt allemaal benzine pruttel. en het filtert ook niet 100% goed . Maakt wel een erg diep zwaar geluid , het helpt voor geen meter op een gewone normale brommer , dan heb je het zelfde als een scooter ... VEEL GELUID weinig snelheid. Een powerfilter , de naam zegt het al, helpt alleen echt goed als je een getunede machine hebt of veel pk`s hebt en redelijk wat toeren uit je blok trekt.
je moet als je het doet , sowieso met een grotere sproeier gaan rijden ... meer benzine dus , terwijl je even snel gaat.
- -Johnny-
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
twin air is alleen voor echte opgefokte Sb-tjes. daar loopt het mooi op. vooral bovenin met hoog toerental willen ze goed presteren. op een originele of niet getunede is het geen porum, het harde aanzuiggeluid, in combinatie met het langzaam optrekken enz. <meer herrie dan vermogen...>
oja, niet geschikt voor normaal weggebruik omdat, zoals gezegd, het geluid oorverdovend hard is.
oja, niet geschikt voor normaal weggebruik omdat, zoals gezegd, het geluid oorverdovend hard is.
- Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
moet je een keer 1 avond hier bij mij thuis gaan zitten... rijden alleen maar scooters die "120" gaan met 70cc tjes en powerfiltes...-Johnny- schreef:oja, niet geschikt voor normaal weggebruik omdat, zoals gezegd, het geluid oorverdovend hard is.
mmoooooooooooooooooooOOOOOOOOOOOAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHhhhhhhhhhhhhhh....
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 21:41
- Locatie: Schoten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 22:04
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik reed met een twin air filter op een 12 mm carb en standaard cilinder en dit liep gewoon goed en nog iets garder ook.
Een twin air past op elke lreidler carb omdat de ze nutuurlijk zoieso de grootte hebben van het originele filter (die zwarte buis). En een twin air klem je dan vast met een slangenklem.
dus..
En ik vind het nog een mooi geluid geven ook.
twin air kan je bestellen bij homoet
Een twin air past op elke lreidler carb omdat de ze nutuurlijk zoieso de grootte hebben van het originele filter (die zwarte buis). En een twin air klem je dan vast met een slangenklem.
dus..
En ik vind het nog een mooi geluid geven ook.
twin air kan je bestellen bij homoet
- -Johnny-
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
dat zijn dus (naar mijn mening...) de meest beroerde filters die je kan hebben.als het mistig is slaan ze dicht door het vocht, dus geen lucht meer. de hoeveelheid aangezogen lucht verschilt niet veel met de originele hoeveelheid, de lucht wordt slecht gezuiverd en...het geeft een matigend geluid...
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Ik sluit me volledeig bij Johny aan , en voeg eraan toe dat zo'n filter alleen zin heeft op raceprojecten met meer dan 7 á 8pk.
Je hebt met ieder weertype een andere afstelling of sproeier nodig. Niet echt ideaal voor straatgebruik dus.
Daarbij maakt het gewoon een verschrikkelijk snorkel geluid , bah !
Je hebt met ieder weertype een andere afstelling of sproeier nodig. Niet echt ideaal voor straatgebruik dus.
Daarbij maakt het gewoon een verschrikkelijk snorkel geluid , bah !
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:03
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik zag dit in een keer liggen en, en dacht: hmm, daar kun je ook een goed luchtilter van maken. Op de achterkant staat dat het stofjes van 0,3 tot 0,5 µm, en eigenlijk is het ook voor hetzelfde doel gemaakt (dit is overigens geen beledeging)
- Bijlagen
-
- stofzuigerzak.JPG (25.27 KiB) 11746 keer bekeken
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
als hij zo fijn filtert heb je er geen zak aan (letterlijk en figuurlijk) omdat hij dan heel veel weerstand trekt , en volgens mij is hij ook nog eens van papier, dat betekent dus dat als er benzinepruttel tegenaan komt dat doro die weerstand het papier kapot word gescheurt.
als je een een goeie filter wilt kopen moet je een twinair kopen en die in je zwarte aanzuigbuis doen, want doro die gaten onder je zadel trekt het al weinig vuil aan , en een twin air filtert de rest.
als je een een goeie filter wilt kopen moet je een twinair kopen en die in je zwarte aanzuigbuis doen, want doro die gaten onder je zadel trekt het al weinig vuil aan , en een twin air filtert de rest.
- samm
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
- Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Een power filter is heel makelijk te maken.
Dat heb ik vroeger zat gedaan.
Men pakt een pvc pijp in de diameter van de caburateur.
Deze schuif je over de caburateur heen.
Dan pak je moeders panty en knipt deze aan flarde , wel eerst aan je moeder vragen.
Je bedekt de andere uiteinde van de pvc pijp met meerderen lagen panty.
Je motor maakt dan wel een takken herrie maar je gaat wel z'n 5 km harder.
Je moet wel een andere sproeier gebruiken.
De aantal lagen panty kan je mee rommelen om het spul een beetje af te stellen.
De MZZL, Samm
Dat heb ik vroeger zat gedaan.
Men pakt een pvc pijp in de diameter van de caburateur.
Deze schuif je over de caburateur heen.
Dan pak je moeders panty en knipt deze aan flarde , wel eerst aan je moeder vragen.
Je bedekt de andere uiteinde van de pvc pijp met meerderen lagen panty.
Je motor maakt dan wel een takken herrie maar je gaat wel z'n 5 km harder.
Je moet wel een andere sproeier gebruiken.
De aantal lagen panty kan je mee rommelen om het spul een beetje af te stellen.
De MZZL, Samm