powerfilter

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
bernard
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 sep 2002, 23:27
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

powerfilter

#1 Bericht door bernard » 18 nov 2002, 22:02

hallo allemaal,
maakt het uit wat voor een powerfilter je erop gooit als je een 14mm carberateur hebt????? moet je ook verschillende powerfilters erop doen voor de grote van een carberateur(14mm, 16mm).
alvast bedankt. groetjes bernard :lol:

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Steven » 19 nov 2002, 05:41

neej een powerfilter zorgt er alleen voor dat je meer lucht kan trekken, dus moet er ook een grotere sproeier in, en dus meer verbruik.

een powerfilter filtert alleen niet zo geweldig...

Gebruikersavatar
shalom
Berichten: 920
Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#3 Bericht door shalom » 21 nov 2002, 11:59

maar met een grotere sproeier en een powerfilter kun je wel wat harder.

en je krijgt een heeeeel mooi diep (en luid) geluid uit je brommer. klink heel erg vet alleen de politie hoord het ook nogal makkelijk :?

kees_SK
Berichten: 374
Lid geworden op: 08 sep 2002, 22:04
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door kees_SK » 21 nov 2002, 12:39

het filterd gewoon goed hoor
een twin air zeker
en het geeft zeker een mooi geluid zeker wanneer je door een tunneltje
rijdt.

Wimpressive
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 sep 2002, 21:41
Locatie: Schoten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door Wimpressive » 21 nov 2002, 17:12

Is er een verschil tussen een powerfilter en een twin air filter? Ik neem aan van wel.

Gebruikersavatar
Richard B
Berichten: 1636
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 104 keren

#6 Bericht door Richard B » 21 nov 2002, 21:18

die twin air filters zijn van dat spons/schuim.
gewone powerfilters hebben alleen een paar laagjes van dat ijzere gaas over elkaar en filters dus stukke slechter.
zo'n twin air kun je ook nog eens insmeren met van dat filter olie wat ze bij crosmotors ook gebruiken.

franksuper
Berichten: 1145
Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door franksuper » 22 nov 2002, 01:17

een powerfilter is gewoon *** , het maakt een vies goor aanzuigend geluid en het loopt niet mooi, gebruik gewoon een orgineel filter dat is het beste en loopt het mooiste.

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 1357
Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#8 Bericht door joost » 22 nov 2002, 07:33

Zelf vind ik powerfilters (die met dat gevlochten draad erdoor en conisch toelopend op het eind) niet zo goed. Ik heb er wel eens een gebruikt met een nieuwe cilinder+zuiger. Na een week haalde ik de hele boel uit mekaar en zag ik toch nog heel wat loopspoortjes op de zuiger. Net alsof ik zonder luchtfilter had gereden.

Die shuimfilters zijn volgens mij een stuk beter !

Gebruikersavatar
udo
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:11
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door udo » 22 nov 2002, 10:47

sjah op me puch hield ut wel vol zo'n nep power filter (top puch was 95 op auto teller, en iedere dag meej naar sk00l ) :twisted:

op me kreid zat een twin air , maare de jute hoore je dan al van ver..
en met orgineel filter loopt ie ook mooi, en dan ken je ook genieten van je uitlaat sound! (homoet) :!: :D

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door Mario TT » 22 nov 2002, 16:52

als je een goed filter wilt hebben moet je een sponsachtige filter maken met een platic hoes erover heen , en gaten op strategische (minst vuile) plaatsen (dat is bij een kreidler onder een hoek 45 graden vanaf boven gezien , en dan naar de zijkap toe .

die Twinairs zijn redelijk goed , alleen ze worden snel vuil , kijk maar eens als je ene tijd heb gereden onderaan het filter , daar ligt allemaal benzine pruttel. en het filtert ook niet 100% goed :wink: . Maakt wel een erg diep zwaar geluid , het helpt voor geen meter op een gewone normale brommer , dan heb je het zelfde als een scooter ... VEEL GELUID weinig snelheid. Een powerfilter , de naam zegt het al, helpt alleen echt goed als je een getunede machine hebt of veel pk`s hebt en redelijk wat toeren uit je blok trekt.

je moet als je het doet , sowieso met een grotere sproeier gaan rijden ... meer benzine dus , terwijl je even snel gaat.

ErnstJan
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 sep 2002, 19:10
Locatie: Delden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#11 Bericht door ErnstJan » 23 nov 2002, 11:54

Hij vroeg om een powerfilter voor een 14mm. Maar dat is toch niet mogelijk.
Deze diameter is niet verkrijgbaar, is te groot. Voor 12mm/10mm/20mm wel maar 14mm/16mm/17mm/18mm volgens mij niet.

Als dat wel zo is laat het dan even weten.

Gr ErnstJan

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door Mario TT » 23 nov 2002, 19:01

een twinair is ook een soort van powerfilter. en je zal vast wel powerfilters hebben voor grotere diameters , alles is te maken.

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#13 Bericht door -Johnny- » 24 nov 2002, 14:10

twin air is alleen voor echte opgefokte Sb-tjes. daar loopt het mooi op. vooral bovenin met hoog toerental willen ze goed presteren. op een originele of niet getunede is het geen porum, het harde aanzuiggeluid, in combinatie met het langzaam optrekken enz. <meer herrie dan vermogen...>

oja, niet geschikt voor normaal weggebruik omdat, zoals gezegd, het geluid oorverdovend hard is.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door Steven » 24 nov 2002, 15:19

-Johnny- schreef:oja, niet geschikt voor normaal weggebruik omdat, zoals gezegd, het geluid oorverdovend hard is.
moet je een keer 1 avond hier bij mij thuis gaan zitten... rijden alleen maar scooters die "120" gaan met 70cc tjes en powerfiltes...

mmoooooooooooooooooooOOOOOOOOOOOAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHhhhhhhhhhhhhhh....

Wimpressive
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 sep 2002, 21:41
Locatie: Schoten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door Wimpressive » 24 nov 2002, 17:36

Hmm, voor dat vet geluid alleen al wil ik er wel een twin air filter opzwieren. Maar ik heb eerst nog andere dingen te doen zoals m'n brommer volledig in orde te brengen. :roll:

kees_SK
Berichten: 374
Lid geworden op: 08 sep 2002, 22:04
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#16 Bericht door kees_SK » 28 nov 2002, 12:48

Ik reed met een twin air filter op een 12 mm carb en standaard cilinder en dit liep gewoon goed en nog iets garder ook.
Een twin air past op elke lreidler carb omdat de ze nutuurlijk zoieso de grootte hebben van het originele filter (die zwarte buis). En een twin air klem je dan vast met een slangenklem.
dus..

En ik vind het nog een mooi geluid geven ook.
twin air kan je bestellen bij homoet

Gebruikersavatar
alex
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:58
Locatie: Groningen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door alex » 28 nov 2002, 15:23

Heeft een van jullie misschien een dergelijk filter gemonteerd. Ik kwam deze tegen op Ebay. Ben wel benieuwd of je hierdoor meer prestaties krijgt.
Bijlagen
luchtfilter.jpg
luchtfilter.jpg (16.79 KiB) 12435 keer bekeken

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#18 Bericht door -Johnny- » 28 nov 2002, 19:31

dat zijn dus (naar mijn mening...) de meest beroerde filters die je kan hebben.als het mistig is slaan ze dicht door het vocht, dus geen lucht meer. de hoeveelheid aangezogen lucht verschilt niet veel met de originele hoeveelheid, de lucht wordt slecht gezuiverd en...het geeft een matigend geluid...

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13635
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 823 keren

#19 Bericht door Caspar » 01 dec 2002, 21:57

Ik sluit me volledeig bij Johny aan , en voeg eraan toe dat zo'n filter alleen zin heeft op raceprojecten met meer dan 7 á 8pk.
Je hebt met ieder weertype een andere afstelling of sproeier nodig. Niet echt ideaal voor straatgebruik dus.
Daarbij maakt het gewoon een verschrikkelijk snorkel geluid , bah !

Andries
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:03
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#20 Bericht door Andries » 04 dec 2002, 15:59

Ik zag dit in een keer liggen en, en dacht: hmm, daar kun je ook een goed luchtilter van maken. Op de achterkant staat dat het stofjes van 0,3 tot 0,5 µm, en eigenlijk is het ook voor hetzelfde doel gemaakt (dit is overigens geen beledeging)
Bijlagen
stofzuigerzak.JPG
stofzuigerzak.JPG (25.27 KiB) 11746 keer bekeken

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#21 Bericht door Steven » 04 dec 2002, 16:08

werkt dat een beetje dan?

Gebruikersavatar
udo
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:11
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door udo » 04 dec 2002, 17:04

heeh die moet toch op een sc**ter ( stofzuiger)

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#23 Bericht door Mario TT » 05 dec 2002, 12:17

als hij zo fijn filtert heb je er geen zak aan (letterlijk en figuurlijk) omdat hij dan heel veel weerstand trekt , en volgens mij is hij ook nog eens van papier, dat betekent dus dat als er benzinepruttel tegenaan komt dat doro die weerstand het papier kapot word gescheurt.

als je een een goeie filter wilt kopen moet je een twinair kopen en die in je zwarte aanzuigbuis doen, want doro die gaten onder je zadel trekt het al weinig vuil aan , en een twin air filtert de rest.

Andries
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:03
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door Andries » 05 dec 2002, 12:20

Het is niet van papier, maar van een soort wattenspul ofzo, maar ik denk wel dat je een mooie bende krijgt als er benzine inkomt

Gebruikersavatar
samm
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#25 Bericht door samm » 05 dec 2002, 22:29

:D Een power filter is heel makelijk te maken.
Dat heb ik vroeger zat gedaan.
:idea: Men pakt een pvc pijp in de diameter van de caburateur.
Deze schuif je over de caburateur heen.
Dan pak je moeders panty en knipt deze aan flarde :o , wel eerst aan je moeder vragen.
Je bedekt de andere uiteinde van de pvc pijp met meerderen lagen panty.

Je motor maakt dan wel een takken herrie maar je gaat wel z'n 5 km harder.
Je moet wel een andere sproeier gebruiken.
De aantal lagen panty kan je mee rommelen om het spul een beetje af te stellen.

:roll: :lol: :) :wink: :D 8) :?
De MZZL, Samm

Plaats reactie