is 13/30 een goede verhouding?

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
etiennehazen
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mei 2004, 21:54
Locatie: Sittard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

is 13/30 een goede verhouding?

#1 Bericht door etiennehazen » 12 mei 2004, 10:10

is 13/30 een goede tandwiel verhouding voor mijn lf 2-bak?
tips?
en cilinder kop afvlakken? hoeveel snelheid win ik daar mee?

Gebruikersavatar
etiennehazen
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mei 2004, 21:54
Locatie: Sittard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door etiennehazen » 12 mei 2004, 10:11

het is een 3-bak sorry :oops: foutje

Dumpie
Berichten: 222
Lid geworden op: 09 sep 2002, 17:26
Locatie: Goes
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#3 Bericht door Dumpie » 12 mei 2004, 15:54

Wat voor cilinder is het etc?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 mei 2004, 15:58

Ik zou kiezen voor 13/36 voor een standaard setup.

Enzo

Gebruikersavatar
niels
Berichten: 244
Lid geworden op: 06 jun 2003, 22:24
Locatie: kerkenveld
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door niels » 12 mei 2004, 16:11

cilinderkop afvlakken win je niet zo veel snelheid mee, wel iets meer trekkracht

Gebruikersavatar
Joris
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 3764
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

#6 Bericht door Joris » 12 mei 2004, 16:14

meer vermogen dus
en dus als je dan de vertanding verandert ga je harder

maar dit vind ik persoonlijk niet zo'n goede manier..

kijk 5 km per uur harder is nogal lastig als je em laat tjuunen
dan ist net een mm eraf bij een poort ofzo

voor 65 moet je al wat meer doen en dan heb je meteen een leuke snelheid die voldoende is.

breng em naar een van de tjuners van het forum (die op dat topic staat) en voor een par tientjes heb je een perfect ding

succes

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#7 Bericht door Martijn Koert » 12 mei 2004, 16:37

ik heb echt wel goede ervaringen met het afdraaien van de kop. veel feller en een stuk sneller.

Gebruikersavatar
etiennehazen
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mei 2004, 21:54
Locatie: Sittard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door etiennehazen » 13 mei 2004, 08:01

dus jullie zeggen dat ik gewoon 13 36 moet houden en dan eventueel mijn poorten bijlaten werken voor 20 euries?

bedankt
greetz.

Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#9 Bericht door Remco » 13 mei 2004, 08:30

Ik zou in ieder geval niet aan je cilinder lopen vlakken als je al van plan bent om snel en veel volgas te gaan rijden. Het monteren van een gevlakte kop\cilinder bij snelle machines is heel slecht voor het big-end lager

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#10 Bericht door Ries » 13 mei 2004, 08:31

Remco schreef:Ik zou in ieder geval niet aan je cilinder lopen vlakken als je al van plan bent om snel en veel volgas te gaan rijden. Het monteren van een gevlakte kop\cilinder bij snelle machines is heel slecht voor het big-end lager
dat ligt er maar net aan...

als je cilinderlengte 68, of 67,5 is, een normale kop monteren, als je cilinderlengte 70 is, kun je gerust een hogedrukkop monteren...

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#11 Bericht door Martijn Koert » 13 mei 2004, 10:35

ik rijd dus met een 2.9, met gevlakte kop. Maar is dit nu echt zo slecht dan? Aan cilinder is verder niks gedaan, die waren toch te lang? standaard reed die cilinder ook niet veel harder als men ori. Met gevlakte kop wel.

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8298
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 131 keren

#12 Bericht door Melvin » 13 mei 2004, 11:20

remco de originele cilinders zijn bijna 1,5 tot 2 mm te lang. namelijk 69 of 70. De rsjes hebben een hoogte van 67,5/68. Dus als je standaart cilinder hebt kun je je kop gewoon afdraaien.
Meet de cilinder wel voor de zekerheid op :!: :!:
Laatst gewijzigd door Melvin op 13 mei 2004, 11:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#13 Bericht door Remco » 13 mei 2004, 11:25

Sorry was vergeten dit te vermelden.. Op snelle zeta\Athena\Mahle dus niet doen [-X

Gebruikersavatar
etiennehazen
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mei 2004, 21:54
Locatie: Sittard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door etiennehazen » 13 mei 2004, 11:59

werkthet als al es in eersten stantsie da kop pakking ertussen uiyt haal? :?

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#15 Bericht door Sander » 13 mei 2004, 12:43

nee die MOET ertussen
je kan wel een dunnere ertussen zetten als je nu een dikke hebt

Gebruikersavatar
etiennehazen
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mei 2004, 21:54
Locatie: Sittard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#16 Bericht door etiennehazen » 13 mei 2004, 12:49

heveel snelheid scheelen die rubbertjes onder je zadel als je die weg haalt?met de rest ales orineel en rijdt met rubbertje ongeveer 50?

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#17 Bericht door Sander » 13 mei 2004, 12:52

niet veel dat merk je pas bij snellere cilinders die meer lucht vragen

Gebruikersavatar
etiennehazen
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mei 2004, 21:54
Locatie: Sittard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#18 Bericht door etiennehazen » 14 mei 2004, 13:47

maar mijn probleem is datik nu rij met een 14/36 en ik heb ook die rubbertjes onder mijn zadel uit mijn frame gehaaldhij rijd nu 52 op de top maar hij trekt niet erg goed in zijn 3 van de 40 naar de 52.

hoe moet ik nou mijn kreid naar de 60 of 65 krijgen.zonder veel geld uit te geven :?:

hebben jullie een idee :idea:

Gebruikersavatar
Joris
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 3764
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

#19 Bericht door Joris » 14 mei 2004, 13:51

eej man hier Joris ik heb samen met je meegereden weetjenog?

hier op de site staan wat tuners en als je naar die rit gaat zal ik je aan iemand voorstellen die je cilinder een beetje kan friemelen...

Gebruikersavatar
etiennehazen
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mei 2004, 21:54
Locatie: Sittard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#20 Bericht door etiennehazen » 14 mei 2004, 13:57

hejjjj
ja weet ik nog
geef ff nog wa goede tips over mijn probleem wat ik net gezegd heb

Gebruikersavatar
Joris
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 3764
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

#21 Bericht door Joris » 14 mei 2004, 14:01

je hoeft niet zoveel uit te geven om een 3 bak wat harder te laten gaan.
je hebt gewoon een ori ginele cilinder.
werk de poorten net een paar milimeter bij (niet zelf!!!)
en dan rij je makkenlijk 65
een orginele kreidler 3 bak rijd echt nooit orgineel 65 dat is teveel van het goede.
kom naar die rit en dan leg ik je alles uit!!

Gebruikersavatar
etiennehazen
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mei 2004, 21:54
Locatie: Sittard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door etiennehazen » 14 mei 2004, 14:07

is goed. kunnen ze da nie bij rinky toys
da poorten verbreden?

Bennie
Berichten: 481
Lid geworden op: 08 dec 2003, 08:26
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#23 Bericht door Bennie » 14 mei 2004, 14:11

etiennehazen schreef:maar mijn probleem is datik nu rij met een 14/36 en ik heb ook die rubbertjes onder mijn zadel uit mijn frame gehaaldhij rijd nu 52 op de top maar hij trekt niet erg goed in zijn 3 van de 40 naar de 52.

hoe moet ik nou mijn kreid naar de 60 of 65 krijgen.zonder veel geld uit te geven :?:

hebben jullie een idee :idea:
staat je ontsteking wel goed...? ik had krachtverlies in zijn 4e versnelling. Dit kwam doordat mijn ontsteking destijds niet optimaal stond. Heb nu elektronische ontsteking en het probleem is verdwenen.

Gebruikersavatar
Joris
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 3764
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

#24 Bericht door Joris » 14 mei 2004, 14:35

etiennehazen schreef:is goed. kunnen ze da nie bij rinky toys
da poorten verbreden?
nogmaals ik spreek je bij die rit
rinky toys is expert in tomos en puch.
ik ken een expert op dat gebied

en controleer idd ff je onsteking
kan je makkenlijk zelf

Gebruikersavatar
etiennehazen
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mei 2004, 21:54
Locatie: Sittard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#25 Bericht door etiennehazen » 14 mei 2004, 17:44

is goed tot 31 mei dan
bedankt voor de tip.

Plaats reactie