foto plaatsen van getunede cilinders svp
- huib
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
foto plaatsen van getunede cilinders svp
Ik vind het wel interessant om is wat getunede cilinders te zien op de cilinder topic. Gewoon om te vergelijken wie er netjes tuned, hoe de poorten zitten etc. Dus zou zeggen als je een camera hebt en een cilinders zet hem erbij. Huib Dit vond ik op ebay ging weg voor 500 euries ofzo
- Bijlagen
-
- 8 poort 3.jpg (12.88 KiB) 27666 keer bekeken
- huib
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
nog een
heb voor de rest geen gegevens van deze cilinder, geloof dat het boring 45 was wat erbij stond. Met bus gemaakt, vakmannetje, misschien weet iemand die dit gedaan heeft??
- Bijlagen
-
- 8 poort2.jpg (21.43 KiB) 27624 keer bekeken
- HansJ
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: 25 dec 2003, 13:29
- Locatie: Gouda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ja dat weet ik.
Dit is een De Jager cilinder.
Ja een sc ter-tuner in Winkel (N-H).
Als je cilinderbussen erin krimpt, dan kun je heel eenvoudig de poorten in de bus maken.
Ook het aluminium van de cilinder (uitgedraaid) is veel makkelijker te bewerken.
Daarna bus erin krimpen. afwerken en klaar.
HansJ
Dit is een De Jager cilinder.
Ja een sc ter-tuner in Winkel (N-H).
Als je cilinderbussen erin krimpt, dan kun je heel eenvoudig de poorten in de bus maken.
Ook het aluminium van de cilinder (uitgedraaid) is veel makkelijker te bewerken.
Daarna bus erin krimpen. afwerken en klaar.
HansJ
Laatst gewijzigd door HansJ op 18 jul 2004, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:28
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
die polini heb ik op mijn puch zitten..
als jedat gas open trok dan werd je helemaal gek.. dan rijd je zomaar boven de 90.. en geloof mij dat is hard voor een puch
in combinatie met een 19mmbing moest ik de eerste meters het gewicht op het stuur gooien anders trok die gewoon een dikke wheelie.. ik heb de poorten wel is geteld en ik dat dat het er 12 waren.. ook die zuiger is intressant
als jedat gas open trok dan werd je helemaal gek.. dan rijd je zomaar boven de 90.. en geloof mij dat is hard voor een puch
in combinatie met een 19mmbing moest ik de eerste meters het gewicht op het stuur gooien anders trok die gewoon een dikke wheelie.. ik heb de poorten wel is geteld en ik dat dat het er 12 waren.. ook die zuiger is intressant
- kreidlerrmc
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 24 mar 2004, 16:51
- Locatie: Vorden ( bij Zutphen )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- huib
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
hallo
de Jager heb een site maar daar staat alleen maar scooter spul op. Via een zoek programma simpel te vinden.
Wouter ik ben ook wel benieuwd hoe jouw cilinder eruit ziet, groet huib
Wouter ik ben ook wel benieuwd hoe jouw cilinder eruit ziet, groet huib
- huib
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
ja
Ik zie nog wel eens verhalen voorbij komen van cilinders van 12 pk of meer of max 130 weet ik wat 10 poorter, dat soort verhalen dat wil ik nu wel eens zien snappie. Dat zou leuk zijn. huib
- Rudy
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:19
- Locatie: Duiven
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: ja
Standaard 70 cc cilinder kan al 18 pk halen aan het achterwiel. Zolang je de goeie cilinders (malossi speed/polini evo) gebruik in combinatie met een grote (24/28mm) carburateur en uitlaat. Het valt me bij die scooters op dat het maken van een eigen uitlaat zelfs helemaal de moeite niet waard is omdat die cilinders standaard idioot snel zijn.huib schreef:Ik zie nog wel eens verhalen voorbij komen van cilinders van 12 pk of meer of max 130 weet ik wat 10 poorter, dat soort verhalen dat wil ik nu wel eens zien snappie. Dat zou leuk zijn. huib
Hier staat een verhaal over een scooter die 21.4 pk haalt (aan het achterwiel dus)
de uitdraai.
De link (als dit spam is verwijder het maar)
http://forum.scooterforum.net/forum/sho ... ght=21%2C4
Die kreidler cilinder ziet er trouwens erg sappig uit al is het spijltje van de vilinderpoort wel behoorlijk breed .
Voor 2 leuke cilinderjes heb ik laatst op mijn eigen website 2 verhalen gemaakt
Honda CR125
YZ250
Beide zijn 2 crossmotoren , de eerste een honda cr125 uit 1999 , de 2e een yamaha yz250 uit 2002.
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Dit is mijn cilinder, een geforceerde 6poorter. Naar mijn mening is dit vrij zelfzaam omdat het bijna niet kan 2 extra poortjes erbij boren. Ik heb het dus niet over blinde poorten dat zijn dit niet. Het scheelt zo`n 0,3-0,4 pk. Mijn cilinder levert 6,5 pk op het achterwiel en dat is inclusief koelrad, dat scheelt namelijk ook redelijk wat! Als ik het koelrad eraf zou halen heb ik waarschijnlijk 0,5pk erbij maar 0 koeling . De cilinder draait op een 18mm bing carburateur met een bewerkt luchtfilter en een 85 sproeier. Hij draait op normale contactpunten en die staan op ongeveer 1,2-1,3mm. De cilinder is goed voor 88km/uur wind mee en 86km/uur wind tegen plat erop. Rechtopzittend haalt hij met een beetje wind tegen zeker de 80 verders heb ik er nog niet zo heel veel meegereden. Ook heb ik trouwens een mahle bromfietszuiger erin zitten met 2 veren.
- Bijlagen
-
- cilinder.jpg (110.56 KiB) 27248 keer bekeken
-
- cilinder2.jpg (58.33 KiB) 32730 keer bekeken
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
oeps ik was er ff niet bij schijnbaar, het is inderdaad totaal 6 poorten... 4 spoel , uitlaat en inlaatpoort. Soms ben ik er ook ff niet bij , sorry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb een bril nodig , ken je nagaan die heb ik al !
Dit is de timing , voor de liefhebbers :
Inlaat 150 graden.
Spoelpoort 117 graden.
Uitlaat poort 172 graden.
Dit is de timing , voor de liefhebbers :
Inlaat 150 graden.
Spoelpoort 117 graden.
Uitlaat poort 172 graden.
- huib
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
nieuwe 60 Kees Verleeuwen
Plaatje van 60cc van Kees Verleeuwen, vanmiddag klaar gemaakt en ga hem van het weekend denk is proberen. Ben benieuwd.
- Bijlagen
-
- Dscn0039.2.jpg (33.47 KiB) 26841 keer bekeken
- RMC50cc
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 21:05
- Locatie: exloo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
om nog even terug te komen op wouter, die polini heeft maar negen poorten , en datop het achtewiel , valt wel mee , licht aan de tand wiel verhouding, die 19 bing wil wel , maar probeer maar eens een sb erop te zetten die op een kreidler wel 120 loopt, of niet rudy hahahah
lol ,.
, , , ,
, ,
ik zal wel even mijn 6 p erbij posten,
lol ,.
, , , ,
, ,
ik zal wel even mijn 6 p erbij posten,
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- huib
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
he
Ongeveer gok ik 1.5 jaar. je moet effe geduld hebben maar hij is wel netjes. Maar tis ook een beetje zo, dat Kees wist die huib rijd toch wel dus het heb niet zo'n haast zoiets. Heb de eerste 30 km erin en hij doet het nog heb nog niet echt volgas gegeven, er zit wel wat in maar ik geloof niet dat het 130 word maar we gaan het zien, huib
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 29 nov 2002, 20:31
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
hallo
die cilinder op de foto die huib heeft geplaatst ken ik.
die cilinder is in portugal gemaakt door de overbuurman van john bos.
supergoed gemaakt,maar ook erg prijzig.
de duitser die het op e-bay verkocht is een ,,bekende,, van me.
ik heb die cilinder en nog ander leuk opgefokt spul voor o.a sachs en zuntrapp bij hem gezien en goed bekeken.
deze man doet heel veel aan mofarennen wat in duitsland zeer populair is en maakt voor zichzelf alles met membraaminlaat.
op en top tuner en weet waar die over praat.
mooi om te zien,een zuntrapp met een driehandbakje,80cc watergekoeld en het jankt als een van veen racer...............en nog snel ook.
die cilinder op de foto die huib heeft geplaatst ken ik.
die cilinder is in portugal gemaakt door de overbuurman van john bos.
supergoed gemaakt,maar ook erg prijzig.
de duitser die het op e-bay verkocht is een ,,bekende,, van me.
ik heb die cilinder en nog ander leuk opgefokt spul voor o.a sachs en zuntrapp bij hem gezien en goed bekeken.
deze man doet heel veel aan mofarennen wat in duitsland zeer populair is en maakt voor zichzelf alles met membraaminlaat.
op en top tuner en weet waar die over praat.
mooi om te zien,een zuntrapp met een driehandbakje,80cc watergekoeld en het jankt als een van veen racer...............en nog snel ook.
- huib
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
hallo
nog een klein verhaaltje van de cil. Hij loopt heel netjes, stationair, reageerd goed op gas, en heb er niks aan af gesteld, alleen cilinder gewisseld. Kwa timing toppie. Haal 90 in z'n 4, 5 nog niet voluit gehaald, gaat tot zo'n 11000 toeren. Trekt leuk in z'n toeren, echt een racertje. Ik geloof toch dat die twee extra uitlaat poortjes hem een iets voller vermogen geven, geschat gok ik zo'n 9,5 a 10 pk. Perfect cilindertje om mee naar mijn werk te scheuren etc. Heb er 250 op zitten. zie geen problemen voor de rest, he groet Huib. Kees is echt een vakmannetje op zeker. Duurt effe maar dan hebbie wat.
- huib
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
foto
Ik heb nog een fotootje van de 60 van Gaag die ik ook nog heb, gekke van deze cilinder is dat hij het model heeft van een langzame 2.9 bv met smalle kraag, hij is ook opgelast. Maar hij heeft gewoon een 99 nummer?? Ik heb nu al men plaatjes wel op de site gezet, ik blijf nog steeds benieuwd naar andere, misschien net effe wat anders, wat creatiever weet ik het, tot horens huib
- Bijlagen
-
- gaag60.1.jpg (30.42 KiB) 26783 keer bekeken