uitlaten topic
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: uitlaten topic
Daar heb je gelijk in Roman, 96Db is niet veel....Hij maakte zeker geen herrie, maar op een standaard gasgeven zegt niet alles natuurlijk, maar ik kan het wel waarderen, niet van die hele schreeuwerige uitlaten
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: uitlaten topic
De tuv schrijft mij voor welke banden ik op mijn auto moet monteren , terwijl er veel beter banden zijn die niet zijn toegelaten.......
Voor een ander merk ruitenwissers moet je hem al opnieuw laten keuren.
We moeten af van deze bureaucratie !
Voor een ander merk ruitenwissers moet je hem al opnieuw laten keuren.
We moeten af van deze bureaucratie !
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: uitlaten topic
Caspar schreef:De tuv schrijft mij voor welke banden ik op mijn auto moet monteren , terwijl er veel beter banden zijn die niet zijn toegelaten.......
Voor een ander merk ruitenwissers moet je hem al opnieuw laten keuren.
We moeten af van deze bureaucratie !
met je eens
- Bart1989
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 08 jul 2006, 17:30
- Locatie: wezep
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: uitlaten topic
Nu mijn Kreidler het weer fantastisch doen vind ik het wel leuk om een optische originele verandering te doen. Ik ben altijd al wel gecharmeerd geweest van de looks van de sigaar! Nu zag ik bij Kreidlerparts dat ze een eindstuk Sigaar hebben. Krijg je met zo'n eindstuk ook een ander geluid? Heeft het verder nog effect op de brommer? Zo'n dubbel eindstuk (met 2 van die pijpjes) is natuurlijk helemaal subliem. Maar waar je die kan vinden..
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: uitlaten topic
Wie weet of er verschil is in prestatie/geluid is tussen de imi jamarco 3delig met de lelijke lasnaad en de imi jamarcol 3delig zonder lelijke lasnaad.
Ik heb nu de jamarcol met de lelijke lasnaad en presteerd naar behoren, maar ben benieuwd of die zonder lasnaad beter of hetzelfde presteerd.
Andy,
Ik heb nu de jamarcol met de lelijke lasnaad en presteerd naar behoren, maar ben benieuwd of die zonder lasnaad beter of hetzelfde presteerd.
Andy,
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: uitlaten topic
In de imi Jamarcol ZONDER lasnaad zit het demperfront meestal op de juiste afstand t.o.v. het zuigerhemd.
Bij de uitlaten MET lasnaad wil dat nog wel eens "Variabel" zijn. ( veel verschillende maten gemeten )
Geluid van de uitlaat zonder lasnaad was in het begin nogal blikkerig , maar is nu al beter geworden.
Bij de uitlaten MET lasnaad wil dat nog wel eens "Variabel" zijn. ( veel verschillende maten gemeten )
Geluid van de uitlaat zonder lasnaad was in het begin nogal blikkerig , maar is nu al beter geworden.
- Hans van Kuijen
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 15:33
- Locatie: Den Haag - Zuid west
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: uitlaten topic
Hij is er .
De FTT 60 , Nico heeft er nog een bochtje aangelast i.v.m. kentekenplaat maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn maar ik vind het prima zo.
Nu nog even zoeken naar de juiste afstand d.m.v. bochtlengte (overigens rijdt hij prima zo) dus ik ben weer blij.
Binnenkort een 26 Mikuni erop dan is het weer mooi zo
De FTT 60 , Nico heeft er nog een bochtje aangelast i.v.m. kentekenplaat maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn maar ik vind het prima zo.
Nu nog even zoeken naar de juiste afstand d.m.v. bochtlengte (overigens rijdt hij prima zo) dus ik ben weer blij.
Binnenkort een 26 Mikuni erop dan is het weer mooi zo
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van DSC00178.jpg (96.2 KiB) 11938 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van DSC00179.jpg (98.78 KiB) 11938 keer bekeken
- rick rol
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
- Locatie: noordwijkerhout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: uitlaten topic
Mooie pijp hans als het goed is ,komt de mijne van de week ook binnen bij Nico.
Laat je hem zo of gaat hij zwart worden.
RR
Laat je hem zo of gaat hij zwart worden.
RR
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: uitlaten topic
Hoi Hans,,, wat zijn de timingen van je 60cc ??? en wat is de verbetering tov de homoet die je eerst had ???
Als het bij jou een positieve verbetering is het misschien ook wel wat voor mijn 60cc.
Vind alleen een rechte uitlaat mooier dan schuin omhoog. Maar smaken verschillen nu eenmaal.
Andy,
Als het bij jou een positieve verbetering is het misschien ook wel wat voor mijn 60cc.
Vind alleen een rechte uitlaat mooier dan schuin omhoog. Maar smaken verschillen nu eenmaal.
Andy,
- Hans van Kuijen
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 15:33
- Locatie: Den Haag - Zuid west
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: uitlaten topic
Daar ben ik nog niet over uit , voorlopig blijf ik hem maar invetten.rick rol schreef:Mooie pijp hans als het goed is ,komt de mijne van de week ook binnen bij Nico.
Laat je hem zo of gaat hij zwart worden.
RR
- Hans van Kuijen
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 15:33
- Locatie: Den Haag - Zuid west
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: uitlaten topic
@ Andy Geen idee wat timingen betreft, maar hij is een stuk krachtiger geworden onderin kwa toeren in mijn geval weinig verschil ten opzichte van de Homoet 6p hij draait zo'n 11500 tpm max. dus vrij tam.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: uitlaten topic
een oude Jama Uitlaat uit de 70er en 80er jaaren....
- Bijlagen
-
- 2zq6k51 [640x480].jpg (71.87 KiB) 11785 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: uitlaten topic
een SP50 plaatje ......voor de TÃœV........Caspar schreef:Die demper zal niet meer afbreken Roman.......
Heb je hier ook al een " SP60" plaatje op gemaakt voor de TüV ?
heb nu Slagcijfers - 7mm en Slagletters - 7mm bestellt..... in NL
7mm is in Duitsland normal niet te bekommen......
- kreidlerfreak
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22 jan 2003, 11:04
- Locatie: heerle (west-brabant)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: uitlaten topic
Sinds 2 weken terug, heb ik er een getunde 15.43.97 W6 gemonteerd. (zo te zien alleen 2 boosters)
Heb de timingen nog niet gemeten maar dat komt later nog, hierbij had ik een imi pijp gemonteerd met lelijke lasnaad.
Deze presteerde op mijn W5 beter als de mooie pijp met los demperstuk.
Nu met deze cilinder, (W6) schoot het al stukken meer op, maar had wel het idee dat ie smoorde op de uitlaat.
Nu las ik hier op het forum dat de verlengde 4p ook redelijk zou moeten gaan op de wat snellere 50cc.
Dus de gok genomen en besteld, vandaag binnen gekregen en gemonteerd.
Het verschil,.... ontzettend meer kracht, echt een wereld van verschil.
Nu is tie nog te licht vertand, 12/36, en mag de sproeier bezetting iets hoger.
Alleen vind ik het vreemd dat ik geen 10 maten omhoog zal hoeven.
Maar voor zo ver wil ik al niet meer terug
Heb de timingen nog niet gemeten maar dat komt later nog, hierbij had ik een imi pijp gemonteerd met lelijke lasnaad.
Deze presteerde op mijn W5 beter als de mooie pijp met los demperstuk.
Nu met deze cilinder, (W6) schoot het al stukken meer op, maar had wel het idee dat ie smoorde op de uitlaat.
Nu las ik hier op het forum dat de verlengde 4p ook redelijk zou moeten gaan op de wat snellere 50cc.
Dus de gok genomen en besteld, vandaag binnen gekregen en gemonteerd.
Het verschil,.... ontzettend meer kracht, echt een wereld van verschil.
Nu is tie nog te licht vertand, 12/36, en mag de sproeier bezetting iets hoger.
Alleen vind ik het vreemd dat ik geen 10 maten omhoog zal hoeven.
Maar voor zo ver wil ik al niet meer terug
- Bijlagen
-
- 16082011385.jpg (42.25 KiB) 11095 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: uitlaten topic
Ben ook erg te spreken over de verlengde 4p , alleen heeft die van mij dan een mechanische demper met een dikkere tailpipe. Kom vaak goed weg met deze pijp , zowel met 4p alsook 6p en 60cc cilindersetjes.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Verlengde 4P Dick Baan 60cc 32mm.jpg (83.02 KiB) 11083 keer bekeken
- kreidlerfreak
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22 jan 2003, 11:04
- Locatie: heerle (west-brabant)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: uitlaten topic
@ Casper,
Hoeveel ga jij omhoog met je sproeiers? ongeveer.
Weet nog van een paar jaar terug dat ze zeiden 10 maten omhoog, maar heb zelf nu de indruk dat 2 voldoende zal zijn.
Hoeveel ga jij omhoog met je sproeiers? ongeveer.
Weet nog van een paar jaar terug dat ze zeiden 10 maten omhoog, maar heb zelf nu de indruk dat 2 voldoende zal zijn.