uitlaten topic
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: uitlaten topic
Wat doet ene BOSS Knik ( uit een stuk ) eigelijk op getunde 63 cc Zeta.
7,7 pk bij 8.300 tpm met 18 mm en verlengde 4P
vergeten te laten meten bij LVS destijds
is er iets zinnig over te zeggen , want over deze mooie pijp is -nog- niet veel geschreven .
7,7 pk bij 8.300 tpm met 18 mm en verlengde 4P
vergeten te laten meten bij LVS destijds
is er iets zinnig over te zeggen , want over deze mooie pijp is -nog- niet veel geschreven .
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: uitlaten topic
Je hebt de Boss knik-demper waarschijnlijk ook te koop zien staan ?
Ik vond het een kwallitatief goed uitlaat , ook het chroom zat er dik op.
Was er ook in een extra dikke (35 of 40mm ?) uitvoering. Beiden lekker stil. Maar het viel wel op met die knik ! : STOP-POLITIE-STOP
Liep op mijn 63cc Zeta (ongetuned) prima. Ik had er wel een 20mm Mikuni op , dat scheelde al behoorlijk t.o.v. de 17mm.
De 6P uitlaat van de Jager liep nóg harder met deze set , alleen bergop was de Bosdemper toch net effe sneller.
Ik vond het een kwallitatief goed uitlaat , ook het chroom zat er dik op.
Was er ook in een extra dikke (35 of 40mm ?) uitvoering. Beiden lekker stil. Maar het viel wel op met die knik ! : STOP-POLITIE-STOP
Liep op mijn 63cc Zeta (ongetuned) prima. Ik had er wel een 20mm Mikuni op , dat scheelde al behoorlijk t.o.v. de 17mm.
De 6P uitlaat van de Jager liep nóg harder met deze set , alleen bergop was de Bosdemper toch net effe sneller.
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: uitlaten topic
Bedankt voor je Reaktie Casper,
nee , geen nieuwe aanschaf , had m nog liggen op t zoldertje van de schuur maar was m eigenlijk vergeten dat `m nog had ,leuke verrassing dus , want ik kocht er toen nog een nieuwe verlengde 4 p voor .
maar zou eigelijk liever deze BOSS uitlaat gaan gebruiken ervoor .
O, de bocht is bij mij 32mm buitenwerks voor tuitcilinder .
Heb het 5bak blok er ondergehangen met deze 'verbouwde ' kleine zeta chroom -wand cilinder , en het is ,n motorfietsje , (geen STOP POLITIE STOP ) wat ik in de opslag had .
Moet er eerst nog wat puntjes op de I zetten met de remmerij e.d.
Nu ik gelukkig weer FIT ben ,wil ik wel weer eens wat proberen ermee , na een hele lange tijd .
Oa . tzt . 20mm bing en de uitlaatdempers is verwisselen , maar weet nog niet wat zoiets zou kunnen brengen ,
ZONDER het toerental extreem verder op te schroeven omdat t `n klein cilindertje is .
nee , geen nieuwe aanschaf , had m nog liggen op t zoldertje van de schuur maar was m eigenlijk vergeten dat `m nog had ,leuke verrassing dus , want ik kocht er toen nog een nieuwe verlengde 4 p voor .
maar zou eigelijk liever deze BOSS uitlaat gaan gebruiken ervoor .
O, de bocht is bij mij 32mm buitenwerks voor tuitcilinder .
Heb het 5bak blok er ondergehangen met deze 'verbouwde ' kleine zeta chroom -wand cilinder , en het is ,n motorfietsje , (geen STOP POLITIE STOP ) wat ik in de opslag had .
Moet er eerst nog wat puntjes op de I zetten met de remmerij e.d.
Nu ik gelukkig weer FIT ben ,wil ik wel weer eens wat proberen ermee , na een hele lange tijd .
Oa . tzt . 20mm bing en de uitlaatdempers is verwisselen , maar weet nog niet wat zoiets zou kunnen brengen ,
ZONDER het toerental extreem verder op te schroeven omdat t `n klein cilindertje is .
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: uitlaten topic
Ik vind deze cilinder net een dolle stier , heerlijk lomp en ongecontroleerde power.
Dit was mijn eerste cilinder waarbij de koppeling doorslipte.
Zuiger is eigenlijk wat aan de korte kant , als je daar een langere in zou kunnen zetten wordt hij al een stuk minder wild.
Maar dat moet dan wel in je blok passen ! Misschien is je carter al uitgekotterd ?
Een 20mm heb je wel nodig , want hij lust hem wel. Probleem is alleen om een lang 20mm spruitstuk te vinden.
Of je moet zelf wat in elkaar vogelen.
Dit was mijn eerste cilinder waarbij de koppeling doorslipte.
Zuiger is eigenlijk wat aan de korte kant , als je daar een langere in zou kunnen zetten wordt hij al een stuk minder wild.
Maar dat moet dan wel in je blok passen ! Misschien is je carter al uitgekotterd ?
Een 20mm heb je wel nodig , want hij lust hem wel. Probleem is alleen om een lang 20mm spruitstuk te vinden.
Of je moet zelf wat in elkaar vogelen.
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: uitlaten topic
Was inderdaad een lompe stier en dat begon bij 6000 tpm ,waarbij je echt aan het stuur er achteraan vloog ,
maar is nu getemd tot mak schaap .Dat wàs inderdaad met 4 Bak en 17 mm .
dankzij heel veel meelezen hier en wat meer kennis vergaard te hebben en wat frees kunde op oude cilinders heb ik m verbouwd .
De Zuiger is nu van zundapp/ Asso ,die zijn langer , een vertex had ook gekend , maar kwam ik nergens tegen .
inlaat staat nu op 165 gr.
Boosters gemaakt , spoelpoort wat veranderd (128) , uitlaat op 186 graden gezet , dat kon omdat ik een ophoog-voetplaat heb gemaakt .
Claus heeft het afdraai werk o,a. aan cil en c,kop gedaan en met de haakse frees nl die boosters iets rechthoekiger gemaakt en
getest op de bank met 4p , 6p en velengde 4p ( respektievelijk ,7,4 -7,3 en 7,8 pk ) en dat dus met de 18 mm die claus op de bank gebruikte .Wellicht nog wat vermogen erbij met de 20 mm bing .
die laatste verlengde 4p was het best ,en heb ik gekocht .
nu "vond " ik dus die BOSS weer en dacht ......
maar hij kan niet meer op de bank , eigenlijk wel jammers.
o, Spruitstuk geeft geen probleem met wat passen en meten ,
4mm ophoog plaatje onder spruitstuk + wat koelribben ong, 5 mm weg te slijpen * , dan past het 20mm spruitsuk weer .
*dat is aan de koele inlaat kant dus en verwacht er geen problemen van .
N beetje van mij en van claus dus .
met 8 pk is het geen " hedendaags racemonster" ,maar ach ...... wie weet
Wat Belangrijker is,
is de Gezondheid en nu.... ben ik weer redelijk FIT en blij
.
maar is nu getemd tot mak schaap .Dat wàs inderdaad met 4 Bak en 17 mm .
dankzij heel veel meelezen hier en wat meer kennis vergaard te hebben en wat frees kunde op oude cilinders heb ik m verbouwd .
De Zuiger is nu van zundapp/ Asso ,die zijn langer , een vertex had ook gekend , maar kwam ik nergens tegen .
inlaat staat nu op 165 gr.
Boosters gemaakt , spoelpoort wat veranderd (128) , uitlaat op 186 graden gezet , dat kon omdat ik een ophoog-voetplaat heb gemaakt .
Claus heeft het afdraai werk o,a. aan cil en c,kop gedaan en met de haakse frees nl die boosters iets rechthoekiger gemaakt en
getest op de bank met 4p , 6p en velengde 4p ( respektievelijk ,7,4 -7,3 en 7,8 pk ) en dat dus met de 18 mm die claus op de bank gebruikte .Wellicht nog wat vermogen erbij met de 20 mm bing .
die laatste verlengde 4p was het best ,en heb ik gekocht .
nu "vond " ik dus die BOSS weer en dacht ......
maar hij kan niet meer op de bank , eigenlijk wel jammers.
o, Spruitstuk geeft geen probleem met wat passen en meten ,
4mm ophoog plaatje onder spruitstuk + wat koelribben ong, 5 mm weg te slijpen * , dan past het 20mm spruitsuk weer .
*dat is aan de koele inlaat kant dus en verwacht er geen problemen van .
N beetje van mij en van claus dus .
met 8 pk is het geen " hedendaags racemonster" ,maar ach ...... wie weet
Wat Belangrijker is,
is de Gezondheid en nu.... ben ik weer redelijk FIT en blij
.
- bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: uitlaten topic
Wat is het verschil tussen de 4P en de verlengde 4P. het zal natuurlijk de lengte zijn maar heb er hier 1 liggen en wilde wel is weten welk het nu was
Dus als iemand voor mij de maten heeft zodat ik het kan na meten dan weet ik wat ik hier heb.
Dat is wel zo gemakkelijk als ik is met verschillende uitlaten wil gaan testen
Gr.
Bert
Dus als iemand voor mij de maten heeft zodat ik het kan na meten dan weet ik wat ik hier heb.
Dat is wel zo gemakkelijk als ik is met verschillende uitlaten wil gaan testen
Gr.
Bert
- Kreidler freak
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
- Locatie: Expert doos nr9
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: uitlaten topic
dolle aad schreef:Was inderdaad een lompe stier en dat begon bij 6000 tpm ,waarbij je echt aan het stuur er achteraan vloog ,
maar is nu getemd tot mak schaap .Dat wàs inderdaad met 4 Bak en 17 mm .
dankzij heel veel meelezen hier en wat meer kennis vergaard te hebben en wat frees kunde op oude cilinders heb ik m verbouwd .
De Zuiger is nu van zundapp/ Asso ,die zijn langer , een vertex had ook gekend , maar kwam ik nergens tegen .
inlaat staat nu op 165 gr.
Boosters gemaakt , spoelpoort wat veranderd (128) , uitlaat op 186 graden gezet , dat kon omdat ik een ophoog-voetplaat heb gemaakt .
Claus heeft het afdraai werk o,a. aan cil en c,kop gedaan en met de haakse frees nl die boosters iets rechthoekiger gemaakt en
getest op de bank met 4p , 6p en velengde 4p ( respektievelijk ,7,4 -7,3 en 7,8 pk ) en dat dus met de 18 mm die claus op de bank gebruikte .Wellicht nog wat vermogen erbij met de 20 mm bing .
die laatste verlengde 4p was het best ,en heb ik gekocht .
nu "vond " ik dus die BOSS weer en dacht ......
maar hij kan niet meer op de bank , eigenlijk wel jammers.
o, Spruitstuk geeft geen probleem met wat passen en meten ,
4mm ophoog plaatje onder spruitstuk + wat koelribben ong, 5 mm weg te slijpen * , dan past het 20mm spruitsuk weer .
*dat is aan de koele inlaat kant dus en verwacht er geen problemen van .
N beetje van mij en van claus dus .
met 8 pk is het geen " hedendaags racemonster" ,maar ach ...... wie weet
Wat Belangrijker is,
is de Gezondheid en nu.... ben ik weer redelijk FIT en blij
.
zijn inderdaad leuke wilde cilinders waar je echt een kick van krijgt
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: uitlaten topic
Hmmm zal ik dan ook maar eens een watermerk in de foto´s van de shop plaatsen ??Gijs schreef:bij een verlengde zit er een recht stukje tussen de beide conussen.
Verder gaat het over de uitlaten, reacties op reactie op cilinders vervuilen de boel, Freakje
- pax00l
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
- Locatie: ROTTERDAM
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: uitlaten topic
Er word bij mijn gebeld,een jongen met een kreid,en met een uitlaat op zn schouwder,hij zeg meneer als ik deze uitlaat er onder zet loop hij voor geen meter,ik zeg is dat een scooter uit laat,ja ,nou zeg ik hem daar zit binnen in een filter gelast die er niet uit te krijgen is ,die zit net achter de verzamel kamer dat is dat rechte stuk van daar uit zo naar de tailpijp,dus 1e ding doen is daar af slijpen en dat ding er uit rossen,dus kijk uit met scooter expansieuit laten.
En ten 2e het plaat werk is veel te dik,wel lekker om te lassen maar niet goed voor het geheel
GR LOUIS
En ten 2e het plaat werk is veel te dik,wel lekker om te lassen maar niet goed voor het geheel
GR LOUIS
- pax00l
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
- Locatie: ROTTERDAM
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: uitlaten topic
Nee nee 2tact maar die dingen zijn niet goed,kijk er is hieral overgepraat,in het leven van de 2tact zijn maar 2e dingen heel belangrijk dat is de carb en de uitlaat,verander je 1 van die twee en het zaakje loop niet meer zo als het moet zijn,het is goed dat hier jongens zijn op topic die daar de aandacht oprichten, en ook zelf uitlaten zo goed mogelijk proberen te benaderen,je zou als je een uitlaat moet laten maken de cilinder en zuiger naar de persoon op moeten stuuren,dat is mijn mening.
GR LOUIS
GR LOUIS
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60431
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: uitlaten topic
http://www.pstuning.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;terror777 schreef:waar kan ik een PS uitlaat kopen
dus geen SP maar PS
Gr
- bertRS
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 02 dec 2007, 21:09
- Locatie: Nijverdal
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: uitlaten topic
rare demper eigelijk ,n stukkie minder[/quote]
Er zit nog plastic omheen voor het beschadigen.
Ziet er goed uit Igmar maar waar is deze voor? Ziet er toch iets anders uit als een "standaard" snelle uitlaat voor de kreidler.
Er zit nog plastic omheen voor het beschadigen.
Ziet er goed uit Igmar maar waar is deze voor? Ziet er toch iets anders uit als een "standaard" snelle uitlaat voor de kreidler.
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: uitlaten topic
rare aad schreef:Er zit nog plastic omheen voor het beschadigen.bertRS schreef:rare demper eigelijk ,n stukkie minder
Ziet er goed uit Igmar maar waar is deze voor? Ziet er toch iets anders uit als een "standaard" snelle uitlaat voor de kreidler.
mooie pijp voor een Puchie
Gemaakt aan de hand van een berekening van LvDoni / Louwe ?