80cc zundapp

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
SuperdrieS
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 sep 2004, 23:20
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: k

#51 Bericht door SuperdrieS » 19 jan 2005, 22:47

Andy schreef:Maar die uitlaat zit bij puch links en bij kreidler rechts.

Andy,
maar een puch cilinder hoort ook niet op een kreidler 8)

het is wel de makkelijkste oplossing, zal mss beetje gek staan zo naast je ketting.

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#52 Bericht door brolli21 » 19 jan 2005, 22:54

mijn pa reed vroeger met dubbele pijp,dus een pijp links op een kreidler is wel te maken.

Mzzl Sander

Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#53 Bericht door Bolle Aad » 20 jan 2005, 00:34

Lees :roll: >> homoet ...

En een broedende kip moet je niet storen (gezegde) :wink:

Het is geen boetseer klei
:P

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10331
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

k

#54 Bericht door Andy » 22 jan 2005, 00:48

Vandaag tussen de koelribben vloeibaar metaal van smooth-on gesmeerd, die ik op de beurs bij rosmalen had gekocht.
Om straks de poorten net zo groot te maken als van de kreidler maten.
Tevens de cilinder weggebracht om de onderkant 3mm. af te laten draaien.
Zie hier het resultaat, ziet er niet uit maar moet na het afdraaien afgewerkt worden.

Andy,
Bijlagen
gila smeer 01.jpg
gila smeer 01.jpg (71.82 KiB) 8389 keer bekeken

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#55 Bericht door Rommats » 22 jan 2005, 01:02

Andy,hoe komen de timingen uit dan nu :?:

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10331
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

k

#56 Bericht door Andy » 22 jan 2005, 01:38

Van bovenaf: uitlaatpoort 24,5mm. en de spoelpoorten zijn 1mm. hoger als een '99 er SB.

Andy,

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#57 Bericht door Rommats » 22 jan 2005, 01:45

Squize 1mm?

SuperdrieS
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 sep 2004, 23:20
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#58 Bericht door SuperdrieS » 23 jan 2005, 02:40

je gaat serieus je spoelers verbreden in vloeibaar metaal #-o

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#59 Bericht door dijk » 23 jan 2005, 04:06

andy ik hoop dat het nog wat wordt :?: :rs

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 151
Lid geworden op: 18 okt 2004, 16:17
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#60 Bericht door Sjoerd » 23 jan 2005, 11:51

tuurlijk wordt het wat!

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10331
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

k

#61 Bericht door Andy » 23 jan 2005, 16:26

Als smooth-on volledig is uitgehard kun je boren, tappen, zandstralen, vijlen, slijpen etc. Het wordt keihard.
Morgen wordt die afgedraaid, dan pas kan ik zien of het sterk genoeg is.

Andy,

Gebruikersavatar
RMC50cc
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 sep 2002, 21:05
Locatie: exloo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#62 Bericht door RMC50cc » 23 jan 2005, 23:50

ziet er leuk uit en this een best, idee maar de zuigerpen is 12?
omdat er ook staat orgineel voor puch cobra maar mijn puch cobra 80 heeft pen 14 , dus ik weet niet of dit orgineel is voor cobra, zal dan wel voor cobra 50 wezen, ik zit er aan te denken om dezelfde kit op mijn cobra te zetten, met 6 keer schakelen, ik zie het graag als het klaar is, ga zo door

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10331
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

g

#63 Bericht door Andy » 02 feb 2005, 18:04

Cilinder is afgedraaid, en heb de boel een beetje passend gemaakt. Het gaat allemaal maar net aan.

Andy,
Bijlagen
gila blok 004.jpg
gila blok 004.jpg (72.04 KiB) 8060 keer bekeken
gila blok 003.jpg
gila blok 003.jpg (70.72 KiB) 8061 keer bekeken
gila blok 001.jpg
gila blok 001.jpg (85.05 KiB) 8061 keer bekeken
gila blok 002.jpg
gila blok 002.jpg (74.52 KiB) 8061 keer bekeken

Gebruikersavatar
Rick Hahn
Berichten: 1883
Lid geworden op: 24 feb 2004, 22:42
Locatie: Enschede/Epe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#64 Bericht door Rick Hahn » 02 feb 2005, 18:20

Carburateur aan de andere kant? Voor de rest: ziet er al dik uit 8)

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#65 Bericht door Martijn Koert » 02 feb 2005, 18:33

kan je een foto plaatsen van hoe het er bij de spoelrs nu uitziet? je hebt ze neem ik aan nog niet verbreed? maar ga je nou echt ook door tot in het vloeibare metaal? of is dit alleen stevigeheid omdat anders de wanden te dun worden? vind het wel gaaf zo met dat spruitstuk opzij :mrgreen:

Gebruikersavatar
ludi
Berichten: 894
Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:55
Locatie: Budel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#66 Bericht door ludi » 02 feb 2005, 22:39

dat ziet erg echt goe uit!! lkkr..

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10331
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

gilardoni

#67 Bericht door Andy » 02 feb 2005, 23:11

Nu ik toch bezig ben, heb ik de 70cc zundapp wc passend op het blok gemaakt. Deze cilinder past alleen op de (moderne) motoren vanwege een bredere voet. De spoelpoorten zijn bij zundapp breder.
Van deze cilinder moet 4mm. van de onderkant afgedraaid worden.
Het is een zeta alu. met een metalen bus.

Andy,
Bijlagen
zun03.jpg
zun03.jpg (82.01 KiB) 7950 keer bekeken
zun.jpg
zun.jpg (79.16 KiB) 7950 keer bekeken
zun01.jpg
zun01.jpg (88.19 KiB) 7950 keer bekeken
zun02.jpg
zun02.jpg (88.91 KiB) 7950 keer bekeken

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3527
Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
Locatie: Wormerveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#68 Bericht door Johan » 02 feb 2005, 23:13

:shock:

ziet er goed uit allemaal

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10331
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

gilardoni

#69 Bericht door Andy » 02 feb 2005, 23:21

Zo ziet de onderkant nu uit, moet nog netjes afgewerkt worden.

Andy,
Bijlagen
onderkant 002.jpg
onderkant 002.jpg (67.2 KiB) 7937 keer bekeken

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#70 Bericht door brolli21 » 02 feb 2005, 23:27

ziet er netjes uit,denk wel dat dit echt gigantisch hard gaat lopen.
veel succes ermee,maar je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag van Martijn Koert,ga je de spoelpoorten nou verbreeden tot in het vloeibaren metaal of is het ter versteviging???

Mzzl Sander

Gebruikersavatar
Zunflappie
Berichten: 515
Lid geworden op: 23 dec 2003, 21:17
Locatie: Sliedrecht, hét baggerdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#71 Bericht door Zunflappie » 02 feb 2005, 23:33

Superproject... zeker met zon mooie zundapp wc-cilinder.
(heb ik zelf ook, maar dan 50cc).

Wil alleen nog wel even waarschuwen: de inlaat van het koelwater zit (dacht ik uit me hoofd) niet helemaal bovenaan.
Dus zal het water (om het zo te noemen) niet gelijk heel de cilinder vullen. Let daarom met monteren dat je de cilinder ook ontlucht!
Anders heb je te weinig koeling etc.
Bij een staande cilinder stijgt het water vanzelf, bij liggend (kreidler) moet het van achter (voet) naar voren (kop) gaan.
Ik weet niet of dat veel uitmaakt... maar het is wel een superproject :D

marijnplaisier
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 okt 2004, 17:52
Locatie: exloo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#72 Bericht door marijnplaisier » 02 feb 2005, 23:33

ziet er vet uit zeg. 8)
Maar heb je veel moeten veranderen voor die WC cilinder?
Ook wel gaaf die carb aan de zijkant.
Zo komt mijn dellorto ook te zitten.
Nou veel succes ermee :!:

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10331
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

gilardoni

#73 Bericht door Andy » 02 feb 2005, 23:34

Zo breed als het mogelijk is. Dat lijkt mij wel duidelijk.

Andy,

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#74 Bericht door Martijn Koert » 03 feb 2005, 00:10

ga je je spoelpoorten nou tot in het vloeibare verbreden of dient dat alleen als versteviging van de wand?

Gebruikersavatar
Mels
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 sep 2004, 20:11
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: k

#75 Bericht door Mels » 05 feb 2005, 14:56

Andy schreef:Ik heb een nieuwe gilardoni 80cc gekocht. Alle maten zijn bijna hetzelfde alleen de zuiger is 3mm. korter.Lijkt mij beter om de onderkant van de cilinder 3mm. af te laten draaien.
Cilinder voet is 51 mm. dus past bijna op een RS blok.

Andy,

das mijn bed! en mijne ouwe gila!


gila's zijn denk ik de snelste AC cilinders die je onder de 200 euro krijgen kan, er zit zoveel power in dat ding, mooie 4 poorter met membraan is t! (2 boostertjes erbij maken en hij is denk ik echt niet meer te houden :P)

Plaats reactie