Hoe en waarom het forum ?!

Handleiding, vraagbaak en gedragsregels van het Kreidlerforum.
Guide with questions and answers about using the Kreidler forum.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Hoe en waarom het forum ?!

#1 Bericht door Remco » 18 nov 2003, 23:06

Dag allemaal,

Ik ervaar voormijzelf het gevoel dat er een soortement van kampvorming ontstaat tussen de forumgebruikers, iets wat met het oog op een volgens toerseizoen natuurlijk niet echt gezellig is.

Er zijn onder andere mensen die :

- Groep 1 Het forum gebruiken als een soort van uitlaatklep, deze mensen zitten tig uur per dag op het forum en posten in alle topics dingen.

- Groep 2 De groep forumgebruikers die al jaren met sleutelen in de weer zijn en verstand hebben van zaken.

- Groep 3 De groep mensen die al enkele maanden hier op het forum zitten en menen alles al te weten van de kreidlers en sleutelervaring.

Mijn visie op de groepen :

Groep 1 Deze mensen zijn naar mijn idee vaak onder de jongste gebruikers van het forum. Het is de groep gebruikers die overal dingen inposten terwijl zij zelf geen eens een kreidler hebben of een kreidler mogen berijden ivm ontbreken certificaat of iets dergelijks.

Mijn visie op groep 1 : Reageer niet overal op, door overal als een idioot in te posten, dit roept bij mij in ieder geval irritaties op.

Groep 2 Deze mensen zijn de echte Die hards in de kreidlerhobby, zij hebben door hun jarenlange ervaring een brede kennis opgebouwt en zijn bereid de serieuze vragen van anderen te beantwoorden of met hulp\advies klaarstaan. Onder deze groep zitten ook enkele perfektionisten.

Mijn visie op groep 2 : Gaaf dat we enkele freeks in ons midden hebben (al word de groep steeds kleiner) Een beetje respect voor deze mensen is nooit weg, zonder hen zou namelijk menig kreidler niet rijden.

Groep 3 Dit is de groep mensen die al enkele maanden\jaar op her forum hangen en al veel dingetjes hebben gedaan maar toch nog niet de fijne kneepjes van het vak kennen. Zij reageren in de meeste topics en proberen andere gebruikers te helpen met vage tips die zij ooit ergens gelezen of vernomen hebben. Vaak veroozaker van meer schade dan de bedoeling was.

Mijn visie op groep 3 : Beperk je tot wat je zelf eens met succes hebt uitgevoerd, en bemoei je niet met de 'kneepjes van het vak'

Ik zelf schat mij in in catogorie 3, natuurlijk, de meeste dingetjes weet ik ook wel, maar de echte kneepjes zullen we toch echt van de 2e groep moeten leren.

Ik denk dat als mensen meer respect voor elkaar hebben, proberen (behalve in de chat area) alleen daar te posten waarvan je denkt dat jouw inbreng van nut kan zijn, dat de sfeer op het forum een grote stap voorwaarts is.

Probeer bij elkaar ergernissen te voorkomen en help je mede kreidler rijders daar waar mogelijk met advies tips of onderdelen om te zorgen dat men op een toerrit denk van :'' dat is nu een hechte gemeenschap die elkaar proberen te helpen ''

Daar staat naar mijn idee dit forum voor, gezelligheid, een technisch vraagbaken en een beetje slap ouwehoeren onder elkaar.

Maar ik ben ook benieuwd naar jullie idee en redenen om jezelf op het forum te ''vestigen''

Groeten,

Remco

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#2 Bericht door Dimage » 18 nov 2003, 23:13

Ik ervaar voormijzelf het gevoel dat er een soortement van kampvorming ontstaat tussen de forumgebruikers
Ik zie nou niet echt een kampvorming, want naar mijn mening zie ik de leden elkaar steeds beter behandelen.
In het verleden ontbrak het hier nog wel eens aan...

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door Steven » 18 nov 2003, 23:18

hey remco,

ik denk dat je wel een beetje gelijk hebt, maar waarom zouden we er ons druk over maken? ik ken zelf personen uit alle 3 de "groepen", denk dat ik zelf ook in de 3e groep thuis ben.

denk dat de meesten hier in groep 3 thuis horen, de meesten kunnen best aardig goed een boutje aandraaien. maar voor het echte expertise werk (blokrevisie, krukas reviceren... dat soort dingen) zijn er mensen uit groep 2 nodig. die mensen zitten lang niet allemaal op het forum (meer buiten dan op het forum weet ij wel zeker).

zolang groep 1 niet te groot word, en groep 2 blijft bestaan zitten we hier op het forum prima en hoeven we ons nergens druk over te maken! :wink:

Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#4 Bericht door Remco » 18 nov 2003, 23:30

Goed punt allebei,

De bedoeling van dit misschien wel een beetje provocerende bericht is om de onderlinge irritaties allemaal boven tafel te krijgen zodat we met zijn alleen daar leering uit kunnen trekken en proberen onderlinge irritaties te voorkomen. En de site nog geweldiger word dan het inmiddels al is.

Ik geef gewoon mijn gedachtes weer van de 3 groepen die ik in het forum heb weergevonden, en hoop dat ook deze mensen mij attend maken op mijn eigen fouten zodat ik in de toekomst daarop kan inspelen.

Remco

Jasper
Berichten: 2401
Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#5 Bericht door Jasper » 19 nov 2003, 11:26

Ik denk dat je erg overdrijft, hoezo mensen in hokjes zetten.
Als je sommige topics van vroegah leest, denk ik dat het juist gezelliger is geworden.

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#6 Bericht door tombo » 19 nov 2003, 13:17

Tja, het klopt wel wat remco zegt. Alleen of het nu slim is om het hier neer te zetten... Dalijk krijg je weer ruzies en beginnen mensen in hokjes te denken (zoals jasper zegt). Het is idd veel gezelliger geworden!

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#7 Bericht door Sander » 19 nov 2003, 13:18

ja het wordt steeds gezelliger.
sommige gebruikers denken dat ze er veel van weten maar als het dan bij de technischere dingen komen dan zijn ze stil, iedereen komt hier gewoon om te leren. die gebruikers kun je ook niet gewoon op letten ze leren vanzelf dingen bij en gaan dus vanzelf betere dingen posten. en t wordt inderdaad wat gezelliger als van te voren

Gebruikersavatar
Joris
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 3764
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

#8 Bericht door Joris » 19 nov 2003, 13:25

en idd in de chat is het mega druk
maar als er ergen een technies probleem is
'duiken'een aantal leden er gewoon op!
dus
ruzies worden meestal via msn opgelost
en als het hier uit de hand loopt hebben we nog altijd
FRANS
STEEV
JAN
MAARTEN
JOOST
flink aantal personeel al zeg ik het zelf :wink:

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#9 Bericht door Dimage » 19 nov 2003, 14:03

Ik ben geloof ik niet de enige die van mening is, dat het forum juist er alleen maar op vooruit gaat i.p.v. achteruit.
Juist doordat er tegenwoordig op een normalere manier wordt gediscussierd met elkaar, zie je meer en meer dat iemand gewoon durft toe te geven dat hij een foute gedachte ergens over had, vooral omdat de tegenhanger zijn stelling op een rustige en onderbouwde manier weet te brengen.
In het verleden eindigden dit soort discussies vaak in fikse ruzies, doordat degene die een foute gedachte ergens over had, gelijk werd afgezeken en degene dit op zijn beurt weer niet nam...
Ik zie het zo; we zijn allemaal mensen en geen van allen foutloos.
Juist van je fouten moet je leren, wordt je op een nette en goed onderbouwde manier op je fouten (of foutieve gedachte) gewezen, dan zal je eerder bereid zijn toe te geven dat je fout zat en deze les van harte nemen.
Ik heb zelf ook wel meerdere dingen fout gehad en ben hier (gelukkig) altijd op een nette en onderbouwde wijze op gewezen en ben hier alleen maar wijzer van geworden, andersom probeer ik dit ook zo te doen.
We gaan naar mijn mening de goede kant op en ik hoop dat iedereen hier aan mee werkt, dit voort te zetten.
Kom je iets tegen wat je niet zint en/of buiten de regels valt; attendeer dan iemand van het "personeel" hierop en ga er zelf niet op in, daar zijn wij tenslotte voor... en het voorkomt weer onderlinge strijd wat nu eens verleden tijd moet zijn.

Gebruikersavatar
tonnie de groot
3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
Berichten: 1711
Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door tonnie de groot » 26 dec 2003, 13:28

doordat er door de moderators eerder postings worden verwijderd die een negative reactie kunnen veroorzaken.
daarmee moeten we wel voorkomen dat er meningen verwijderd worden die soms wel terecht kunnen zijn.
soms kan ik me best wel een beetje bot/provoceerend opstellen.
maar geloof me nu maar dat ik het altijd GOED bedoel.
Laatst gewijzigd door tonnie de groot op 30 dec 2003, 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door Mario TT » 26 dec 2003, 14:15

Het forum is inderdaad in de loop der tijd vooruit gegaan mede omdat er nu goed word gemodereerd waar het vroeger daar weleens aan schortte. Dat is gelukkig nu opgevangen en is er minder onderlinge strijd op het forum. Wat ik persoonlijk merk is dat er meer mensen met opgekropte gevoelens gaan zitten omdat ze dat nergens kunnen uiten en ik hoop dat dat niet de tourritten gaat beinvloeden. Waar ik persoonlijk een voorstander van ben is dat de moderators wat meer naar de achtergrond verdwijnen , dat klinkt misschien raar maar dat probeer ik uit te leggen. Als er iemand wat fouts doet waar mensen zich aan kunnen ergeren dan moet je dat verwijderen of stoppen en dat is ook wat er vaak gebeurt. Echter lees je soms een topic en zie je ineens een bericht dat een mod iets weg heeft gehaald en dan denk ik van is het weer zo ver ? of wie of wat heeft er wat gezegt en waarom moeten we er last van hebben? Ik denk dat als een moderator het bericht verwijdert en de desbetreffende personen iets verteld en niet het hele forum het laat weten dat je wat minder irritaties hebt omdat simpel de meeste mensen het niet weten. Er zijn nu genoeg mods die snel ingrijpen als het fout gaat en als je het dan snel verwijdert en niks laat staan hebben hooguit 5-10 mensne het gelezen en niet 150 mensen. Ook heb ik weleens gezien dat een topic werd gesplitst en verteld de mod dat ie dat even gedaan heeft , maar ik vraag me af of dat nodig is en waarom niet gewoon dat topic gesplitst kan worden zonder dat iemand wat erbij verteld zodat het net lijkt of de desbetreffende persoon het zelf geopent heeft net zoals alle andere topics. Misschien hebben jullie er wat aan ;).

Verders kan ik alleen maar hopen dat het gezellig is / en blijft, en dat iedereen elkaar respecteerd ook al ben je een mannetje(vrouwtje) 1 2 of 3.

Gebruikersavatar
Chris - RMC Black Flamed
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 822
Lid geworden op: 29 nov 2002, 16:31
Locatie: Zuid-Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door Chris - RMC Black Flamed » 26 dec 2003, 14:21

De groepen die remco beschrijft zijn tuurlijk aanwezig op het forum, dat is ook niet erg. Het gaat er denk ik om dat iedereen voor zichzelf weet of hij alles van Kreidlers af weet of dat hij misschien nog wat meer moet lezen dan typen op het forum.

En al met al, vind ik de sfeer beter geworden op het forum, voor zover ik dat kan beoordelen. Ik zit nu iets meer dan twee jaar op het forum (hoe lang bestaat het al eigelijk?) en 't is erop vooruit gegaan in die tijd i.i.g.

Ook ik heb me moeten leren inhouden, nu ik steeds meer begin te weten over Kreidlers (nog genoeg te leren hoor) merk ik ook wel dat het soms vervelend kan zijn als iemand met een voor jou domme vraag komt. Anderzijds is het natuurlijk ook begrijpelijk dat je als nieuwkomer "domme" vragen stelt.

Waar het allemaal om draait is uiteindelijk respect; mensen als ik, die toch al aardig wat snappen van Kreidlers, maar nog lang geen experts zijn, moeten snappen dat de meer ervaren leden je soms "alweer zien aankomen" met een domme vraag, de ervaren sleutelaars daarentegen moeten weer inzien dat ook zij een tijd hebben gekend dat ze dachten dat een nederlandse kreidler 90 liep als je er een 18mm onder legde :wink:

Maar.. ik denk dat de meeste mensen dat respect wel hebben. Het is tenslotte behoorlijk leuk op het forum de laatste tijd.
En sja remco.. je groep 1.. die mensen heb je overal.
Laatst gewijzigd door Chris - RMC Black Flamed op 26 dec 2003, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#13 Bericht door Steven » 26 dec 2003, 14:28

tja mario daar is niks aan te doen. soms ontstaat er een heel offtopic gedeelte in een thread die word dan vaak naar de chat of diversen verplaatst. dan lijkt het misschien of iemand zelf een thread is begonnen, maar hij is zelf offtopic gegaan en heeft dus (toch een beetje) een nieuw onderwerp bedacht.

het is natuurlijk niet te doen dat IEDEREEN op het forum 100% tevreden is, maar we proberen uiteraard alles voor iedereen zo leuk mogelijk te houden. soms is dat voor de een leuker dan voor de ander, maar volgens mij heeft iedereen het hier best naar zijn zin.

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door Mario TT » 26 dec 2003, 14:31

niet iedereen kan tevreden zijn , maar ik probeer alleen een idee te geven. Het is iets wat mij opviel en ik soms van andere hoor dus ik denk gooi het in de groep.

Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#15 Bericht door Remco » 26 dec 2003, 14:39

Tis een beetje oude koeien uit de sloot halen, maar ik ben blij dat er over gepraat kan worden, en ik vind het forum ook steeds beter worden.

Vat het een en ander niet persoonlijk op, want ik heb het al een hele poos terug geplaatst om mensen eens wakker te schudden toen Tonny en Mario het forum verlaten hadden, iets wat ik toen zeer betreurde. Inmiddels lijken de zaken weer te zijn opgelost.

Van de zomer gaan we gewoon gezellig rondscheuren, rest ons nu alleen nog via het forum contact te houden, de kreidler vaak te poetsen en regelmatig met mooi weer korte ritten maken en daarna weer poetsen :mrgreen:

Voor mensen die ook met hun kreidler door de drek gaan rijden, veel succes en hou het heel :)

Remco

Gebruikersavatar
kce
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 sep 2002, 11:00
Locatie: exloo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#16 Bericht door kce » 26 dec 2003, 15:14

zo als het op dit moment met het forum gaat, is zeer mooi hier is het voor bedoelt, contacten/kennis/vragen etc.


de gezeligheid is weer terug, een tijdje geleden was het echt bar en boos, de ene schold nog harder dan de andere. was meer een raak je frustratie kwijt forum. op alle topic werd wel wel wat negatiefs neer gezet door verschillende mensen, maar gellukig hebben de meeste mensen dit afgeleerd.

wat betreft het plaatsten van mensen in een bepaalde groep, ik denk dat je elke dag nog kunt bijleren op kreidler gebied, en denk dat vele mensen die al jaren in de kreidlers zitten nog veel dingen bijleren door dit forum.

we hebben toch een schitterende hobby, waarbij je vele mensen leert kennen uit verschillende klasse/leeftijden etc. dat vind ik persoonlijk altijd heel mooi en een forum als dit stimuleert dat alleen maar meer.

daarom hoop ik dat we op deze manier door kunnen gaan met dit forum, en op de manier hoe we nu met elkaar als forum leden omgaan.


vr.groet

vincent(kce) :clap

ivowewer
Berichten: 101
Lid geworden op: 26 aug 2003, 12:30
Locatie: deventer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#17 Bericht door ivowewer » 26 dec 2003, 15:35

Mijn visie op groep 1 : Reageer niet overal op, door overal als een idioot in te posten, dit roept bij mij in ieder geval irritaties op.

ook die mensen moet je in hun waarden laten toch als ik je mooie verhaal lees als je er an irriteerd dan lees je er gewoon overheen.

:arrow: :wink:

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#18 Bericht door Dimage » 26 dec 2003, 15:46

Mario TT schreef:Het forum is inderdaad .....
De manier waarop ik modereer is zo'n beetje gelijk aan hoe ze dit op andere fora doen, op enkelen nagelaten waar bijna alles mag.
Wanneer ik ergens ingrijp, geef ik daar meestal altijd een reden bij: berichten verwijderd gaarne ontopic blijven, topic opgesplitst gaarne de volgende keer zelf een nieuw topic openen en niet offtopic in een andermans onderwerp gaan, enz. enz.
Dit doe ik zodat eventuele nieuwkomers zien hoe ze zich behoren te gedragen op het forum en de leden waarvan er wat met een bericht is gebeurt de reden hiervan weten en in het vervolg (hopelijk) hun postings hierop aanpassen.
Ook komt het regelmatig voor dat ik een lid een begeleidend pb'tje stuur met uitleg over een bepaalde actie.
Dit alles probeer ik ten alle tijden zo vriendelijk mogelijk te brengen naar de leden toe, want ik wil niet als een boeman overkomen, maar wel duidelijk maken dat er regels zijn waar je je aan behoort te houden.
Overigens wil ik erbij opmerken dat ik in de contacten die ik heb met leden buiten het forum om (hetzij per pb, mail of persoonlijk) heel vaak complimenten krijg voor de manier waarop ik modereer en mij inzet voor de site.
Vandaar dan ook even deze uitleg voor degene(n) die (soms) onbegrip hebben voor mijn manier voor moderen.
En dat ik af en toe misschien (te) streng optreed, is alleen bedoeld om het forum gezellig en serieus te houden en vrij van negativiteit.
Mocht je een probleem met een bepaalde actie van mij hebben, dan ben je altijd vrij om contact met mij op te nemen per pb om hierover te praten.

Rest mij verder iedereen een smakelijk eten voor later toe te wensen en een prettige voortzetting van de tweede kerstdag 8)

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#19 Bericht door Mario TT » 27 dec 2003, 12:56

IK hoop dat je een fijne kerst hebt gehad Frans ;)

Het was niet bedoeld als kritiek maar meer als een , zou het misschien beter zijn als? En je doet het goed hoor Frans dat staat buiten kijf. En zoals Steven zei , je kan het niet iedereen naar de zin maken. Maar wel zo veel mogelijk en dat is wat er nu op dit moment gebeurt het gaat allemaal goed en z`n gangetje.

En hoop dat het alleen nog maar beter word in 2004 , 53 jaar na het begin van Kreidler. Op naar het 55 jarig jubileum ;)

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#20 Bericht door Dimage » 27 dec 2003, 13:28

De kerstdagen waren gezellig, alleen natuurlijk weer veel te veel gegeten en we zitten weer (tijdelijk) op de 100+

Ik begreep iig de context van je bericht, zoals je ongetwijfeld hebt gezien aan m'n antwoord, had ik hier twijfels over gehad, dan had ik even contact met je opgenomen per pb voor een toelichting.
Een mod behoort tenslotte ook een voorbeeldfunctie te geven :)

Mijn enige goede voornemen is iig te pogen er een nog beter en gezelliger forum van te maken en ik hoop dat menig lid dit voornemen volgt 8)

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#21 Bericht door -Johnny- » 27 dec 2003, 16:25

Mario TT schreef:..........Waar ik persoonlijk een voorstander van ben is dat de moderators wat meer naar de achtergrond verdwijnen..........

Verders kan ik alleen maar hopen dat het gezellig is / en blijft, en dat iedereen elkaar respecteerd ook al ben je een mannetje(vrouwtje) 1 2 of 3.
sorry Mario, maar ook ik ga je even quoten :P

Ik vind het wel goed dat de moderators zeer op de voorgrond aanwezig zijn. Dit geeft een beeld van controlerend gezag. m.a.w. een soort schrikvogel naar gekke lui die "ff" op het kreidlerforum komen eikelen. (v.b. "honda crew")

Ik vind het persoonlijk erg goed gaan op dit moment. tuurlijk zijn er mindere dingen, maar die zijn naar mijn idee momenteel minimaal. zolang dit laatste maar niet de overhand krijgt vind ik (en ik denk iedereen) het prima.

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door Mario TT » 27 dec 2003, 16:27

iedereen z`n eigen mening erover , daar is het een forum voor. ;)

Gebruikersavatar
Haakie
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 sep 2002, 19:34
Locatie: Borne (Ov)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#23 Bericht door Haakie » 27 dec 2003, 20:08

Mod's zijn nodig op een forum. Ik ben zelf mod van twee verschillende forums (niet kreidler-gerelateerd) en weet dus ook wel wat voor onzin er allemaal gepost wordt. Om te voorkomen dat er ruzies komen moet de mod dan ingrijpen.

Verder denk ik dat er ook een probleem is geweest dat de leden op dit forum even aan elkaar moesten "wennen". Van Tonnie is bv. bekend dat hij een beetje "vaderlijke" manier heeft van posten. Dit kan soms verkeerd overkomen wat weer de nodige gevolgen heeft. Intussen kennen we elkaar nu wel (sommige zelfs persoonlijk) dus is dat ook geen probleem meer...

(dat van Tonnie is een voorbeeld, er zijn er meerdere te bedenken)

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#24 Bericht door Martijn Koert » 27 dec 2003, 23:42

ik denk dat er ook een groep is van mensen die weinig posten en veel lezen om weer dingen te weten te komen. ik heb net men kreidler en weet er weinig van. alleen eigenlijk basiskennis door het sleutelen aan andere merken. maarja ander merk andere techniek. dus hier kan ik alles vinden wat ik nodig heb. en ik hoef weinig te posten.

TerrorDax
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 jan 2004, 20:29
Locatie: hasselt
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#25 Bericht door TerrorDax » 09 jan 2004, 16:36

-Johnny- schreef:
Mario TT schreef:..........Waar ik persoonlijk een voorstander van ben is dat de moderators wat meer naar de achtergrond verdwijnen..........

Verders kan ik alleen maar hopen dat het gezellig is / en blijft, en dat iedereen elkaar respecteerd ook al ben je een mannetje(vrouwtje) 1 2 of 3.
sorry Mario, maar ook ik ga je even quoten :P

Ik vind het wel goed dat de moderators zeer op de voorgrond aanwezig zijn. Dit geeft een beeld van controlerend gezag. m.a.w. een soort schrikvogel naar gekke lui die "ff" op het kreidlerforum komen eikelen. (v.b. "honda crew")

Ik vind het persoonlijk erg goed gaan op dit moment. tuurlijk zijn er mindere dingen, maar die zijn naar mijn idee momenteel minimaal. zolang dit laatste maar niet de overhand krijgt vind ik (en ik denk iedereen) het prima.
is daar iets mis mee dan dat ik als honda rijder hier kom? kreilders vind ik echt niet midner dan honda ofzow en dat zijn de rest van de honda rijders mij het over het algemeen wel mee eens. als jij iets zoekt en je kan het hier niet vinden dan doe het je toch ook buiten het forum om ofniet dan?

Plaats reactie