Hallo,
Ik ga ook een Kreidler 4 bak direct aanschaffen. De eigenaar gaf ook aan dat het blok lekte bij de versnellingsas. Ik wil hem zelf reviseren, maar bestaat er een handleiding om de aanpassing te maken (Met keering aan de buitenkant)?
Of in ieder geval de uit te voeren stappen om de lekkage definitief op te kunnen lossen. (ook op een andere wijze is welkom)
Eindresultaat restauratie
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Eindresultaat restauratie
Kun je toch beter laten doen door de vakman(johan cnc-parts),het reviseren van een kreidlerblok blijft toch specialistenwerk...zelf doen eindigd meestal op een teleurstelling(tenzij je heel erg handig bent op deze techniek)...succes.
Gr,Peter
Gr,Peter
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01 jul 2015, 11:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Eindresultaat restauratie
Ben bekend met het reviseren van Fs1 blokken, dus het zou moeten lukken . Ik ben alleen opzoek naar een handleiding om op terug te kunnen vallen, met name de eventuele aanpassing tegen lekkage.
Of zijn er dingen die specifiek problemen geven tijdens het uit elkaar halen/ monteren van het blok?
Of zijn er dingen die specifiek problemen geven tijdens het uit elkaar halen/ monteren van het blok?
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Eindresultaat restauratie
Het uit elkaar halen en weer in elkaar zetten van een kreidlerblok is wezenlijk niet anders dan bijvoorbeeld zundapp,maar de olielekkage op de schakelas is een STANDAARD probleem bij ELK kreidler blok,dit is het beruchte zwakke punt.Bij een goede revisie wordt er een extra keerring/bronzen bus op de schakelas gemaakt tegen het lekken,dit is wat ik inmiddels wel weet met ervaring van dit probleem....er zijn heel veel reviseurs die beloven dat het blokje na revisie beter dan nieuw is,maar helaas is de werkelijkheid vaak anders...zonder deze aanpassing blijf je vroeg of laat altijd last houden van deze kwaal..johan kan dit goed doen..kost wat,maar dan ben je wel van dit gezeur af...
Gr,Peter
Gr,Peter
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Eindresultaat restauratie
Je kan ook zelf het blok demonteren en alleen je linker carterdeel opsturen naar bijvoorbeeld Wietse. Die zet en geen bronzenbus is maar maakt een keerring rechtstreeks in het carter, vaak moet wel het carter iets opgelast worden ivm ketting inloop.
Gr Thijs
Gr Thijs
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Eindresultaat restauratie
Wat ook regelmatig lekt is de trapas of kickstart as die door de schakelas komt dus als je denkt dat je er met 1 keerring bent kan je bedrogen uit komen. Voor indirecte bakken heb ik er wel eens een keerring in gemaakt wat Wietse volgens mij ook doet voor direct weet ik het niet. Dit hangt uiteraard ook af van de staat van de onderdelen.
Gr Thijs
Gr Thijs
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 24 jan 2013, 09:53
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Eindresultaat restauratie
Is geen handleiding voor. Er zijn talloze voorbeelden van op foto. Als je het met die foto's niet red moet je er sowieso niet zelf aan beginnen want dan mis je de kennis en gereedschappen voor dit klusje.