lengteverschil tss gewone voorvork en van veen racer
- rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
lengteverschil tss gewone voorvork en van veen racer
Hallo, ik vroeg me af of je een "gewone" voorvork in een van veen racer kan bouwen.
Weet iemand soms meer van de lengtes enzo?
En kun je met gewone cups veilig rijden of moet je conische lagers kopen?
Graag alleen goede (gegronde) reacties, en nie zo van ' tjsa, ik denk dat .... dit en dat, .... maar ik weet het eigenlijk niet zeker....'
Alvast bedankt en mvg, Thibaut.
Weet iemand soms meer van de lengtes enzo?
En kun je met gewone cups veilig rijden of moet je conische lagers kopen?
Graag alleen goede (gegronde) reacties, en nie zo van ' tjsa, ik denk dat .... dit en dat, .... maar ik weet het eigenlijk niet zeker....'
Alvast bedankt en mvg, Thibaut.
- Evan
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 12 sep 2002, 11:11
- Locatie: Leidschendam/Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
een van veen-racer heeft een voorvork met 2 kroonplaten die om de vorkpoten gespannen worden door bouten aan te draaien, zo is ie dus ook enigzins op hoogte te stellen. Deze voorvorken zijn ook korter dan de kreidler voorvork.
als je een kreidler voorvork in een van veen frame zet heb je een soort race-chopper
(is misschien wel de nieuwe rage na al die cupracertjes en meer van dat soort apparaten )
als je een kreidler voorvork in een van veen frame zet heb je een soort race-chopper
(is misschien wel de nieuwe rage na al die cupracertjes en meer van dat soort apparaten )
- rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
bedankt voor de reactieEvan schreef:een van veen-racer heeft een voorvork met 2 kroonplaten die om de vorkpoten gespannen worden door bouten aan te draaien, zo is ie dus ook enigzins op hoogte te stellen. Deze voorvorken zijn ook korter dan de kreidler voorvork.
als je een kreidler voorvork in een van veen frame zet heb je een soort race-chopper
(is misschien wel de nieuwe rage na al die cupracertjes en meer van dat soort apparaten )
maar ik weet uit ervaring dat voorvorken in te korten zijn, had er onlangs nog een verkocht die ingekort was.
Maar als ik aan een racertje zou beginnen zou ik een kreidler-style balhoofd maken, dus met bovenste kroonplaat die eraf kan, en dan een kreidler voorvork erin wss.
Weet je toevallig hoeveel korter een van veen voorvork is?
- rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ok, bedankt.
Nu een ander vraagje.
Ik zoek een derbi cilinder voor het geval ik aan een racer begin.
Maar welke derbi cilinders vallen nog binnen de van veen maten?
Hiermee bedoel ik dat er nog genoeg vlees moet zijn om een van veen poortmap in te steken.
(meeste derbi cilinders hebben dubbele uitlaatpoort, dus dat valt er al buiten.)
Groeten!
Nu een ander vraagje.
Ik zoek een derbi cilinder voor het geval ik aan een racer begin.
Maar welke derbi cilinders vallen nog binnen de van veen maten?
Hiermee bedoel ik dat er nog genoeg vlees moet zijn om een van veen poortmap in te steken.
(meeste derbi cilinders hebben dubbele uitlaatpoort, dus dat valt er al buiten.)
Groeten!
- rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Oja, het moet een watergekoelde 50cc zijn, en liefst niet te duur.
En ik weet al dat www.emot.nl er verkoopt, en www.50cc.nl.
Het moet ook niet een echt getunede zijn, want ik laat hem nog tunen achteraf, dus liefst kwaliteit(nicaseal) boven kwantiteit (km's of pk's).
En ik weet al dat www.emot.nl er verkoopt, en www.50cc.nl.
Het moet ook niet een echt getunede zijn, want ik laat hem nog tunen achteraf, dus liefst kwaliteit(nicaseal) boven kwantiteit (km's of pk's).
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ìn een v.veen moet geen ori-kreidler vork.Bij een standaart vork staat de as voor de poten,dit beinvloed de naloop.in de v.veen kreidlers tot en met bouwjaar 71 werd wel de ori vork gebruikt en na 71 werd een ceriani of marzochi gebruikt.Al deze vorken zijn ingekorte exemplaren.
inkorten doe je pas als de racer op zijn wielen staat en de kuip er op zit,dan kan je meten hoeveel er af moet.dit inkorten gebeurt aan de onderkant van de binnenpoten,ook zal je de veer moeten inkorten,die lengte is afhankelijk hoeveel veerdruk je wil hebben....rene
ps cups kan conisch is beter
inkorten doe je pas als de racer op zijn wielen staat en de kuip er op zit,dan kan je meten hoeveel er af moet.dit inkorten gebeurt aan de onderkant van de binnenpoten,ook zal je de veer moeten inkorten,die lengte is afhankelijk hoeveel veerdruk je wil hebben....rene
ps cups kan conisch is beter
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ok, bedankt.
Nu een ander vraagje.
Ik zoek een derbi cilinder voor het geval ik aan een racer begin.
Maar welke derbi cilinders vallen nog binnen de van veen maten?
Hiermee bedoel ik dat er nog genoeg vlees moet zijn om een van veen poortmap in te steken.
(meeste derbi cilinders hebben dubbele uitlaatpoort, dus dat valt er al buiten.)
wat bedoel je hiermee?
- rickkreidler
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 19 apr 2005, 16:50
- Locatie: genemuiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
waarom wil je een derbi cilinder met van veen poortmap?
je kunt ook gewoon een snelle 50cc cilinder halen, toch.
koop je een goed merk, die zijn meestal al supersnel.
malossi, metrakit? heb er niet zoveel verstand van, maar goed.
niemand ziet wat er voor poorten in de cilinder zitten, dus een spijltje in de uitlaatpoort, lijkt voor mij geen probleem.
rick
je kunt ook gewoon een snelle 50cc cilinder halen, toch.
koop je een goed merk, die zijn meestal al supersnel.
malossi, metrakit? heb er niet zoveel verstand van, maar goed.
niemand ziet wat er voor poorten in de cilinder zitten, dus een spijltje in de uitlaatpoort, lijkt voor mij geen probleem.
rick
- rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Wel, het is de bedoeling dat, als ik een racer maak, er een goede kit op zit.tet schreef:Ok, bedankt.
Nu een ander vraagje.
Ik zoek een derbi cilinder voor het geval ik aan een racer begin.
Maar welke derbi cilinders vallen nog binnen de van veen maten?
Hiermee bedoel ik dat er nog genoeg vlees moet zijn om een van veen poortmap in te steken.
(meeste derbi cilinders hebben dubbele uitlaatpoort, dus dat valt er al buiten.)
wat bedoel je hiermee?
Dus die aangepast is aan de roterende inlaat enzo.
En die, als hij niet genoeg vermogen levert, aanpasbaar is.
Tsja kijk, als ik er een derbi cilinder opzet zal het idd ook goed lopen.waarom wil je een derbi cilinder met van veen poortmap?
je kunt ook gewoon een snelle 50cc cilinder halen, toch.
koop je een goed merk, die zijn meestal al supersnel.
malossi, metrakit? heb er niet zoveel verstand van, maar goed.
niemand ziet wat er voor poorten in de cilinder zitten, dus een spijltje in de uitlaatpoort, lijkt voor mij geen probleem.
rick
Maar dan moet ik weer een andere uitlaat berekenen enz.
Maar ik heb er al aan gedacht om gewoon een snelle derbi cilinder te gebruiken hoor.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 mei 2019, 17:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: lengteverschil tss gewone voorvork en van veen racer
Leuke "maiden speech"Roel . Je reageert op een onderwerp van 2006. Prima hoor, geen probleem maar of de topicstarter hier nog mee bezig is is de vraag. Wat betreft de Derbi cilinders: ik heb 2 originele waarvan 1 zgan. van het type tot 2006. Deze heb ik voor mijn blokje met membraaninlaat op het carter. Die ori Derbi cilinder zijn een heel degelijke basis om te tunen heb ik wel eens begrepen van iemand die in de Freetech 50 meerijdt. Tegenwoordig wordt meestal de Bidalot geprefereerd maar misschien is dit omdat de beschikbaarheid van de originele cilinders naar nul is gezakt.
Gr.,
Eric